Na, ami Pentax/Samsung-ként szerepel a listán, az nem jó nekünk. :)
Tisztán Samsung-nak kell lennie.
Obiból az alap 18-55 van, egy 50-200, meg a 30 f2.
A kioldó nikonos Yongnuo RF-602. Funkcionálisan működik szépen, persze csak manuális módban.
Viszont NX-en használva hibája, hogy nem teljesen betolva érintkezik, hanem egy kicsit visszább kell nyomni. Nem tudom ez az eltérés miből fakad, használható így is, csak kicsit oda kell figyelni.
A Canon gépen beállítod a kívánt blendenyílást és a blende behúzó (előnézeti) gombbal behúzod a lemezkéket, majd a gombot nyomva tartva leválasztod az optikát. Így az obi behúzott blendével marad mindaddig, míg újra áramot nem kap. Arról nincs adat, hogy ez milyen hatással van hosszú távon az obira vagy az EOS gépre, de nem hallottam olyat, hogy valakinek bármelyik is tönkrement volna emiatt.
Ez viszont elég maserás én nálad kell legyen a Canon is. Ennél sokkal kényelmesebb megoldás a lentebb linkelt blendézhető átalakító.
Volt egy Metz 44 AF-1-em szuper volt, gépről ment TTL-ben is. A zoom szinkronban állítódik az objektívvel, nem kellett állítgatni semmit. Ha gépről leveszed, akkor az NX300 nem tudja távirányítani (csak NX30 és felfelé). Tehát akkor manuálissá változik és úgy nagyon buta lesz.
Aztán azt elhagytam/ellopták és egy olcsóbb Yongnou-t (YN560-IV) vettem. Ez bevallottan manuális, mindig állítgatni kell, igaz több lehetőség is van rajta legalább. Még nagyobb mint a Metz, soha nem használom gépen. Yongnou adóval használva nem kell hozzá a vevő, mert be van építve.
Szóval nem rossz, de bármikor visszacserélném a Metz-re.
Ennél egyszerűbb a helyzet, én 'A' módba szoktam tenni , beállítom az élességet, a blendét, a fénymérő meg teszi a dolgát. Az Ok gomb megnyomásával belenagyít a képbe, hogy segítsen az élességet pontosan beállítani. A lényeg, hogy jó minőségű legyen az adapter, mert ha gagyi nem érzékeli az adaptert és nem csinál képet, sőt bele sem nagyít.
Bár nekem más NX vázaim vannak, de gondolom mindegyiken így működik.
Új tulajdonosként (samsung nx300) praktikusan szeretném kérdezni: hogyan használtatik egy régebbi obj. adapterrel a gépen? (Minolta MD adapter, Minolta 50/1,7 MD obj.)
felteszem, manuál módba állítom, a blendenyílást arra a nyílásra, amire korábban az obit állítottam, és megsaccolom a féynerőt, és kész?
Sziasztok! Normális dolog az, hogy az NX30 akkuja kikapcsolt állapotban 4-5%-ot merül 8 óra alatt? Tudom, hogy minden akkunak van önkisülése, de nem sok ez az 5%? Ez 20% egy nap alatt...
Ott van még a világítás is, ha valami kisebb területről készül a timelapse video, akkor nem kell napokig világítani, hanem egy ledes fényforrást bekapcsolni exponálás előtt, és kikapcsolni utána. Ezt sem szokták tudni a bolti távvezérlők.
Játszottam a focus stackinggel, burst módban lőttem 30 képet, közben folyamatosan távolítottam a gépet. Nem lett tökéletes, mert a változó tárgytávolság miatt nem azonos méretű a téma a képeken. Sajnos a fókuszt nem lehet automatikusan léptetni.
A telóból egy rövid hangimpulzus sorozat jön ki, ami egyféle jel. A gépen a csatlakozóban meg külön érintkezőn van a fókuszálás és másikon az exponálás. Ezeket egy jellel nem lehet külön vezérelni, vagyis úgy lehet, hogy exponálás előtt közvetlenül, ahogy írod.
Meg lehetett volna oldani pl. két hanggal a két jelet.
Az előre fókuszálásnak meg ott van jelentősége, amikor gyorsan kell exponálni, mert a téma mozog, és nincs idő fókuszálásra. Pl. időnként elmegy a kamera előtt egy állat, nagyjából ugyanazon a nyomvonalon, az egyikre lehet fókuszálni, a következőre meg exponálni.
A timelapse-nél általában nem működik közre az ember mint a távvezérlésnél, tehát ott választani kell témától függően, hogy fókuszáljon exponálás előtt vagy sem. Ha az égről/tájról/csíra növekedéséről készülnek a képek, akkor persze nem kell, mert az mindig azonos távolságban van. De ha mozgó tárgyakról vagy mozgó kamerával, akkor már érdemes használni minden kép előtt a fókuszálást. Igaz, ezzel a háttér élessége változhat, de a téma éles lesz.
A manuál fókusz csak részben igaz. Tud autó fókuszt is pl. full autó módban, illetve bármyelyikben, ha az obit AF-ben hagyod. Akkor minden expó előtt újra fókuszál. (NX300-at használok). Csak javasolt a manuál, mivel nem tudod kontrollálni a fókuszt - pl. érintéssel - mert nem olyan, mint a WiFi vezérlés, ahol látod a képet. Ha pl. time-lapse-et csinálsz ott nagyon zavaró, ha elcsúszik a képélesség.
OFF: Tudom. hogy nem adok-veszek, de nekem van egy eladó TT cuccom. A héten vettem hozzá JJC NX kábelt 2500-ért. Amim van eladó ahhoz a kábel Canon xxD vagy xxxD (E3) - vagy Samsung GX sorozat, de csrélhető. Ár alkuképes :) Mondjuk induljunk 10 eFt-ról és a postát is megspórolod :)
Jó ötletet adtál ezzel a triggertrappel. Telepítettem az appot, és kerestem kapcsolási rajzot, találtam is. Ez egyrészt jó lesz az apphoz, másrészt saját készítésű vezérlőt is lehet használni, ami sok esetben jobb, mint egy telefon. NX1100-hoz egyébként 30 Font, az kb. 12000 Ft. Pár hangimpulzust ad ki, ezt alakítja át a vezérlő a fényépezőgép számára alkalma jellé. Az app írja, hogy manual fókusszal kell dolgozni, a saját vezérlő viszont képes fókuszálni is az exponálás előtt.
Én TriggerTrap-et használok. Pl. tapsra vagy mozgásra elsüti a gépet (+time lapse is) megy egy csomó beállítás van és nem csak autómata mód. Gyakorlatilag bármi beállítható. Olyan mint egy távkioldó, csak egy okostelefon (Android vagy iOS) kell hozzá és az ingyenes app. Mondjuk 20m-ről már nehéz, de ha a telefon kamerája lát/érzékel akár mosollyal is vezérelhető. - No meg késleltetett expó, akár több is, szünetekkel. Mindig ott van a táskában. - és az egész akkora mint egy gyufásdoboz.
Ezt használom Canon-ra és Samsungra is.
BTW: Van egy bontatlan is eladó Canon kábellel, de a JJC gyárt hozzá (fele annyiért mint a TriggerTrap) kábelt. (Kettőt vettem annó, de az egyikről kiderült, hogy nem kellett.) - Ha érdekel, írj!tri
Nekem NX300-asom van. Ha összehangolom a telefonnal, akkor csak "Auto" módban tudok fényképezni, nem tudok más módot váltani a telefonról. Nektek sikerült más módot váltani a telefonról?