Hamár szóba került az Inter-VM, kiderült pár régebbi kisbuszról, hogy hová kerültek: - LNR-425 >> NR-747LR Nitrans MG s.r.o. - LPK-634 Szalajkabusz - MAA-323 H&H majd Brabusz - MKA-443 H&H majd Tolmácsi Tibor e.v. - MKA-446 Czakó Busz - MKA-456 Kereszt-S Busz - MKA-457 H&H - NDP-968 R-Busz Travel Kft.
GE Veresegyház ismét, mert ezúttal átfogóbb képet sikerült alkotnom a felhozatalról. Meglepő módon a legtöbb rendszám stimmelt a fél évvel ezelőttihez képest. Az első érkező 13:20 körül ért be, az utolsó úgy 13:40-kor, aztán megint elmentek szerintem kivétel nélkül mindahányan a telepre, majd volt, aki visszaért a feltételezhetően 14:15-re kiírt indulására, de nem ez volt az általános, mert a legtöbbje még akkortájt fordult vissza a gyár bekötőútjára. A PSD kivételével mind Master volt ezúttal is (kiemelném közülük az NWK-t, amit még az oroszok sem ismertek). Alighanem 18 óra körüli váltás is van amúgy, de erre nem esküdnék meg.
1 Újpest: SXT-244 (ezúttal tábla nélkül ment, de a múltkor ez volt) 1/B Újpest: AA DF-683 1/D Újpest: TGF-416 2/C Örs vezér tere: PNB-626 3 Dunakeszi: AA IO-382 3/A Göd: NWK-078 4/A Erdőkürt: AA AJ-408 5 Kálló: AA DF-374 5/A Kartal: SXT-240 6 Palotás: SJL-381 7 Szűcsi: SXT-241 8 Apc: PZY-908 9 Ecséd: SJL-384 10 Jászfényszaru: THK-605 10/A Tura: AA DF-522 11 Tura: AA DF-375 12 Zsámbok: SXT-239 13 Gödöllő: PSD-258 14, 15, 16 nincs? 17 Pásztó: SJL-380 18 Hatvan: PWT-204 19 Vanyarc: THF-320
Ezek még archív jelleggel a régebbi feljegyzések, amikkel ezúttal nem találkoztam.
2: TGF-753 4 Rád: TGF-754 10/A Boldog: SJL-385
Amit pedig a sors az egyik kezével elvesz, azt a másikkal visszaadja - a Panoráma Tourist ezúttal a szolnoki Seguránál tűnt fel. 4 járatot láttam, ebből 3 volt az övék (NUF-893, RSD-047, MGP-504), 1 valami kisbuszos maszeké az MPL-670 Crafterrel (jé, én ezt 2017-ben fotóztam Hatvanban! :D ), meg volt egy régebbi Sprinter AE GA-068 rendszámmal tábla nélkül, de lehet, hogy csak rosszkor, rossz helyen járt arra és köze sincs ehhez a brancshoz. Az Ottawához van most már mezőtúri járat is (PEZ-897 Sprinter), az Avanda részéről pedig előkerült az általam sosem látott NAA-969. A Széchenyin felbukkant egy V. Ber-féle Lion's Coach, mint kintalvós (táblát, rendszámot nem találtam, pótolom, ha nagyon ráérek és főleg ha nem felejtem el :D ), az ottani körforgalomnál az OMV mellett pedig megtalálható immáron az épp aktuális Samsung SMD-s kocsi is.
És kiváló az átkötés, mert a másik Samsunghoz köthetően Vácon ezeket találtam valamelyik nap.
Spar: ML TM-084 Sprinter (3 Veresegyház)
Tesco: ML TM-031 Intouro (tábla nélkül)
VW-kereskedés mögött: ML TM-029 Intouro (4 Kosd) ML TM-039 Intouro (Kosd) ML TM-040 Intouro (4/A Sződliget) + az ismeretlen maszektól ezúttal RXU-745 Neoplan és PFJ-560 Irizar
Na, meglett a Crossway, a balatonkenesei járatot csinálta. Berhidán a maszek telepének a mélyén mintha egy Crossway/Arway tetejét láttam volna hátul, arra nincs ötlet, mi lehet?
További felfedezéseim:
AA-AI-995 ex CZ-251-VW ex 7560 GR 2B, csodakék Bova Futura FHD 10-370 (Korzikáról származik!!!!), oktatóbusz, a veszprémi elkerülőn jött szembe
AE-AB-770 ex BS-063-KZ, fehér Indcar Wing (ex Cars du Pays d'Aix), Várpalota belvárosában vettem észre
Na, azt mondjuk nem tudtam, hogy hommos kocsi is jár le. Az építkezős járatokban a Komtravelnek is volt/van szerepe, egy időben 7-8 Master járt Iváncsára, legutóbb már csak 1 darabot láttam a parkolóban. Jut eszembe, arról volt szó, hogy júliustól ismét övék a Tatabánya Ipari Park? Az új buszokról volt szó, arra emlékszem (Tourismo RHD-k, Lion's Intercity, Lion's Regio, 417-es és 515-ös Setra, néhány midi), ezek többsége oda jár. Az S417 nem, az az SHZ-734 helyére került (Adient - Jásd), az SHZ pedig Tatabánya Ipari Park - Hánta lett.
Ma Pakson is láttam egy atlaszos kisbuszt (AA FS-226), az éppen a madocsai járatot csinálja.
Egyébként az akkugyár melletti Yaris Cabinhoz is egyre több busz jár, de ott erősen heterogén a felhozatal.
Atlasz Busz, sok Tourismo, Setra és néhány egyéb (egy Bova, egy Tourino, néhány kisbusz).
Fehérvárról van legalább 4 járatuk, ami nagybuszos, ebből legalább egy háromtengelyes. Van külön ukrán járat (szállóról), vele szinte párhuzamosan egy "rendes" járat. Papíron az egyik talán Lepsényből indulna, legalábbis mindig ott van egy lista, hogy "Lepsény 0 fő", de hogy kimegy-e oda... A 4 járat más-más megállókat szed, illetve utána is eltérő útvonalon halad, van, amelyik Velence felé, van, amelyik 62-es főirányon.
Aztán van egy seregélyesi járat, azon kéttengelyes Tourismo jár, de Fehérváron telephelyezik az is. Mellette egy sárosdi járat, azon kisbusz van, mezőfalvai telephellyel.
Van egy Dunaújváros - Kulcs - Adony járat, háromtengelyes Tourismóval, szintén mezőfalvai telephellyel.
Dunaújvárosból legalább két járat indul, de például az ottani volántelepen áll sok egyműszakos busz, amelyek 16:15-16:30 között indulnak üresen a gyárhoz. Egyszer számoltam, akkor 8 busz indult, a (nekem) legszebb egy 517-es Setra volt (fehér alapon piros mintás, új rendszámos).
Jár egy kisbusz Fülöpszállásról (?), az is Dunaújvárosnál jön le a pályáról, onnan 6-os út.
Van irodista járat Biatorbágyról, az a vasútállomás mellett áll mostanában.
Rémlik, hogy Pusztaszabolcson is láttam buszukat, de abban most nem vagyok biztos. Vajtán is áll egy Tourismo, a régi fürdővel szemben, a 63-as mellett, illetve az ozorai út mellől is rémlik egy.
Az aranyszínű 500-as Setra Budapestről jár, vagy legalábbis, amikor láttam, oda volt táblázva.
Biztosan van még bőven, pláne a cikkben említett járatszám alapján. Egy mini buszállomás-félét építettek a gyár mellé, a pályáról látni, a pályára merőlegesen áll a legtöbb busz, néhány pedig rájuk merőlegesen, előttük, de szemre elég szűkösnek tűnik.
Más: a térségben átvette a Ventona a herceghalmi Tesco-járatokat. Fehérvárra egy kisbusz került (innen eddig a Fehérvár Travel járt fel), a dunaújvárosi (mezőfalvai) járatot pedig az egyik Temsa csinálja (egy környékbeli maszek helyett), nagyvenyimi telephellyel. Ez talán novemberi változás lehet, előtte még nem ezeket láttam.
Én egy SXN-753-at ismerek, amire illik a leírás, körben piros Transdev-logós, fehér Crossway, szélvédő alatt 20660 azonosító számmal. Én Algida - Várpalota táblával láttam, Pétfürdő határában.
Délután ott volt Balatonszentgyörgyön: LVV-653, MAR-525, NZW-558, SKM-772, SLK-961. Ez csak a mezőny fele lehet, a többit nem láttam, egy órát tudtam maradni. Az SLK-961 amúgy a nagyszokolyi maszeké lett (az LVV-653 is).
Hétvégén gyakran különjáratoznak az ÚNP-s buszok, amennyire tudom, főleg meccsekre. A Fradi és a debreceni focisták mellett rémlik még csapat, akiknek mindenféle utánpótlását is az ITK szállítja.
Várj csak, én úgy tudtam, hogy abból THH-132 lett a Kisházinál. (Lehet, hogy az ország legutolsó, még T-re átrendszámozott busza, ugyanis a JSZP szerint 2022. június 29-én volt műszaki vizsgája.) Azt még valamikor tavaly láttam Mezőkovácsházán, de bent állt a régi Volán-telepen, lőni nem tudtam.
TBH-962 ma Hódmezővásárhelyen dekkolt. Magában a városban nincs ÚNP, így talány, hogy mit keresett ott... De helyi buszosok által igénybe vett helyen parkolt, nagyon úgy letámasztva, mint ami a hosszú hétvégén nem fog mozogni. Szegeden a két kisbusz ismert, hozzá legközelebb Kisteleken, illetve jóval odébb, Szarvason zajlik a program. Szóval passz...