A topikkal célunk egy olyan közösségi tér létrehozása, ahol bárki megoszthatja a másikkal véleményét, tapasztalatát, kritikáját, hogy jobb, minőségibb buszok készülhessenek.
Megnézném én a Kravtexet, hogy hogy tudna összetoborozni annyi járműipari szakmunkást Győrben(!), amellyel a három műszakos munkarendet tartani lehetne.
Most a legutóbbi bővítés után, én Max évi 400db busz le gyártását látom reálisnak. Mert nem csak műhely kell hozza, hanem emberek is, akik össze szerelik.
Bemondhatnak akár évi 10.000-es kapacitást is, úgyse lesz soha kihasználva... Egyetlen vevőjüknek, a Volánbusznak van kb 6000 db autóbusza (ebben sok olyan kategóriájú járművel, amit a Kravtex nem is gyárt), azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy évente 1000 buszt fognak beszerezni, vagyis 6 évente lecserélik majd a teljes flottát? Ennek se értelme, se realitása nincs.
Ez egy hangzatos szám, ahogy SzG az Ikarusnal is szokott hasonló számokkal dobálózni.
Volt interjú valamikor régebben vmelyik Kravtexes főnökkel valahol, ahol valóban elhangzott az 1000-és szám. ott hozza volt téve az 3 műszakos,sokkal jobban szervezett munkafolyamat mellett lehetne elérni lépcsőzetesen, pár év alatt.
Most a legutóbbi bővítés után, én Max évi 400db busz le gyártását látom reálisnak. Mert nem csak műhely kell hozza, hanem emberek is, akik össze szerelik.
"A csarnok berendezését és a gyártóeszközök telepítését követően 2023-tól – többműszakos munkarendben – 1.000 autóbusz vázszerkezete is készülhet majd a Kühnében, és kerülhet Győrbe, ahol az összeszerelés zajlik."
Az Ikarusnál meg nem kell komolyan venni a Széles féle álmodozásokat évi 400 buszról...
Most komolyan egy piacgazdaságban, mennyire lehet komolyan venni azt a vállalkozót, amelyik politikusi/állami ígéretek beteljesülésének veti alá a termelését? Ez amit így leírtál, nem az államnak ciki, hanem a vállalkozónak, hogy sokadszorra is hagyta magát teljesen hülyének nézni.
A kedélyek nyugodtak, te kezdtél el azon problémázni, hogy - noha az állam évente több száz buszt vesz a Kravtextől - ez mégse jó, mert nem egyenletesen rendelnek a rohadékok, így erre nem lehet alapozni. Akkor ne egyetlen egy vevőjük legyen (más buszgyáraknak se csak egy van), hanem próbálkozzanak másfelé is, és akkor kevésbé lesznek rászorulva erre a gonosz magyar államra.
Össze se lehet hasonlítani a 2 céget.. Az Ikarusnak talán évi 50-100 a gyártási kapacitása szemben a credo évi 1000 darabjával. Meg a Credo egy "picivel" több ideje van a piacon, mint az Ikarus...
Szerintem sírni sem kötelező, hogy egyenetlen a rendelés, ha ekkora gyakorlatuk van az exportban, akkor egy kitűnő lehetőség lenne, hogy lekössék az üres kapacitást..
Azért korábban többször beszéltünk már róla, hogy ez benne van a pakliban. Nagyon nem jó az állam csecsén lógni. Kiszolgáltatottá tette magát a Kravtex.
Ezért kellett volna már régen kilépnie a Credonak a környező országok piacára.
Pedig tavaly még érdekelte őket, adtak is ajánlatot. Igaz akkor meg magasabb volt az EUR árfolyam. Sajnos a tendernek biztosan nem kedvez (már az ãrak tekintetében) az újabb emelkedés :(