Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsolt5566 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 919

NEkem PT-E85 de Luxe CENTRAL van a  suzuki swiftbe központis, a dusitási potméter teljesen le van tekerve, mégis 8liter a fogyasztásom országuti használatba,motorikusan teljesen tókéletes,mert átnézték.

Szerinted ha benzint tankolok bele megoldódik a probléma, mert igy töbe kerül, mint ha benzinel járnék.

De kifüzetem 44.000. ezer forintot az átalakitóért és nem tudom mi lévó legyek.

 

Előzmény: opel16v_ (918)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.20 0 0 918

Télen napi szinten kapok megkereséseket olyan elkeseredett emberektől, akik központis autókban használnak

másfajta átalakítókat (amit ők ajánlottak az autóba, mondván, nem lesz gond), hogy hátha én majd be tudom jól

állítani azt az átalakítót, mert a forgalmazónál vagy a beszerelőnél már voltak többször, de jobb nem lett a helyzet.

Van olyan beszerelő partnerem, aki azért állt át gyorsan a hunflex-ről az E85power kit-re, mert deficites maradt a

dolog nála, miután többször ki kellett szállnia rögtön a hidegben egyáltalán nem induló autókhoz.

De örülök hogy neked csupa jó tapasztalatod van központis autó E85-ös üzemeltetésével. Sokan ezt nem mondhatják

el magukról, és télen 1/3 benzint kell legalább tankolniuk az átalakítás mellé, hogy beinduljon az autó.

Előzmény: BIGYO4 (917)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 917

Más tapasztalata, nem a Tiéd. Nekem ugyanannyit számít. Ezzel az erővel mindenki csak a saját tapasztalatát vegye figyelembe?

Kényelmetlen szólni a kutasnak, hogy pl a 4-esen kis benzin, a többi etanol?

Benzin után nullázza, aztán mehet. Én is tapasztalatból mondom. 3 L. benzinnél észre sem veszed a különbözetet fogyasztásarányosan számolva.

 

Előzmény: opel16v_ (916)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.19 0 0 916

A tesz bele benzint nem igazán jó megoldás, mert kényelmetlen két részletben tankolni, és nagyban csökkenti a

megtakarítási részt. A hidegindítást és melegedési erőtlenséget nem cikkből vadászom, hanem tapasztalatból.

Pontosan ezért nem készült E85power kit központis változatban, mert nem tudom garantálni azoknál a benzines

üzemhez hasonló gondtalan autózást.

Előzmény: BIGYO4 (915)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 915

Akkor olvasd tovább a cikket a hidegindítással kapcsolatban.

Vagy tesz bele 3-4 liter benzint. A legolcsóbb megoldás.

Előzmény: opel16v_ (914)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.19 0 0 914

Számolj legalább 25% túlfogyasztással, mert a központisok többet esznek az átlagnál belőle.

Így azért tankonként örülhetsz ha spórolsz 1000ft-ot. A hidegindítás a nagyobb hidegekben lesz

nagyon nehézkes, akár 5-6 indítózás is kellhet, valamint pár percig járatni kell, mert erőtlen lesz.

Előzmény: raul61 (907)
zoku24 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 913

Örülök neki!

Előzmény: KOCZKY (912)
KOCZKY Creative Commons License 2011.03.19 0 0 912

Meg fogsz lepődni, de vannak ilyen autóstársak is ám, nem is kevesen!!!!

 

Spec nálam az első szempont épp az volt, h valamiképpen függetlenedni akartam a benzintől ... no meg mondjuk kisebb környezeti terhelést jelentek azonos éves futásteljesítmény mellett.....nyomatékosabb az autó E85-tel, és nem mellesleg még kicsivel olcsóbban is járok vele, így együtt NEKEM MINDENKÉPPEN MEGÉRI !!!

Előzmény: zoku24 (895)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 911
Előzmény: raul61 (907)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 910

Neked ennél olcsóbb megoldás nem kell:

 E85 - bioetanol mindenkinek: augusztus 2010

 

Előzmény: raul61 (907)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 909

www.etanolblog.hu/2010_08_01_archive.html -


Előzmény: raul61 (904)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 908

Nem hal bele. Az AC nagyobb nyomással dolgozik. A 10-es alátétről van cikk a neten, fényképekkel, nyomásméréssel dokumentálva.

Kb 10 Ft-os megoldás, de működik.

Az átalakítóval a befecskendezési időt nyújtják meg , az alátéttel pedig egységnyi időre jutó nyomást növelik, igy juttatva több üzemanyagot a motorba. A lényeg ugyanaz, többlet anyaghoz kell juttatni a motort.

 

Előzmény: raul61 (907)
raul61 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 907

Köszönöm a választ! Még néhány kérdés. A google szerint egy ac pumpa kb 10.000 ft, ha be is hal kicsit hamarabb, úgyis cserélni kellene akkor már.. A hidegindítási probléma nem azt jelenti, hogy mondjuk télen nem indulna. Csak nehezen, de indulna, ugye? A teljes terhelésnél kevesebb üzemanyag azt jelenti, hogy mondjuk a gázpedál állása szerint amikor 140-el kéne mennie benzinnel, akkor mondjuk 130-al fog menni? És ami a legfontosabb. Elvileg nem teszi tönkre a motort? Tehát tankonként spórolok 3000-et, de nem kell teljes motorgenerált csináljak 10.000 km múlva :)

 

Köszönöm még egyszer!

Előzmény: opel16v_ (906)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.18 0 0 906

A nyomásszabályzóba kerül ezekben a régi rendszerekben. Viszont így az AC pumpa rövidebb élattartamú

lesz, és a hidegindítás sincs megoldva. Valamint a teljes terhelésen is kicsit szegényebb lesz a keverék, mint

kellene, de ez nem olyan mértékű szegényedés, ami gondot okozna.

Előzmény: raul61 (904)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.18 0 0 905

Átalakítva nem sok különbség van a hidegindításban a benzinestől... talán 1mp helyett 2 vagy 3mp kellhet, de ettől

nem lesz érzékelhetően kisebb az akku és az önindító élettartama.

 

Egy 6L-t fogyasztó autónál évi 10e km futással, ha csak a gazdaságosság a szempont, akkor tényleg nem éri meg

az átalakítás. Ilyen esetekben a plusz erő, és a környezetvédelem lehet még szempont, meg az, hogy ezekkel együtt

olcsóbb az üzemeltetés is valamivel (legolcsóbb valós chiptuning).

 

50-55e Ft körül mozog a kukorica felvásárlási ára tonnánként.

Előzmény: BIGYO4 (901)
raul61 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 904

Üdvözletem a Fórum olvasóinak!

 

Lenne egy kérdésem.. Ma voltam egy autószerelőnél, aki az 1-es swiftemen egy kis hibát javított meg és beszéltünk az etanolos üzemről. Elmondtam, hogy kb. 10.000 km óta 50-50%-ban tankolva járok. Erre mondta, hogy egy 106-os Peugeotba 2 éve tankol 100%-ban etanolt meghibásodás és átalakító nélkül!!

 

A trükk az, hogy az is, mint a swift, központi injektoros és az injektorhoz valahova betesz 2 alátétet, amivel meg tudja növelni a befecskendezés nyomását. Ezzel végtére azt éri el, mint az átalakítók, többlet üzemanyagot visz be.

 

A kérdésem, hallott már valaki ilyen megoldásról? Ill. valaki tudja, hogy az a 2 alátét hová kerülhet, milyen hátulütői lehetnek?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

 

opel16v_ Creative Commons License 2011.03.18 0 0 903

Plusz üa szűrő értelmetlen, az eredetit kellene cserélni, ha akarod. Tankon belüli nem olcsó, a tied

még határeset, hogy ajánlanám-e benne, vagy nem. Ha mindig "jó" kúton lett tankolva az autó,

akkor szerintem felesleges erre költeni.

Átalakítás után rögtön lehet tankolni, általában az átalakítás végén meg is szokták kérni a tulajt,

hogy kanyarodjon el tankolni, és megnézik az élő adatokat etanollal is.

Előzmény: Törölt nick (894)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 902

Remélem, rosszul hallottam valakitől hogy 1q kukorica 8000 FT lenne?

Előzmény: zoku24 (900)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 901

Elfelejtettük hozzászámolni a hidegindításnál az önindító, akkumulátor nagyobb igénybevételéből adódó amortizációját is, illetve a lehetséges

vegyesüzemek megtakarításait.

Előzmény: opel16v_ (892)
zoku24 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 900

Sok az extra profit rajta. Ha a benzin tegyük fel 5ft-al drágul, akkor az etanolnak 0,75ft-al kellene maximum drágulnia. Ennél azért gyorsabban emelik az árát.. Sajnos.

Előzmény: BIGYO4 (899)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 899

Vajon miért követi a benzin árát, mekkora lehet rajt az extra profit?

Előzmény: zoku24 (895)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 898

Lehet, hogy Téged nem érdekel, de sokakat nagyon is érdekel. Az sem olyan egyszerű, hogy ne használja a kocsit, nem mindenki hobbiautós.

Ha megfigyelted, masszívan a különbözet nem egészen kilencvenvalahány Ft.

 

Előzmény: zoku24 (897)
zoku24 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 897

A megtérülést nem lehet kiszámolni, hacsak az ember nem lát a jövőbe. Az üzemanyag árak folyton változnak. A megtérülés kiszámíthatatlan, sőt az is lehet, hogy be sem következik.

BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 896

Nekem a 2.sz autó a kis benzines, kb 11.000 km-t fut most 1 év alatt. Arra számoltam a kb 4 évet. Amit elfelejtettem: tiszta benzinhez számoltuk, 50-50 arányban átalakító nélkül 8 év megtérülés lenne.

Előzmény: opel16v_ (892)
zoku24 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 895

Unalmas már nekem ez az állandó számolgatás. Megéri v nem éri meg, megtérül-e valaha.. ennyivel meg annyival többet eszik belőle... Egy autó fogyasztását tucatnyi dolog befolyásolja. Ebbe kár is belemenni.

Nincs senki aki pusztán azért tankolja az etanolt, mert az magyar és mert környezetkímélő? Akinek kocsira telik, annak legyen pénze benzinre is én azt mondom. Ha meg spórolni akar akkor használja kevesebbet. Ezzel nem akarom az etanolt szidni, mert magam is használom, de nem úgy használom, hogy tankolom ész nélkül, de nem is számolgatom h mennyit spóroltam meg. Egyszerűen nem érdekel.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 894

Hali.

 

Ha oda megyek, akit mondtál a Gubacsinál, akkor ők tesznek be ignisbe plusz üzemanyagszűrőt?

Vagy felesleges?

 

2004-es az autó, 70e km mellett.

 

Ill. átalakítás után hogy érdemes tankolni az elején, mehet kapásból bele 100% etanol?

Ezeket a dolgokat még nem tudom :)

 

 

Üdv

Előzmény: opel16v_ (892)
KOCZKY Creative Commons License 2011.03.18 0 0 893

Egy ilyen kis fogyasztású autónál nem is igazán értem, h miért is kellene még spórolni rajta..... egyértelműen sokára hozná vissza az átalakítás árát, ez nem kérdés.... de nem azért merthogy nem érdemes átalakítani, hanem merthogy kicsi a megtakarítás, sokat kellene menni vele.....

 

Tudom, tudom... 99%-nál az első szempont, h mennyi marad a zsebben, és lehetne-e esetleg ingyé autózni...DE sok-sok más szempont is lehet egy átalakításnál, és van akinél spec a megtérülés, fogyasztás mondjuk "csak" a 2-3. helyen szerepel....

Előzmény: BIGYO4 (891)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.18 0 0 892

380/280 üa árral és 25%-os túlfogyasztással (ennél kevesebb a legtöbb suzukinál) számolva, évi 20000km futással (átlagos):

megtérülés: 21 hónap, évi megtakarítás 36000Ft.

Ez amúgy 64000Ft-os beruházási költségre van számolva, amibe 4 hengeres autó esetén még egy benzinszűrő csere

is bele szokott férni. De 5-6 éves korig nem szoktam ajánlani a cserét, addig nem halmozódik fel annyi kosz a tankban.

Csak hogy ne ferdítsük a tényeket...

 

Ugyanez egyébként egy 10L-es benzinfogyasztású autónál ugyanilyen adatokkal: ~1év megtérülés, évente 60000Ft megtakarítás.

Előzmény: BIGYO4 (891)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 891

Igen, egy 6 L fogyasztású pl Suzuki megtérülése kb 48 hó, azaz 4 év.  Ebben nincs benne gondolom a kb 2X üzemanyagszűrő cseréje +

munkadíja, ha valaki nem tudja otthon cserélni. Így már az 5 évhez közelít. Közben az éves futás spórolásával számíthatunk előre az egyformán

és jelentősen növekvő üzemanyagárak miatt, mert sokan már nem tudják annyit használni az autót. Igy mégtovább tolódik a megtérülés, akár évekkel.

 

Előzmény: opel16v_ (890)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.17 0 0 890

Van egy nagyon jó megtérülési kalkulátor a http://e85power.hu oldalon, azzal pontosan ki lehet

számolni minden autóra és a helyi üzemanyag árakra nézve, kinek mennyi a megtérülési idő, és

mennyi az éves megtakarítás.

Hogy mondjak egy jó példát, az 1.3-as suzikban van a legtöbb átalakítónk, és már sokaknak meg

is térült az átalakítás ezek közül. Persze egy 6L-es V8-as akár 2 hónap alatt is megtérül, az tényleg

hamarabb hozza vissza az árát (a nagy mociknál sok esetben 10-15%-os túlfogyasztás is előfordul).

Előzmény: BIGYO4 (883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!