Keresés

Részletes keresés

GARFIELD Creative Commons License 2018.04.22 0 0 2614

Én nem a forgalmi, hanem a múzeumi kocsikról beszélek.

Előzmény: kihúzóvágány (2611)
John Howard Creative Commons License 2018.04.19 0 0 2613

Köszi a pontosítást, úgy látszik, erősen fakulnak a személyes emlékeim! :-)

Előzmény: kihúzóvágány (2612)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.04.19 0 0 2612

A funkció nélküli oszlopokat csak 1995-ben tették be, addig üres volt az állomás, (és a hetvenes években is (úgy 1976 körül) néhány hétig működott végállomásként (a Deák téri átépítés idején)).

Előzmény: John Howard (2608)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.04.19 0 0 2611

Van lehetőség a javításra: emlékezzél csak, 1995-ben az összes kocsit alaposan felújították- amig a forgalom le volt állítva.

Forgalom közben már nehezebb: ezért néhányat átvittek a Fehér útra, meg annak idején vázszerkezeti javításra a 34-est a GANZ-ba.

Egyébként csak a kerékeszterga, amit a Mexikói úti műhelyben nem lehet megoldani.

És ezért épült festőműhely is.

Előzmény: GARFIELD (2609)
FAV 20 Creative Commons License 2018.04.19 -2 1 2610

Én szeretnék bekerülni a tervezők csapatába akik elkészítik az új járműveket. Több éve agyalok naponta az új szerelvényeken. Sok jó használható ötletem, és újításom van. Remélem eljut a nagy vágyam az illetékesekhez. Már most mondom, hogy bennem nem fog senki csalódni. Ráadásul a kisföldalattit nagyon szeretem, és többet is tudok róla mint egy kivülálló.

GARFIELD Creative Commons License 2018.04.19 0 1 2609

Meg azokat a vonatokat 43 éve tették be oda. Az idő vasfoga (meg a csöpögő víz a födémből) nem tett túl sok jót. Ott a helyszínen nincs lehetőség javításokra, így mindenképp ki kell hozni a kocsikat. 

Na kihúzom a kezem a biliből...

Előzmény: Snake-Mojzi (2606)
John Howard Creative Commons License 2018.04.18 0 1 2608

MegValTan, 77. oldal (pdf-ben 80. oldal):

 

"A megállóhelyek egyedi adottságai
Bár az állomások típusmegoldásokat mutatnak, a sajátos adottságok, funkcionális eltérések egyedi helyzeteket eredményeznek.
...
 Bajcsy Zsilinszky út: feltehetően háborús sérülést követően több pillér vasbeton köpenyezést
kapott, módosult a födémszerkezet."

 

Ezt másképp tudom:

 

Az 1952-es átépítéskor, amikor az új Deák Ferenc téri állomást létesítették, a szerelvények csak a Széchenyi fürdő és a Bajcsy-Zsilinszky út között közlekedtek. Itt ideiglenes végállomást hoztak létre, a visszafogás miatt pedig az állomás nyugati végében vágánykapcsolatot építettek be még a Bajcsy-Zsilinszky út alá kanyarodó ív elé, részben az állomás szerkezetébe. Ehhez a vágányok közötti oszlopsort egy szakaszon ki kellett építeni, kiváltásához az eredeti födémet nagyobb támaszközzel helyettesítették, a terhelés megváltozása miatt pedig a peronon levő szélső oszlopokat megerősítették, az állomás peronjának egy részét elfalazták. A falazás egészen az 1973-as felújításig megvolt (tehát az állomás használható hossza mintegy 10 méterrel rövidebb volt a jelenleginél - és az eredetileg építettnél), akkor bontották ki a mai hosszabb szerelvények miatt, és az eredeti szegecselt oszlopok helyett vasbeton pilléreket építettek be, egyelőre csupaszon, burkolat nélkül. A vágányok közötti oszlopokat is ekkor pótolták, de statikai funkciójuk továbbra sincs, a mai napig "nem érnek fel a plafonig". A peronon levő 3-3 oszlop az 1995-ös felújításkor kapta a Zsolnay-csempeburkolatot.

Előzmény: Snake-Mojzi (2606)
John Howard Creative Commons License 2018.04.18 0 1 2607

Erősen bólogatok! :-)

 

Előzmény: Snake-Mojzi (2606)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.04.18 -1 2 2606

Közbeszerzési dokumentáció

 

Egy apró érdekesség a műszaki leírásból:

 

"A régi járművek unikális volta miatt az M1 metró esetében cél a rendszeres nosztalgiaüzem megteremtése. Ehhez elsősorban működőképes nosztalgia-járművekre van szükség, ugyanakkor ma csak a 11. pályaszámú motorkocsi üzemképes, így szükséges a múzeumban álló 19. és 1. pályaszámú motor, valamint 80. pályaszámú vezérlőpótkocsi üzemképessé tétele is. Mivel magára a Múzeumra továbbra is szükség van, továbbá a járműtelep szempontjából előnyösebb, ha nem minden nosztalgia-jármű tartózkodik ott folyamatosan, érdemes a járműveket továbbra is a Múzeum vágányán tárolni, azonban biztosítani kell a vonalra való kijárás feltételeit."

Előzmény: rm40 (2604)
pistik100d Creative Commons License 2018.04.18 0 0 2605
rm40 Creative Commons License 2018.04.18 0 3 2604
Előzmény: pistik100d (2603)
pistik100d Creative Commons License 2017.09.14 0 0 2603
GARFIELD Creative Commons License 2017.07.24 0 0 2602

Eddig ezt nem tudtam, hogy itt is járt.



BFKVV Creative Commons License 2017.06.04 0 0 2601

Az első elektromos mozdony a londoni földalatti vasúthoz viszont angol gyártmány volt 1890-ben, a salford-i Mather & Platt gyártól rendelte a C&SLR

http://www.swehs.co.uk/tactive/_S43-1.html

Előzmény: FAV 20 (2598)
Zolcsi67 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 2600
Előzmény: FAV 20 (2598)
FAV 20 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2599

FAV 20 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2598

Magyar kocsik közlekedtek Londonban.

Előzmény: BFKVV (2597)
BFKVV Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2597

Villamos meghajtás tekintetében sem ez volt az első a világon, ugyanis az első villamos hajtású földalatti szintén Londonban nyílt meg 1890-ben. Amiben a mienk a világon az első volt, az a motorkocsi üzem.

Előzmény: pistik100d (2595)
FAV 20 Creative Commons License 2017.05.02 0 2 2596

121.

pistik100d Creative Commons License 2017.05.02 0 2 2595

A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a világ első villamos hajtású, egyben a kontinens első földalatti vasútjaként 1896május 2-án került a nagyközönség használatába 121 évvel ezelött pontosan ezen a napon. :)

zeli89 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 2594

Hogy vandálbiztos dekorit borítást kapott e azt nem tudom de, az szinte biztos, hogy nem azért lett ilyen mert tervezték, hogy kicserélik az ablakokat meg egyebeket, hanem azért mert muszáj volt és a GANZ-ban így hozták helyre.

A mostani új ablakok először a 32-es aztán a 38-as pályaszámú kocsikon voltak aztán jött szép sorjában a többi. Elvileg "vandálbiztosak" de jellemzően egy hónap után a kedves utasok már össze is karcolták őket.

Előzmény: Törölt nick (2593)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.27 0 0 2593

Nem értem az egész témát.

Nem éppen a 34-es az a kocsi, amelyik anno (egyedüliként) vandálbiztos dekorit-borítást és ablakkereteket kapott? Tehát - ha jól emlékszem - éppen hogy ez volt az első olyan kocsi, ami eltért a gyári állapottól.

 

De lehet, hogy én emlékszem rosszul.

Előzmény: zeli89 (2592)
zeli89 Creative Commons License 2017.04.27 0 0 2592

Semmi ilyen szándék nincs sajnos. Csupán azért nem kap új ablakot, mert anno ez a kocsi ment baknak és ebben a formában hozták helyre a GANZ-ban. És ha jól tudom nem lenne szerencsés a mostani ablakokat kiszedni és az újakat betenni a helyére. (de lehet rossz infókkal rendelkezem)

Egyébként nem lenne butaság egy-két garnitúrát megtartani az eredeti ablakokból, hogy ha majd 30-40 év múlva lecserélik ezeket a szerelvényeket és esetleg nosztalgiaként járatják majd őket, akkor legyen legalább egy-két kocsira való eredeti ablak.

Előzmény: FAV 20 (2590)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.24 0 0 2591

áh értem, így már világos

köszi

jó régen nem utaztam vele, így csak most láttam

 

FAV 20 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 2590

Szerintem múzeumi céllal van megőrízve. Nem akarják modernizálni.

Előzmény: Törölt nick (2589)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 0 0 2589

a 34-es kocsi mikor volt felújítva?

nagyon lepukkant, még fehér kapaszkodósan jár...

GARFIELD Creative Commons License 2017.02.17 0 0 2588

Én IS :D

Előzmény: FAV 20 (2587)
FAV 20 Creative Commons License 2017.01.28 0 1 2587

Én fiatal koromban láttam itt magasított áramszedővel is.

 

Előzmény: LoviGabi (2586)
LoviGabi Creative Commons License 2017.01.28 0 2 2586

FAV 20 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 2585

Soha, ez kitaláció.

Előzmény: Harley Quinn (2584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!