Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 23 órája -1 1 313060

Nézd, én annak idején mentem jó pár kört a Hungaroringen - 1000MB-s Skodával... (Nyári munkában diákként szereltem-festettem a bukótér gumijait, a munkára hívó barátom apja volt a pálya egyik akkori vezetője, engedtek kicsit szaladgálni is rajta minket) - és láss csodát, bírta az 1000MB is... Persze csigatempóban, a maga semmi erejével, egy béna kezdő sofőr tudásával, harminc évesen, rozzant állapotban - nem volt ott semmi száguldozás...

 

Állítom, hogy ha egy átlagos utcai autóval tényleg "nyélgáz-padlófék" üzemmódban mennél pár kört - az sem bírná. A Teslával ugyebár az a gond, hogy irtózatosan megy, a valódi sportkocsikat megalázó módon megy - viszont nagyon nehéz, és ezt meg is kell állítani - ezt annyira már nem bírja. A középmezőny tempójával körözgetve - még azért mindig igen szép sebességgel - már valószínűleg gond nélkül bírná, de ha a gyorsulási potenciálját teljesen kihasználják - akkor ezzel már tartósan a fékezési nem tud lépést tartani.

 

Nem látok én ebben semmi problémát. Tudod mit, ez még mindig sokkal kisebb probléma, mint a városi araszolásban tök spontán kigyulladó és porig égő Ferrarik meg Lamborghinik...

Előzmény: QuantumSingularitas (313057)
manta-z Creative Commons License 23 órája 0 1 313059

Szerintem nagyon is vannak érezhető különbségek autó és motortípustól függően lehet érezni, hogy ez milyen mértékű. Fogyasztásban de még a motor hangján is lehet érezni, hogy jobb vagy rosszabb üzemanyagot sikerült tankolni éppen.

Előzmény: advocatusdiaboli (313056)
Auralianus Creative Commons License 23 órája 0 0 313058

Én pont ezért úgy veszek "családi autót" magunknak, hogy "amibe befér egy kanapé" azt megnézem a közelebbről...

 

... a Hyundai Ioniq pl pont emiatt nem is jöhet szóba... túl kicsi...  az elektromos hajtás kedvért vittem el egy karikára...  befejezett tény,
hogy az asszonynak elektronyos lesz a következő autója :)

Előzmény: advocatusdiaboli (313043)
QuantumSingularitas Creative Commons License 24 órája 0 0 313057

Nem azért de bármelyik széria autóval meg lehet tenni úgy több kört a Hungaroringen hogy elmelegedne a fék, mi lett volna ha Teslát a Nordschleife-n küldik végig? Leoldvad mint fukusima?

Előzmény: advocatusdiaboli (313041)
advocatusdiaboli Creative Commons License 24 órája -1 0 313056

Én lassan három évtized folyamatos autózás, egy csomó féle-fajta kocsi és közel egymillió kilométer után meg azt mondom, hogy én ugyan nem érzek semmiféle különbséget a különböző helyeken vett (amúgy azonos kategóriájú) üzemanyagok között - semmit...

Ettől persze még simán lehet, hogy "valami van", hogy fékpadon meg mérésekkel ki lehet mutatni, az is lehet, hogy egy nagyon vájt fülű autómágus "valamit érezne is" belőle - de praktikusan a hétköznapi használatban állítom, hogy nincs köztük semmi érdemleges, valóban érezhető különbség. A Lukoil amúgy az áruházi benzinkutak (ami szerintem szintén pont ugyanolyan jók) után a legolcsóbb...

Előzmény: GPS (313052)
advocatusdiaboli Creative Commons License 24 órája -1 0 313055

Ezt én értem - itt most ne haragudj, de te vagy az, aki nem akarja megérteni, hogy a hétköznapi használatban egy teljesen átlagos "úrvezetőnek" ez bőven elég is... Soha az életben nem fog vele kimenni a versenypárára, nem fog vele lenyomni 250-es tempóban ezer kilométert (még húszat sem) - viszont ha az autópályán esetleg néha kakaskodni akar azzal az M-Powerrel - hát akkor egy nagy rohamban simán lenyomja. 

ÉS ENNYI ELÉG. NEM KELL TÖBB. 

 

Akinek kell - az meg vesz egy valódi versenyautót. A hétköznapi közlekedésben ez viszont egy igazi sportkocsinál ezerszer kényelmesebb, komfortosabb, csöndesebb - és valószínűleg sokkal biztonságosabb is. Valódi versenyautókat egyáltalán nem tudom, minek csinálnak utcai használatra - nem jók azok semmire, arra jók, hogy aztán vastag pénztárcájú, de átlagos vezetési képességű emberek abban haljanak meg, mint a Paul Walker gyerek...

Előzmény: shadowbull (313050)
manta-z Creative Commons License 24 órája 0 1 313054

Amúgy meg ha valóban jót akarsz akkor Ausztriában tankolj :))

Előzmény: GPS (313052)
manta-z Creative Commons License 24 órája 0 0 313053

Sokat nézte a TV reklámokat....

Előzmény: GPS (313052)
GPS Creative Commons License 24 órája 0 0 313052

 

Halljátok már milyen tanácsot kaptam az imént egy szakitól:

 

"Ha valóban jó benzint akarok az autómba...akkor csak a Lukoilnál tankoljak"

 

Eszem megáll. Eddig kerültem, mint ördög a tömjént.

Van erről valakinek véleménye?

.

shadowbull Creative Commons License 24 órája 0 0 313051

Valojaban meg nem ez tortent, ez egyszeruen marhasag. Az akku meg a motor melegedett tul.

Előzmény: szilvatövis (313046)
shadowbull Creative Commons License 24 órája 0 1 313050

"ez nem versenyautó"

 

Nem is mondta senki hogy az lenne. A teslafanok folyamatosan azzal hencegnek hogy mennyire odaver egy M5ost meg egy AMG Mercit vagy egy Porsche Panamerat.

 

na, most meglattuk hogy mennyit is tud valojaban az auto, fel kort nem tudott menni a Hungaroringen hogy ne tiltson le az egesz a picsaba. Ennyit er, ennyit tud. (Amit egyebkent mar tobben megjosoltunk elore).

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (313041)
advocatusdiaboli Creative Commons License 24 órája -1 0 313049

200 Tce

Előzmény: mica-r (313048)
mica-r Creative Commons License 24 órája 0 0 313048

Az új kocsiba milyen motort vettél/kaptál?

Előzmény: advocatusdiaboli (313041)
advocatusdiaboli Creative Commons License 24 órája -1 0 313047

Ha kicsit visszaolvastál volna - pont erről beszélgetünk.. ;-)))

 

És én is pont arra reflektáltam, hogy ebből az interjúból is az jött át - amit ő nyilván nem mondhatott ki egyenesen, de egyértelműen erre gondolt - hogy Paks2 az magáról az építkezésről szól, és semmi másról, senkit nem érdekel, hogy ez valóban kell-e, meg itt és most, rögtön van-e rá szükség - semmi sem számít, csak az, hogy egy bazi nagy és bazi drága állami beruházás, még időben és előre lezsírozott, lehetőleg felbonthatatlan beszállítói-alvállalkozói szerződésekkel nyélbe legyen ütve. MOST.

Előzmény: GPS (313044)
szilvatövis Creative Commons License 24 órája 0 2 313046

Nem az a kérdés én tudom-e ki az a Weber Gabor, hanem, hogy Ő tudja-e mi az a Tesla? :-)

 

No jó... mondjuk nem vették komolyra a figurát, de ez azért nem világlik ki eléggé a videóból, ahogy meg is jegyzik egy másik cikkben. :-)

 

Mi is történt valójában? A videóból talán nehéz megérteni, de a Tesla eszeveszetten jól ment a pályán is. Megdöbbentően. Ráadásul egész szépen is mozgott. Extrém tapadás nyilván nem volt a téli gumikon, de nagyon jól indult minden. Csak sajnos kiderült, hogy valójában egyetlen gyors kört sem bír végig. Nem az akksik vagy a motorok miatt, hanem fura módon a fékek miatt: olyan súlyos tempót szed fel az egyenesekben, hogy pár féktávtól olyan meleg lesz a fék, hogy az elektronika életvédelmi okokból elveszi a teljesítményt. Azaz nem az áram fogy el, hanem a gyorsulást és a tempót korlátozza az autó, hogy ne lehessen baj.

 

http://totalcar.hu/tv/2017/11/16/tctvs11ep02_teslaval_a_magyar_time_attack_bajnoksagon

 

Normál használatban a regeneratív fékezés leveszi a nehéz teher nagyrészét a tárcsafékekről, versenyen vagy ezt kell bekeményíteni, hogy gázlevételnél a szélvédőre kenje fel a muksót, vagy olyan féket kell beletenni, ami bírja a négyszögjelet.

Előzmény: shadowbull (313038)
GPS Creative Commons License 25 órája 0 0 313045
Előzmény: GPS (313044)
GPS Creative Commons License 25 órája 0 1 313044

 

Tegnap este Mártha István (a volt MVM-es istenkirály) beszélt a TV-ben. Éredekes dolgokat mondott. Pl.

 

- A lóvé egy részéből Paks1 -et kellene felújítani, mert abban így lenne még legalább 30-40 év

 

- A Paks2 projekt legnagyobb baja az, hogy Paks1 mellett van. Azt mondta, hogy ez rettenetes hálózati gondokat fog okozni

 

- A Paks2-vel együtt, lesznek napszakok, amikor egyszerűen nem lesz mit kezdeni az árammal - és ilyenkor vagy centekért lehet csak eladni, de létezik negatív ár is az áramtőzsdén, amikor fizetni kell azért, hogy átvegyék az áramunkat

 

de a legérdekesebb:

 

Azt mondta, hogy ő nagyon jól ismeri az oroszokat, ezerszer tárgyalt már velük. Ezért állítja, hogy:

 

- "Az oroszokkal BÁRMIBEN meg lehet egyezni" - vagyis részben, vagy egészben vissza is lehet lépni, vagy az előírt lóvét lehet másra költeni náluk - még akkor is, ha már élő szerződés van valamire. Nem számít.

 

- Semmi gond, nem sértődősek, simán átírják bármire ha nem járnak rosszul - vagy legalábbis nem rosszabbul, mint annak előtte.

 

- Tehát rendkívül rugalmasak - a szerződés nem szentírás náluk - így ha mindkét fél akarja, simán módosítanak rajta bármit... vagy akár más projektre is átírják.

 

Ezt mondta Mártha, az este.

.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (313039)
advocatusdiaboli Creative Commons License 25 órája -1 1 313043

Ez egy nagyon praktikus kategória. Hiába elegánsabb egy limuzin, az egy csomó dologra egyszerűen használhatatlan.

Előzmény: M.Zoli (313040)
advocatusdiaboli Creative Commons License 25 órája -1 0 313042

Ismerősöd pont ilyen ruppótlan kukaturkáló, aki nem képes egy akkut kigazdálkodni???

 

Igen, megmakkant akkus kéziszerszámokat is szép számmal lehet venni petákokért, vannak is kis vállalkozások, amelyek ezek felújítására szakosodtak. És akkor mi van? 

Előzmény: zöldkomcsi. (313030)
advocatusdiaboli Creative Commons License 25 órája -1 0 313041

SB, ez nem versenyautó. A teszt is ambivalens egyébként, érdemes a Wéber véleményét egyben kezelni: ebben az utcai kivitelben (ezekkel a fékekkel, gumikkal) ez az autó versenyzésre, tartós, hosszabb versenypályás használatra egyszerűen nem alkalmas - ugyanakkor amit az első körön ment, és ahogy ment - azt meg nem tudja semmi. A Wéber is azon lelkendezett, hogy olyan brutálisan megy, mint jóformán semmi - úgy, hogy közben meg normál hangon beszélgetnek egymással a néma utastérben, kényelmesen terpeszkedve.

 

EZ ERRE VAN KITALÁLVA. És erre pont jó. Pont jó néha "nyomni neki egy kövéret", egy hirtelen előzésnél gyakorlatilag átugrani az előzendőt, ökörködni kicsit, lenyomni a piros lámpánál egy nagyarcú Ferrarist vagy M-es bömössel veretőt - de amúgy meg egy Rollsnál is csöndesebben ringatózva, emisszió nélkül, minimális energiafelhasználással autókázni.

 

És még ezt is gyorsan ki kell élvezni (ezért vettem most én is kicsit erősebb benzinest) - mert ha esetleg hirtelen szakad ránk az önvezető-elektromos kocsik korszaka (ki tudja, 10-15 év távlatában már kb: bármi lehetséges), akkor ennek az izomautózásnak örökre vége, legfeljebb a versenypályákon...

Előzmény: shadowbull (313038)
M.Zoli Creative Commons License 25 órája 0 0 313040

Elegge le volt jarva az elso. :)

 

Amugy abszolut ertem miert ilyet hasznalsz. ( Nekem Galaxym lett S-Max utan. De legutobb C4 Grand Picassot kaptam szolgalati utra, raadasul benzinest, es nagyon tetszett az is, meg a 6.5 l/100km is, benzines letere :) ). 

 

Uzenet Gabikanak. Probalj ki egy jo hetszemelyest. Biztonsagosabb is, a kenyelem nem osszehasonlithato barmilyen mas kissebb autoeval. A gyerekeid imadni fogjak. Ha kell, kissebb szekreny, asztal, nehany szek, fotel, ilyesmik konnyen szallithatoak. :)

Előzmény: advocatusdiaboli (313010)
advocatusdiaboli Creative Commons License 25 órája -1 0 313039

Ugyan már. Paks2 nagyon tiszta ügy - kell egy óriási nagyságú, államilag garantált, kihátrálásra lehetőséget még kormányváltás esetén sem adó, gond nélkül túlárazható és folyamatos, évtizedes kifutású üzlet a fideszes holdudvarnak az EU-s pénzek lecsengése utáni időkre. Hogy ez az országnak jó-e, vagy sem, megtérül-e valaha is, vagy sem - az a döntésnél a lőtéri ázott kutyát sem érdekelte. Nem volt szempont.

Nagyon nagy, nagyon állami, és nagyon nemzetközi szerződést kellett kötni, nagyon durva garanciákkal arra, hogy akkor se lehessen már abbahagyni, ha totális csődnek bizonyul az egész - és ilyen üzletet itt és most ebben az országban egyedül egy atomerőmű-építés tud jelenteni. Semmi más, egyszerűen nem lehet mást kitalálni - olyat, ami ezen feltételeknek megfelel.

 

A szakma véleményére a kutya nem volt kíváncsi. Annyira nem, hogy azt meg sem hallgatták. Írattak maguknak pár hazugságot tanulmány címszóval (már azokat is százmilliókért a haverokkal, szerintem egy nap alatt újságból összeollózva), ami alátámasztotta, hogy "ez nagyon kell", oszt jónapot.

 

Egy dolgon csúszhat el mégis - annyira köztörvényes disznóságtól bűzlik az egész, és olyan szinten volt illegitim a döntéshozás, hogy itt már a másik (orosz) fél jóhiszeműsége is kétségbe vonható. Ha még azt is sikerülne bebizonyítani, hogy volt (márpedig mind tudjuk, hogy volt-van...) korrupció - akkor nem csak, hogy következmények nélkül felmondható lehet a szerződés, de még az orosz félen is lehet némi követelni való. Persze ez természetesen wishful-thinking, azonkívül feltételezi azt, hogy nem történtek jelentős fizikális előrelépések még az ügyben. Ezért is van ekkora kapkodás, ezért akarják már most elkezdeni az építkezést is - minél előbb elérni azt, hogy ne legyen visszaút.

 

Csak, mint korábban írtam, a vége akár még az is lehet, hogy az erőmű akár nagyjából el is készül - a teljes költségráfordítással - aztán végül be sem lesz üzemelve, mert nem lesz értelme...

Előzmény: _Berci (313029)
shadowbull Creative Commons License 25 órája 0 0 313038

Nem gyorsulasi verseny volt hanem koridomeres.

 

te tudod ki az a Weber Gabor?

Előzmény: szilvatövis (313037)
szilvatövis Creative Commons License 25 órája 0 0 313037

Téligumival gyorsulási versenyre. Nagyon profi. :-)

Jogosítványa volt vajon? Mert kb. úgy vihorásztak a felvezető körben, mintha először ülnének autóban.

Előzmény: shadowbull (313028)
szilvatövis Creative Commons License 26 órája 0 1 313036

Azt is tudni kell, hogy a benzineskanna nem olyan mint az akkumulátor, hogy fékezésnél visszafolyik a benzin bele és otthon a tetőről tele tudom tölteni.

Előzmény: zöldkomcsi. (313027)
szilvatövis Creative Commons License 26 órája 0 0 313035

A Mátrai hőerőmű üzemelése nincs összefüggésben az atomvillannyal. Vagy bezárják pár éven belül, mert nem tud az új EU előírásoknak megfelelni, vagy korszerűsítik és akkor Paks1-et előbb zárják be.

Nagyon szép lesz, ha mi is a franciák példáját követjük és a 30 forintos önköltségű villanyunk 25 forint áfás áront adjuk télen a fűtéshez, amikor nappal két paksnyi villanyt kell majd importálnunk, 40-50 Ft/kWh-os áron.

 

Nyáron persze nem kell fűteni és a napelemek egyébként is lenullázzák majd a nappali fogyasztásunk, úgy hogy nyugodtan mehet Paks 2 terheléskövető üzemmódban, ha képes rá (állítólag), csak akkor nem 30, hanem 40 Ft-kWh-ra jön ki a termelt villany költsége.

 

Éppen e miatt kizárt dolog, hogy Paks1 és Paks 2 együttüzemelhetne. Ahogy megépül Paks2 majd hirtelen találnak valami biztonsági problémát Paks1-nél, ami miatt be kell zárni gyorsan.

 

Az idő előtti építéssel semmi mást nem érünk el, csak azt, hogy a 10 Ft/kWh villanyunk lecseréljük 30 Ft/kWh-sra, ez borítékolható.

Előzmény: Rangun (313032)
Auralianus Creative Commons License 30 órája 0 0 313034
Előzmény: shadowbull (313028)
,m,1710 Creative Commons License 1 napja 0 0 313033

Majd meglátod elöbutob lesznek olyan akuk mind az a kanna.

Előzmény: zöldkomcsi. (313027)
Rangun Creative Commons License 1 napja 0 1 313032

Ha bezárják a lignites erőművet, és támogatják az elektromos fűtést, miközben a villany autók is terjednek, akkor már nem lesz olyan nagy probléma a párhuzamos üzem. A régi erőművet még legalább 20 évvel tovább kell járatni, az 50 év letelte után.

Előzmény: Tzp (313026)
Rangun Creative Commons License 1 napja 0 1 313031

Inkább örülnél, hogy be lehet majd zárni a lignites erőművet, ami a magyar autóparkkal megegyező szennyezést jelent a környezetre.

Előzmény: _Berci (313029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!