Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sütemények Réme Creative Commons License 2024.03.15 0 0 89571

Nyugodjék békében.

 

Nagyon el vagy tűnve.....

:-(

Előzmény: granturismo (89569)
BmS1 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 89570

Urak.

 

a "Régen Minden IS Sokkal Jobb Volt!!" szekciónk jutott eszembe, amikor megláttam ezt a játékost a szervizben.

 

1993-ban a (sorozat gyártású) autók között a legdrágábbat úgy hívták, hogy Bentley Continental R. (Sokan a féltestvért, a Rolls Royce-ot gondolják "kékvérűbbnek", de az angol arisztokrácia gyakran inkább a Bentley-re szavazott, bár mindkét járgány egy alomból  /Vickers / származott.) A Bentley C. induló ára 178,000 Font volt, amit lehetett nem kicsinykét (felfelé) tupírozni.

 

 

Ez a bringa 31 éves. Mai szemmel nehezen értelmezhető. Minden túlméretezett. 6,75 literes V8 motor, KE-Jetronic rendszerrel, feltöltővel. Bődületes nyomaték, 750 Nm nyomaték már 2000! fordulaton. A teljesítmény visszafogott, 390 Le, mert a motort élettartam megfontolásokból nem engedték magas fordulatszám tartományba, 4500 már tiltott mező! Ezek a motorok az 1800----2500 fordszámok között dolgoztak életciklusuk meghatározó részében.

 

 

A Conolly bőrkárpitnál jobbat nemigen találni. Újszerű ülések, a hátsók szinte vadonat újnak tűnnek. A legnagyobb hibát a műszerfalon találtam, (nyíl) kb. 2 mm, ki tudja, mi okozta. Összeszerelés minősége, felhasznált anyagok? Mint a világ (anno) legdrágább autójához illik.

 

Másrészt: sok más mellett pl. a Lancia Thema is már 8 évvel korábban elektronikus befecskendezést használt. (Bosch L,  LE Jetronic), a KE Jet már nem volt korszerű. (OK, a MB pl. még tovább tartotta gyártásba.)

 

Egy gázfröccs alkalmával a Bentley több benzint lenyel, mint a mellette álló hibrid 50 km alatt kér :-DD A környezet szennyezésről meg ne is beszéljünk...

 

 

 

granturismo Creative Commons License 2024.03.13 -1 0 89569

Meghalt a Gandini.:-(( Egy zseni volt tényleg.

downer Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89568

Hát vesszek meg, ha értem. :D

De az lehet az én bajom.

Nekem a benzinesen ugyanez a csavar meg ugyanez a féle görgő van, felcsavarozom vele aztán jónapot.

Előzmény: sooty (89566)
sooty Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89567

sooty Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89566

A komplett, a kék szinü csapágyas amit megveszel a boltban. Belsö átmérö 25. A kép elölsö részén már egy szétszedett görgörész látható. Megszabadult a csapágytol és a kölsö szijjal érintkezö résztöl. Amibe a csavar megy, az az eredeti görgö belseje, abba passzol a csavar átmérös része. Ezek 22mm-esek. 

sooty Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89565

sooty Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89564

Hát nem. Lefényképeztem érdekesség képp, csak nem birom felrakni a méret miatt. Majd otthon, este...

 

Előzmény: downer (89563)
downer Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89563

Ezt nem értem, nem mindegy mekkora a belső átmérője, úgysem annak a speckó csavarnak a szára tart.

Előzmény: sooty (89562)
sooty Creative Commons License 2024.03.11 0 0 89562

Igen, a helyén. A berakás volt problémásabb!

Viszont kezd megtelni a bakancsom, h nem kapok vezérlést jtd-hez jot! Ugyanis amik vannak abban a vezetö görgö belsö átméröje 25mm, nekünk viszont olyan kell ami 22mm-es. Ugyanis a felfogato csavar felfekvö felülete is ekkora, igy áll jol. Ebbe a csavarva kell késöbb beletekerni a hosszbordás szij vezetö görgöjét!

Előzmény: probody (89561)
probody Creative Commons License 2024.03.10 0 0 89561

Bontás nélkül cserélted a kis szilentet ?

Előzmény: sooty (89560)
sooty Creative Commons License 2024.03.08 0 0 89560

Na, hétvégi program....

 

 

Ezek ki lesznek cserélve- Na meg kap új olajat és a hozzá tartozó kiegészítőket. 

Ma kicseréltem a felső motortartó bakot ami a vezérlésnél van. Na, szívás volt!

DVlad Creative Commons License 2024.03.04 0 0 89559
Előzmény: DVlad (89558)
DVlad Creative Commons License 2024.03.04 -1 0 89558

Urak!
Tudom, hogy ez nem prémium minőség. De csak egy valaki jelezte, hogy kilazulnak az imbuszok benne. "Emlékszem erre a hulladékra, három inbusz hernyócsavar rögzíti, amik rendszeresen kilazulnak. Kulcsot kellett tartanom hozzá a középkonzolon. Itt a fórumon csinál valaki a gyárival megegyezőt, inkább azt vegyél helyette."

Szerintetek ez biztosan jó, működik a Kappában? https://www.autoalkatreszonline24.hu/carcommerce/13636429
Kb. 2 évente használom 2 alkalommal, tehát nem kell, hogy a legjobb legyen, csak működjön, annyi kell.

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

Előzmény: DVlad (88461)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.02 0 0 89557

Esetleg, megtisztelnél, bennünket, az eredeti javaslathoz vezető link-kel?

Grazie.

Előzmény: R. Scherbotsky (89556)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.03.02 0 1 89556

Elolvastam az eredeti határozati javaslatot. Ami az alábbi szennyblogon szerepel, az annyira durva ferdítése és félremagyarázása a szövegnek, hogy azt lehetetlen nem szándékosnak gondolni.

Előzmény: capa (89554)
downer Creative Commons License 2024.03.02 0 1 89555

Nem-nem, bármit akarnak elérni, nem ajtóstul rontanak a házba. 

Manapság úgy hívják ezt, érzékenyítés. Lassan elkezdik beszivárogtatni az emberek agyába, aztán egyik törvény és intézkedés követi a másikat, szépen fokozatosan. 

Előzmény: capa (89554)
capa Creative Commons License 2024.03.01 0 0 89554

A cikk célja a hangulatkeltés. Semmi egyéb. Brit forrás :-D

Előzmény: MyKappa (89553)
MyKappa Creative Commons License 2024.03.01 0 0 89553

Ha ez véletlenül is egyszer bekövetkezne, akkor úgy nézne ki az M1-M7 bevezető, mint az észak-koreai sztrádák :) ..

 

https://www.bitcoinbazis.hu/eu-15-eves-jarmu-javitas-betiltas/

Adm Creative Commons License 2024.02.28 -1 0 89552

Mert az emberek nagy része idióta. Szó szerint...

Előzmény: probody (89551)
probody Creative Commons License 2024.02.27 -1 0 89551

Én Pesten voltam ma a dugóban, nézelődtem. 

17 fokban az autóban bojtos sapkában, utcán térdig érő TOLLkabátban behúzott cipzárral.

Nem ám egy, hanem sok ember, és nem idősek.

Előzmény: MyKappa (89550)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89550

Ez is OFF kicsit:

Tegnap Pesten araszoltam a belvárosban a négyórási dugóban és elkeztem unalmambannézegetni, hogy milyen sok presztizsmárkás SUV coupé lett az elmúlt években a fővárosi utakon. Pont mellettem araszolt egy max 1-2 éves MB talán GLC és megakadt a szemem, hogy milyen nagy és nem egységes hézagok, eltérések a síkoknál  vannak az ajtóknál, lökösöknél. Aztán jött egy szintén újszerű X6 és ott is ezt láttam.

Azért vissza godolva a 1990-es 2000-es években még versengtek a gyártók - főleg a japánok és presztizs márkák, hogy nekik legyenek a legtökéletesebb, legkisebb hézagaik a karosszérián. Amolyan mérőszáma volt az autó összeszerelési minőségének, hiszen nagy darabszámnál kellett biztosítaniuk a minimális méreteltérést. 

Most meg kiad 20-30-40 milliót egy vásárló és ezt kapja? Pár hete pont a Vályi Pista posztolt egy fikázós rövid "ezmegmiez?" videót egy Bentleyben ülve FB-n ugyanilyen témában "hogyan adta le ennyire a mércét a beltéri minősége terén egy ilen patinás gyártó?" - megjegyzéssel. Ezt a f@st kapja az ember (talán) 60-70 millióért?

MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89549
Előzmény: MyKappa (89548)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89548

Persze, nagy meló, de mivel nem látom a burkolatoktól 100 százalékos biztossággal még, hogy honnan jön az olaj, ezért muszáj lesz lebontanom majd, ha újra lesz egy kis időm rá - így semmiképp sem maradhat. A kartergáz csak egy verzió az ötletlésnél, de így jobban belegondolva szerintem ha annak lett volna nagyobb a nyomása, akkor jóval könnyebb lett volna a nívópálcát kinyomnia, mint egy helyére beütött szimeringet. Bár az rémlik így utólag, hogy sikerült egy picit (kb 1mm) túlkocogtatnom az elődje poziciójához képest, mert nem figyeltem és a másik cserélt szimeringgel ellentétben ez szabadon van - nincs fix végállása beütéskor.  Annyiból jó, hogy most vettem észre a sérült csőszakaszt - nyilván rendbe rakom azt is majd. 

Sajnos nincs a méréséhez műszerem, de szinte a leghalvánabb füstöt sem látom - nem, hogy ilyesmit :))
https://www.youtube.com/watch?v=33vAnABcG7o&ab_channel=GaborM

Pedig volt nem egy autóm, amiben azért látványos volt a jelenség már. Minen esetre, ha szétszedés után erre terelődik jobban a gyanú, akkor biztosan jobban beleásom magam - köszönöm is a tippeket! Azért ez nagy motor, pl az A8 D2 6.0 W12-nél mondta valamelyik szakújságíró tesztben, hogy ott már külön komoly kartergáz rendszer volt, mert számításba kelett venni a motor nagysága miatt. 

Előzmény: BmS1 (89543)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89547

Hagyományost - ehhez nem láttam még teflonosat sehol

Előzmény: atuc (89542)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89546

Gratulálok és kitartást hozzá! Azért nem fogsz unatkozni te sem :)..

Előzmény: sooty (89541)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89545

Köszönöm, de azért igyekszem szolidan írni, mert ez egy Kappa topik - nem szeretném agyon offo-lni. Csupán annyi köze van a két modellnek egymáshoz, hogy egy időben gyártották őket és minkettő nagy csatahajó :)

Előzmény: Sütemények Réme (89536)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89544

Igen, de nézd a jó oldalát: ezért tudtok (még mindig) megélni az autóvillamosságból :) ! Amúgy igen, pl a környékünkön nem láttam még egyetlen autóvillamosságist, aki használna oszcilloszkópot. Pedig nekem is volt már (hasznos is volt pár esetben) kb 10 éve is és nem a szakmám. 

OFF zárójelben :)

Sőt hamarosan jön egy másik is, mert a közismerten agresszív marketinget folytató Temu két napja este netezés közben feldobta FB hirdetésben, hogy ha telepítem az appjukat és leadom az első rendelésemet rajta (7 általuk megajánlott termékből ez  - állítólag 90e ft helyett - meg még 2 másik legolcsóbb ingyenes. Mit veszthetek és ez biztos kamu alapon összebogarásztam pár apróbb hasznos kütyüt 4700Ft értékben és elvileg fel is adták tegnap.

Néztem róla youtube tesztet és az árához képest egész jó:
https://www.youtube.com/watch?v=U-rgURreOuk&t=3s&ab_channel=TechCornerTVElectronics%2CProjects%26Tutorials

Ugye ipari elektronikával kapcsolatos dolgokkal is szoktam foglalkozni, ott jól jöhet még.

Előzmény: BmS1 (89530)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89543

Mivel a  szimering csere elég nagy meló, célszerű lenne kartergáz nyomást mérni az olajszint pálca vezetőcsövénél..

 

A kartergáz nyomás megengedett határértéke (ha jól rémlik)  5 mbar.  

Ezzel az a baj, hogy nagyon kis érték, nem egyszerű mérni, olcsó mutatós műszer nemigen jöhet szóba.  Létezik egészen kis nyomások mérésére kialakított precíziós digitális műszer is, ez meg drága. (pl: Fluke 700G01)

 

Van áthidaló megoldás is. Hengerenként nyomásveszteség mérés.  10-15%  még OK, ha 30% felett van, egészen biztos, hogy nagyon komoly kartergáz képződés van.

Előzmény: MyKappa (89529)
atuc Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89542

Teflonos, vagy hagyományos szimmeringet tettél bele?

Előzmény: MyKappa (89529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!