Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
a "Régen Minden IS Sokkal Jobb Volt!!" szekciónk jutott eszembe, amikor megláttam ezt a játékost a szervizben.
1993-ban a (sorozat gyártású) autók között a legdrágábbat úgy hívták, hogy Bentley Continental R. (Sokan a féltestvért, a Rolls Royce-ot gondolják "kékvérűbbnek", de az angol arisztokrácia gyakran inkább a Bentley-re szavazott, bár mindkét járgány egy alomból /Vickers / származott.) A Bentley C. induló ára 178,000 Font volt, amit lehetett nem kicsinykét (felfelé) tupírozni.
Ez a bringa 31 éves. Mai szemmel nehezen értelmezhető. Minden túlméretezett. 6,75 literes V8 motor, KE-Jetronic rendszerrel, feltöltővel. Bődületes nyomaték, 750 Nm nyomaték már 2000! fordulaton. A teljesítmény visszafogott, 390 Le, mert a motort élettartam megfontolásokból nem engedték magas fordulatszám tartományba, 4500 már tiltott mező! Ezek a motorok az 1800----2500 fordszámok között dolgoztak életciklusuk meghatározó részében.
A Conolly bőrkárpitnál jobbat nemigen találni. Újszerű ülések, a hátsók szinte vadonat újnak tűnnek. A legnagyobb hibát a műszerfalon találtam, (nyíl) kb. 2 mm, ki tudja, mi okozta. Összeszerelés minősége, felhasznált anyagok? Mint a világ (anno) legdrágább autójához illik.
Másrészt: sok más mellett pl. a Lancia Thema is már 8 évvel korábban elektronikus befecskendezést használt. (Bosch L, LE Jetronic), a KE Jet már nem volt korszerű. (OK, a MB pl. még tovább tartotta gyártásba.)
Egy gázfröccs alkalmával a Bentley több benzint lenyel, mint a mellette álló hibrid 50 km alatt kér :-DD A környezet szennyezésről meg ne is beszéljünk...
A komplett, a kék szinü csapágyas amit megveszel a boltban. Belsö átmérö 25. A kép elölsö részén már egy szétszedett görgörész látható. Megszabadult a csapágytol és a kölsö szijjal érintkezö résztöl. Amibe a csavar megy, az az eredeti görgö belseje, abba passzol a csavar átmérös része. Ezek 22mm-esek.
Viszont kezd megtelni a bakancsom, h nem kapok vezérlést jtd-hez jot! Ugyanis amik vannak abban a vezetö görgö belsö átméröje 25mm, nekünk viszont olyan kell ami 22mm-es. Ugyanis a felfogato csavar felfekvö felülete is ekkora, igy áll jol. Ebbe a csavarva kell késöbb beletekerni a hosszbordás szij vezetö görgöjét!
Urak! Tudom, hogy ez nem prémium minőség. De csak egy valaki jelezte, hogy kilazulnak az imbuszok benne. "Emlékszem erre a hulladékra, három inbusz hernyócsavar rögzíti, amik rendszeresen kilazulnak. Kulcsot kellett tartanom hozzá a középkonzolon. Itt a fórumon csinál valaki a gyárival megegyezőt, inkább azt vegyél helyette."
Elolvastam az eredeti határozati javaslatot. Ami az alábbi szennyblogon szerepel, az annyira durva ferdítése és félremagyarázása a szövegnek, hogy azt lehetetlen nem szándékosnak gondolni.
Nem-nem, bármit akarnak elérni, nem ajtóstul rontanak a házba.
Manapság úgy hívják ezt, érzékenyítés. Lassan elkezdik beszivárogtatni az emberek agyába, aztán egyik törvény és intézkedés követi a másikat, szépen fokozatosan.
Tegnap Pesten araszoltam a belvárosban a négyórási dugóban és elkeztem unalmambannézegetni, hogy milyen sok presztizsmárkás SUV coupé lett az elmúlt években a fővárosi utakon. Pont mellettem araszolt egy max 1-2 éves MB talán GLC és megakadt a szemem, hogy milyen nagy és nem egységes hézagok, eltérések a síkoknál vannak az ajtóknál, lökösöknél. Aztán jött egy szintén újszerű X6 és ott is ezt láttam.
Azért vissza godolva a 1990-es 2000-es években még versengtek a gyártók - főleg a japánok és presztizs márkák, hogy nekik legyenek a legtökéletesebb, legkisebb hézagaik a karosszérián. Amolyan mérőszáma volt az autó összeszerelési minőségének, hiszen nagy darabszámnál kellett biztosítaniuk a minimális méreteltérést.
Most meg kiad 20-30-40 milliót egy vásárló és ezt kapja? Pár hete pont a Vályi Pista posztolt egy fikázós rövid "ezmegmiez?" videót egy Bentleyben ülve FB-n ugyanilyen témában "hogyan adta le ennyire a mércét a beltéri minősége terén egy ilen patinás gyártó?" - megjegyzéssel. Ezt a f@st kapja az ember (talán) 60-70 millióért?
Persze, nagy meló, de mivel nem látom a burkolatoktól 100 százalékos biztossággal még, hogy honnan jön az olaj, ezért muszáj lesz lebontanom majd, ha újra lesz egy kis időm rá - így semmiképp sem maradhat. A kartergáz csak egy verzió az ötletlésnél, de így jobban belegondolva szerintem ha annak lett volna nagyobb a nyomása, akkor jóval könnyebb lett volna a nívópálcát kinyomnia, mint egy helyére beütött szimeringet. Bár az rémlik így utólag, hogy sikerült egy picit (kb 1mm) túlkocogtatnom az elődje poziciójához képest, mert nem figyeltem és a másik cserélt szimeringgel ellentétben ez szabadon van - nincs fix végállása beütéskor. Annyiból jó, hogy most vettem észre a sérült csőszakaszt - nyilván rendbe rakom azt is majd.
Pedig volt nem egy autóm, amiben azért látványos volt a jelenség már. Minen esetre, ha szétszedés után erre terelődik jobban a gyanú, akkor biztosan jobban beleásom magam - köszönöm is a tippeket! Azért ez nagy motor, pl az A8 D2 6.0 W12-nél mondta valamelyik szakújságíró tesztben, hogy ott már külön komoly kartergáz rendszer volt, mert számításba kelett venni a motor nagysága miatt.
Köszönöm, de azért igyekszem szolidan írni, mert ez egy Kappa topik - nem szeretném agyon offo-lni. Csupán annyi köze van a két modellnek egymáshoz, hogy egy időben gyártották őket és minkettő nagy csatahajó :)
Igen, de nézd a jó oldalát: ezért tudtok (még mindig) megélni az autóvillamosságból :) ! Amúgy igen, pl a környékünkön nem láttam még egyetlen autóvillamosságist, aki használna oszcilloszkópot. Pedig nekem is volt már (hasznos is volt pár esetben) kb 10 éve is és nem a szakmám.
OFF zárójelben :)
Sőt hamarosan jön egy másik is, mert a közismerten agresszív marketinget folytató Temu két napja este netezés közben feldobta FB hirdetésben, hogy ha telepítem az appjukat és leadom az első rendelésemet rajta (7 általuk megajánlott termékből ez - állítólag 90e ft helyett - meg még 2 másik legolcsóbb ingyenes. Mit veszthetek és ez biztos kamu alapon összebogarásztam pár apróbb hasznos kütyüt 4700Ft értékben és elvileg fel is adták tegnap.
Mivel a szimering csere elég nagy meló, célszerű lenne kartergáz nyomást mérni az olajszint pálca vezetőcsövénél..
A kartergáz nyomás megengedett határértéke (ha jól rémlik) 5 mbar.
Ezzel az a baj, hogy nagyon kis érték, nem egyszerű mérni, olcsó mutatós műszer nemigen jöhet szóba. Létezik egészen kis nyomások mérésére kialakított precíziós digitális műszer is, ez meg drága. (pl: Fluke 700G01)
Van áthidaló megoldás is. Hengerenként nyomásveszteség mérés. 10-15% még OK, ha 30% felett van, egészen biztos, hogy nagyon komoly kartergáz képződés van.