Sokat írsz feleslegesen, először azt tisztázd, ki mondta a fiúknak, hogy így építsék be?
Én úgy tudom Te is ott voltál...Később kezdtél variálni szokás szerint, hogy ez így nem jó. Felajánlották, hogy kiszedik-beépítik. Nem ezt választottad, inkább alkudoztál.
Ha egyben lett volna beépítve minden 1 nap, kisebb költség. Kaptál 4 munkadíjas ajánlatot azon belül asszem 7-8 variációt amit kértél, de még a beépítés előtt sem tudtad konkrétan megmondani, mi a terved. Mi csináljuk vagy más...
Ezt az egészet követni nem tudtam...
Lett belőle 4 kiszállásos munka, 4 különböző napon, ingyen senki nem megy oda...
Ez az egész veled kapcsolatos meló egy hatalmas varia volt. Jöttél két hónap varia után megrendelni, lett belőle 4-5 óra varia a bemutatótermben, megrendelés nélkül, holott 1000x elmondtam melyik varia a legegyszerűbb, de nem....itt az eredménye...szerintem már Te sem tudod követni.
Ha gondolod teszek fel ide képeket (többet) ahol nem 3 méter, hanem 30 méter üvegfal van beépítve. Egyenesen!!!
Nem minden ügyfél macera...
Azóta több meló lezajlott, volt 3 napos is komplett lakás ablakcsere hiba nélkül, macera nélkül, pedig az az ügyfél más "kategória" volt $$$$
Beszélj G.Á.-val, eddig sem zárkózott el előled, ezután sem fog...:)
Légyszíves ezt ne. Ne hazudtoljál meg, nem veled beszéltem telefonon ha nem G.Á.-val. Amikor kértem valami kompenzációt ő azt mondta hogy nem valószínű hogy a szállításon kívül mást is enged, de átnézi az ajánlatot mert fejből nem tudja az összegeket és hogy miket kértem és majd felhív délután ha tud még engedni. Ez volt az utolsó mondata mielőtt letette. Harmadik személyként kár ebbe belemenned, mert nem veled beszéltem hanem vele, és visszahívást ígért még aznap délutánra. Nem érdekel egyébként, mert ha lesz időm felhívom és megpróbálom tisztázni hogy mi is történjék, de szerintem a mindkettőnknek kisebb melóval járó megoldást kell válasszam ha magammal nem akarok kiszúrni, azaz marad egy párkány felrakása ami alatt valószínűleg nem látszik majd hogy görbén van a fal az ablakhoz képest.
Az viszont jó lenne ha te nem próbálnál meg beállítani hülyének vagy macerásnak, mert a cégeteknél otthagytam pár százezer forintot, mindent kifizettem, a hibás beépítést is. Ilyenkor nem a vagdalkozás kell, hanem annyit mondani, hogy megkeressük a megoldást és megoldjuk. Ha valaki joggal lehet nyűgös az én vagyok, mert az én házam az ahol néznem kell valamit ami nem jó, nem a tiétek, és nekem van vele mérgelődésem és macerám. Ha inygen csináltátok volna akkor rendben van, de azért a kb 3/4 órás munkáért 35eft-ot fizettem, és csúnya lett. A másik pedig amit már mondtam, az ajtó széle el lett kalapálva, tiszta karc lett. Ez miatt pedig biztos nem fogják kicserélni, hanem csak annyival lesz elbagatellizáva, hogy az úgyis alig látszik.
Tudom hogy ilyenkor már az ügyfél macera, mert fizetett, húzzon a francba. csak egy céget az tesz naggyá igazán ha ne m csak ígéret van, hanem az esetleges garanciális és hibás ügyek intézése úgy zajlik hogy az ilyenkor általában mérges és kissé ideges ügyfél is elégedett legyen a végén. Aki ezt meg tudja csinálni, azt biztos még az ilyen ügyfél is ajánlani fogja, mert hiba bárkinél lehet aki dolgozik, csak azokat a hibákat meg kell tudni oldani. Amit megjegyzek, hogy itt is így indult csak valahol kisiklott egy kicsit. De ezt eddig is G.Á.-val beszéltem, most is vele kell majd megpróbálnom ha lesz időm, jelenleg erre nincs kapacitásom. Most már tényleg jó lenne ezt itt lezárni, mert mint írtam nem veled tárgyaltam eddig sem (pedig párszor próbáltalak régebben hívni de senki sem vette fel a telefonodat) és harmadikként csak azt tudhatod amit valaki elmond. Nyilván mindenki a saját igazát fújja, én is és az üzletvezető is. Érthető okokból neked csak az ő elmondása hiteles. Én viszont tudom mit beszéltünk és ő is, ezért ez már ránk tartozik. A problémát valahogy megoldom vele, de mint ahogy írtam valószínűleg sokáig fogom nézni a ferde ajtót, és soha nem fogok jó szívvel ránézni ezek után, pedig először még örültem neki.
Az ügyfelek befizetik az előleget és utána "elfelejtik" a végszámlát kifizetni. Hiába kérsz előleget, ha nem fizetnek ki...
A kereskedő is jogosult lenne nagy megrendelésnél fedezet vizsgálatot tartani.
Sok kicsi-sokra megy alapon, volt olyan év, hogy annyi kintlévősége volt a cégnek, hogy ha egyösszegben megkapta volna, 1 évig dolgoznia sem kellett volna...
Ezt fele részben vállalkozók - fele részben "becsületes" ügyfelek halmozták fel.
Ennek lett hatása? Trehány munkavégzés áldozata vagyok én is, ráadásul le sem sz*rják az egészet, garanciális kötelezettségeket nem teljesítenek... Egyáltalán a gyárat érdekli, hogy mit csinálnak a kereskedők?
Anno én is beleestem az olcsó hús esetébe, tehát mindenképpen azt javaslom, hogy valamilyen középáron dolgozó céghez menj.
Ráadásul mindenképp nézz utána, hogy mikor lett alapítva a cég és kft esetén az alaptőkének is (ez az az összeg, amekkora értékben kötelesek téged kártalanítani).
+ szerződéskötés előtt nézd meg jól, hogy mit írsz alá, legyen rajta minden, amit ígértek (ablakok méretei, paraméterei, egyéb szolgáltatások, amik az árban vannak)..
Vannak kivitelezők, akik nem ellenzik és Én sem vagyok ellene. Miért is ne? Mert jobb a hőszigetelése az ablaknak? Hát akkor? Több a megtakarítás? Az sem egy utolsó szempont...
Tudom, csak gondoltam, kérek ajánlatot magasabb minőségű ablakra is. Most beszéltem egy hozzáértő(kivitelező) ismerősömmel, aki ugyanezt mondta(hogy egy régi bérházba felesleges ilyen ablak). Mindenesetre köszi a hasznos tanácsot!
Még valami, az Ablaksztár és a többi gyártó terméke nem azonos műszaki tartalom, "1,0 üvegezés" az nem háromrétegű, tehát a másik két ajánlat jobb ablakot takar a magasabb árért.
Alapvetően szerintem nem kell bérházba prémium kategóriás ablak..., nem az esztétikum, hanem a használati érték és az ár miatt. Az általad nézegetett ablakokat alacsony energia felhasználású családi házba vagy társasházba érdemes beépíteni.
Neked elegendő egy 5 kamrás 4/16/4 mm, Ug=1,0 üvegezésű ablak, ami sokféle van a piacon, alacsonyabb árszinten, mint amiket eddig néztél.
Biztos elmondta a kereskedő, hogy mennyire nagyon jó az az ablak, amit számolt neked. Szerintem nem kell azonban az ablakokat öncélúan eladni, figyelemmel kell lenni a vevő céljaira. Te - vélhetően - nem akarsz "A" energia osztályú lakást összehozni, mert vélhetően egy bérlakásból nem is tudsz.
A helyedben én újrakezdeném az ajánlatkéréseket a fenti szempontok figyelembe vételével.
Az ajtó beépítését Te vagy kőművesed kérte így, majd Ti eldöntitek melyőtök volt. Direkt a ferde áthidalóhoz kellett igazodni a beépítőknek és miután jelezték, hogy ferde az áthidaló:
"Nem baj, majd kívülről el lesz vakolva."-kapták a választ.
Az ablakok beépítéskor működtek, majd kiderül mi okozta a problémát.
Eléggé elbizonytalanodtam(vagy mégsem??) :) Azért jöttem a topicba, hogy egyszerűbb legyen a döntés, azóta egyre nehezebb:) Az Ablaksztár kft. volt a legjobb ár/érték arányban(Aluplast Ideal 7000 80mm-es, 6 kamrás profilból 1,0-s üvegezéssel), de eléggé rám ijesztettetek, meg sajnos sok rémtörténetet hall az ember, így utánanéztem nagyobb cégek prémium kategóriás termékének is. Sajnos ezek kb. 200e ft-al drágábbak(könnyen összejön, hiszen 11 tételről van szó, amiből 2 erkélyajtó)... Kérdésem, hogy szükségem van-e prémium ablakokra(belvárosi régi bérház felújítandó lakásában lenne az ablakcsere)? Nem értek hozzá annyira(azért is kérdezlek titeket), és nem mindegy, hogy a végösszeg 400e, vagy 600e ft körül lesz, de a legjobb megoldást szeretném. Nos a 2 gyártó prémium termnéke(az Aluplast 7000-er szemben):
itt ilyen gond azért nem volt, mert ahogyírtam felajánlották hogy természetesen kiszedik és beépítik újból, jól. csak jöttek közben a spalettákat csinálni a gipszkartonosok, stb, és mondtam is hogy nemszívesen szedetném ki mert nem tudom jót tesz-e az egész szerkezetnek a bontás. Ehelyett párkányos megoldásban egyeztünk meg, lényegesen kisebb munka, és így én sem csúszok el időben. (különben felborult volna teljesen az egész beosztása a többi folyamatnak)
Ja, kb. hasonlóan jártam én is. Az lett a megoldás, hogy lefényképeztem mindent, elküldtem az eladó/beépítőnek, megjelöltem egy határidőt, hogy ha addig nincs kijavítva, akkor elküldöm a képeket a Premier Ablakrendszereknek, akinek ők képviselete.
Ha már visszatértünk a témához: az üzletvezető azt ígérte hogy visszahív még aznap amikor beszéltem vele és választ ad arra a kérésemre amiben kompenzációt kérek. Pedig nem sok mindent kértem, és még további vásárlást is ígértem. Azóta úgy hív ahogy bárki más... Na ezen rágtam be. Nem akartam leírni a részleteket , mert nem ide tartoznak, de ha már szóba jött akkor megteszem, de akkor most úgy néz ki hogy a céget bántom, pedig nem ez volt nyilvánosan a szándékom. Csak sajnos volt és van pár álmatlan éjszakám az elrontott és csúnya beépítés és a szétkalapált ajtószél miatt, de ez már az én gondom, csak nekem kell nézni pár évig, mert rajtam kívül ez sem a beépítőket sem az eladót nem érdekli. Én nem kértem mást, csak azt hogy a redőnyt amit megvásárolnék a cégnél, kedvezménnyel építsék be. Ehelyett a szállítást engednék el, ami különben sem kellene legyen ha úgyis ki kell jönni beállítani az ablakokat, mert nem záródnak. (azt is írtam, hogy szállítást sem kérek mert én elviszem a motyót) ha viszont ez továbbra is így lesz akkor kiszedetem az ajtót ablakostól, és újból beépíttetem egyenesen és normálisan, igaz így nekem kell újból fizetnem a spalettázást, glettelést, stb. Én csak azt hittem hogy a pénzemért (35e ft volt egy ajtó és ablak beépítés, ami nagyon el lett szúrva, és az ajtó széle el is lett kalapálva gumikalapáccsal, ami úgy néz ki mintha össze lenne fogdosva koszos kézzel. Ezt már akkor is szóvá tettem amikor beépítették, - márpedig hogy én ott nem ütném meg az ajtót a pereménél, mert vigyázni akarok rá- erre az volt a válasz, hogy nekik lehet, nekem nem) Mégis kb 3-5 cm-erenként látszik hogy a fényes műanyag meg van horzsolva ott ahol megütötték. A 12cm-es falra felrakott ablakoknál 150cm-en kb 1,5cm van ferdeségben, és ehhez a szerkezethez sorolt ajtó az ellenkező irányban kb 2 cm-ert megy visszafelé. (azaz V alakban áll az egész, ha ráteszek egy 2m.-es vízmértéket akkor nincs síkba, hanem középen 2cm-el beljebb van) A belső vakolatból próbáltam leszedni, hogy egyenesnek tűnjön, de glettelés után így függőbben jön ki ez az érték, elég csúnya. Kívül majd rá lesz vakolva, ott nem fog annyira látszani, bár ez is elkerülhető lett volna ha egyenes az ablak. Azt mondta az üzletvezető, hogy jönnek, kibontják és újrarakják. Sajnos erre azt mondtam, hogy félek hogy ezzel csak rontunk a dolgon, mert a küszöb már ehhez lett szabva, és félek hogy az egész szerkezet jobban megsínyli a ki és beszerelést, mint amit az esztétikai gond okoz. Mondtam, hogy akkor belülre teszek egy párkányt, azzal próbálom eltüntetni a hibát, így a szerelőknek sem kell újból ezzel dolgozni, erre volt is ígéret. Mindezek ellenére úgy döntöttem, hogy a redőnyt és párkányt is ott rendelem meg. Kaptam egy árajánlatot, amiben fel lett tüntetve egy szép szállítási összeg is :)Akkor azt mondtam, hogy majd én elviszem, mert úgyis járok arra, és kompenzációként szeretnék a redőny és párkány beépítési árából (ami más redőnyösöknél alapból az árban van) engedményt kérni, mert az ablakok beállítása miatt úgyis ki kell jönni, így nem lesz plusz útiköltség. Ennek ellenére csak a fuvart engedné el az árból az üzletvezető, szerinte túl sokat kérek. Ezek a tények, kifizettem mindent (az elszúrt ajtó- és 1 ablak beépítésre 35e ft-ot, a többi ablak beépítése külön lett fizetve mert azok előbb jöttek ) Ennek ellenére (mivel úgyis ki kell jönni beállítani a többi ablakot mert nem záródnak - az egyikből ki is kellett venni egy fém kütyüt mert az ablak megakadt, és a műanyagot is szétkapta a zárszerkezet) a redőny árajánlatomra, ami kb 50-60e ft, fel lett még számolva beépítésre és szállításra bruttó 42eft. Azt mondtam hogy szállítást nem kérek, én hazaviszem, és mivel nem bontatom ki a rosszul beépített ajtót, ezért szeretnék engedményt kérni a beépítésből. Erre az "üzletvezető" megsértődött, és azt mondta majd utánanéz és még aznap visszahív de csak a szállítást engedi el az árból (amit nem is kértem). Ennek kb 1 hete. A redőnyt máshol megrendeltem, 55-ből fel is szerelik, el is hozzák, de a rossz beépítést viszont valahogy meg kell oldani, vagy párkánnyal, vagy újbóli beépítéssel. Nem tudom az üzletvezető mit nyert azzal, hogy ugyanúgy kiküldi az embereket, többet kell dolgozniuk, és a redőnyt sem ott veszem meg. Ezek után pedig az ajtó szélét pedig meg kell próbálni polírozni, vagy kijavítani, mert nem sérült ajtóért fizettem több tízezer forintot (kb 80-90e), azért is lett később beépítve, hogy a kőművesek nehogy megkarcolják. Remélem sikerül kijavítani a sérüléseket. Ha nem akkor meglátjuk mit lehet tenni vele. Röviden (vagy hosszan) ennyi. Azt mondtad téma lezárva, de úgy látom mégsem, akkor mégis le kellett írnom mi a bajom. Így más is okulhat, hogy fizetés után mennyire érdekel bárkit a problémám, amint nem tetszik valami, már csak egy macerás ügyfél vagyok, akivel kár volt üzletet kötni. Amint lesz időm telefonálok majd az üzletvezetőnek, hogy oldjuk meg a problémát, remélem lesz megoldás és pozitívan tudok itt beszámolni, hogy újból ajánlhassam a cégeteket, mert mindezek ellenére szeretném ha minden jól alakulna. Itt én most tényleg lezárom, csak akkor írok újra ez ügyben ha minden jól alakul, és remélem így is lesz. :)
Jó az ötlet ! "Vérlázítót" nem írok de .... Miskolc , Benedek út , nyugdíjas középiskolai matematika tanárnő aki logikát is tanított ....:( Kérdés - Hogyan "működik" az ablak ? Válasz - Függőleges lefelé zár a kilincs , vízszintesre elfordítva nyílik és az ablakszárny bezárt állapotában a kilincs tovább fordítva "bukó" állapot . Kis idő eltellik ... gondolkodás ... "Hogyan fogom én ezt megtanulni ? "....:)) Bennem sokáig megragadtak ezek a mondatok mert olyan "édi" volt a hölgy .
"AM-Building Kft egy teljes egészében magyar tulajdonba levő vállalkozás, mely teljes körű korrekt szolgáltatást kínál Önnek, a műanyag nyílászárók és az ablakcsere utáni helyreállítás területén."
ablaksztar.hu kezdőlapjára van ez írva :)
Egyébként ki tudja innen, hogy mi a különbség a K és az U értékek között?
Közben beszéltem az üzletvezetőnkkel, hááát nem minden úgy van ahogy leírtad....valamint még mindig tart a huza-vona részedről, úgyhogy jobb ha ezt vele beszéled meg!
50-200e csak az ablakon megy el, de ez csak 1 tétel az építkezésen. A végén simán 1-2M összejöhet. A kőművesemen lehet nagyon megfigyelni a rohanást. Most beindult neki az üzlet 3 csapata van és már nem képes felügyelni őket. Nálam kikötés volt, hogy ott legyen nálunk folyamatosan, hogy jó legyen a munka. De most már nem tudja ellenőrizni a helyszínen se az embereket. A válaszfalazás már nem lett olyan jó. Nem is fogom visszahívni a vakolásra és a többi munkára.
Az ácsunk szépen nyugisan dolgozik. Szinte asztalos minőségben csinálja a tetőt. Mindent ő vág, mér, szerkeszt. A többi ember csak anyagmozgatásra, emelésre van. Ő nem szeretne több csapatot, mert tudja, hogy a minőség rovására menne.
Egyetértek veled, sajnos a legtöbb mai vállalkozó ilyen. És ez nem is feltétlenül az ő hibájuk, mert ők is rohannak. Ha nem rohannának, tönkremennek. A rohanásban bizony néha elfelejtődik, hogy a másik oldalon is emberek vannak. Mondja itt kisdi, hogy 50-200 ezer Ft-on vacillálsz, mikor egy x milliós építkezésben vagy.
Vállalkozóként teljesen érthető hozzáállás (én is az vagyok, másképp nem lehetne saját házam). A másik oldalt nézve viszont 200 ezerért mennyit dolgozol? Vagy mennyire szeretnéd ha 200 ezer Ft-al meglopnának téged vagy a cégedet?
Nekem is Kömmerling ablakaim vannak. Maguk az ablakok baromi jók, viszont a beépítők nagyon gázak voltak. Azért tudom, mert közben hívtam másik bandát, akik megmutatták hogyan is lehet. Na ez a másik banda mostanában Ausztriában dolgozik.
Hogy mást ne mondjak, az első beépítő annyira balfasz volt, hogy az illbruck szalag amit felrakattam vele, azóta lejött. És azért jött le, mert rohant az ürge és nem várta meg azt az időt amíg a ragasztó egy kicsit odaköt a betonhoz (technológiai idő, fél óra).
Azért is szívás ez a történet vásárlóként, mert az emberek nagy része életében egyszer keres ilyen céget, tehát nem lehet a vállalkozót azzal "büntetni" hogy nem megyek vissza hozzá. Vagyis a vállalkozónak minden ügyfél egyszeri ügyfél. Pontosan ezt éreztem én is az ablakosaimmal. A villanyszerelőim pl. teljesen másképp viselkedtek, miután a cégemben már n-szer dolgoztak, sokszázezer forintért, eljöttek hozzám, nálam is gyönyörűen csinálták, mert tudták, ha nem végeznek normális munkát, akkor az irodában se kapnak az életben többet semmit.