Keresés

Részletes keresés

kadajo92 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1280

Vannak bajok látom... :D Boldog Új Évet mindenkinek!

Előzmény: nazareth (1279)
nazareth Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1279

B.Ú.T.M.É.K.!

 

 

... azaz Boldog Új és TCF-Mentes Évet Kívánok!

kadajo92 Creative Commons License 2012.12.25 0 0 1278

Alapjába véve nekem nincs bajom ezzel, hiszen ha lenne akkor kérnék több random vonatot a progitól, csak a GVD-t megnézve az ember azt hinné, hogy meg kell szakadni a munkába. De mint a mellékelt ábra is mutatja a tehervonatok menetrendje 80%-ban csupán kínálati menetvonal.

Előzmény: kemenyadam (1277)
kemenyadam Creative Commons License 2012.12.25 0 0 1277

Hát igen. Az ütemes menetrend bármelyik szimulációban képes megölni az élvezetes játékot :-)

Előzmény: kadajo92 (1276)
kadajo92 Creative Commons License 2012.12.24 0 0 1276

...És akkor így közel 6 óra játék után meg is cáfolom amit állítottam... 5 perc után csuklóból lehet csinálni az egészet, ugyanazok a menetvonalak vannak 1-2 órás ütemben, vegyítve néhány tehervonattal. Nehézségi szint kb a Plzen - Cheb KÖFI szintjén van.

Előzmény: kadajo92 (1275)
kadajo92 Creative Commons License 2012.12.24 0 0 1275

A Multikon programcsaládhoz új részt adtak ki, 6C "kódszámmal". A terület Nymburk pályadudvart és környékét dolgozza fel, a GVD-t elnézve igen sűrű vonatkövetéssel. Szóval hajrá, lehet matekozni, hogy mit hova, hogyan pakoljatok.

 

Ez úton szeretnék Boldog Karácsonyt, és és balesetmentes Boldog Újévet kívánni! :) :)

nazareth Creative Commons License 2012.12.05 0 0 1274

Oh well...

Bár amióta van PayPal regisztrációm, szoktam néha fizetgetni a SimSig-csapatnak önszántamból is :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1272)
Tomino 55 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 1273

Nekem is jó lenne ez a szimulátor hol tudnám letölteni???

Előzmény: Jacquemin (98)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.12.04 0 0 1272
Na, ujabb hir a SimSig haza tajarol!

Aki esetleg mostanaig varta epekedve a skot kozpontok javitott, vegleges verzioit, hogy vegre letolthesse es jatszhasson egy jot, annak van egy jo es egy rossz hirem!

Kezdem a joval: kiadtak oket, raadasul a harombol negy lett. Ugyanis a Central Scotland reszet kepezo Cowlairs kulon is elerheto.

Ami viszont a rossz hir: fizetni kell erte. Ami mondjuk varhato is volt, de errol bovebben majd holnap.
nazareth Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1271

Ja, és ami még hab a tortán, hogy bevezették az irány-előjelzést.

 

Eddig ugyebár ha kitérőben álló váltókon át akartak útirányt jelezni, akkor némileg logikátlanul az előjelzésekkel vörösre "hazudtak" előjelzést, a főjelzővel meg irányjelzést adtak.

 

Aztán bevezették a nagysebességű kitérőket, amikre a sárga jelzés túl durva lett volna, ezért a sárga előjelző mellé raktak egy zöldet, jelezvén, hogy az a sárga tulajdonképpen nem olyan sárga, ami megálljt jelez.

 

Aztán rájöttek, hogy a vezér már nem tud megállni, ha rájön, hogy véletlenül nem megfelelő vágányutat állítottak neki, ezért '96-ban még a megbuherált előjelző elé valahova raktak egy fehér nyilat (Preliminary Route Indicator), hogy jelezzék a kitérőbe állított vágányutat. Annak ellenére, hogy minderre '78 óta volt villogó sárgájuk is...

 

Aztán belezavarodtak, és kitalálták, hogy a Z-SS-S-V szekvencia kizárólag a Megállj! előjelzése legyen, az irányokat pedig kizárólag nyilakkal (Junction Warning Indicator), illetve azok előjelzésével (Preliminary Junction Warning Indicator) jelezzék. Ez - tudomásom szerint - még nem működik.

 

Pofonegyszerű.

 

Áááááh!

Előzmény: SÜNÖCSKe (1270)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1270
Nos, tulajdonkeppen igen. :)

Arra meg, amit nazareth irt: angolabb a tortenet mar csak akkor lehetne, ha mondjuk a Banner Repeaterrel veszhelyzetben megallj jelzest is lehetne adni. Okos otlet? :)
Előzmény: kemenyadam (1269)
kemenyadam Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1269
Előzmény: SÜNÖCSKe (1267)
nazareth Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1268

...aztán a britek 2007-ben úgy döntöttek, hogy a bannerek két jelzésképe nem elegendő, és bevezettek egy harmadikat. És ha már britek:

 - megtartották az alapkoncepciót, hogy a jelző az alakjával adja az on-off jelzést;

 - mindeközben a jelző már nem mechanikus, hanem LED-es;

 - illetve a 3. fogalmat mégsem az alakjával adja, hanem a színével. És ha már az on és reduced fogalmaknak nincs közük a főjelző jelzésképéhez (vörösre és sárgára egyaránt fehérrel ad), az off előjelzése legyen zöld, mert a főjelző is zöld :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1267)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1267

A "B"-betűs jelző az ún. 'Banner Repeater' vagyis ismétlőjelző, ami az Oxtedben vagy a NWC-on működik. Egyébként a valóságban csak fel van festve a pultra, hogy "ott van", semmi visszajelentése nincs.

 

 

Itt egy hagyományos, mechanikus BR, ami egyébként kivilágítható: http://i938.photobucket.com/albums/ad226/John_S_Webb/St%20Albans%20South%202010/BRand4-aspectYY.jpg

 

Ez pedig egy modernebb értelmezése: http://www.flickr.com/photos/kevin_r_boyd/2559233080/

 

 

A H betűs akármik meg hőnfutásjelzők (Hot Axle Box Detector, HABD), igazából nem hiszem, hogy csinálnának bármit is (illetve 2000-es évek módban vna némi köze a bizberhez, de ennyi).

Előzmény: kemenyadam (1266)
kemenyadam Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1266

Carlisle 80-as évek módban.

Tehervonatok félrerakásai alig vannak írva; ami alapból nem rossz, de hajnali 4-ig ömlesztve jönnek délről a terhek vegyesen a gyors-háló-posta vonatokkal (Figyelni is kell, mert itt a 6-os vonatok kb. 40 mph-val cammognak). A főpályaudvaron is figyelni kell, mert mennek a tolatások, gépcserék; reggel 7-re négy kocsisor parkolt az állomáson szétszórva+ 2 gép vár vonatra. A rendező és a tankoló hely között folyamatosan mennek a gépek. 6- fél 7 körül járok, most upperby yard okoz fejfájást: Állnak ki a gyorsok szerelvényei, de közben jönnek a tehervonatok is befelé majd ki; ráadásul a kiálló vonatok vagy körüljárnak, vagy gépet kapnak a végükre (vagyis megy ezzel is az idő).

Összegezve: nem unatkozik az ember vele, még 1-1 időaránnyal is dolgozni kell vele rendesen

 

u.i.: van két új ábra amit nem tudom micsoda a területen: az egyik egy nagy B a jelzőkre jellemző talppal, a másik egy nagy H egy olyan körrel, amellyel a jelzőket lehet tilosba rakni, csak ez nem reagál semmit.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1265

Melyikre gondolsz?

 

Carlisle egy idő után egészen jól átlátható és majdhogynem unalmassá is válna, ha nem lenne benne egy bug, ami miatt folyton ki kell szedegetni a tehervonatokat a személyek elől Oxenholme-tól Carlisle-ig :)

 

A North Wales Coast meg végtelenül egyszerű. Csak azért nem válik unalmassá, mert ha Absolute Block módban nyomod, akkor folyton engedélyt kell kérned - önmagadtól :)

Előzmény: kemenyadam (1264)
kemenyadam Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1264

Nem gondoltam volna, hogy lehet Saltley-nál mazohistább területet csinálni. Tévedtem.

SnailSims Creative Commons License 2012.12.01 0 0 1263

2012. december 02-án várunk titeket a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban jó néhány számítógéppel, különböző, vasúthoz kapcsolódó programokkal. Ezek egy része már ismerős lesz, de bemutatkozik a Run 8 Train Simulator az arra fogékonyaknak, valamint akár új területet nézhettek meg SimSigben, vagy új járműveket például openBVE-ben. Szóval ha éppen nincs jobb programotok, vagy csak szeretnétek találkozni velünk és beszélgetni egyet-kettőt a témáról, akkor gyertek el, várunk titeket 10-16 óra között.

A rendezvényen lesz lehetőség a vasúti forgalomirányítás szerelmeseinek kipróbálni a SimSig és a Signalsoft-os programok legújabb központjait és személyesen is tudunk segíteni a kezdő irányítóknak.

Bővebben: http://www.kmo.hu

Belépő: 300Ft/fő
Időpont: 2012. december 02. (10:00 - 16:00 között)
Helyszín: Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban, 1191 Budapest, Teleki u. 50. (Térkép)

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.11.20 0 0 1262

Bocsánat, a szimuláció menetrendjében Llanfairpwll, az IRL menetrendkönyvben van a PG :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1261)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.11.20 0 0 1261

Ja, és még valami: a világ leghosszabb nevű állomása is szerepel az NWC-ben: Llanfairpwllqwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch :)

 

(A menetrendben egyébként szermérmesen csak Llanfair PG szerepel).

Előzmény: SÜNÖCSKe (1260)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.11.20 0 0 1260

Kis kiegészítés még: a NWC hiába viszonylag nagy kiterjedésű, nem fog agyhalált okozni: 24 óra alatt 156 vonat (mozgás) van a menetrendjében. Viszont ez a kevés vonat legalább sok törődést igényel a vonalblokkok miatt :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1258)
nazareth Creative Commons License 2012.11.19 0 0 1259

Hümm-hümm, vágánytengerek:

:)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1258)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.11.19 0 0 1258
Ma volt egy kis idom kiprobalni mindharmat.

Llangollen (ejtsd: hlangohlen): a Llangollen-i muzeumvasut vonalat iranyithatjuk Walesben. Igazabol nem nagy kihivas, ha jol emlekszem (most nem vagyok a gep elott, ezert sincs ekezet) ot szolgalati helyet iranyithatunk benne. Kezdoknek vagy az esti sor melle idealis. A forgalom gozmozdonyokkal es dizel-mechanikus motorkocsikkal bonyolodik (bar a vasutnak van par nagydizele is).

North Wales Coast: viszonylag nagy kiterjedesu halozat, es sok "Absolute block" szakasz (kb. a magyar allomaskozi, vonalblokkos rendszerre hasonlit, kotott menetirannyal). Tetszik.

Carlisle: Anglia es Skocia hatara a West Coast Main Line-on. Ketfele uzemmodja van: '80-as evek es napjaink (a legfobb kulonbseg a tehervonati elkerulo meglete/hianya: 1984-ben egy balesetet kovetoen nem allitottak helyre, hanem fokozatosan elbontottak) es ketfele menetrendet is kapunk hozza, a korszaknak megfeleloen. En az 1979/1980-ast probaltam ki. Sok-sok gepcsere es tolatasi mozgas a jellemzo ra, nagyon bejon :)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1257)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.11.19 0 0 1257

Örömmel jelenthetem, hogy a SimSig három új központot jelentetett meg a hétvégén:

  • North Wales Coast
  • Carlisle
  • Llangollen

Letölthető ingyenesen a honlapjukról! Adományokat természetesen elfogadnak.

balu97 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 1256

Üdvözlet!

Ezt a Kőbányás játékot honnan lehet elérni?

Előzmény: CsP50k (1235)
nazareth Creative Commons License 2012.10.04 0 0 1255

Némileg OFF ugyan, de...

 

Dr. Beechinghez további infók a Wikipedián, vagy ITT :)

A sorozatot nálunk nem mutatták be. Készítői és a színészgárda nagyfokú átfedést mutat a Csengetett, MyLord? c. opusszal. A magyar felirat Zaba topiktársunk elévülhetetlen érdeme. Ha valakit érdekel, továbbiak ebben a toplikban.

Előzmény: SÜNÖCSKe (1254)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.10.04 0 0 1254

Ez így van. Egy kicsit hamarabb, mint Magyarországon, de ott is volt egy tömegközlekedési koncepció, amit egy bizonyos dr. Beeching dolgozott ki először 1963-ban ("The Reshaping of British Railways" - A Brit Vasutak Átalakítása) és 1965-ben ("The Development of the Mayor Railway Trunk Routes" - A Törzshálózati Vasútvonalak Fejlesztése), ez volt a bizonyos (és vasutas körökben sokat emlegetett) Beeching Axe.

 

Gyakorlatilag Taunton sugárirányú vasútvonalaiból egy ipszilon maradt csak (a két GWR fővonal: London - Reading - Didcot - Swindon - Bristol - Exeter - Plymouth - Penzance és a London - Reading - Westbury - Exeter -...)

 

Valamint megmaradt egy szárnyvonal, mely jelenleg az ország (Nagy-Britannia) leghosszabb múzeumvasútja (18 mérföld), a Taunton - Minehead vasút, de az összekötő vágányon momentán nincs forgalom. Viszont 2004-2009 között építettek a kiágazáshoz egy deltavágányt (az egykori Taunton - Barnstaple vasút nyomvonalán).

Előzmény: kemenyadam (1253)
kemenyadam Creative Commons License 2012.10.03 0 0 1253

Plymouth-ra és Taunton-ra is most jött ki egy-egy terület. Elég rendesen visszavágták az utobbit, legalább is a simisigben látott verzióval összehasonlítva.

Előzmény: SÜNÖCSKe (1252)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.10.03 0 0 1252

A PC-Rail (fizetős és erős közepes-gyenge jó kidolgozottságú szimulátorok mekkája) új területet adott ki: Birmingham New Street.

 

www.pcrail.co.uk

nazareth Creative Commons License 2012.10.02 0 0 1251

Akkor ideje lenne elővennem megint őket. Emlékszem, hogy elég komoly hibák voltak a szomszédos állomásokkal való kommunikációban. Egy a sok közül: ha telefonon lejelentettem a szomszédos állomásnak egy kétvágányú pályán egy vonatot (ez nem tilos, a kézikönyv szerint opcionális), a szomszéd a menetirányt a helytelen vágányon vette át úgy, hogy nekem meg nem voltak kezelőelemeim a menetirány visszavételére. Ettől fogva attól a szomszédtól vonatok helyett már csak reklamáló telefonok érkeztek, és lehetett előlről kezdeni a szimulációt :-/

 

Sajnos többek közt az automatikus frissítések moduljában is volt egy hiba, ami miatt pl. az én windowsom alatt képtelenek voltak megtalálni a legutolsó verziót, így minden egyes szimulátor megvásárlása után meg kellett keresnem a programozójukat, aki személyre szabottan nekem készített egy update-progit. Viszont az update-progi az aktuális verziót nem nézi, és gyakorlatilag ahányszor elindítom, mindig elkezdi letölteni az adott szimulátor legutolsó változatát... Többszöri kérésemet, miszerint lehetne egy röpke verziókövetést kirakni a fórumra, rendre elutasították, mondva, hogy "nagy meló".

 

Viszont hogy jót is mondjak, amikor beszereztem a szimulátorokat, és fizettem értük, akkor még nem is volt róla szó, hogy egykor majd hálózatba köthetőek lesznek. Aztán a Signalsoft átfaragta őket, üzembe helyezett szervereket, csinált hálózati kliensprogikat, amelyek mind ingyen hozzáférhetőek. Szóval ha azóta a hibák nagyrészét is kijavítgatták, akkor elég komoly rendszer alakult ki... :)

Előzmény: KFMboy (1250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!