Kisebbik rossznak gondolom, mint hogy 25°ban kifele világítson, vagy hogy ne lássam a műszefalat nyáron (főleg napszemüvegben; digitműszerfalam van)... tudom hogy mivel jár.
Mert 60cm a minimum előírás a lámpák közt. Persze lehet hogy csak 55-50cm de azzal nemcsak a szabályosság hiánya a gond hanem hogy azért van kitalálva a minimum távolság mivel a túl közeli lámpa távolság nem teljesen felismerhetővé teszi a járművet. Nálam is lemérték a lámpák közti távot.
Sajnos van ilyen is, mikor én vittem önként szemlére a kocsit drl-el nagyot néztek nálam is mert még senki sem volt náluk ilyen "problémával" 3 órán át vizsgálták fényképezték és mértek, a felszerelés teljesen szabályos volt minden tekintetben a jelzéseket illetően is szabályoságra jutottak mert az itthoni követelménynek megfeleltek és mivel uniosok vagyunk nincs jogköre kikérni és értelme sem az NKH-nak a jóváhagyási országból az engedélyezési jegyzőkönyvet... sajnos tény hogy sokan nem ismerik a drl-t még a rendőrők többségének is ismeretlen és hajlamosak a szabálytalan ledcsíkok és diszfények közé sorolni őket..
Bocs a késve írásért rengeteg a munkám, elvben látok rajta jelzéseket az hogy azok megfelelnek a honi követelménynek más kérdés...ha tudsz nézz utána jobban Üdv
Őszinte leszek, én még fényérzékeny kondenzátorral nem találkoztam. Mivel az én tudásom sem hiánytalan utána fogok nézni, és pár villamosmérnökkel megvitatjuk!
A panel lyukain átszűrődő fény a panelra épített üvegkondenzátort érte, ezért teljesen megváltozott a működési feszültség a rendszerben.
Ezt az alkatrészt kicserélve egy burkoltra, valamint egy ellenállás értékének változtatása révén a fényerő növelésével a hátsó lámpa tökéletesen működik vakító napfényben is, és még remekül is látszik. (Erre majd videót is linkelek hamarosan)
A folyamatosan villogó féklámpa 5 villogás-folyamatos fény megoldásra módosítva... fő a béke s nyugalom :)
A srác, aki készítette, javította az analóg elektronika mágusa... döbbenet mit meg nem old egy pákával és csipesszel :D
Szívesen, én biztos hogy az ATU-Devileye kivitelből vennék, az hogy neked a kör kivitel jó vagy sem azt le kell mérned, azt tudom hogy a kör kivitel 70mm átmérős és kb 70mm mélységű is, a fekvő 35mmmagas 125mm széles és 45mm mély tehát te ezt a kör kivitelt gondolod legfőképp, jó választás és ez is, persze kinek mi tetszik és mi fér be...jó éles 6000K színe van a ledeknek így messziről jól láthatóak. Nekem már lassan 2 éve van meg és nagyon megszokható hogy nemkell a lámpa kapcsolással foglalkozni mégis megvan a látszani elve, sajnos mikor kijutok országútra még 10 autósból legalább 3-4 nem kapcsol világítást vagy szabálytalanul ködlámpával közlekedik vagy tompítottat és ködlámpát is használ. Viszont az utólagos drl-t még sokan nem értik mert sajnos beazonosítják a gagyi ledlámpákkal és ledcsíkokkal vagy simán ködlámpának nézik és villognak ködlámpával vagy reflektorral, én ilyenkor visszavillogok ködlámpával hogy lássa nem ködlámpát használok. Ha lesz lehetőséged vidd el NKh bázisra beviszgáltatni biztos ami biztos és ha lehet írásos véleményt kérni ha felraknád és kötekedne a rendőr feltudd mutatni hogy szabályos. Amúgy ez a típusú drl messzíről kiszúrható az éles fény miatt :)))
Amúgy városomban is ahogy látom a többségnek az ATU 4 ledes kivitele van legfőképp a nagy fényerő miatt, van pár Philips egy ismerősnek az 5 ledes ATU és a 8 ledes helyzetfény a teckóból és persze a nagyon gagyi ledcsíkok. Mivel ismerős árulgatja ezeket találkozásunk alkalmával összenéztük a fényerőt, nos a 4 ledes ATU toronymagasan viszi a prímet fényerőben a képzeletbeli második helyen ::)))) a Philips és az 5 ledes osztozik.
Nos, igen a "problémával" nem csak te szembesültél már hogy bemész a szimpatikus boltba és amit eléd raknak az "mind" szabályos. Sajnos ez is a fő probléma hogy csak és kízárlólag az eladást helyezik előtérbe a valóban szabályosság mellékes. De szerencséd van éppem ma láttam ilyen Skodát közlekedni még hozzá olyan 4 ledes fekvővel mint nekem van már jó mesziről kiszúrtam hogy drl-el jön sőt asszonyom is felismerte, nos bár szegény Skoda sajnos eléggé "odavolt" de végül is ötletesen ahogy te is gondolod a gyári ködlámpa helyére aplikálták a lámpákat. Szabályosnak az lesz ha közelit a 25cm-hez a magasság vagy az közelében van, mondjuk persze mikor én önként mentem NKH szemlére mérőszallaggal centire megmérték hova is raktam,persze a sima közútis rendőr nemhiszem hogy előkapna ilyet. Szóval elvben bátran rakd oda, gondolom elvben a beépítési méreteket fellülírhatja a gépjármű "kinézete" gondolok itt ez alatt például arra hogy 1 terepjárónál eleve sem biztos hogy meglenne a magasság mivel a poén ugye hogy ha drl-t rakok fel 25cm az alsó határ de ha helyzetjelzőt rakok fel minimum 35cm-re kell rakni nos tehát azt még énsme tudom kilesz az aki megmondja hogy ha felraksz egy szabályost és pár centivel alatta vagy az alsó határnak hogy az szabálytalan vagy sem. Mondjuk láttam elvetemült megoldást is.
Ma voltam egy peckós autóvillamossági szaküzletben, hááát 3 DRL-t tett elém, de egyik sem ütötte meg azt a mércét amit nem olyan rég tárgyaltunk. :( Persze az eladó azt mondta, hogy ez mindegyik megfelel a hazai előírásoknak. :(
Nos, a kérdés a következő: Erre az orra, hova tegyem a menetfényt (és milyet), hogy ne legyen zavaró, de azért valahogyan is nézzen ki:
A ködlámpák helyére gondoltam, csak nem tudom mennyire szabályos? Egyébként ma közlekedve nézegettem a DRL-es autókat, a gyári (Audi és társai) fények szikrázó napsütésben is igen "haloványnak" látszódtak, nem hogy az utólagosak, amelyek gyk. nem látszottak, csak már közelről... :( Dreamer
1 fekvő 4 ledes ATU bontva,jól látszik a fizikai kapcsolat a ledek és a ház közt, a házon kis "tűk" vannak mik a ledek hátsó részén vannak így elvezetve a hőt és még az IC-nek is hűtése van. Ez sajnos mosás miatt szált el.
Ilyesmit néztem régen de műanyagból van a ház nem fém képem van róla, ha megnézed a ház festését nem csillog a festét rajta azaz műanyag és úgy kérdéses a tartóság a ledeknek mivel a fém házzal a power ledek fizikai kontakban vannak hűtés miatt. Ez ráadásul fényerőcsökkentős.
Neki kicsivel kissebb a fénye mint a 4 ledeseknek, 1 ismerős is árult ilyent,tőle van a kép. a nagyon fényes az ATU 4 ledes kivitele az 5 ledes kicsit más szögben áll de kisebb fénye van, a képet szemléltetésnek szántam.
ahogy néztem még mindig sokan vannak akik megtévesztik a vevőket drl ügyben,sajnos jópár olyan lámpát láttam amit még dekorációs célból sem raknék fel nemhogy drl-nek. ilyen lámpákat vagy miket mert még lámpának se nagyon nevezném,büntetni kellene aki árul. A properrelesről ne is beszéljünk hogy drl-nek titulálják és aZ Audi style ledcsíkok és a sok kínai vacak...szégyen.
Örülök hogy te azok táborába tartozol akik igyekszenek figyelni az ilyen dolgokra, nos igen akár büntetnek is a lámpa fel nem kapcsolása miatt, még velem is volt hogy nem kapcsoltam mert elfelejtettem. A drl-nél nincs ilyen indítok és megyek és kész. régen néztem az Ebay-t de onnan nemsok van amit nyugodt szívvel javasolnék,sajnos a valóban "beleköthetetlen" típusok a Mycarr lapján találod vagy megkérdezek 1 ismerőst aki foglalkozik ilyenekkel bár eléggé fogyóban vannak nála a jobbak. olyan 13-15E körül adja őket. Persze érdemes vaterán is nézned mert lehet találni. Üdv
A feleségem sokat jár majd országúton, és néha egy kicsit bamba is. Előfordulna, hogy elfelejt világítás kapcsolni nappal, de így meg lenne oldva a probléma.
Mindenképpen szeretnék egy DRL-t, tudsz javasolni megoldást ami a legolcsóbb (akár Ebay) de "beleköthetelten"?
Sajnos nagyon sok hibás-hamis jelzésű drl-nek mondott lámpa van forgalomban és a rendőrök igyekszenek kiszűrni őket mivel közlekedésbiztosnágilag veszélyesek, ha kicsitn utánanézel 5-4-3 ledes drl-ben mennyit dob ki a kereső és abból menyi az ami szabályos is... hja 1 külön gondolat, indexest ne akarj mivel nálunk tilos a használata,ellentétben azzal hogy számos hazai cég reklámozza. a dimmerelős drl-nél szükséges az A jelzés megléte mivel az a helyzetjelzés jele. ha a lámpádat megnézed figyelmesen azon is fent kell lennie és egyerre nem működhet a gyári és a drl helyzetjelzője csak egyik. ÜDV