A funkció nélküli oszlopokat csak 1995-ben tették be, addig üres volt az állomás, (és a hetvenes években is (úgy 1976 körül) néhány hétig működott végállomásként (a Deák téri átépítés idején)).
Én szeretnék bekerülni a tervezők csapatába akik elkészítik az új járműveket. Több éve agyalok naponta az új szerelvényeken. Sok jó használható ötletem, és újításom van. Remélem eljut a nagy vágyam az illetékesekhez. Már most mondom, hogy bennem nem fog senki csalódni. Ráadásul a kisföldalattit nagyon szeretem, és többet is tudok róla mint egy kivülálló.
Meg azokat a vonatokat 43 éve tették be oda. Az idő vasfoga (meg a csöpögő víz a födémből) nem tett túl sok jót. Ott a helyszínen nincs lehetőség javításokra, így mindenképp ki kell hozni a kocsikat.
"A megállóhelyek egyedi adottságai Bár az állomások típusmegoldásokat mutatnak, a sajátos adottságok, funkcionális eltérések egyedi helyzeteket eredményeznek. ... Bajcsy Zsilinszky út: feltehetően háborús sérülést követően több pillér vasbeton köpenyezést kapott, módosult a födémszerkezet."
Ezt másképp tudom:
Az 1952-es átépítéskor, amikor az új Deák Ferenc téri állomást létesítették, a szerelvények csak a Széchenyi fürdő és a Bajcsy-Zsilinszky út között közlekedtek. Itt ideiglenes végállomást hoztak létre, a visszafogás miatt pedig az állomás nyugati végében vágánykapcsolatot építettek be még a Bajcsy-Zsilinszky út alá kanyarodó ív elé, részben az állomás szerkezetébe. Ehhez a vágányok közötti oszlopsort egy szakaszon ki kellett építeni, kiváltásához az eredeti födémet nagyobb támaszközzel helyettesítették, a terhelés megváltozása miatt pedig a peronon levő szélső oszlopokat megerősítették, az állomás peronjának egy részét elfalazták. A falazás egészen az 1973-as felújításig megvolt (tehát az állomás használható hossza mintegy 10 méterrel rövidebb volt a jelenleginél - és az eredetileg építettnél), akkor bontották ki a mai hosszabb szerelvények miatt, és az eredeti szegecselt oszlopok helyett vasbeton pilléreket építettek be, egyelőre csupaszon, burkolat nélkül. A vágányok közötti oszlopokat is ekkor pótolták, de statikai funkciójuk továbbra sincs, a mai napig "nem érnek fel a plafonig". A peronon levő 3-3 oszlop az 1995-ös felújításkor kapta a Zsolnay-csempeburkolatot.
"A régi járművek unikális volta miatt az M1 metró esetében cél a rendszeres nosztalgiaüzem megteremtése. Ehhez elsősorban működőképes nosztalgia-járművekre van szükség, ugyanakkor ma csak a 11. pályaszámú motorkocsi üzemképes, így szükséges a múzeumban álló 19. és 1. pályaszámú motor, valamint 80. pályaszámú vezérlőpótkocsi üzemképessé tétele is. Mivel magára a Múzeumra továbbra is szükség van, továbbá a járműtelep szempontjából előnyösebb, ha nem minden nosztalgia-jármű tartózkodik ott folyamatosan, érdemes a járműveket továbbra is a Múzeum vágányán tárolni, azonban biztosítani kell a vonalra való kijárás feltételeit."
Villamos meghajtás tekintetében sem ez volt az első a világon, ugyanis az első villamos hajtású földalatti szintén Londonban nyílt meg 1890-ben. Amiben a mienk a világon az első volt, az a motorkocsi üzem.
A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a világ első villamos hajtású, egyben a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án került a nagyközönség használatába 121 évvel ezelött pontosan ezen a napon. :)
Hogy vandálbiztos dekorit borítást kapott e azt nem tudom de, az szinte biztos, hogy nem azért lett ilyen mert tervezték, hogy kicserélik az ablakokat meg egyebeket, hanem azért mert muszáj volt és a GANZ-ban így hozták helyre.
A mostani új ablakok először a 32-es aztán a 38-as pályaszámú kocsikon voltak aztán jött szép sorjában a többi. Elvileg "vandálbiztosak" de jellemzően egy hónap után a kedves utasok már össze is karcolták őket.
Nem éppen a 34-es az a kocsi, amelyik anno (egyedüliként) vandálbiztos dekorit-borítást és ablakkereteket kapott? Tehát - ha jól emlékszem - éppen hogy ez volt az első olyan kocsi, ami eltért a gyári állapottól.
Semmi ilyen szándék nincs sajnos. Csupán azért nem kap új ablakot, mert anno ez a kocsi ment baknak és ebben a formában hozták helyre a GANZ-ban. És ha jól tudom nem lenne szerencsés a mostani ablakokat kiszedni és az újakat betenni a helyére. (de lehet rossz infókkal rendelkezem)
Egyébként nem lenne butaság egy-két garnitúrát megtartani az eredeti ablakokból, hogy ha majd 30-40 év múlva lecserélik ezeket a szerelvényeket és esetleg nosztalgiaként járatják majd őket, akkor legyen legalább egy-két kocsira való eredeti ablak.