"ezek az alexandriai keresztények a trónra lépésétől úgy megilletődtek, hogy még 247 évvel utána is tőle számítják idejüket. "
Az alexandriaiak attól illetődtek meg hogy a trónralépése alakalmából köszöntött be róma legnagyobb keresztényüldözése elsősorban Egyiptomban. El is nevezték az érát a mártírok korának.
És kérdezz meg egy koptot hogy mitől számolják az éveket. Ne találj ki más kezdődátumokat. Egykorú források vannak a kopt egyházról és annak működéséről.
"A kopt szó jelentése valójában egyiptomi. Arab közvetítéssel került a humanista Európába és 17. században alakult ki ma is használatos formája…"
Ez nem azt jelenti hogy a szót a 17. században kezdék el használni. Ez azt jelenti hogy európában ebben az időszakban kezdték el használni. A Kopt egyház a legrégebbi keresztény egyház a kopt nyelv pedig egyenes leszármazottja az ősi eygiptominak. Viszont el volt vágva az iszlám államok által Európai egyháztól. Ugyanis kopt egyház nemcsak Egyiptomban hanem Etiópiában is fennmaradt. Egyébként itt is töretlenül számolják az éveket és vannak kódexek és évkönyvek
Ezenkívül szépen kibújtál az alól hogy megmagyarazád mikor és mi módon toldottak be éveket a kopt, az iszlám és az perzsa naptárba.
Nem magyaráztad meg hogy hogyan kapcsolódik a gregorián naptár az iszlám időszámításhoz és a kopt naptárhoz.
Nem magyaráztad meg hogy miért tévesztették volna el az évek számolását?
Nem magyaráztad meg hogy a kalifák sora hogyan lehet töretlen 632-1922 ig?
Hogyan toldottak bele ebbe a sorba extra kalifákat a keresztény uralkodók?
Magyarul: minden európai állam történelmében ki kellene tudnotok mutatni a 200 év, vagy ki tudja mennyi beillesztését. Ezt már sokszor próbáltátok, közröhej lett belőle. "
Teljesen igazad van, ez könyvkiadás szinten nem történt még meg.
Szerencsére nem túl sok európai államot kell vizsgálni AD 880 és i.sz. 1080 között.
Mindeneetre a pápaság története le lett ellenőrizve, könyvben ki lett adva, Katus László Rubicon cikke miatt meg lett szólítva, az eredmény hallgatás!
Te közröhejt említesz. Nagyon fülelek de én nem hallom...
2. U.a. a személy, aki 200 évvel dobálozik, a kérdéskörtől függően 200 és 190 év közötti számokkal játszik, "
Ez igaz, hiszen a hagyományos keresztény időszámitás origójában is legalább 10 év hiba van; -8-tól +2-ig.
Kezdetben vala 198 év hiba, szinte a teljes ókoron keresztül nem változik, aztán jött D.E. és 8 évvel elugrasztotta az időt és lett 190 év! Az araboknál és a spanyoloknál mindig 194 év a hiba, és amikor Nagykaresz Barcelona környékén ügyködik 4 év hibával vagytok kénytelenek folyamatosan szembesülni. (a 190 és a 194 közötti hiba miatt.)
Nem vitázik itt senki, csak Te szeretnéd úgy tálalni mintha vitáznának.
Magyarországon a kitalált középkorról megjelent könyv 300/297 évet jelzett,
de az nem a Hungár naptár volt.
Illig honlapján megnézheted, hogy a "Forradalom a kronológiában, 200 éves időcsúszás"-t 2006 novemberi megjelenése után, decemberben megjelent cikkében már az irodalomjegyzékében hozza.
A japánokat is nagyon érdekli a Vezúv 79-es kitörése;
Mivel ők azt sem tudják ki volt, mikor született Jézus Krisztus, arra a következtetésre jutottak, hogy Augusztus császár villáját egy 400 évvel későbbi kitörés temette be..
Részvétem, elég szar lehet így megélni, hogy mindenki kiröhög.
Kérlek engedd meg, hogy mint Árkus József megkérdezte a Szépművészeti Múzeum képeinek ellopásakor a jutalomra célozva: Vajjon mennyi egy méltó ?,
én is megkérdezzem Tőled: hány főből áll egy mindenki ? Odáig tudtam követni, hogy Te, meg "esetleg" a vitapartnere (bár Ő inkább vitázott). Tovább viszont nem megy. Tudnál segíteni ?
Milyen módon képzeled el, hogy bárki komolyan vegye a teóriát abban az esetben, amikor még te és különböző alter egok nem tudják eldönteni, hogy valóban hány évvel manipulálták szerintetetk a történelmet?
Több pont van, ami számomra totálisan hiteltelenné teszi a koncepciót, ezek közül három:
1. Vitáztok azon, hogy 200, vagy 300.
2. U.a. a személy, aki 200 évvel dobálozik, a kérdéskörtől függően 200 és 190 év közötti számokkal játszik, annak megfelelően, hogy a teóriájához a tényeket miképpen akarja hozzáerőszakolni.
És ugye te tudod a legjobban, hogy még csomó kis konkrét terület van, ahol sajnos nem tudtad bizonyítani állításodat.
Pl. azt az axiómát nehezen tudjátok megkerülni, hogy az egységes európai keresztény időszámítás totálisan összefonódott struktúrája okán, ha csak egy helyen kudarcot vall a teóriád, akkor dominószerűen minden más területen borítja az egész hagymázos koncepciót. Pedig nagyon negligáljátok ezt a problematikát. Magyarul: minden európai állam történelmében ki kellene tudnotok mutatni a 200 év, vagy ki tudja mennyi beillesztését. Ezt már sokszor próbáltátok, közröhej lett belőle.
Sajnálom, ha esetleg a moderáció túlságosan személyeskedőnek találja ezeket a gondolatokat, de valóban úgy gondolom, hogy parasztvakítás, néphülyítés amit ti csináltok. Leginkább amiatt, mert a megfelelő szakmai tudás hiányzik, csak itt-ott felcsipegetett és gyakran rosszul értelmezett információkat csomagoltok át és butítjátok ezzel a kevésbé tájékozott nagyérdeműt. Szégyen.
A DIOCLETIANUS ÉRA EGYENLŐ MÁRTÍRÉRA?
Dionysius Exiguus szkíta származású római apát kapcsán, már érintettem a Diocletianus szerinti érát, amelyhez igazította a Krisztus születése szerinti időszámítást. Egyszerű állítás szinten, olyan kommentárral, hogy „méltatlan dolog az éveket olyan ember uralmától kezdve számítani, aki inkább tirannusnak nevezhető, mint császárnak…”
Teljesen világos és egyértelmű, hogy Diocletianus császárt kell alatta érteni 247, azaz kettőszáznegyvenhét év távolságából!
Az uralkodó tanítás nézete szerint semmi gond nincs közel távol, ezek az alexandriai keresztények a trónra lépésétől úgy megilletődtek, hogy még 247 évvel utána is tőle számítják idejüket.
Miután semmiféle nyomot nem találtam arra vonatkozóan, hogy kik és mikor használták ezt az időszámítási rendszert, kénytelen voltam egy kicsit mélyebben kutakodni a korabeli Alexandriában. Nagy segítségemre szolgált Egedi Barbara az ÓKOR folyóirat 2005. 1-2 számában megjelent cikke „A kopt kereszténység a kezdetektől az egyházszakadásig” amely egy budapesti kopt művészeti kiállításhoz kapcsolódik.
Tehát kezdjük az alapoknál; kik azok a koptok?
„Koptoknak az egyiptomi keresztényeket nevezzük. A kopt szó jelentése valójában egyiptomi. Arab közvetítéssel került a humanista Európába és 17. században alakult ki ma is használatos formája… A kopt hagyomány szerint az első egyiptomi keresztény közösséget és ezáltal a kopt egyházat Szent Márk evangélista alapította, aki Alexandriában halt vértanúhalált 68-ban. A húsvéti istentisztelet alatt fogták el, kötéllel húzva végighurcolták a városon, bebörtönözték, majd megölték.”
Nem mellékes szempont, hogy a kopt egyházi hagyomány Márkot tartja Alexandria első pápájának is.
Ilyen kezdetek után joggal merült fel bennem a kérdés, hogy nem lehetséges az, hogy a kifelezetten mártírérának vagy mártírkornak nevezett időszámításnak semmi köze Diocletianus császárhoz?
Lehet, hogy egyszerű késői félreértésről van szó?
Miután baj van az idővel, alaposabban meg kell ezt vizsgálni!
Első látásra a Hungár naptár 198 éve, de a húsvéttáblák alapján megállapítható 190 év sem látszik megoldásnak, hiszen Egedi tudományos adata a 68 és a 284 között 216 év feszül…
Érdekes módon „A SZENTEK ÉLETE” egészen más adatot hoz.
„Ünnepe: Április 25. Meghalt Alexandriában 100 körül” (Diós, 174.)
Így már van lehetőség akár egy 198 év vagy 190 év keresésére is. Igazán nem tűnhet délibábosnak egy 284-190=94-es vagy egy 284-198= 86-os mártírhalállal összefüggő időszámítás kezdet. Ráadásul ez utóbbi Egedi 68-as évének inverze…
Ez a kopt időszámítási rendszer egyedülálló a maga nemében, hiszen az ókortóból ível át napjainkig, ők ma az 1722. évet tapossák a mártír, a vértanú óta! Pompás eszköz, mindenféle időugrás leleplezésére!
A csillagászati év –a 284. – vitán felüli!
Jelölése A.M. azaz Anno Martyrum!
Lehet nagyokat vitatkozni, hogyan fordítsuk le mártírok éve, mártír éve, de Diocletianus sehol nem jön elő, csak a magyarázgatásokban… "
Nincs jelentősége a kérdésnek, hiszen a KORÁN sokat foglalkozik Allah prófétájával Jézussal, a 600 év különbség pedig igaz a ti téves kronológiátok és a helyes Hungár naptár esetében is.
érdekes hogy hol 194 hol 197 év csúszással számoltok. Oda rakjátok az időpontokat ahol kényelmes. "
Nagyon jól tudod, hogy a hagyományos kronológia is minimálisan 8 év hibával dolgozik Jézus születésenek meghatározásakor. Van -7., -6., -5., -4. stb. hipotézis.
Mivel először a Karoling korban keletkeztek dokumentumok AD datálással, csak visszaszámolással keletkeztek mai ókori keresztény időszámítással kifejezett dátumaink. Például Augustus császár halála; AD 14!
A napfogyatkozások (25 db) gyönyörűen kijelölik a 198 évet az ókorban, míg a hagyományos kronológia érinthetetlen papjai két, azaz kettő kérdéjeles napfogyatkozásra mutogatnak.
Azután jött Dionysios...
Ült a nagy semmi, a római konzulpárorokhoz kötött idő(számítás) közepén és azt mondta, hogy 525 éve született Jézus. És mi az Ő ötlete alapján számoljuk ma az időt!
Nyolc, azaz 8 évet hibázott, ekkor csökkent le az időcsúszás 190 évre! (Nem 194-re)
Más népek, másképpen számolták az időt. A 200 AH év mint írtam egyenlő 194 napévvel, innen az arabok 194 éves tévedése.
A kopt időszámítás sincs kapcsolatban a gregorián naptárral. A mai a napig nagyszerű asztrológiai hagyományaik vannak. Miért tévesztették volna el a számolást?
Így van nem tévesztették el szerencsénkre....
Első pápájuk Szent Márk mártíromsága óta számolják az időt, már az 1723. évnél tartanak. (198 év az akadémikus hiba, )
Szerinted a Hijri időpontjának a megadásában mennyi szerepe volt Jézus születésének? Mennyiben érdekelte a muzulmánokat, hogy mikor született Jézus és hogyan kapcsolódik ez az időszámításukhoz?
A moszlimok tudták, hogy prófétájuk Jézus, [igen, igen...] hatszáz évvel Mohamed előtt élt...
A Reichstag égése miatt csak lassan tudok válaszolni;
Nem Mohamed halálával, hanem születésével kapcsolatban szoktak napfogyatkozásra hivatkozni. De tényleg még halála elött meghalt egyik fia Ibrahim. Azt szokták emlegetni...
"Plusz ha az elméleted helyes lenne 826 ban napfogyatkozásnak kellett volna lennie Medina felett, de nem így volt."
A hiányolt napfogyatkozásod itt van; 829 november 30!
Szerinted a Hijri időpontjának a megadásában mennyi szerepe volt Jézus születésének? Mennyiben érdekelte a muzulmánokat, hogy mikor született Jézus és hogyan kapcsolódik ez az időszámításukhoz?
"Amikor AH 17-et emlegettél, akkor még nem tudhatták, hogy i.sz. 2007-ben majd úgy fogják tanítani, hogy 1428 éve kezdődött. "
Meg vagy zavarodva. A muzulmánoknak a kr u 2007 es év egyenlő a A.H.1428-al. Ha megkérdezel egy muzulmánt azt fogja mondnai Mohamed 1428 éve menekült Mekkából Medinába nem pedig azt hogy Krisztus után 622 ben. (Lehet hogya azt mondja de csak mert elvégzi a kivonást). A muzulmán időszámítás nincsen kapcsolatban a keresztény időszámítással. A kopt időszámítás sincs kapcsolatban a gregorián naptárral. A mai a napig nagyszerű asztrológiai hagyományaik vannak. Miért tévesztették volna el a számolást?
Nem nem érthető. De úgy látszik te vagy az aki nem érti mit beszél
A Hijri időpontja nem úgy van megadva hogy Krisztus születése után 622 ben. Hanem úgy hogy 1428 éve történt. A muzulmánokat nem érdekli mikor született Jézus. Mohamed halála után 6 évvel a második kalifa at mondta "Ez a 17. év" és azóta minden évben hozzáadnak egyet. Most 1428 nál járnak. Ha levonod a 194 évet a gregorián naptárból akkor azt kellene feltételezned hogy Mohamed a Nyugatrómai birodalom bukása előtt született. Ez viszont biztosan nem így volt.
Iszlám naptár: kr.u 621 el kezdodik a naptár a 0. év után 17 évvel volt bevezetve a 2. kalifa által a próféta halála után 6 évvel. Az elso fennmaradt naptárdarab öt évvel késobrol AH 22-bol származik.
Ezt el lehetne fogadni, hiszen az arabok úgy számolják, hogy első évük első napja i.sz. 622. julius 16-ra esett.
A konjukció a NASA 01h01m delta-T-vel jul.14-én 05:31 kor holdfogyatkozás kiséretében igazolható. (a delta-T természetesen rossz, kb. 25 perc lehetett, de ez nem sok vizet zavar.)
A lényeg az, hogy akkor, abban az évben julius 16-án kezdődöttt egy holdhónap, nevezhetjük Moharramnak. Ez a hagyományos nézet!
Ezzel szemben áll a Hungár naptár, mely szerint az AH 1-es holdév első napja i.sz. 816 julius 30!
A Hungár naptár szerint Jézus i.sz. 194-ben született, tehát az a 816-os év éppen 622 évre esik Krisztus születése után. Eddig érthető?
Nem csupán máshová írogattam és nem volt a topic szem elott. Ha bárhol látnám hogy valaki bebizonyítja, hogy létezett egy nagy összeesküvés Írországtól Iránig azért hogy elcsórjanak 200 évet talán többet járnék ide. Ha látnák bizonyítékot arra, hogy az abszolut kormeghatározási módszerek nem működnek. valódi bizonyítékot nem csak kamu hablatyot, akkor esetleg érdemes lenne megfontolni a lehetőséget.
De hogy boldog legyél
Iszlám naptár: kr.u 621 el kezdodik a naptár a 0. év után 17 évvel volt bevezetve a 2. kalifa által a próféta halála után 6 évvel. Az elso fennmaradt naptárdarab öt évvel késobrol AH 22-bol származik. Az éveket AH17 óta töretlenül számolják számos arab egyetemen és városban. Fennmaradtak az uralkodók nevei és cselekedetei. Előtte 571 ben a Próféta születésekor Aksum keresztény királysága el akarta pusztítani a Kába követ Ezt feljegyezték mind az Arab mind az Etióp történetírók. Etiópiában a kopt naptár szerint számolnak, amely megintcsak független naptár. 632 Jan. 27. Medinában a Próféta halálának évében napfogyatkozás volt a napfogaytkozást feljegyezték és dokumentálták.
Kopt naptár: Az ősi egyiptomi naptáron alapul, amelyet III. Ptolemaiosz kre 238 ban megreformált (csillagászati eseményhez kapcsolódik) azóta töretlenül számolják benne az éveket Etiópiában és Egyiptomban nemcsak a papok hanem a hétköznapi emeberek is. A naptárnak számos pontja van amellyel a római birodalomhoz kapcsolódik. pl az A.M 1. év kru. 284-ben lett bevezetve A bevezetése európai eseményen alapul Diokletiánusz ekkor lett császár és tömegesen irtotta a keresztényeket. Ezért nevezik a koptok a A.M. 1 et a Anno Martyrum a mártíromság évének. Ergó ebből következtethetőnk, hogy Diokletiánusz 1723 évvel ezelőtt lett császár.
Iránban és Afganisztánban nem az iszlám naptárat használják hanem a perzsa naptárat, amely a eredetileg Zoroasteri időkig nyúlik vissza, aztán 631 ben megreformálták majd a xi. és xx. században újra. Ezek a reformok egy új első év kijelölését jelentették, és jól dokumentáltak.
Ez a naptárak mind a gregorián naptártól függetlenek töretlenek de az európai eseményekkel összefüggenek. Szeretném ha elárulnád, hogy hogyan toldottak be ezekbe a naptárokba 2-200 évet.