Az óbudai autóbusz-, villamos-, HÉV-, illetve egyéb tömegközlekedésről, mely kizárólag POLITIKAMENTESEN megvitathatnánk milyen is errefelé a nappali, illetve az éjszakai utaskiszolgálás.
Szerintem a 17es villamost első lépésként úgy kéne fejleszteni, hogy a Nagyszombat utca és Vidra utca között semmi se közlekedjen a villamoson kívűl. Külön sétáló utcát kéne kialakítani, ahol a villamosok közlekednek. A kockaköveket meghagynám, mert az adja a környék igazi hangulatát (mint a várban). Nem értem, hogy Budapestnél "sokkal gazdagabb városokban", mint pl Miskolcon és Debrecenben miért sikerült kiépíteni sétáló utcás belvárost, ahol csak villamos közlekedik. Második lépésként meg a 19essel kéne összekötni, de az még messze van... Állítólag jövőre kezdik az útépesek felújítani a Bécsi útat. Kíváncsi vagyok, hogy a villamos pályához hozzá nyúlnak e. Mert a Kolosy és Zsigmon tér között úgy billeg a villamos, hogy attól félek, hogy felborul...
Vezethetnénk a "belső" szakaszon a Szentendrei úton is, mert közvetlen átszállási lehetőség lenne a 6/86/106 buszokra, mert ugye a 18/37/137 busz is oda tart ahová a 118-as tartana. Az útvonala így alakulna:
Szentlélek tér - Vörösvári út - Vihar utca - Raktár utca - Hévízi út - Huszti út - Bojtár utca - Csillaghegyi út - Törökkő utca (kitérő a MÁV-állomáshoz) - Pomázi út - Gábor Dénes Főiskola - Pomázi út - Keled utca - Csillaghegyi út - Bojtár utca - Huszti út - Hévízi út - Raktár utca - Szentendrei út - Szentlélek tér
A jelenlegi Dinamó utcai kitérőt szerintem ki lehet hagyni (visszafelétartó útvonalon elérhető), mert aki arra megy dolgozni, annak ott van az Árpád híd, metrótól a KÜLÖNJÁRAT. Ezzel a vonalvezetéssel még rövidebbre tehetnénk a Bécsi úti szakaszt.
A 118-as autóbusz valamikor az 5-ös villamosvonalat pótolta 18Y, később 118-as jelzéssel Hévizi út mentén és annak környékén. Majd a Bogdáni út ipari területének újrafejlesztése gyanánt új vonalvezetést kapott, illetve tovább vezették Bécsi úton át az Óbudai telephely felé. A Hévízi útiaktól megvonták a hosszú éveken át tartó tömegközlekedési járatot. A járat egykoron Korvin Ottó térről (ma: Szentlélek tér) járta körbe a területet, majd a Bogdáni úti buszvégállomásra helyezték át. Szerintem itt hibáztak egy kicsit, mert már ekkor megcsappant a buszjárat utasforgalma. Elképzelésem szerint (ami természetesen utána kéne járni a dolognak, hogy lenne-e kihasználtsága) újra az Árpád hídhoz vinni a végpontot, majd Vörösvári út - Vihar utca - Raktár utca - Hévízi út - Huszti út útvonalon érné el a jelenlegi útvonalát. Várom véleményeteket! Hangsúlyozom, nem számoltam se jobbról, sem balról, csak egy olyan elképzelés lenne, miszerint az 5-ös villamos évtizedeken át tartó utasforgalmát "visszahozhatjuk" azzal, hogy nem helyijáratként közlekedjen itt, a Hévízi úti lakótelep területén a 118-as autóbusz.
azt én értem, de mivel hogy családom nagy része ott kanyarodik le a kiscelli utcára, ezért úgy véltem tapasztalni, hogy az árpád híd felé vezető oldalon megszűnt a balra kanyarodó sáv, mivel annak a helyét a buszsáv és a buszmegálló teszi ki.
Tegnap én is láttam, hogy a Kiscelli utca (6/86/923) Flórián tér irányú buszmegállója az út közepén lesz.
...sok értelmét nem látom
De igen van! Ugyanis, nem kell kivárnia míg be tudna sorolni a belső sávba az Árpád híd felé tartó - araszoló - autósok feltartásával...! Így "akadály" nélkül tovább tud menni.
(Hasonlóképpen: 11-es busz Mechwart ligeti megállója is középen van.)
úgy láccik meghallgatta imámat a jóisten (d.g) és mostmá külön buszsávot alakítottak ki a pacsirtamezőn.bár annak, hogy az út közepére tették a megállót, sok értelmét nem látom
Úgyszintén támogatom az ötletet, jelentősen jobb lenne a menetidő a 6-os, a 86-os és a 60-as vonalán.Viszont az óbudaiaknak nagy része inkább a dugóban való ücsörgést, minthogy a tömegközlekedést.Valamint sztem a Pacsirtamező u.-ban ki kéne jelölni egy buszsávot.
Úgyszintén támogatom az ötletet, jelentősen jobb lenne a menetidő a 6-os, a 86-os és a 60-as mentedrendje.Viszont az óbudaiaknak nagy része inkább a dugóban való ücsörgést, minthogy a tömegközlekedést.Valamint sztem a Pacsirtamező u.-ban ki kéne jelölni egy buszsávot.
...A HÉV-et egyébként sajnos rendesen elszabták, mert végig valaminek a szélén megy, nagyon sokat kell rágyalogolni....Békáson is szintén a semmi közepén van a végállomása...
Valóban a HÉV a fő tömegközlekedési eszköze az Óbudának. Én szinte ezzel utazok be a városba.
Az üzemzavar esetére "kivezényelt" pótlóbuszok dugóban való araszolgatása valóban mérgesítő helyzetet produkál. Sajnos csak akkor lélegezhetünk nagyot, ha végre valahára megépülne az északi híd, ezáltal a 34/42/106 buszok is gyorsabban tudnának menni.
A 106-os valami isteni. Szeretem hogy olyan sűrűn jár. A HÉV-et egyébként sajnos rendesen elszabták, mert végig valaminek a szélén megy, nagyon sokat kell rágyalogolni. (Flórián tértől messze van, Bogdánitól messze van, Kaszásdűlőnek a szélén megy, Aquincumnak a szélén megy, Békáson is szintén a semmi közepén van a végállomása).
Én is óbudai vagyok.Szerintem sokat javulna a 34/42/106 vonala,ha épülne végre egy északi híd.Sőt,a 18-as busz is gyorsabb lenne.Az a nagy baj,hogy az Árpád hídra 3 irányból k.rv@ nagy forgalom zúdul ,és így elég egy lerobbant autó, és megbénul egész Óbuda.
A 17-es villamost én nagyon szeretem,és szerintem ki kell tiltani a Zsigmond tér és a Nagyszombat u. között a Bécsi útról az autókat,és buszsávot kéne kialakítani a Pacsirtamező utcába.
Igen , jó ez a topic ,az a baj ,hogy a HÉV a fő tömegközlekedési eszköze Óbudaának és az elővárosoknak is (Szentendre,Pomáz.Budakalász) ,reggel több ezren veszik használatba ,viszont ha a csucsforgalomban történik valami baleset és nem jár a HÉV akkor teljesen megbénúl Óbuda mert nem jár a HÉV a már eleve zusufolt Szentendrei utra jönénnek a potlóbuszok ,tehát teljes káosz. Egyébként a 34/42/106 -os buszok utvonala nekem tetszik még akkor is ha nem jó reggel a Szentendrein araszolni.