Keresés

Részletes keresés

Infy80 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 91388

Szia!

 

Én írtam korábban a rendszer levegősödésével kapcsolatban. Most a napokban lesz már annyi időm hogy elkészítsem a rendszer rajzát.

 

Ma csináltam egy olyat, hogy minden radiátort kizártam kivéve azt amelyik csörög és levegős. A szivattyút max teljesítményre kapcsoltam. Hagytam járni egy percig, aztán kikapcsoltam, majd megnyitottam a problémás radiátor levegőztetőjét, pár másodperc múlva jött is a levegő. Ezt vagy 10x megismételtem, minden szivattyú mozgás után jön levegő. Olyat is próbáltam hogy vagy 5 liter vizet kiengedtem a levegőztetőn keresztül, de több levegő nem jött. Ami az érdekes hogy a radiátor csörgése nem szűnik meg akár mit csinálok. Ezek szerint valahol durván azonnal szív levegőt, vagy ennyire beszorulhat a radiátorba?

Előzmény: Kapocska (91364)
tgwh8 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91387

Akkor meg be kell nyelni a tetőkibúvót, vagy át kell tetetni olyan helyre, ahol léráról eléri :D

Előzmény: saldatore (91386)
saldatore Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91386

Igen nem írtam azt hogy nekem a kazánházam a házhoz van építve(külön helység)és a kémény a ház oldalfalához van(lesz)rögzítve:))

Előzmény: tgwh8 (91383)


sankó36 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91385

Unokatesómnak tetőlétrát kellett készítenie a kéményhez de az sem volt olcsóbb a tetőablaknál.

Előzmény: saldatore (91382)
tgwh8 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91384

Nem kéményt, törvényt :D :D :D

Előzmény: tgwh8 (91383)
tgwh8 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91383

Ja, hát ha a tetőn kívül van a tisztítóajtó. De ennyi erővel már ne is tetess tisztítóajtót, hanem felülről pucolja ki a seprő...

9 méter már azért az a magasság, ahol valószínűleg van padlás is, oda beteszed a tisztítóajtót és kész, nem kell tetőkibúvó... simán átvették. Persze ha máshogy értelmezik a kéményt, akkor cumi van...

Előzmény: saldatore (91382)
saldatore Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91382

A tetőkibúvóhoz kell tenni a második tisztítóajtót,és a tetőkibúvó mondták hogy kötelező!És műanyag nem lehet hanem csak fém!

Előzmény: tgwh8 (91378)
tormap Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91381
Előzmény: saldatore (91375)
tormap Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91380

Ha át akarod vetetni a kéményseprőkkel akkor ők kérik a kibúvót.

Sőt, a mérete sem mind1.

Előzmény: tgwh8 (91378)
tgwh8 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91379

A különböző idomok ára kb. egy méternek felel meg (2 ajtó + koromzsák + becsatlakozó + 9 méter = 13 méter), de még így is sok. Viszont ha már kivonod a tetőkibúvót (50-60 ezer ezek szerint kb.), akkor talán jó lesz, fogalmam sincs mennyi egy olyan...

Előzmény: Kapocska (91376)
tgwh8 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91378

Ejjj ezek de hülyék... hát ha 2 db tisztítóajtó van, akkor mi a ráknak kell tetőkibúvó? Az nyomja meg az árat, egyébként a 400-500 nem sok, hivatalosan ennyibe kerül (főleg ha építésznek is kell pár rajzot készítenie). De amikor a külföldi tulajnak 130-150-ért raktak újra két méter téglakéményt, bélelés nélkül, ugyan abból a téglából amit lebontottak, akkor még piszok jónak is számít az ár :D

Előzmény: saldatore (91377)
saldatore Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91377

Most kérek mástól is ajánlatot,kíváncsi leszek!

Az 550-be:

 

Konzolról indítva,kondenzidom,2db tisztító,esővédővel,tetőátvezetővel(saválló),tetőn rögzítéssel,tetőkibúvóval,munkadíj+engedélyekkel!

Előzmény: Kapocska (91376)
Kapocska Creative Commons License 2017.04.23 0 0 91376

Ha az az egyetlen lehetőség akkor nem sok! :-)

 

180/250 1 mm vastag anyag 21500 / ft / méter x 193500 abba a 146500-ba hány idom fér el?

A neked ajánlott 37777 / ft / méter   (16270 /m/ különbözet)

 

 

Saválló szigetelt szerelt kémények, kívül belül saválló lemezből.

https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Szerelt_kemeny_62566077.htm

 

Érdemes körülnézni.

Előzmény: saldatore (91375)
saldatore Creative Commons License 2017.04.22 0 0 91375

340az anyag(elvileg)

Előzmény: nagykunsági (91374)
nagykunsági Creative Commons License 2017.04.22 0 0 91374

Még a fele is sok lenne.

Előzmény: saldatore (91373)
saldatore Creative Commons License 2017.04.22 0 0 91373

Üdv!

 

Kaptam szerelt kéményre árajánlatot!

 

9m magas 180mm belsővel engedély munkadíj mindennel együtt: 550eft!

Nem sok egy kicsit?

kigyokrisz Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91372

először én is annak olvastam...

Előzmény: erbe (91370)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91371

Köszi!

Előzmény: SLali75 (91368)
erbe Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91370

Jól idomított fácánod lehet. :-)

Előzmény: westie3 (91366)
Tóth Nándorka Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91369

Vegyes kazànhoz sec.fùvóka lyuk méretnek 2vagy inkàbb4 mm-es lyukat vàlasszak?kb 30db lyuk lenne!?

 

SLali75 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91368

Most úgy néz ki ,hogy egy rakat elég,de a lakáskör ilyenkor nem megy,vagy csak keveset,amennyit a szobatermosztát 22-23 C kér.40 kg max az egy rakat kb. a keményfából. Kb 30 kg fér be egyszerre,de amikor a gyújtós összeesik még pár hasábot belerakok,és úgy 40 kg.

Előzmény: kigyokrisz (91363)
SLali75 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91367

Ez így van.

Előzmény: nagykunsági (91365)
westie3 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 91366

Teljesen egyetértek!

Nálam is facán működik. Szépen nyitogatja az ajtót, amikor kell és tölti a puffert.

 

Előzmény: Szumoo (91340)
nagykunsági Creative Commons License 2017.04.20 0 1 91365

Az a "csak körbe forog a víz" azért nem igaz. 

 

Azért van a kazánvédő, hogy egy fix harmatpont feletti visszatérő vízhőmérsékletet biztosítson. Ezáltal van egy majdnem fix előremenő vízhőmérsékleted. A kettő közötti különbséget nevezzük DT-nek, ami adott tömegáram mellett a kazán teljesítményétől függ. 

 

Na most ezen melegvíz egyrésze megy a pufferba, ott tárolod, a többi része megy a HMV-be, ahonnan hűltebben érkezik vissza a kazánvédőhöz. De csak annyi mennyiség érkezik innen vissza , amennyi nem is ment a pufferba. 

 

Az, hogy a kazánvédő mennyire van nyitva, irreleváns, mert ugye az a dolga, hogy fix értéket tartson, nem az, hogy minél hamarabb teljesen nyitva legyen. 

 

Tehát van egy 2000 literes puffered, aminek a feltöltéséhez kell 30-ról 80 fokra 117Kw. 200 literes HMV 10-ről 60 fokra kell 12Kw.

 

Te azt mondod, ha csak a puffert fűtöd, tovább tart 117 kw energiát betenni, mint mikor megy a HMV is és oda is kell plusz 12Kw. 

 

Ugyanazzal a mennyiségű fával, ugyanazzal a kazánteljesítménnyel, beállításokkal. 

 

Nagyobb puffernél azért van középen is visszatérő, hogy ne kelljen az egészet felfűtened, tudd csak félig tölteni. 

 

Előzmény: SLali75 (91360)
Kapocska Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91364

Mivel a rendszered ismeretlen a gyenge pontra nem lehet rámutatni.

(hol méred a nyomást,milyen a legmagasabb pont innen…………)

Lehetnek olyanok a körülmények  amikor a rendszernyomás „eltűnik” (U cső + szivattyú).

Előzmény: Infy80 (91362)
kigyokrisz Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91363

Neked hány rakat a 2000-es pufi töltés a faelgázban?Korábban ìrtad,  hogy 35-40 kg fa. 

Előzmény: SLali75 (91360)
Infy80 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91362

Víztömörséggel a házon belül nem lehet gond, a pincében se találtam nyomot, de 1,2 bar nyomáson már kis tömítettlenségen is nyomnia kellene kifelé a vizet elég rendesen nem? Még arra gondoltam hogy túl alacsony a szivattyú teljesítmény (17W) a gázkazánban gőzképződés jön lére? Csak azt nem értem ha a rendszerben nyomás van , akkor ahol a levegő bejut, ott a víz hogy nem jön ki ezerrel?

Előzmény: Kapocska (91361)
Kapocska Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91361

Azt feltételezem ,hogy mivel már legalább egy éve probléma ez

ezért a tömörséget már ellenőrizted ezen a rendszernyomáson.

Mondjuk az is hozzátartozik a dologhoz,hogy ami tömör nyomásra

az nem biztos,hogy vákuumra is az.

A tágulásit ellenőrizheted elég könnyen.

Jó lett volna a kapcsolás,hogy a gyenge pontot (v. a problémás rad.hol helyezkedik el)

De ,ha minden sziv. induláskor hallani a szivattyúban a zajt akkor nem lehet messze tőle

a beszívás aminek a levegője összegyűlik a radiátorban.

Előzmény: Infy80 (91359)
SLali75 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91360

Mondjuk nincs nagy különbség az összes töltési idő alatt,de ha belegondolunk,hogy a fa a max.kapacitáson, adott idő alatt elég,és ha kevésbé van nyitva a kazánvédő addig csak körbe forog a víz a kazánkörben és kevesebb mennyiség áramlik be a pufferba a fa addig is ég.2000 l puffer alján kell 2 óra mire a 25-30 fokos víz melegedni kezd és nagyobbra nyilik a kazánvédő termosztátja,mert eleve hidegebb a visszatérő keverék.Ezért van szerintem az a megoldás,hogy nagyobb puffer esetén a puffer közepén,és az alján is van visszatérő a kazán felé,amit  a feljebbi  visszatérőbe épített merülő termosztát mikor érzékeli hogy leért odáig a melegvíz,átkapcsolja a motoros szelepet és legalsó visszatérőn keresztül áramoltatja vissza a vizet.  Ezen gondolkodom,hogy át kellene alakítanom így,de ez már az utolsó kisérlet....

Attól függetlenül szépen működik a rendszer,így is,egyébként a vegyes kazánomnál,jobban észre lehetett venni a különbséget mert az sokkal gyorsabban adta le a hőt mind az új faelgáz,és nagyon nagy lángon dübörgött a magas kémény miatt,(igaz nem használtam huzatszabályzót)és amennyi hőt nem tudott leadni az ment a kéménybe,ezért ott fontosabb volt ez a megoldás,hogy mielőbb a pufferba jusson a meleg víz.

Egyébként értem,hogy mit mondasz,de én ezt tapasztaltam,és azért van ez a fórum is hogy megosszuk a saját tapasztalatainkat,és fejtegessük a témát ami érdekel minket.Egyébként sok jó infót kaptam innen.

Előzmény: nagykunsági (91352)
Infy80 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 91359

Sajnos az nincsen. A tágulási tartály új, lehet sérül benne a ballon? A szivattyú nem tud levegőt beszívni?

Előzmény: Kapocska (91358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!