Kösz a választ. Közben sikerült értekeznem egy hozzáértővel, a sógorom eléggé otthon van elektronikai kérdésekben. Azt mondta, hogy ha árammérésre kapcsolom a multimétert, akkor az aksi egyik pólusán meg tudom mérni, mennyi a fogyasztás "nyugalmi" állapotban. Ha ez túl magas, akkor meg a biztosítékokat egyesével kiszedve és úgy újramérve elég gyorsan kideríthető, hogy mi okozza az akku túl gyors lemerülését. Nekiestem, méregettem, természetesen a kesztyűtartó világítása volt, közel fél ampert evett önmagában... Kikötöttem (lehúztam a kapcsolóról a csatlakozót), így a "nyugalmi" fogyasztás 0,01-0,02 A körül van, ez elvileg teljesen oké, két hét állás után is pöcc-röff indult a kocsi.
Szia Baren! Hogy valami meríti az akksit vagy sem azt multiméterrel tudod megállapítani áramméréssel. Említetted a biztosítékot, lehet hogy a kesztyűtartó világítás marad úgy. Gyakori még a csomagtartó világítás és az autó hifi erősítő hibája. Az áramfelvételt mindig bezárt kőzpontizárnál mérd( kulcs a zsebben). Álltalában 25 mA-t szoktam mérni, legalább is a Volkswagen konszern típusainál. Nagyjából ennyi, ha kérdésed van írj nyugodtan.
Köszi! Szóval csak dízelhez volt gyárilag. Szomorú :(
Elképzelhető, hogy rá lesz költve, hiába drága. A rokonom akinek a Lacettit csinálni szoktam térd beteg és a hosszú autópályákat nem bírja a térde, ahol csak tartani kell a gázt. Érdekes módon a városi használat nem gond neki. Így majd ő eldönti rákölti e ezt a 120E Ft-ot vagy sem.
Ahogy nézem már más is gondolkodott ezen, de nem láttam eredményt az előzményekben.
1.6-os motoros, bowdenes gázpedálos Lacettibe lehetett kérni gyáriban a tempomatot? Ha igen, akkor annak a beszerelése nem megoldott a gyári kábelköteggel pl.?
De Renault Megane II-nél simán elég volt a tempomat funkciót bekapcsolni az ECU-ban és egy tempomatos kart beszerezni hozzá. Audinál meg 3-4 részegységet (tempomat vezérlő, bajusz kapcsoló, stb) kellett bontóból megvenni és feltenni. Mindkettő jól működik és nem volt horror. Lacettinél ennyire drága/bonyolult lenne a dolog?
Még annyi, hogy most rátettem az akksit töltőre, de előtte rámértem, 11,2 V-ig rántotta le az akksit az álló kocsi, úgy tűnik, ennyivel már nem igazán mozdul meg az önindító...
Adott egy első szériás, 1.6-os benzines Lacetti SW. Valamelyik nap kislattyogtam hozzá, nyomom a kulcson a gombot, semmi, még csak az ajtókat sem nyitotta. Rámértem az akkura, konkrétan nullát mutatott a multiméter. Kiszedtem, láttam, hogy erősen púpos az oldala, szóval vettem egy másikat (egy gyárival megegyező, azt hiszem, Rocket típusút, 710A, 66 Ah). Ma reggel beültem, indítózom, de alig bírta megmozdítani az indítómotort, elsőre nem is indult, a második próbálkozáskor meg már szinte nem is moccant. Kb. 4-5 napja állt a kocsi, ennyi idő alatt nem illene lemerülnie az akksinak, szóval valami eszi a naftát álló helyzetben. Mi lehet az, vagy hogy lehet kideríteni, mi az?
Még annyit, hogy amikor az akksit kicseréltem, akkor a töltést ellenőriztem, a generátor gyönyörű 14,4 voltot tol, az nekem rendben lévőnek tűnik.
Ja, még valami, ami nem tudom, lényeges-e, de elektromos gond: az első (púpos) akku lemerülése előtt volt egy biztosítékcserém - egy 10 amperes adta fel, amire a műszerfal világítás, a kesztyűtartó lámpája és a hátsó helyzetjelző van rákötve.
mindegyikben van motor és sajnos eléggé elszálltak az árak, jó állapotú gyári bontott 35.000 párban az utángyártottból a TYC ami jobb depoval volt gond új utángyártott 26500/db
Érdeklődnék tőletek! Tönkre mentek a fényszóróim( lacetti kombi 2007-es gyártású). A probléma az , hogy mindenhol azt írják" jobb ill. bal 4 ajtós + kombi motorral". én viszont nem tudom van -e benne motor .Manuális is van de az csak egy helyen. Kérlek aki már vett vagy tudja milyen kell az homályosítson fel engem. Köszönöm előre is!
Tudtommal ez a probléma minden Lacettinél (Nubiránál) fennáll,függetlenül,hogy mikor gyártódott.
Egy autó fényező ismerősöm szerint,a géphez - ami gyártja,vagy préseli a kilincset - használt formaleválasztó marad nagy mennyiségben a kilincsen,és ez a későbbi használat során - fogdosás,mosás,természeti hatások miatt - elkezdi lepörgetni a festéket.Kiszerelés utáni szakszerű átcsiszolás,májd utána újrafestésel talán már tartósan megmarad rajta a festék....
Úgy tudom,az Aliexpressen lehet venni fémszínű kilincsszettet,ami már az anyagában szinezett,nem igényel külön festést...