Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 4 napja 0 0 94756

Van szekunder cső. Én utánégetőnek hívom. :-) Olyan, mint 1 sütéshez beirdalt virsli. :-D

Nálam sem szabályozható egyik nyílás sem, max az a csapóajtó a hamuson. 

Előzmény: erbe (94754)
BJaca Creative Commons License 4 napja 0 0 94755

Nem saját tapasztalat, olyan embertől származik, aki ESBE szelepet cserélt Laddomatra. Szerinte lényegesen jobb. Bár ez érthető is, utóbbi sokkal összetettebb.

Előzmény: Süni A6 (94753)
erbe Creative Commons License 4 napja 0 0 94754

Szekunder levegőnek nálam az égőnyílás felett van egy beágyazott 1"-os cső apró furatokkal. Nem szabályozható. Mikor még szénnel tüzeltem, 24 óra után is újragyulladt. Szénnél fontos a biciklibelső. Nem kaphat felülről fals levegőt. Inkább puhára kell fújni, mint keményre, akkor zár jól.

Előzmény: BaGira-79 (94752)


Süni A6 Creative Commons License 4 napja 0 0 94753

Sziasztok,

 

Esetleg erre valakinek egy segítő mondata?

 

Köszönöm.

 

Tamás

Előzmény: Süni A6 (94729)
BaGira-79 Creative Commons License 4 napja 0 0 94752

A levegőről csak annyit tudok mondani, hogy valószínűleg elegendőt kaphat, a kollégával ellentétben, mert ő túl sokat... :-P, mert stabilan ég, visszagyullad több óra állás után is. 

A kazán és a hamuláda között van tömítés. Viszont a láda ajtaján van 1 kis felcsapható, ott kaphat keveset. A puttony fedelében a biciklibelső sem tökéletes. 

Előzmény: tgwh8 (94720)
BaGira-79 Creative Commons License 4 napja -1 0 94751

Én is üdvözöllek, nagyon örülök neked! :-)

(más hírnek jobban örülnék veled kapcsolatban...) 

Komolyan nincs jobb dolgod, mint hogy engem kövess, gyökér? :-D

Előzmény: *Steve (94724)
Szumoo Creative Commons License 4 napja -1 0 94750

Versenysportban használják a vízbefecskendezést benzinmotorokhoz, ott is a henger hűtése a cél, nő a teljesítmény, de nyilván a fogyasztás is.

Előzmény: vasudvard (94748)
Pityke71 Creative Commons License 4 napja -1 0 94749

Hi!

A 70-es évek elején a forma 1-es autóknál alkalmazták,de betiltották.Külön injektor fecskendezte be a vizet az égéstérbe,az optimális pillanatban.

Lényege,hogy a víz nem összenyomható,"dinamikusabb" a dugattyú elindulása a felső holtpontról.

Magába az üzemanyagba tett víz egy halva született ötlet,nem,illetve nagyon rosszul oldódik a paraffinszármazékokban,és az üzemanyag rendszer oxidációját okozza.

Előzmény: BJaca (94738)
vasudvard Creative Commons License 4 napja -1 0 94748

Én úgy tudom,hogy csak akkor kevertek az üzemagyaghoz vizet, amikor megszűnt a motor olajhűtése -pl.: szétlőtték- és így még haza tudott repülni..

Előzmény: erbe (94745)
BJaca Creative Commons License 4 napja 0 0 94747

Az EGR kiiktatása már igen :)

Előzmény: nagykunsági (94746)
nagykunsági Creative Commons License 4 napja 0 0 94746

Az EGR nemigazán teljesítménynövelő berendezés az autóban. :)

Előzmény: amper_vadasz (94740)
erbe Creative Commons License 4 napja 0 1 94745

Nem a hatásban kételkedünk, hanem a magyarázatban. :-(

Előzmény: amper_vadasz (94739)
Kapocska Creative Commons License 4 napja 0 0 94744

Na,ha feldobtam akkor most ledobom.

„Változatlanul azt állítom” én meg azt,hogy a korábban írt reakció megfelelő hőfokon (kedvező hatású)

a szénnel történik és nem a vizes fával.

 

Még annyit,hogy mi lett azzal a csodálatos vizes gázolajjal, letiltotta az olajmonopólium ?

Előzmény: amper_vadasz (94739)
gm-kiev Creative Commons License 4 napja 0 0 94743

TECH HU-21R szivattyúvezérlő

Gyártó: ALLTHERM

Előzmény: quckyy (94742)
quckyy Creative Commons License 4 napja 0 0 94742

A vegyes tüzelésű és gázkazán milyen elektronikával vagy érzékelőkkel szokták összekötni, hogy ha a vegyesből vagy pufferből nem érkezik meleg víz a fűtéshez akkor automatikusan bekapcsoljon a gázkazán?   

BJaca Creative Commons License 4 napja 0 0 94741

Jó, hát más, ha mérnökök csinálják. Én csak házibarkácsról olvastam.

Előzmény: amper_vadasz (94740)
amper_vadasz Creative Commons License 4 napja -2 0 94740

Magyarországon az AUTÓKUT foglalkozott a 70-es 80-as években víz gázolaj emulzióval, a motorok teljesítménye nőtt, fogyasztás csökkent, a káros anyag kibocsátásuk csökkent, a motorok csendesebben működtek. Rozsda temetőről nem hallottam.

 

Ez az egyik út, a másik az EGR kipufogó gáz visszavezetés, ami miatt lehet is szopni rendesen

Előzmény: BJaca (94738)
amper_vadasz Creative Commons License 4 napja -1 1 94739

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146466921&t=9147701 Te dobtad fel a témát.

 

Változatlanul azt állítom, a minimális vízpára hirtelen 700-900°C hőmérsékletre hevítve gőzzé alakítva pozitívan hat az égésre.

Nagyobb mennyiségű víz esetén a várt pozitív hatás elmarad, több víz hirtelen felmelegítése lassabb folyamat és több hőt is von el a környezetéből, a vízgőz égésjavító hatása elmarad, inkább a hűtő hőelvonó hatása érvényesül.

"Picit" foglalkoztam a témával gyakorlatban, nem csak elméleti síkon közelítem meg.

Előzmény: Kapocska (94736)
BJaca Creative Commons License 4 napja 0 0 94738

Volt valami olyan őrültség is, hogy az autókban a benzinhez kevertek vizet, vagy vízpárát, amitől nőtt a teljesítmény, csak a rozsda kikezdett sokmindent.

Előzmény: Kapocska (94736)
smith Creative Commons License 4 napja 0 0 94737

Dehogy vicces, pont nem az...

Előzmény: amper_vadasz (94733)
Kapocska Creative Commons License 4 napja 0 0 94736

A víz termikus bomlása

H2O → H2 + 0,5 O2

hőmérséklet     disszociáció

1400 °C                  0,1 %

1800 °C                   1,0 %

2000 °C                 2,0 %

3000 °C                22,5 %

Na, a mi esetünkben ebben nem hiszek  (és a hatékonysága miatt be  sem vezetem  :-)    )

 

Inkább itt van az igazság , de a hőmérleg még kérdés:

 

A szénnek vízgőzzel, illetve oxigénnel végbemenő parciális oxidációját összehasonlítva megállapítható, hogy a vízgőzös oxidáció  kétszer annyi redukálógázt ad, mint a tiszta oxigénes folyamat.

Az égési termékek levegőre vonatkoztatott fajlagos összmennyisége a levegő páratartalmának növekedése arányában annak következtében is nő, hogy a vízgőz több oxigént (88,9 tömeg%) tartalmaz, mint a levegő (21 tömeg%). Végeredményben a levegő páratartalmának növekedése fokozza az egységnyi szénre jutó gáztermék-mennyiséget és növeli a gáztermék (CO+H2)-tartalmát, de egyben növekvő hőfogyasztáshoz vezet.

A CO is képes a vízgőzt redukálni, a következő egyenlettel leírható vízgázreakció szerint:

CO + H2O(g) =CO2+ H2

de az is  -32489,57 J/mol.

Előzmény: amper_vadasz (94730)
Taki29 Creative Commons License 4 napja 0 0 94735

A tolóerő növekedést a kazánomban nem szeretném kipróbálni.

 

Ha a víz felforr és halmazállapotot vált (gőz ) akkor jelentősen kitágul, ez tényleg plusz tolóerőt ad, de nem fokozza hajtóműben bekövetkezett égés hatékonyságát.

 

A hajtómű haladásra van kitalálva a kazán fűtésre , nem véletlenül.

Előzmény: amper_vadasz (94733)
amper_vadasz Creative Commons License 4 napja 0 0 94734

https://www.youtube.com/watch?v=fg5FuG8bxP8

 

"A berendezések alacsony nyomású gőzgenerátorral vannak felszerelve, melynek használata opcionális. A videón az alacsony nyomású gőzbefecskendezés nincs használatban. Annak használatával a teljesítmény nagyobb!"

Előzmény: erbe (94731)
amper_vadasz Creative Commons License 4 napja 0 0 94733

Vicces mi. Szerintem próbáld ki, lehet változik a véleményed.

 

Repülőgép hajtóműben nagy terhelésnél felszálláskor pl. az amcsik használják a vízbefecskendezést, nő a tolóerő. Erre is csuklanak a kedvenceid?

Előzmény: smith (94732)
smith Creative Commons License 4 napja 0 0 94732

Közben azért Joule, Helmholtz,  Julius von Mayer, és William Thomson (a.k.a. Lord Kelvin) urak erősen csuklanak... :-)

Előzmény: amper_vadasz (94730)
erbe Creative Commons License 4 napja 0 1 94731

"H gyorsan és intenzíven ég, ez hozzátehet esetleg plusz energiát az OH kötés felszakításához."

Rendkívül alapos levezetés.

Mikor a H és O HOH-vá egyesül, segít elbontani az OH-t. :-(

Előzmény: amper_vadasz (94730)
amper_vadasz Creative Commons License 4 napja 0 0 94730

https://www.youtube.com/watch?v=nOrhaLqT4Dw

 

Nem vízzel fűt, csak a tűztérbe lévő hőcserélőbe juttatott minimális vizet vízgőzzé alakítja, ezzel katalizátorként javítja az égést.

 

Nem biztos, hogy teljesen lezajlik a vízbontás, ahogy a Каир Т írja.

Legelőször lead egy H a H2O gőz, majd tovább hevülve az OH kötés is felbomolhat.

H gyorsan és intenzíven ég, ez hozzátehet esetleg plusz energiát az OH kötés felszakításához.

Egy biztos, nagyon kis vízgőzmennyiségnél bekövetkezhet és hatékonyan működik mint égésjavító. Ha sok víz kerül a hőcserélőbe, a várt pozitív hatás elmarad.

 

Ha jól rémlik itt írta valaki a fórumon, ha a száraz fa hasábok közé egy "nedves" is került, jobb lett - javult az égés intenzitása, mintha csak száraz fával fűtene..

Előzmény: Kapocska (94727)
Süni A6 Creative Commons License 4 napja 0 0 94729

Sziasztok,

 

Ha lehet feltennék egy kérdést és várnám a pro és kontra válaszokat. Vegyes tüzelésű kazán+puffer tartály rendszerhez ESBE vagy LADDOMAT-ot szerelnétek fel.

Ha jól gondolom, ugyanaz a szerepük. Kazánvédelem. Tudom, hogy az egyik "csak" egy thermosztatikus szelep, a másik meg egy bonyolultabb egység. Nem is az ár összehasonlítását várom, hanem ha mind a kettőre meg van a rávaló, akkor melyiket érdemesebb megvenni. Sajnos az ESBE-vel már jártam úgy, hogy leragadt.

 

Köszönöm előre is.

 

Tamás

tgwh8 Creative Commons License 4 napja -1 0 94728

Ott folyik ki alul :D

Szerintem max vodkával.

Előzmény: Kapocska (94727)
Kapocska Creative Commons License 4 napja 0 1 94727

Az is valami amikor az oroszok már vízzel fűtenek?

https://www.youtube.com/watch?v=qQjgLabqGBI

 

Előzmény: tgwh8 (94725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!