Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.08.18 -2 0 19569

Sehogy.

Ezért is hűtötték anno a cég vezetői a firkászt, hogy ilyet ne írjon le.

De kötötte az ebet.

Mert Ő kiszámolta.

És büszke is volt a saját számításaira.................................:-(((

Leírta.

 

 

Előzmény: Irisbus (19568)
Irisbus Creative Commons License 2023.08.18 0 0 19568

Megnézném én a Kravtexet, hogy hogy tudna összetoborozni annyi járműipari szakmunkást Győrben(!), amellyel a három műszakos munkarendet tartani lehetne.

Előzmény: torqmatic (19565)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 19567

Most a legutóbbi bővítés után, én Max évi 400db busz le gyártását látom reálisnak. Mert nem csak műhely kell hozza, hanem emberek is, akik össze szerelik.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ennyi tényleg elkészülhet egy év alatt.

 

 

Előzmény: 7-es troli (19564)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.18 -1 0 19566

Olvasni, olvasni és harmadszor is olvasni.

 

Az idézett mondatot nem a KRAVTEX vezetői mondták hanem a cikk szerző fantáziájának műve.

Amúgy a mondat igaz.

 

Azzal a kikötéssel, hogy KRAVTEX vezetői - mert realisták - sohasem gondolkodtak három műszakos, heti hát napos gyártásban.

 

Ha ezt valaki megteszi helyettük, akkor az évi 1000 db új busz igaz lehet.

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (19563)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.18 0 4 19565

Bemondhatnak akár évi 10.000-es kapacitást is, úgyse lesz soha kihasználva... Egyetlen vevőjüknek, a Volánbusznak van kb 6000 db autóbusza (ebben sok olyan kategóriájú járművel, amit a Kravtex nem is gyárt), azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy évente 1000 buszt fognak beszerezni, vagyis 6 évente lecserélik majd a teljes flottát? Ennek se értelme, se realitása nincs.

Előzmény: 7-es troli (19564)
7-es troli Creative Commons License 2023.08.18 0 0 19564

Ez egy hangzatos szám, ahogy SzG az Ikarusnal is szokott hasonló számokkal dobálózni.

Volt interjú valamikor régebben vmelyik Kravtexes főnökkel valahol, ahol valóban elhangzott az 1000-és szám. ott hozza volt téve az 3 műszakos,sokkal jobban szervezett munkafolyamat mellett lehetne elérni lépcsőzetesen, pár év alatt.

 

Most a legutóbbi bővítés után, én Max évi 400db busz le gyártását látom reálisnak. Mert nem csak műhely kell hozza, hanem emberek is, akik össze szerelik.

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (19563)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.08.18 0 0 19563

https://credobus.hu/media/2022/03/25/huszezer-negyzetmeteresre-bovult-a-legnagyobb-magyar-buszgyar/

"A csarnok berendezését és a gyártóeszközök telepítését követően 2023-tól – többműszakos munkarendben – 1.000 autóbusz vázszerkezete is készülhet majd a Kühnében, és kerülhet Győrbe, ahol az összeszerelés zajlik."

 

Az Ikarusnál meg nem kell komolyan venni a Széles féle álmodozásokat évi 400 buszról... 

Előzmény: trizs77 (19559)
kristoof Creative Commons License 2023.08.18 0 0 19562

Pláne, hogy a BKV lazán ki is zárta a lehetőségét az indulásuknak. (Mondjuk, ha igazak a pletykák, akkor nagyon is megérdemlik!)

Előzmény: kristoof (19542)
kristoof Creative Commons License 2023.08.18 0 1 19561

Most komolyan egy piacgazdaságban, mennyire lehet komolyan venni azt a vállalkozót, amelyik politikusi/állami ígéretek beteljesülésének veti alá a termelését? Ez amit így leírtál, nem az államnak ciki, hanem a vállalkozónak, hogy sokadszorra is hagyta magát teljesen hülyének nézni.

Előzmény: trizs77 (19544)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.18 0 1 19560

A kedélyek nyugodtak, te kezdtél el azon problémázni, hogy - noha az állam évente több száz buszt vesz a Kravtextől - ez mégse jó, mert nem egyenletesen rendelnek a rohadékok, így erre nem lehet alapozni. Akkor ne egyetlen egy vevőjük legyen (más buszgyáraknak se csak egy van), hanem próbálkozzanak másfelé is, és akkor kevésbé lesznek rászorulva erre a gonosz magyar államra.

Előzmény: trizs77 (19557)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.18 -1 0 19559

Fordítva gondolom.

 

A Credo kapacitása - szerintem - 400 busz évente.

Az Ikarusé talán 200 db lehet, de inkán több.

 

A Cerdo talán (?) 1999 óta gyárt új buszt.

Az Ikarus is kb. azóta hírdeti saját magáról, hogy képes új busz gyártani.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (19558)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 19558

Össze se lehet hasonlítani a 2 céget.. Az Ikarusnak talán évi 50-100 a gyártási kapacitása szemben a credo évi 1000 darabjával. Meg a Credo egy "picivel" több ideje van a piacon, mint az Ikarus...

Előzmény: trizs77 (19557)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 -4 0 19557

Példának jó az Ikarus :

 

1./ 2003 körül (?) eladott vagy 3 db vagy 6 db új busz Szlovákiába.

A szlovák autóbusz közlekedés történetében úgy múlt az emlékük, hogy csak lábjegyzetek lesznek egy alapos busztörténeti könyvben.

 

2./ Hallom most eladhat 5 db új buszt Lengyelországba.

 

Szólunk Krankovicsnak Ő is adjon el gyorsan 7 db  buszt a Hontettotta országba és mindjárt megnyugszanak a kedélyek 15 évre.

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (19556)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19556

Akkor csinálja azt engem addig nem érdekelne ameddig piaci alapon működne, de sajnos nem ez a helyzet  

Előzmény: trizs77 (19555)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19555

Minek ?

amíg nem gyártott buszt addig munkanélküli volt ?

 

Van ott mit gyártani akkor is ha egyetlen busz sem készül.

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (19554)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.08.17 0 1 19554

Vagy csak el kéne kezdeni piaci alapon működni és nem mindig az államra várni 

Előzmény: trizs77 (19553)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 0 1 19553

Akkor vége.

 

Nem örülnék neki.

Nagyon nem örülnék neki.

 

De sok ország él helyi autóbusz gyártás nélkül.

 

 

Ikarus 120e Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19552
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19551

Szerintem sírni sem kötelező, hogy egyenetlen a rendelés.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem hallottam még sírni a CREDO-s vezetőket.

 

Ez az én magány véleményem.

S írom amíg be ne tiltják.

 

Irisbus Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19550

Off

A nagy árfolyamromlás mellett az is, hogy mennyire magasak a finanszírozásnál a kamatok. 

Előzmény: 7-es troli (19543)
Econell99 Creative Commons License 2023.08.17 0 3 19549

Egyetértek. Még ha nem is a nyugat-európai, de a kelet-európai és balkáni piacot simán célba vehetnék (Románia, Moldova, Bulgária, Szerbia stb.)

Előzmény: torqmatic (19548)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.17 0 5 19548

Szerintem sírni sem kötelező, hogy egyenetlen a rendelés, ha ekkora gyakorlatuk van az exportban, akkor egy kitűnő lehetőség lenne, hogy lekössék az üres kapacitást..

Előzmény: trizs77 (19547)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 -4 0 19547

Az export tiltott?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Az export nem tiltott, a fotelhuszárok gondolatvilágával szemben pedig nem is kötelező.

Amúgy a KRAVTEX épp az exportból fejlődött autóbusz gyárrá.

Sok száz buszt exportáltak mielőtt az első új buszukat elkészítették volna.

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2023.08.17 0 5 19546

Azért korábban többször beszéltünk már róla, hogy ez benne van a pakliban.
Nagyon nem jó az állam csecsén lógni.
Kiszolgáltatottá tette magát a Kravtex.

Ezért kellett volna már régen kilépnie a Credonak a környező országok piacára.

Előzmény: trizs77 (19544)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.17 0 4 19545

És amúgy kényszeríti őket valaki, hogy csak és kizárólag a magyar államnak adjanak el buszokat? Az export tiltott?

Előzmény: trizs77 (19544)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 -2 4 19544

Ne felejtsük el, hogy egy gyártó - állam kapcsolat nem mindíg rózsás.

S itt nem a politikai beágyazottságra vagy párt szimpátiára gondolok.

 

1./ Állami pénzek mennek gyárfejlesztésre (fejlessz, építs új csarnokot majd rendelünk) másnaptól 3 évig egy darabot se rendel.

 

2./ Megrendelek 200 db, új buszt, de szilveszterig szállítsd le.

Majd kicsivel később : Igen szilveszterig de nem idén szilveszterig hanem 2025.szilveszterig.

 

3./ Van egy politikai döntésem ami nem rád tartozik, de holnap át tudsz adni 27 db vadi új autóbuszt ha már van a gyárudvaron ennyi készen?

 

Mindenek nevezhető csak előre látó tervezésnek nem.

S ebben az ügyben teljesen mindegy, hogy milyen színű párttagkönyve van a gyárat szívató köztisztviselőknek.

 

 

7-es troli Creative Commons License 2023.08.17 0 0 19543

Pedig tavaly még érdekelte őket, adtak is ajánlatot. Igaz akkor meg magasabb volt az EUR árfolyam. Sajnos a tendernek biztosan nem kedvez (már az ãrak tekintetében) az újabb emelkedés :(

Előzmény: kristoof (19542)
kristoof Creative Commons License 2023.08.16 0 0 19542

Nem lát... :-(

Előzmény: 7-es troli (19540)
Dante001 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 19541

Durva lenne :)

Előzmény: 7-es troli (19540)
7-es troli Creative Commons License 2023.08.16 0 1 19540

Itt a válasz.

 

https://magyarbusz.info/2023/08/16/hatvanot-darab-vadonatuj-nagy-midit-szerezne-be-a-bkv/

 

Remelem a Kravtex is lát fantáziát a dologban, és pályáznak pl az Econell Next “10”-el :)

Előzmény: trizs77 (19538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!