Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 26 órája 0 0 333972

Most mondd, hogy az ICE autok inditoakkuja meg van oldva. Soha nem lesz megoldva, hiszen 6 evente ki kell cserelni ... es ezt sajnos mindenki normalisnak tartja ... :-(

Előzmény: szilvatövis (333968)
shadowbull Creative Commons License 26 órája 0 1 333971

Lathatoan gondjaid vannak a szovegertessel. SOHA nem mondtam hogy a profiton kivul nem szamit semmi. Azt mondtam hogy ha nincs profit, akkor nincs ertelme az egesznek. Szerintem a ket kijelentes kozotti kulonbseg elegge egyertelmu.

 

Menj el egy autogyarba, aztan nezz korul hogy mit csinalnak a hulladekkal, a szennyezoanyagokkal, hogyan igyekeznek csokkenteni a vizfelhasznalast, es igy tovabb. Egyszeruen egy otvaros ragalom, hogy az autogyarak leszarjak a kornyezetet.

Előzmény: GPS (333960)
shadowbull Creative Commons License 26 órája -1 0 333970

Az elso egy logo belu E60, a legfiatalabb belole 8 eves. De akar 15 eves is lehet. 

Előzmény: szilvatövis (333965)
_Berci Creative Commons License 26 órája 0 0 333969

Hülyeseg. Egy ilyen meretü gazdasag transzformalasa 30-40 ev. Különben csupan acsargas szintje az egesz. Nemetorszag a vilag CO2 kibocsatasanak ~2,5%-t produkalja. A fejenkenti fajlagos kibocsatasban Csehorszag is, de plane Oroszorszag messze elötte jar ... a produkalt GDP-ben mar nem annyira ...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_greenhouse_gas_emissions_per_capita#List_of_countries_by_emissions

 

 

Előzmény: GPS (333966)
szilvatövis Creative Commons License 26 órája 0 0 333968

Erre mondták azt, hogy a dízelek füstgázkezelése meg van oldva.... soha nem lesz megoldva.

Előzmény: GPS (333967)
GPS Creative Commons License 26 órája 0 0 333967

 

Hejj de sok ilyet látok én a Veszprém-Almádi nyúlfarknyi szakaszon - méghozzá nem szakadékokból, hanem igencsak csilivili, drága autókból.

 

Gondolom drága verdára még futotta... na de karbantartásra....

.

Előzmény: szilvatövis (333965)
GPS Creative Commons License 26 órája 0 0 333966

 

Valszeg 2030-ban mar vagy nem, vagy csupan nehany barnaszen erömü fog müködni ...

 

Én meg azt mondom, hogy a magát világelső ipari társadalmának tartó németek, basszák meg akár már ma is a barnaszén-erőműveiket.

 

De biztos nem hallgatnak rám, mert ma is azon agyalnak, hogy még több külszíni fejtést tárjanak fel abból a mocsadékból - vállalva azt is, hogy ebben a kérdésben nem sokkal jobbak, mint a lator kínaiak.

.

Előzmény: _Berci (333964)
szilvatövis Creative Commons License 26 órája 0 0 333965

Jártam a várost, különösen sok füstölő tolta az orrom alá a szennyét, két példa:

_Berci Creative Commons License 26 órája 0 0 333964

 

Jelenleg a nemet delejgyartas atlagos CO2 kibocsatasa ~500 g/kWh. Ez megfelel (~600-650 TWh eves termeles) ~300-310 millio tonna CO2-nek.

 

2030-ra a cel az, hogy a delej ~2/3-a szarmazzon megujulobol. Vagyis ~200 TWh keletkezik meg fosszilisböl ... leginkabb gazbol. Ha ~400 g/Wh CO2 keletkezik, akkor a ~200 TWh -> 80 millio tonna CO2-t produkal, ami a mostani ertek ~25-30%-a. Kb. ez lehetseges.

 

Vagyis a jelenlegi (2018) ~300-310 millio tonna lecsökken 2030-ra ~80-90-re ... Valszeg 2030-ban mar vagy nem, vagy csupan nehany barnaszen erömü fog müködni ...

 

Előzmény: GPS (333958)
padisah Creative Commons License 26 órája 0 0 333963

szerintem a legsúlyosabb probléma a globális reprodukciós egyensúlytalanság, és ennek a következményei

 -> ökológiai (főleg a fejlődő országokban a népességrobbanás felszámolja a természetes élőhelyeket)

 -> pénzügyi (befizetőket, fogyasztókat nem akaródzik felnevelni, mert az drága és macerás, tehát a fejlett világ belesüllyed a demográfiai válságba, és emiatt az elkerülhetetlen depresszív gazdaságba

 -> mindezek kihatnak a globális politikára: felzárkóznak a régi 3. világ államai és kihívóivá válnak a régi rend örököseinek -> ebből benézhet egy forró háború is Kínával, vagy nagyobb valószínűséggel egy lassú hidegháború amit viszont Kína nyer meg...

 

az energiapolitika úgy hat vissza, hogy az emberiség látványosan döntött, elindult a megújuló útvonalon, ami NEM vezet a globális felmelegedés leállításához, tehát az tovább fog menni, és mélyebb is lesz mint egy (energiahiány okozta) civilizációs összeomlás esetén lett volna

 

a globális felmelegedés meg sokmilliós tömegeket mozdít meg, hogy elárasszák a halódó, degenerált, demográfiai krízisba fulladó nyugati civilizációt (ebbe beleértve minket, az oroszokat, és még Japánt is)

Előzmény: Kolmogorov (333961)
GPS Creative Commons License 26 órája 0 0 333962

 

- Ökológia/éghajlatváltozás - Energia - Pénzügy/gazdaság - Globális politika

 

Áhh, ez mind smafu, ezeken könnyen átlendül a világ.

 

De majd azt figyeld meg, hogy mit hoz az, amikor pl. egy ország sorsát 1 (azaz egyetlen egy) hatalomtól megrészegült ember kénye-kedve-szeszélye-hobbija határozza meg - mindenben.

 

Na, az ellen nincsenek felkészülve az emberek

Pedig volt már rá példa a történelemben, mindnek dicstelen vége is lett - és mégis megismétlődhet a napjainkban is.

.

Előzmény: Kolmogorov (333961)
Kolmogorov Creative Commons License 27 órája 0 0 333961

Sziasztok!

 

Rég voltam már itt. :) Mik most a fő tippek a következő évtizedekre? Melyik szűk keresztmetszet/probléma fog dominánsan véreztetni minket és milyen időbeli lefutással?

 

- Ökológia/éghajlatváltozás

- Energia

- Pénzügy/gazdaság

- Globális politika

 

Tudom persze, hogy ezek szorosan összefüggnek, de mégis, melyik tűnik a legerősebbnek?

GPS Creative Commons License 28 órája 0 1 333960

 

Soha nem mondtam ilyet, meg csak hasonlot sem.

 

Csak állandóan - többek közt nekem is, személyesen címezve.

Lehet nem ugyanezekkel a szavakkal - de hülyék azért nem vagyunk.

 

A Tesla ellen is a legfőbb érved (az érdemei el-nem-ismerése mellett) - hogy "...de hát nem termel profitot".

 

A VW (és nem csak)  csalószoftver-botrányai után mit lehet még mondani? Hogy mennyire környezet-aggódók? Hogy milyen lelkiismeretes óvják az unokáink egészségét?

 

Lófaszt óvnak. A profitjukat óvják - gátlástalanul - és ezért akár még a jó hírnevüket, a karrierjüket, sőt, még a börtönt is kockáztatják.

 

Ez van - ne szépítsd.

.

Előzmény: shadowbull (333959)
shadowbull Creative Commons License 28 órája 0 0 333959

 "Egy autúgyár leszarja a jövőt, leszarja a környezetet, leszarja mi lesz az unokáinkkal - mert egy autógyárat csak és kizárólagosan a MAI PROFIT érdekli - a többi csak mese."

 

Soha nem mondtam ilyet, meg csak hasonlot sem.

Előzmény: GPS (333958)
GPS Creative Commons License 28 órája 0 0 333958

 

Diess ugyanis nem látja, hogyan tudná Németország 2030ra CO2-semleges áramelőállításra átállni.

 

Diess úr ne a német energiaipar ökológiai lábnyoma miatt aggódjon - hanem vallja be becsületesen, hogy a csühögő-pöfögő szarjaikkal termelt mesés profit miatt aggódik inkább.

 

Shadow-kolléga legalább becsületes volt, amikor kimondta, hogy: "Egy autúgyár leszarja a jövőt, leszarja a környezetet, leszarja mi lesz az unokáinkkal - mert egy autógyárat csak és kizárólagosan a MAI PROFIT érdekli - a többi csak mese."

 

Mondok egy példát:


Én vagy 10 éve (hajósember lévén), rákaptam a hobbi-vitorlavarrásra.

Egész nyáron csinálom, szabadidőmben, a Parton, ahol az egész nyaramat töltöm.

 

Apránként fejlesztettem fel ezt a hobbit, képeztem magam, spéci felszerelést hoztam össze magamnak - és (nevezzétek hencegésnek, de minek), szóval értek hozzá, jól csinálom. Annyira, hogy minden kuncsaftom visszatérő, mert szeretik a melómat.

 

No kérem, én a mai, korszerű vitorlavásznakból dolgozok - ahol a hangsúly a "vászon" szón van.

 

De ha most jönne valaki, hogy a vászonról álljak át a sokkal korszerűbb és nagyobb teljesítményű karbon-vitorlákra - amihez sokmilliós, új felszerelést kéne vegyek és vagy 2-3 évig kéne tanuljam az új technikát - amig az első forintot megkereshetném vele - szerintetek elküldeném a picsába... vagy nem?

 

Nekem van tippem rá.

.

Előzmény: z_a_p (333954)
shadowbull Creative Commons License 28 órája 0 0 333957

Barmikor krealok neked olyan tesztet, amiben egymillio merfold utan ugy fog kinezni a legtobb belsoegesu motor, mint a gyari uj.

Előzmény: _Berci (333956)
_Berci Creative Commons License 29 órája 0 0 333956

Mert? A tartostejet, vagy a börtalpu cipöt is letesztelik. Gondolod, hogy a Tesla hajtanyat nem?

Előzmény: _Berci (333951)
_Berci Creative Commons License 29 órája 0 0 333955
z_a_p Creative Commons License 29 órája 0 0 333954

Kemeny szavak: https://www.portfolio.hu/vallalatok/figyelmeztetes-magyarorszagnak-a-nemet-autoipar-hanyatlasarol-beszelt-a-volkswagen-vezere.301468.html

 

A mai állás szerint talán 50 százalék annak az esélye, hogy 10 év múlva a német autóipar még mindig a világ élvonalához tartozik,

 

Beszédében szokatlanul keményen támadta a politikát a VW-vezér, aki szerint az autók elleni hadjárat már a létezésében fenyegeti a gyártókat. Diess itt a szerinte már közel hisztérikus nitrogén-oxid vitára utalt,

 

a 2030-ig 30 százalékkal kell csökkenteni az autóflottánk szén-dioxid kibocsátását, akkor az csak úgy megy, ha az eladásaink 30 százaléka tisztán elektromos autó lesz, ha pedig 40 százalékkal kellene csökkenteni a CO2-kibocsátást, akkor az autóeladások felének már tisztán elektromos autókból kellene állnia, ez pedig azt jelentené, hogy Németországban inkább negatív lenne a környezetvédelmi mérlege az átállásnak, Diess ugyanis nem látja, hogyan tudná Németország 2030ra CO2-semleges áramelőállításra átállni. Mivel Németországban még mindig magas a szénerőművek aránya, ezért ahelyett, hogy benzinnel vagy dízellel hajtjuk az autóinkat, a jövőben gyakorlatilag szénnel, legrosszabb esetben barnaszénnel hajtjuk majd a járműveinket, még ha elektromos autókkal közlekedünk is. Akkor pedig a több százmilliárd eurós, elektromobilitásra és az árampiac átalakítására elköltött beruházást követően Németországnak még magasabb lenne a CO2-kibocsátása, mint most.

 

szerinte számukra világos, hogy az iparág átalakulása ahhoz vezet, hogy kevesebb munkahely lesz a német autógyártásban

 

 

shadowbull Creative Commons License 29 órája 0 0 333953

Ugy latszok te jo erzekkel szopod be a marketing bullshitet.

Előzmény: _Berci (333949)
Pomber Béla Creative Commons License 29 órája 0 0 333952

Ez tipikus előjele a lufi kidurranása közeledtének.

Előzmény: _Berci (333951)
_Berci Creative Commons License 29 órája -1 0 333951
_Berci Creative Commons License 29 órája 0 0 333950

 

es meg a feje is nagy

 

A megnyilatkozasokbol a "mentalitast/hozzaallast" eleg jol meg lehet saccolni ... a fej tartalmanak vizenyösseget mar kevesbe ...

 

Előzmény: GabikA (333945)
_Berci Creative Commons License 29 órája 0 0 333949

 

A probapadon lefuttatott Model 3 motorja ~1 millio miles utan (>1,6 millio km)

 

Tesla releases impressive pictures of Model 3 drive unit after test, Musk says they drove 1M miles

 

GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 333948

 

mondjuk a hullarablás mindig is jól fizetett, csak gusztustalan szakma volt.

 

Hát ez nem ilyen egyszerű.

 

Mert az ilyen hullarablásnak az a feltétele, hogy előbb ki kell mosdatni és rendbe kell tenni az oszlásnak indult hullát - és csak azután lehet lenyúlni az aranyórát a zsebéből.

 

Amiről viszont sokszor kiderül utólag, hogy nem is volt az igazi arany... csak futtatott.

.

Előzmény: Pomber Béla (333943)
QuantumSingularitas Creative Commons License 1 napja 0 0 333947

mondjuk a hullarablás mindig is jól fizetett, csak gusztustalan szakma volt.

Ennek ellenére évtizedek óta erre szoktatjuk a gyerkőcöket, a Super Marióval kezdve, a Doomon át, a World of Warcraft-ig bezárólag.

Előzmény: Pomber Béla (333943)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 333946

" hányan tudnak EURO 6-os dízelt gyártani?"

 

Nagyon sokan. 

 

"Állami segédlettel létezik."

 

A fenet.

 

"A német autógyáraknak azért feleltek meg ezek a műszaki lehetetlenségek, mert a konkurenciát szopathatták velük amellett, hogy tudták, ők sem fogják tudni megcsinálni. "

 

LOL :) Ez kabe egy gyikemberes-foliasisakos konteo.

Előzmény: Pomber Béla (333944)
GabikA Creative Commons License 1 napja 0 0 333945

es meg a feje is nagy :)

Előzmény: _Berci (333940)
Pomber Béla Creative Commons License 1 napja 0 0 333944

Nem letezik monopolium a motorgyartasban.

 

Na neee... hányan tudnak EURO 6-os dízelt gyártani?

 

Állami segédlettel létezik.

A német autógyáraknak azért feleltek meg ezek a műszaki lehetetlenségek, mert a konkurenciát szopathatták velük amellett, hogy tudták, ők sem fogják tudni megcsinálni. Erről szólt a VW botrány...

Előzmény: shadowbull (333942)
Pomber Béla Creative Commons License 1 napja 0 0 333943

Pedig az ICE gyáraknak ez lenne a legkevésbé fájdalmas átmenet az EV korszakba, de a Nokiában is hiába magyarázták a mérnökök a menedzsereknek, hogy ez nem lesz így jó, azok bebuktatták a céget. Igaz, végül is ők jöttek ki a legjobban, sok pénzt kaszáltak amikor átvette őket a M$, mondjuk a hullarablás mindig is jól fizetett, csak gusztustalan szakma volt.

Előzmény: _Berci (333939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!