Nem biztos, hogy jó hírt kapsz: szerintem ez pénzbe fog kerülni, ha komolyan gondolod. Van egy TomtomHome c. windows program, (szerintem itt megtalálod, vagy keress rá a szoftver nevére, ha nincs ott, lehet máshol is, pl. itt vagy itt?) amit fel kell tenni egy gépre, ehhez csatlakoztatni a kártyát, és ott megláthatod, hogy mit lehet frissíteni. Pénzért vagy ingyen, többféle lehetőség van, attól függően milyen a kártyád és az autód. Nem hiszem, hogy fejlesztik még ezt a Carminat programot, ami az autónkon van.
Érdemes szétnézni az autós navigációban is a beállítások résznél, ott is lehet frissíteni, ha szerencséd van. Sajnos a térképfrissítések jellemzően egy évig ingyenesek, utána már fizetős, és nem olcsó. Én egyszer frissítettem pár éve, mostanában meg Waze-t használok telefonról.
Sziasztok Új Fluence tulajdonos vagyok és nagyon boldog, mármint nem a Fluence új, hanem én vagyok neki új tulaj :) GPS frissítés érdekelne, sajnos amerre mostanában jártam az újabb utakat nem jelzi, nem tervez velük, ezért kicsit zavaró. Tud valaki segíteni, hogyan lehet a gyári TomTom-ot frissíteni, beépített GPS van és memória kártyán van a térkép. Ha esetleg itt nem tudtok segíteni, merre hol keresgéljek?
Sajnos nem vagyok valami ügyes ezekben a dolgokban, sem :)
Az enyém időnként le is esik tankoláskor, mostanában már odafogom nyitáskor. Akkor mindig eszembe jut, hogy meg kéne ragasztani, de utána elfelejtem. :)
Szóval le lehet venni, kis körmökkel kapaszkodik, ezért lehet is tologatni pár mm-t. Szerintem próbáld meg középre húzni, aztán ott ragaszd is meg.
Tankajtó kapcsán írok, mert az enyém valahogy nem szimmetrikus. Tökéletesen működik nincs vele gondom, de esztétikailag a borítás nem középen helyezkedik el, hanem a nyílás felé van, így van olyan pontja a karosszériának, ahol közelebb van, s van ahol picit távolabb.
Valamint ha kinyitom az ajtót, akkor le tudom venni a borítást, nem tört el semmi, csak egyszer tapasztaltam, hogy le lehet venni a szerkezetről és vissza is tudom tenni. Ez nektek is így van? Ez normális?
Még egy dolog jutott eszembe: a klíma kondenzviz lefolyó is tiszta, átjárható?
Egyszer egy H Astra klímája adta fel a leckét, majdnem ráment egy egész flakon hab, de a kitartó munka meghozta az eredményt, feloldotta a dugót és csak úgy ömlött utána kifelé a trutyis folyadék.
Ott ráadásul a kesztyűtartót is ki kellett szerelni a pollen szűrő cseréjéhez.
Természetesen megy anélkül is, csak a középkonzol jobb borítóját kell óvatosan lepattintani és már elő is bukkan a pollen szűrő fedele.
A büdös, áporodott, állott szag nálam is előfordult már, én is a klimára gyanakodtam, de érdemes kitakarítani az szélvédő vízelvezető csatornáit, a doblemez mögött is meg tud állni a por és víz, felével alkotta sár.
Sajnos még nem tudom hogy lehet a legegyszerűbben elérni, Clio II esetén könnyen tudtam tisztítani, ott is állt a sárdugó.
Tavaly elkezdett nagyon büdösödni a klímám. Kibányásztam a pollenszűrőt, ami eléggé rossz állapotban volt. Ezen felül, egy csomó falevéltörmelék is volt még a pollenszűrő "dobozában". Ez egy kissé felháborított, mert az elmúlt 8 évben végig márkaszervízbe jártam a kocsival és
már párszor cseréltek benne pollenszűrőt is (legalábbis én kértem őket, ők meg kiszámlázták).
A koszt, amennyire tudtam kitakarítottam. Csináltam habos tisztítást is, meg a Würth fertőtlenítő bombáját is használtam már, de 2-3 hónap után ismét berohad a klíma.
És ráadásul azóta szívok a pollenszűrővel is. Nem tudom kideríteni, hogy melyik méret a jó bele.
A szűrőkhöz adott papírokon ráadásul nem is olyan a nyílás képe, mint amilyen az én kocsimban van. Teljesen véletlenül, egy Nissan Juke szűrő papírjáról láttam csak az enyémhez hasonló képet.
A Bárdinál vennék, de két féle méret van náluk. És az autó összes adatának megadása sem szűkíti le a dolgot.
A nagyobb, az nem fér be rendesen a nyíláson. Össze kell nyomorgatnni, hogy átmenjen rajta. Ez - gondolom - nem jó. A kisebb, pont jó a bemeneti nyílásba, de bent, a helyén viszont lötyög. A bemeneti nylás, alacsonyabb, mint bent a hőcserélő amire ráfekszik a szűrő.
Nektek melyik méret jött be?
236 mm x 152 mm x 30 mm vagy 206 mm x 182 mm x 35 mm ???
A héten volt egy olajcsere (+minden szűrő) és extraként belekerült egy új termosztát is (K4M, +160.000 km).
Most kissé megcsúsztam és +16.000 km-re jött ki a "ciklus" (már valamennyi olaj hiányzott is, talán 0,5 liter ment el ezalatt).
A "szokásos" Castrol lett ismét a választás (valamivel csendesebb motor, talán egy kissé jobb dinamika, stb.), a többi "gyári" anyag.
A termosztát - amint már korábban írtam - nem engedte 70 fok fölé a hőmérséklet (télen még jobban alatta is volt néha) és különösen hidegben a fogyasztás is láthatóan megugrott. Néha a fűtés is "beszakadt".
A "gyári" szerelő végül nem a 83 fokos "szokásos" Renault, hanem kb. 89 fokos (szintén Renault) nyitásút ajánlotta.
Most még csak figyelgetem, de úgy tűnik 90 fok körül nyit és nagyjából 80-90 között tartja a motor hőmérsékletét.
Ha jön a hideg, talán segít valamit, majd meglátjuk...
Én gond nélkül tudtam frissíteni a firmware-t még évekkel ezelőtt. Azért álltam neki, mert ha pendrive-on zenét hallgattam (ami elég rendszeres nálam) akkor a következő indításnál soha nem jegyezte meg a rendszer, hogy az utolsó leállításnál hol tartottam, s így mindig az elejéről kezdte lejátszani.
A frissítés megoldotta a problémát. Arra kell csak figyelni, hogy FAT32-re legyen formázva az USB, amin rajta van a firmware, illetve ami nagyon fontos (és én bénáztam vele, így csak másodjára sikerült), hogy a pendrive-ra pont úgy másold fel a firmware-t, ahogy a leírásban van (ne legyen egy mappába bemásolva, hanem a gyökérkönyvtárban legyen, mert csak így ismeri fel a rendszer).
Anno olvastam itt még régebben,hogy volt valaki aki firmwarét frissített az autó rádióján esetleg más is próbálta már?Ha igen akkor volt valami gebasz frissítés után?
Bár a korábban írt "házilagos kezelés" segített rajta, de azért továbbra is "darabosan" forgott kissé.
Így inkább a drágább utat választottam.
Tulajdonképpen semmi különös, a kopottabb kulcs is jól működik, az elektronika is rendben. Régi alkatrész visszaadva.
A zárhoz küldtek egy új csupasz "kulcstestet" is. Természetesen a régebbi kulcsházba nem lehet beletenni, ha szükség lenne rá, keresni kell valami más, hozzáillő házat (+áttenni az elektronikát)...
Mondjuk a szerelés nem volt olcsó. Valami kedvezménnyel (ami a 4 év felett jár) +20.000 lett (ez kb. 1,5 óra), bár valószínűleg nem volt ténylegesen ennyi.
Ja, és az új rögzítőcsavarokat is felszámolták +900 Ft-ért.
És természetesen hagytak nyomokat maguk után: a kormánykerék középső részén a műanyag burkolatot sikerült kissé meghúzni valami szerszámmal néhány cm-en.
Csak akkor vettem észre, miután elindultam, mert nem minden szögből látszik egyformán.
Ha szólok, akkor mit csináltak volna? Adnak egy új burkolatot vagy letagadják?
Igaz, előtte gondosan körbefényképezték az egész kocsit, arról csak kiderült volna a megelőző állapot.
Majd meg kell próbálni valahogyan házilagosan rendbe tenni...
Az eddig itt olvasottak alapján lehet esetleg olyan, hogy kezd eltömődni a pillangószelep, s az elektronika így próbál kompenzálni? Elképzelhető indok a 2000-nél darabosodó motorra is talán...
(Anno nekem a szívenszúrt G Astránál szondahiba miatt volt darabos 80 körül, afelett meg ment, mint a veszedelem.)
((Időnként utazok F-ben, melynek "kuplungista" vezetője van. Pár éve egyszer vezettem, az enyém után bűntetés volt, mert a felső egy centin dolgozott már. Meg is állt kuplunggal egy kereszteződésben, nyolc évet bírt ki.))
Autóm 1.6 benzines és az olajcsere szerviz visszaszámláló alapértelmezett értékei 30000km és 24 hónap. Szervizben ezt át lehet állíttatni 10000km és 12 hónapra? Török videókban már láttam, hogy 20000km-re nulláznak olajcsere után, úgyhogy elvileg más értéket is ismerhet a szoftver.
Sima Bosch szervizben vajon meg tudják oldani, vagy csak márkaszerviz?
Szeretném megkérdezni, mi lehet a hiba: az autó bezáráskor nem csukja vissza a visszapillantó tükröket. Sem a távirányítóval bezáráskor, sem amikor kiveszem a rádió alól a helyéről, majd néhány méter után zár az autó.
Mivel nem műszaki mérnök vagyok (és persze ráerősítettek a megkérdezett szerelők is), elsőre úgy tűnt, hogy valóban valami törés, deformáció, stb. áll a háttérben.
DE engem sem hagyott nyugodni a dolog és ebben erősített az itteniek tapasztalata is.
Így, ma már kissé lehiggadva, újragondoltam és az ilyenkor mindig előkerülő "háziasszonyos" megoldással próbálkoztam.
Egy hosszú vékony tűvel először "behatoltam és kitapogattam" a zár belsejét.
És érezhetően tele volt "puha" anyaglerakódásokkal.
Többszöri lazítás és egy meglehetősen erős porszívó ("békebeli" FORMAT 2001 - Made in DDR) váltott bevetésével vagy a 4. kör után mint kés a vajba, úgy csúszott be a kulcs és fordult el a zárban.
Még érződik némi "anyag" a belsejében, de egyelőre rendesen működik még a kopottabb kulccsal is.
Most az egyedüli "vegyszer" egy amerikai kontakt-tisztító volt, ami csak enyhén olajos és inkább gyorsabban párolgó oldószerszerűség van benne.
A WD40-nel kapcsolatos vélemények kissé elbizonytalanítottak - hozzátéve, hogy más alkalmakkor sem találtam annyira "csodaszernek"...
Nos a műtét egyelőre sikerült, de azért még nem tettem le a cseréről sem a biztonság érdekében...
Volt egypár R a kezem alatt (és más is VW, SAAB, Ford, Seat, Lancia, Opel, Citroën), de ilyen hiba sehol sem jött elő.
Egyébként ezt az összegyűlő/áló "trutyit" más is mondta...
Illetve, hogy már az első jeleknél hívni kellett volna valamilyen "specialistát", aki rendbe tette volna időben (ahogyan az árat hallottam nem sok különbséggel, mint a szerviz - kiszerel-beszerel, elküld, felújít, stb.).
Nem akarlak vigasztalni, éppen egy hete mesélt hasonlót egy kedves ismerősöm, nem Renault. Neki valami elektronikai hiba tiltotta le a kormányzárat. Nem talált Győrben szerelőt, aki hajlandó lett volna kimenni hozzá, de egy pápai szerelő elvállalta. Nagyon profi volt, tudta hova kell nyúlni, meg minden, és a végén 150.000,-Ft-ot kért a mutatványért. Szegény kuncsaft kifizette, de azóta szívja a fogát...
Reggeli induláskor kulcs bedug a gyújtáskapcsolóba, kattan a kormányzár és vége - nem lehet elfordítani a kulcsot semerre sem.
R-szerelőt felhívom, akinek van egy rossz híre, ez elsőre egy gyújtáskapcsoló-csere lesz.
De csak gyári jöhet szóba, megrendelés, beszerelés, stb.
Bemegyek a R-szervizbe, mondom mi van. Hát, ez nem egyszerű eset. Mégis meg kellene próbálni legalább az első állásig elfordítani a kulcsot a kormányzár nyitásához, mert nemcsak azzal van a baj, hogy nem lehet a kocsit csak egyenesen mozgatni, hanem szerelni is sokkal bonyolultabb így. Fel kell fúrni a cuccot, de a kormányzár valami rudazata (vagy mi) miatt (ami védelemből jóféle acél) nagyon nehéz lesz a művelet.
Rövid távra ajánlat a WD40, ami lehet, hogy segít - persze, hogy nem segített.
Persze az lenne a legjobb, ha egyszer legalább elindulna és saját lábon el tudnék menni hozzájuk (Ja, nekem is ez lenne a legjobb és "legolcsóbb".)
Természetesen a gyári gyújtáskapcsolót megrendelik az alvázszám alapján és a meglévő kulcsokkal használható lesz (elméletileg az elektronika nem változik).
Ja, és előre kell fizetni az alkatrészt, ami egy kis árengedménnyel majdnem 61 kFt és 8-10 munkanap alatt jön meg. A szerelés utána kb. 1-2 óra lehet.
Most az a gond, hogy hogyan szedjük ki a garázsból a kocsit. Elméletileg valami görgős cuccot kellene a kerekek alá tenni, hogy forgatható legyen + egy tréler, ami elviszi a szervizbe. Már beszéltem egy céggel, valószínűleg bevállalják, de árat nem tudok még...
Amúgy előtte nem volt sok jele a dolognak, néhányszor - eléggé random módon - kicsit nehezebb volt elfordítani a kulcsot.
És tök jó még, hogy szombaton meg mennénk üdülni - szerencsére a régebbi R még valamennyire hadra fogható állapotban van...