NEkem PT-E85 de Luxe CENTRALvan a suzuki swiftbe központis, a dusitási potméter teljesen le van tekerve, mégis 8liter a fogyasztásom országuti használatba,motorikusan teljesen tókéletes,mert átnézték.
Szerinted ha benzint tankolok bele megoldódik a probléma, mert igy töbe kerül, mint ha benzinel járnék.
De kifüzetem 44.000. ezer forintot az átalakitóért és nem tudom mi lévó legyek.
Meg fogsz lepődni, de vannak ilyen autóstársak is ám, nem is kevesen!!!!
Spec nálam az első szempont épp az volt, h valamiképpen függetlenedni akartam a benzintől ... no meg mondjuk kisebb környezeti terhelést jelentek azonos éves futásteljesítmény mellett.....nyomatékosabb az autó E85-tel, és nem mellesleg még kicsivel olcsóbban is járok vele, így együtt NEKEM MINDENKÉPPEN MEGÉRI !!!
Nem hal bele. Az AC nagyobb nyomással dolgozik. A 10-es alátétről van cikk a neten, fényképekkel, nyomásméréssel dokumentálva.
Kb 10 Ft-os megoldás, de működik.
Az átalakítóval a befecskendezési időt nyújtják meg , az alátéttel pedig egységnyi időre jutó nyomást növelik, igy juttatva több üzemanyagot a motorba. A lényeg ugyanaz, többlet anyaghoz kell juttatni a motort.
Köszönöm a választ! Még néhány kérdés. A google szerint egy ac pumpa kb 10.000 ft, ha be is hal kicsit hamarabb, úgyis cserélni kellene akkor már.. A hidegindítási probléma nem azt jelenti, hogy mondjuk télen nem indulna. Csak nehezen, de indulna, ugye? A teljes terhelésnél kevesebb üzemanyag azt jelenti, hogy mondjuk a gázpedál állása szerint amikor 140-el kéne mennie benzinnel, akkor mondjuk 130-al fog menni? És ami a legfontosabb. Elvileg nem teszi tönkre a motort? Tehát tankonként spórolok 3000-et, de nem kell teljes motorgenerált csináljak 10.000 km múlva :)
Lenne egy kérdésem.. Ma voltam egy autószerelőnél, aki az 1-es swiftemen egy kis hibát javított meg és beszéltünk az etanolos üzemről. Elmondtam, hogy kb. 10.000 km óta 50-50%-ban tankolva járok. Erre mondta, hogy egy 106-os Peugeotba 2 éve tankol 100%-ban etanolt meghibásodás és átalakító nélkül!!
A trükk az, hogy az is, mint a swift, központi injektoros és az injektorhoz valahova betesz 2 alátétet, amivel meg tudja növelni a befecskendezés nyomását. Ezzel végtére azt éri el, mint az átalakítók, többlet üzemanyagot visz be.
A kérdésem, hallott már valaki ilyen megoldásról? Ill. valaki tudja, hogy az a 2 alátét hová kerülhet, milyen hátulütői lehetnek?
Sok az extra profit rajta. Ha a benzin tegyük fel 5ft-al drágul, akkor az etanolnak 0,75ft-al kellene maximum drágulnia. Ennél azért gyorsabban emelik az árát.. Sajnos.
A megtérülést nem lehet kiszámolni, hacsak az ember nem lát a jövőbe. Az üzemanyag árak folyton változnak. A megtérülés kiszámíthatatlan, sőt az is lehet, hogy be sem következik.
Nekem a 2.sz autó a kis benzines, kb 11.000 km-t fut most 1 év alatt. Arra számoltam a kb 4 évet. Amit elfelejtettem: tiszta benzinhez számoltuk, 50-50 arányban átalakító nélkül 8 év megtérülés lenne.
Unalmas már nekem ez az állandó számolgatás. Megéri v nem éri meg, megtérül-e valaha.. ennyivel meg annyival többet eszik belőle... Egy autó fogyasztását tucatnyi dolog befolyásolja. Ebbe kár is belemenni.
Nincs senki aki pusztán azért tankolja az etanolt, mert az magyar és mert környezetkímélő? Akinek kocsira telik, annak legyen pénze benzinre is én azt mondom. Ha meg spórolni akar akkor használja kevesebbet. Ezzel nem akarom az etanolt szidni, mert magam is használom, de nem úgy használom, hogy tankolom ész nélkül, de nem is számolgatom h mennyit spóroltam meg. Egyszerűen nem érdekel.
Egy ilyen kis fogyasztású autónál nem is igazán értem, h miért is kellene még spórolni rajta..... egyértelműen sokára hozná vissza az átalakítás árát, ez nem kérdés.... de nem azért merthogy nem érdemes átalakítani, hanem merthogy kicsi a megtakarítás, sokat kellene menni vele.....
Tudom, tudom... 99%-nál az első szempont, h mennyi marad a zsebben, és lehetne-e esetleg ingyé autózni...DE sok-sok más szempont is lehet egy átalakításnál, és van akinél spec a megtérülés, fogyasztás mondjuk "csak" a 2-3. helyen szerepel....