Nekem is hasonlo volt. kiderult hogy a hovedo lemez gorbult el kicsit, es spec fordulaton baromi zavaro hangot adott a kocsi. Alamaszott a szerelo, es elhajtogatta a kipufogotol.
Szia ! Napokban vettem egy ugyanilyen motorral szerelt Freetrack -et, szintén taxinak fogom használni . Mennyire voltál megelégedve vele ?? Nem túl kevés a 105 LE ??
1.6 ALTEA MPI NORMÁL MENETBEN ELVESZEM A GÁZT, KITESZEM ÜRESBE, ÉS A MOTOR FELPÖRÖG 1500-2000-IG. HA VALAKI TUDJA ENNEK AZ OKÁT, SZÍVESEN MEGHALLGATNÁM A VÉLEMÉNYÉT. KÖSZÖNÖM,ISTVÁN.
Sziasztok segítség kellene. Seat Altea 2006 is 2.0 pdtdi. Aksi jó és a műszerfal nem működik. Indul a kocsi de azonnal le is áll. Mi lehet a baj? Biztosítékok jók.
Altea 2.0 16v vásárlásán gondolkozom.Tudnátok segíteni mire kell odafigyelni.Mi az ami leggyakrabban előforduló hiba ennél a típusnál.Segítségetek előre is köszönöm.
A hátsó lámpákkal kapcsolatban, igen ez egy burkolt fos, túlmelegszenek az izzók, nekem az izzó alsó érintkezői szoktak szó szerint megolvadni, így az izzókat el kell dobálni mondjuk félévente. Ezért aztán 8 év után kicseréltem őket piros SAMSUNG LED-es izzókra. Igaz, hogy darabja kb. 1500-1800 Ft, de legalább nem égeti el az izzók foglalatát. Gagyi noname szar LED-est nem érdemes bele tenni, mert egyrészt pár nap után már nem fognak világítani, másrészt árban sem sokkal olcsóbbak. Nekem már 2 éve bent vannak, azóta nem kellett hozzányúlni egyik oldalihoz sem. :)
Nekem ugyanez volt a kezdeti jelenség, de aztán csatlakozott hozzá a: ha benyomom a kuplungot elhallgat, ha kiengedem újra szól, majd aztán mindegyik fokozat sikált opció. :) 120ezernél kezdte talán, 125-nél meguntam.
Aztán hosszas keresgetés kutakodás után egy igazán profi hozzáértő embert találtam, akinek ez a szakterülete. (mellesleg megjegyzem, én is autószerelő műhelyt üzemeltetek, de ilyenbe nem mertem a srácokat befogni)
Elmondtam mi a gondom, vázolta a 2 lehetőséget, az anyagi részét is, a javítás idejét is, illetve az időpontot is.
Úgy döntöttem, 10év után ha beruházok a javításba, 10 évig csak jó lesz megint!
A fiúkkal levetettem, eltakarították, beültem egy cégesbe és levittem Bonyhádra reggel 8-ra. Ott előttem széthúzták kb. 5 perc alatt és már mutatták is a hibát. Mondtam, hajrá, csapjanak bele. Az összeg is annyi lesz, amennyit a telefonban történt egyeztetés során közöltek velem és mindez 2 azaz kettő óra alatt lesz kész, kicserélve, kihézagolva, tömítésszettek cserélve, ecetera, megírva, megjelölve, garanciával. Persze olaj nélkül, de azt senkinek nem tesznek bele, mert ki ezt ki azt használ, egyéne válogatja, viszont a mennyiséget természetesen ráfestették, hogy mennyit kell beletölteni. (mindezeket csak a precizitás miatt írom le) Pontosan 2 óra múlva mentem vissza a műhelybe, már ott várt a váltó készen. Kiperkáltam az előre mondott összeget és boldogan indultam vele haza, a (számomra) tanulópénzt is, illetve a gyors, precíz munka árát megfizetve. Erre lehet mondani, hogy utólag könnyű okoskodni, de nem ez a cél, hanem a gyors és korrekt pontos munka elvégzése. Megmondom őszintén, a hozzávetőleg 33 éve történő autózásom és javítások, javíttatások során egy két esetet kivéve, nem találkoztam ilyen hozzáállással. Az eset 2018 szeptemberben történt, a srácaim feltöltötték gyári specifikációs olajjal, megkapta az új kuplungszettet, egy jobb külső féltengelycsuklót a hozzátartozó sallangokkal és a mai napig hangtalanul, hibátlanul üzemel! Tittaörömbódottág!!
Aki elkövette a javítást pedig: Fazekas József autószerelő, 7150 Bonyhád Zrínyi Miklós u.25 sz. alatti műhelyében. Itt a mobil elérhetősége is: 20/346-3608
Bátran ajánlom mindenkinek akinek váltó problémája van, nem csak a VW csoporttal foglalkozik, hanem minden típussal. Én is keresgettem először az olcsóbb lehetőségeket, de - mint mindig, most is - rájöttem, hogy az olcsó kerül mindig kurva sokba.
Nekünk két éve van meg az 1.4-es Alteánk. Ha visszaolvasol, talán én is leírtam ugyanezt a jelenséget, ami a vásárlás óta megvan a mai napig. Nézte szerelő, lett cserélve váltóolaj, a kuplungban is matatott, de a hang nem szűnt meg, és igazából ő sem tudta megmondani, mi lehet ez a hang (hozzáteszem, ő nem váltóspecialista). Mivel a mindennapi használatot nem befolyásolja, együtt élek vele, de persze azért nekem sem tetszik, hogy van ez az oda nem illó hang. Mondjuk én annyiban alkalmazkodtam hozzá, hogy minimálisan használom a motorféket ötödikben.
Azt meg kérdezném mindenkitől, hogy a hátsó lámpa, illetve annak izzói neuralgikus pontja az elektronikának a sima Alteában? Mert a két év alatt hol az egyik, hol a másik hátsó lámpában megy el a világítás, általában csak kb. felére lemegy a fényerő, de most legutóbb teljesen megadta magát. Azért furcsa, mert máshol, elöl, az indexeknél a két év alatt összesen egy égőt cseréltem, az egyik tompított izzó ment el, ehhez képest a hátsó lámpákhoz pár havonta hozzá kell nyúlni.
Altea XL 2007-es 1,6 benzin; ha bezárom távirányítóval az autót, akkor nyitásnál a vezetőoldali ajtó nem mindig nyílik ki, csak kulccsal. Ha belülről bezárom az autót a konzolon lévő gombbal, és a mellette levővel kinyitom akkor működik.
Ha belülről zárom gombbal és távirányítóval nyitom akkor sem működik ez az ajtó.
"Sima" szerelőd csak van a környéken, én megkérdezném!
Ha meg nincs, akkor nem laksz olyan messze Pesttől vagy Budaörstől, itt jóformán kerületenként akad valami jobb váltós -- vagy szerelő, aki elviszi a váltóshoz, és neked semmivel nem kell foglalkoznod.
Seat Altea 1,6 MPI Benzines 2006 évjáratú autó. 90000 km van benne jelenleg.
jelenség: sima úton haladva kb 80km/h sebességnél 5.-ik fokozatba gázról leszállva, motorféknél egyszer csak előjött egy valami fajta súrlódó, köszörülő hang, ami azóta jelen van. Minden sebesség rendbe van, csak mikor 5.-ik fokozatba váltok a váltás pillanatában ez a hang jön elő majd ahogy a gázra lépek elhallgat, megy szépen. Majd gázt elvéve, motorféknél 5.-ikben folyamatosan benne van. A többi sebességnél semmi hang.
Már próbáltam utána járni, hogy mi lehet a gond.
Többen azt mondták szerelők, hogy ez típus hiba, magasan van az 5.-ik fogaskerék nem kap elég olajat.
Ellenőrizve lett a szint, teljesen rendbe volt. Az olajat kicseréltük azért újra, és a szint főlé még egy kicsi lett öntve hátha. Nem segített sajna. Most nagy ritkán 4.-ik sebességben városban használva van de ötödikbe nem rakjuk. Szerencsére van egy megbízható suzuki :) azt hajtjuk de meg kell csinálni mert így nem lehet használni.
Esetleg valakinek van ötlete, tudna segíteni mit lehet kezdeni vele?
Olvastam, hogy csere váltónak leadva esetleg kapok nem kevés pénzért egy használtat vagy felújítottat. Inkább ezt szeretném megjavítani mert ebbe tudom mennyi van. Nem volt hajtva soha sem a kocsi, nem is értem, hogy ennyi km-nél ez hogy jön elő.
Komárom -Esztergom megyében Tatán lakom. Esetleg a környéken valaki lenne aki ért a váltókhoz? Valahol olvastam,lehet pont itt, hogy Fehérváron van egy váltó specialista, nem tudom.
A váltó kiszerelése megoldható számomra, el tudom vinni ha kell úgymond bárhova.
Igen, ezek a határozott mozdulatok megvoltak, kipucoltam belőle a koszt egy éve, csoda, hogy még ennyit ment. Most, hogy kiszedtem, kicsit odavertem, s már tört a műanyag. :D
Igen, 20 körül mondták a bontósok, szerencsére jó bele a golf 5-é is, ott kicsit nagyobb a kínálat. Csak ott ugye megint nem tudod, mennyi idős...
Szia ezt nem tudom én is megvettem először a 2 csatist de nem néztem és szerintem annyira nem jössz ki olcsóbban..Nálam egyébként ha befújtam wd40-el akkor még ment egy darabig,bár időnként egy jól irányzott alsó rugás kellett neki..Esetleg bontóban tudsz venni kompletten 20-25ezerért használtat.