üvegszövet a vékony gletbe teljes felületen , a + sarkoknál gipszkartonos élvédő , igy a hajszál repedések megszünnek. Utolag a - sarokba élvődő nem tehető..
A problémás rész a - sarok ott 2 réreg üvegszövet (üvegfátyol) elég gletbe ágyazva...
máskülönben lehet gipszkartont is rakaztani flexi rakasztóval (nem teljes felületen) körkörös ragasztással...és akkor sem lesz probléma...
a plafon és fal találkozásnál műanyagdiszlécet kell berakni izlés szerint. Az festhető.
Ha valaki szereti a parafás dolgokat akkor parafa búrkolat is lehet a falon...abból van többféle és van olyan is ami festhető, tapétázható...
Festésnél mi a javaslat? A vékony üvegfátyol vagy a vastag, tulajdonképpen *cell-hez gyártott háló? Jó lenne jó munkát végezni, ha 1-2 hajszálrepedés előjön 1-2 éven belül, attól nem dőlök a kardomba, de ha a mostani mennyiség jön vissza 1-2 éven belül, az nagyon rosszul esne.
Nálunk a válaszfal és főfal találkozásába a vakolatba gipszkarton élvédő lett berakva. Mind a negativ mind a pozitiv csatlakozásnál használtuk. Emiatt nincs probléma...
Az Ytong fal oldairányú mozgást nem tud felvenni. Valamint a friss Ytong tégla zsugorodik. Általában építés után 3-5 évvel már jelentős hajszálrepedések lehetnek akár a főfalon vagy a válasz falon jellemzően a belső oldalon és sarkoknál...
Többféle módszerrel lehet ezt megakadályozni.
- A fal csempézése
- Üvegszövetes tapéta alkalmazása
- 3-4 cm Ytong beltéri vakolat alkalmazása és az elöírt sarkoknál üvegszövet háló berakása a vakolatba.
- Vékony gletbe üvegfátyol betétele
A probléma többrétű lehet:
- Az alap mozgása.
- A vékony vakolat , általában 0,5-1,5 cm
- A válaszfalaknál nincs minden 2-sorba huzalmerevités. Ez porotherm válaszfalnál is kötelező.
-a fuga kitöltöttsége nem megfelelő.
- Soronként a vizszintes beállítás nem lett végrehajtva és ellenőrizve falazáskor.
- A szellőztetésből adodó probléma. Ha a benti 22-24 fokos vakolat találkozik mondjuk 5-15 percen keresztűl -8 vagy akár -14 fokos kinti levegővel akkor a vakolat zsugorodás elöbb megy végbe mint a Ytong téglájé mivel az Ytong anyag és vakolat benti párát köttöt meg, igy azokon a helyeken ahol fuga volt az Ytong tégla elöjön . Ez általában összel és télen figyelhető meg. Ez a jelenség téglafalnál kevésbé jellemző mivel a válaszfal tégla rosszabb hőszigetelő anyag...mint az ytong...
A villany kiállásoknál is repedhet mivel az Ytong és a benne lévő glett anyag mereven kötödik és a hirtelen történő hőmérséklet véltozás miatt az anyagok eltérően zsugorodnak...
A porotherm válaszfalba is kell minden 2.sorba huzal merevités mivel a fal önsúlya nagy.
Nálunk van vasalt alap a válaszfal alatt (igaz, utólag lett a főfal alaphoz csatlakoztatva, de talán így is szokás?), a válaszfal 2 soronként bekötve a főfalba és mégis ott a függőleges repedés végig a főfal-válaszfal találkozásnál. Csak remélni tudom, hogy nem borul el valamelyik irányba. :o) De komolyan, fenyeget ilyen? Azzal biztatom magam, hogy a régi, alap és normális koszorú nélküli házak sem könnyen dőlnek, miért pont a miénk tenné?
Mondjuk azt nem tudom hová tenni, hogy egy helyen két főfal csatlakozáánál is ott a függőleges repedés, de kívül, a vakolaton nincs nyoma. Pedig a külső vakolat is remekül kiad minden hibát, ha végirepedt volna valamelyik fal a kötésnél, azt a vakolat megmutatná.
Nálam biztos hogy nem történt meg ez a vasalás de nem is kimondottan a főfalaknál van gond mert ott csak hajszálrepedések vannak igaz minden téglasor kivehető hogy hol megy hanem a belső válaszfal főfal találkozásoknál van nagyobb gond ott vannak nagy repedések.Hab a tortán hogy az egyik válaszfalat lebonttatam a kedves vállalkozsó úrral mert annyira megrepedt és felépittetem vele porothermből csinált neki vasalt beton alapot és az is elrepedt igaz nem annyira mint előtte és nem csak a bekötésnél hanem vizszintesen is végig fut rajta egy repedés pedig az nem ytong figyeltem a munkát és nem igazán tudtam belekötni.
Az ytonghoz létezik nútkaparó, ezzel 2-3 soronként 2 nútot húzunk a fal oldalaitól kb. 5-6 cm-el beljebb, a sarkoknál 90 fokban meghajlítva, és 8-as,10-es vasat teszünk bele, majd lekenjük
Ablakoknál a parapett utolsó sora alá mindenképp kell a nyílástól 1-1 m-t mindkét oldalán túllógatva
Ha nem nf az ytong, a függőleges fugát is kenni kell
Létezik, a hiltiszalaghoz hasonló szélesebb falerősítő szalag, ezt nem kell bemarni, de jóval drágább ha 2 soronként duplán használod
Amit nálam pl. elbactak, hogy nem lett mindenhol tökéletesen kitöltve a vékonyágyazatú ragasztóval az Ytong-ok közt. Aztán a vakolók nem nedvesítették a falat, ami önmagában hiba, de ígí együtt a ragasztóhiányos helyeken borítékolható volt a repedés.
Az a helyzet ,hogy én még olyan ytong házról nem hallottam ami ne repedt volna meg lehet ,hogy akkor mindenhol szakszerütlenül építik.
Azért biznék ebben a hálós megoldásban ,mert kivül sehol nincs repedés a dryvit rendszeren igaz ott van még pluszban alatta hőszigetelés is az lehet hogy feltudja venni a mozgások nagy részét.
Nálunk van parapet-vas (vagy mi), de azért le tudott repedni.
De a fő gond a hajszálrepedések, azokat kellene eltüntetni hosszú időre. A konyha nemrég lett festve, ott a kívülre való narancssárga háló lett felrakva - a festő szerint azt szokták használni - de az most készült el, nyárra nem lesz hosszú távú tapasztalat. Ráadásul nagy része lecsempézve, konyhabútorral lakarva, ha fél év alatt reped, akkor sem látjuk.
Sziasztok 4éve lakunk ytong házban nálunk is vannak repedések szép számmal az a terv ,hogy ragasztóba ágyaznánk dryvit hálot lényegében ugyan azzal az eljárással ahogy a hőszigetelésnél szokták a gond csak az hogy a házon belűl ez a falazat kb 80%-át érinti igy nem kis munka kivül nincs gond, mert ott takarja a hőszigetelés a kérdésem az lenne hogy ez vajon végleges megoldást jelenthet -e a repedésekre mert régebben próbáltuk vékony üvegszövettel helyileg kezelni a repedést de az idővel átrepedt csinált -e már valaki hasonlót ,hogy egy falat telibe hálózott és az megoldotta -e a problémát.
Ez igaz, ott ahol megrepedt, milyen vastag a vakolat?
A gyors vízvesztéstől általában a beton reped, a vakolatra kevésbé ( nem) jellemző, de a repedésmentes vakolás elengedhetetlen feltétele a megfelelő vakolat minősége, ez a hagyományos habarcsra is igaz.
Saját vékonyágyazatú (vagy milyen) ragasztóval falazva és gépi vakolattal vakolva, szóval nem ez a gond.
A beton váz a pókhálós repedést szerintem nem akadályozbatna meg. Az Ytong leírásában benne van, hogy a falat elő KELL nedvesíteni, különben a száraz Ytong kirántja a nedvességet a vakolatból és jön a repedés.
Ahogy kívül van glett+háló, úgy belül is lehet. 1350Ft/25kg áron van, felhordási mennyiség 3-5kg/m2. Az üvegszövetháló 125Ft/m2 áron van kb.
Ezt a glettet fel lehet hordani 5mm vastagságban, vastagabban meg fölösleges.
Egyébként gipszes vakolatot ajánlanak vakolaterősítő hálóval. Ez más mint ami kívülre kell, általában kék színű és nagyobb a lyukosztása, 7*7mm - ha jól emlékszem.
Annak ellenére, hogy ez utóbbi az ajánlás, én nyugodtan felkenném bentre a kívülre való glettet. Árban is jobb lenne, mert a gipszes vakolat (Rigips Rimano 3-6) árban kb 2-2,5-szerese a glettnek.
Az nem fog menni, éppen az Ytong miatt... A minimális vastagság 7 cm lenne, amit a fal igényelne (de persze inkább több ajánlott), annyi pénz meg a világon nincs. Na jó, a világon van, nekünk nincs. :o) Jó lenne valami vékony-olcsó lap, amit fel lehetne tenni, de nemigen van ilyen.
A festést belülre tervezem, üvegszövethálóra gondoltam. A festő szerint csemperagasztó, mert a glettet nem lehet vastagon kenni, szerintem meg a csemperagasztó reped, az nem nyerő. Én eddig úgy gondoltam, hogy a glettel kell "felragasztani" a hálót (kevés glett, háló, aztán újabb glett réteggel összedolgozni), de most elbizonytalanodtam.