Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13703

De csak ha nincs méreg a teában. :-)

Előzmény: róbertke (13701)
róbertke Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13702

Persze hogy CN -nél kihasználták a lehetőséget és a CP ES44AC 8930 géppel húzatták a vonatot, a CN-BC-CN trió csak kicsit asszisztált...:-))))

Előzmény: róbertke (13701)
róbertke Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13701

Teázzál barátom, teázzál....:-)))

http://canadianrailwayobservations.com/RESTRICTED/2016/April2016/images/cn/cp8930.  

 

Ez egy annyira ritka helyzet, hogy még a Facebook oldalon is (amit te nem látogatsz) több mint ezer megosztást kapott....:-)))

 

Előzmény: RhB (13699)
vrobee Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13700

ja, köszi, becsszó nem delegálni akartam a végigolvasást, de így se rossz :)

Előzmény: RhB (13699)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13699

A belinkelt cikk szép hosszú, időhiány miatt esélyem sincs elolvasni. :-) Pár szóban annyi, hogy a két konkurens társaság (a későbbi CP és CN) a folyó két partján építgette a saját vasútvonalát. Amelyik előbb építette, azé volt az előnyösebb, a másiknak maradt a másik part, ezért váltogatják..

 

Pár évvel ezelőtt - bár ez a betett nagy fotón nem látszik - győzött a józan ész, és megállapodtak*, hogy a két külön egyvágányú-kétirányú vonalból csinálnak két egyirányút, azaz az egyik vágányt az egyik, a másikat a másik irányban használja mindkét vasút, megnövelve az átmenő kapacitás. Hajóltudom... :-)

 

*A két nagy kanadai vasút érdekes módon korábban soha nem közösködött, pl. nem látsz olyat, hogy CN és CP együtt vinne vonatot. Azt hiszem most se, külön vonataik vannak, de nem vennék rá mérget.

Előzmény: vrobee (13697)
vrobee Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13698

ok, itt valamennyit írnak róla, de így is zűrös. Kanadában nagyon nem vagyok otthon.

Előzmény: vrobee (13697)
vrobee Creative Commons License 2016.10.13 0 0 13697

szép :)

azt hiszem, megvan a helyszín.

érdekes, hogy a két vonal Vancouvertől Kamloopsig, olyan 3-400km-en keresztül párhuzamosan, de egymástól tök függetlenül fut a folyó (pontosabban folyók és tavak) többnyire átellenes partján, néha átlátogatva közös partra. Vajon miért alakulhatott ez így, mely cégeké a két vonal?

Előzmény: róbertke (13696)
róbertke Creative Commons License 2016.10.12 0 0 13696

Tekergő vonatkergető és kedvelő Fórumtársaimnak....:-)))

 

http://www.railpictures.net/photo/591766/ 

 

manhattani Creative Commons License 2016.10.10 0 0 13695

Analóg vagy digitális. Ha T, akkor hangos is.

Előzmény: RhB (13694)
RhB Creative Commons License 2016.10.10 0 0 13694

Az oké, hogy pl. a CEFX 1002-öt hajnal fél kettőkor, na de melyik nap? :-) És mi az az A meg D a pályaszám után?

Előzmény: róbertke (13693)
róbertke Creative Commons License 2016.10.10 0 0 13693

RhB -nek

Újabb adalék gépek bérbeadásáról: 

PHOTO: Andy Cassidy.

  GE AC4400CW TRACE CEFX 1000-series (leased to CP),as of Saturday October 8, 2016

 

> CEFX 1002 A Chicago,Il 01:27am
> CEFX 1006 A Inter.St-Paul,Mn October 6
> CEFX 1007 D Dunmore,AB 03:34am
> CEFX 1014 A Inter.Bensenville,Il September 23
> CEFX 1018 A Montreal,Qc October 4(at CAD)
> CEFX 1019 A Eastport,ID September 30
> CEFX 1020/CP 9360 D Field,BC 03:59am
> CEFX 1023 D Minneapolis,Mn 06:01am
> CEFX 1024 A Minneapolis,Mn October 5
> CEFX 1026 A Toronto Yard,ON June 29
> CEFX 1027 A Eastport,ID October 3
> CEFX 1028 A Medicine Hat,AB 06:09am
> CEFX 1029 A Eastport,ID October 5
> CEFX 1030 A Edmonton,AB 05:16am
> CEFX 1031 A Ruby Creek,BC 03:33am
> CEFX 1032 D Medicine Hat,AB 05:29am
> CEFX 1033 D Kenora,ON 07:09am
> CEFX 1034 A Minnesota,Mn 06:10am
> CEFX 1035 A Moose Jaw,SK September 22
> CEFX 1036 D Cartier,ON 08:16am
> CEFX 1037 A Inter.Kansas City,Mo September 29
> CEFX 1038 A Swift Current,SK 06:33am
> CEFX 1039 A Thornton Yard,BC October 7
> CEFX 1040 D Alyth,AB 04:10am
> CEFX 1041 D Dunmore,AB 04:13am
> CEFX 1042 D Thunder Bay,ON 06:25am
> CEFX 1043 A Inter.Kansas City,Mo September 14
> CEFX 1044 A Montreal,Qc October 7
> CEFX 1045 A Calumet Yard,Il September 24
> CEFX 1046 D Alyth,AB 04:10am
> CEFX 1047 D Franz,ON 07:08am 
> CEFX 1048 D Minneapolis,Mn 06:01am
> CEFX 1049 A Inter.Unknown,Iowa October 7
> CEFX 1050 D North Bend,BC 02:21am
> CEFX 1051 D North Bend,BC 05:33am
> CEFX 1052 A Eastport,ID October 6
> CEFX 1053 D Kenora,ON 04 :27am
> CEFX 1054 A St-Paul,Mn September 29
> CEFX 1055 D Moose Jaw,SK 04:53am
> CEFX 1056 A Lethbridge,AB 01:25am
> CEFX 1057 A Montana,AB October 6
> CEFX 1058 D Keith,AB 06:02am
> CEFX 1059 A Medicine Hat,AB 06:09am
 
This was the best Lease Deal CP ever did! Since they were built... they have been operating on CP, and the railway will continue to hold on to them for some time to come! :-) They are reliable, and as of today all remain in service. (WB)

 

Előzmény: róbertke (13682)
paca664 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 13692
róbertke Creative Commons License 2016.09.21 0 0 13691

Nagyon megcsappant a forgalom, a réginek a kicsi árnyéka lett...:-(((

Hétfőtől péntekig immel-ámmal van valami beeső vagon csak.....

 

Előzmény: manhattani (13690)
manhattani Creative Commons License 2016.09.20 0 0 13690

Jut eszembe az offtopik: Érvényes még, hogy Budaörs állomás környékén szombatonként lehet szép teherkocsikerék-csikorgás hangot felvenni? Leginkább melyik napszakban? Kösz!

Előzmény: róbertke (13688)
manhattani Creative Commons License 2016.09.20 0 0 13689

Szép galéria! :-)

 

Előzmény: róbertke (13688)
róbertke Creative Commons License 2016.09.20 0 0 13688

Előzmény: róbertke (13686)
róbertke Creative Commons License 2016.09.20 0 0 13687

Előzmény: róbertke (13686)
róbertke Creative Commons License 2016.09.20 0 0 13686

Pár BN festési variáns GP és SD gépekre...


       

Előzmény: manhattani (13685)
manhattani Creative Commons License 2016.09.19 0 0 13685

Lehet, hogy festés közben változott a BN színterve :-) "Hagyjátok abba, másmilyenre kell!"

 

A BN és utóda híres volt a változatos színű mozdonyairól. A TRAINS cikke: "A BNSF ismét a fesékes vödörbe merítette a pemzlit"  :-)

Előzmény: róbertke (13683)
RhB Creative Commons License 2016.09.19 0 0 13684

Köszi! :-)

Előzmény: róbertke (13682)
róbertke Creative Commons License 2016.09.19 0 0 13683

Ez az egység valamiért így maradt.

Fotó: George W. Hamlin 

Burlington Northern E7A #9920.
Chicago, October 31, 1970.



róbertke Creative Commons License 2016.09.17 0 0 13682

RhB részére egy érdekes infó: 

 

Facebookon jelent meg az alábbi szösszenet: 

 

A list of second hand Canadian built CP and CN locomotives, that are currently down in Brazil. Most are operating in the southern part of the country for Rumo Logistaca.

 

CP SD40: 5504, 5535.

CP SD40-2: 5569, 5570, 5572, 5574, 5575, 5600, 5606, 5614, 5617, 5624, 5626, 5627, 5635, 5636, 5637, 5645, 5649, 5650, 5653, 5680, 5681, 5693, 5703, 5705, 5706, 5718, 5732, 5737, 5751, 5767, 5780, 5800, 5807, 5810, 5812, 5815, 5825, 5828, 5831, 5848, 5850, 5861, 5862, 5979

CN SD40: 5017, 5180. 
Compiled by Sean-Graham White with thanks. 
www.canadianrailwayobservations.com

róbertke Creative Commons License 2016.09.12 0 0 13681

Illinois Central Railroad Scrapbook

 

Happy 89th Birthday, Paducah Shops! (a day late but better than never, right?).

On September 1, 1927, the IC's new shop complex in Paducah, KY, quietly opened for business. The new shop replaced an older shop complex built in 1883-84 by the Chesapeake Ohio & Southwestern Railroad. The IC acquired ownership of the CO&SW in 1896 and expanded the Paducah shops several times over the years.

However, the shops could not accommodate the 2-10-2's and 4-8-2's that the IC had begun buying in the 1920's. On January 15, 1925, plans for a new shop complex were publicly announced. Construction officially began on March 10, 1925.

Surprisingly, there was no grand gala or celebration when the shops opened. The local newspapers carried small paragraph's about the shops' opening and didn't even run a photo!

I could find only one photograph taken around the time of the shops' completion, and it was this shot taken on February 10, 1927, as construction on the locomotive shop/machine shop building was winding down. 2-10-2 2952 was brought into the shop and attached to the 250-ton overhead crane and carried the length of the erecting shop. The test was successful and over the years the crane has lifted countless locomotives. 

 

Conrail Creative Commons License 2016.09.12 0 0 13680

ColoradoRailfan 

The first of many UP 844 shots to come. UP 844, on the point of Cheyenne Frontier Days, rounds the curve just north of Platteville on its journey north on Saturday, July 23, 2016.

 

Saját megjegyzés: Ott figyel hátrébb az UP egyik legmodernebb zászlóshajója, biztos ami biztos alapon....

 

http://indafoto.hu/conrail/image/24469629-9711c44d/user 

 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2016.09.03 0 0 13679

Nevada Northern Railway Történelmi múzeum · Ely, Nevada, Amerikai Egyesült Államok 

 

A gőzdaru 1907 -es gyártású, a mozdony Alco RS 2 1949 -ből.

 

 

róbertke Creative Commons License 2016.09.02 0 0 13678

Száguldó erőd ..... na ott aztán van vonat bőven.... 

 

 

Előzmény: manta66 (13676)
róbertke Creative Commons License 2016.09.01 0 0 13677

Én a Gojko Mitic által játszott "Ezüst tó kincse" c. filmre emlékszem, de abban nem volt egy darab mozdony sem....:-)))

Előzmény: manta66 (13676)
manta66 Creative Commons License 2016.09.01 0 0 13676

Ez azért van, mert nem nézel elegendő szakirodalmat!

Buster Keaton a "The General"-ben többször is kimegy az első ajtón a vezetőállásról, Indiana Jones pedig a teherkocsi homlokajtaján menekül el valami dög elől.

:-)))

Előzmény: róbertke (13675)
róbertke Creative Commons License 2016.08.31 0 0 13675

D&RGW 

Kép: Brian Cazel 2016.08.30.

 

Tettszik, hogy a gépeknek előre nyílik az ajtaja, ilyent még nem láttam...:-)))

A caboose előtti kocsinak a homlokfalán is nyílik egy ajtó, mert olyan furán néz ki??

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.20 0 0 13674

Thx!

Előzmény: manta66 (13673)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!