Nagyon köszönöm! Fekve tárolták, de attól még a gumik tényleg öregszenek, bár ugye meglepő hogy sok sok régi kemping gumi a tüdőszínű pl, milyen állapotban van pedig használják. A zsír igencsak besűrűlt, ez is adott. Megmondom őszintén, aki használatra veszi az barbár, annak nem is adom el, semmi esetre sem. Gyűjteményi darab, ott van méltó helyen. Vagy tényleg megy licitre vagy e-bayre. Tudom mennyi most egy kemping... sőt az összes csepel bringa árát... csepel márkaboltos lévén... :-) Nagyon köszönöm a segítséged és a hozzászólást. Szép napot! Zoli
Ha a használati értéket nézzük: Egy új Csepel Camping most 95 ezer forint. V-fékkel, alacsonyabb átlépési magassággal, nem ékes hajtókar rögzítéssel, alu felnivel.
Ezen, ha így laposan állt a kerekein 20 évet, akkor külső-belső gumikat kell cserélni, kb. 10 ezer forint.
Nem tudom, akkoriban milyen minőségű kenőanyagokat használtak, de a szerves vegyületek idővel átalakulnak. Én használatba vétel előtt átzsíroznám.
Az egy év garancia már biztos lejárt, csak a papír van meg mutatóba.
Ha valaki használni szeretné, szerintem 65-75 ezernél többet nem ér (gumik, nincs garancia, foglalkozni kell vele stb).
Más a helyzet, ha mint múzeumi tárgyat nézzük. Ahhoz még túl fiatal. Még vagy 30 évig tartogatni kell megfelelő körülmények között.
Fel kell pumpálni kb félig, és nem a kerekein állva tárolni. 50 évesen talán már lesz értéke.
Fel kell rakni aukciós oldalra, és a piac majd beárazza.
Azt ne hasonlítsd egy ilyenhez amiből sem hirdetési portálokon se veterán fórumokon, sem közösségi oldalakon nem lehet látni ennyire gyári eredeti példányt, papírjaival. Erre konkrétan nincs példa, mert látni se lehet ilyet ebben a formában. Fóliás csepel kerékpárok kb a 90-es évek vége óta nem léteznek semmilyen formában. Ez kb az egyetlen az egész országban, évtizedekre visszamenőleg.
Elég régóta foglalkozom javítással, kerékpár adás-vétellel. Nemrég egy srác jött hozzám alkatrészért, egy Novussal, ami csak egy picit volt használva, egyébként patika állapotú, ...25-ért vette.