Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 143157

 

Kifejezetten bútorlap-szak nincs?  :-))) 

.

Előzmény: Slam Jr. (143153)
fejes.i Creative Commons License 2 napja 0 0 143156

Azt hiszem, hogy eljutottam odáig, hogy a körfűrész részleteivel is kezdjek foglalkozni.

 

(Tegnap végre elkezdtem vele dolgozni, az első értelmes dolgot csináltam rajta, egy falburkolat részeit vágtam fel vele. Asszem én is beállok a "Freud lap vallás" táborba, elképesztően szépen vágnak. Fenyőpadlót vágtam, csak a keresztvágóval és hosszában is kifogástalanul működött.)

 

Szóval mostmár kéne csinálnom tolóasztalt, tolófákat, stb. Az első lépés viszont, hogy bele kellene vágnom a bakelit asztalba a hosszanti nútokat.

Az Interneten látok gyakorlatilag 3 megoldást, ami lényegében 2 féle.

 

Az egyiknél sima téglalap keresztmetszetű nút van, amiben lehet tologatni a dolgokat, de bármikor fel is lehet emelni az asztalról.

A másiknál a nút kialakítása lejjebb szélesebb, mint az asztal síkján, mondjuk trapéz alakú és így csak a végéről lehet betolni a sínt, vagyis nem lehet felemelni csak úgy. Számomra ez sokkal kényesebb megoldásnak tűnik.

 

 

Ti melyikkel találkoztatok gyakorlatban, melyik megoldás a jobb?

 

fejes.i Creative Commons License 2 napja 0 0 143155

Lehet, hogy már ismeritek, de szvsz kiváló összefoglaló a kézi gyalukról:

 

https://www.popularwoodworking.com/tools/understanding_bench_planes

 

Slam Jr. Creative Commons License 2 napja 0 0 143154

Köszi! Az elhelyezkedés már korábban megtörtént. :)

Előzmény: MN 3100 (143150)
Slam Jr. Creative Commons License 2 napja 0 0 143153

Esztergomban, a Géniusz képzésén. Ha érdekel titeket, majd leírom a tapasztalataimat az oktatást illetően.

Előzmény: Surka (143151)
pali923 Creative Commons License 3 napja 0 0 143152

Az én mai elszívós történetem sokkal prózaibb, de tanulságos. Takarítottam a műhelyt már a nap végén, és beszippantottam egy rongyot. Gyorsan lekaptam a csövet a gépről, de nem elég gyorsan. Mivel tartottam tőle, hogy a Thien-baffle nem szűri ki a rongyot, gondoltam, belenézek, nem tekerte-e fel a ventilátor. Nem láttam jól, benyúltam érte. Mivel nagyon jó a csapágya, a venti sokáig forog, ráadásul nem is hangos, a lényeg, hogy jól odacsapott két körmömre is. Szerencsére nem lett nagyobb baj, de nem volt kellemes.  

Szóval a tanulság, hogy időnként jó dolog sötétben tapogatózni, de csak olyankor, ha tudja is az ember, mire számíthat. :)

Surka Creative Commons License 3 napja 0 0 143151

Újabb fa-szakember csapatban! :-)

Gratulálok!

Hol vizsgáztál?

Előzmény: Slam Jr. (143144)
MN 3100 Creative Commons License 3 napja 0 0 143150

Szervusz!

 

Gratulálok a sikeres!!! vizsgához.

 

Úgy látom, kitartóan bővül a profik

frakciója. Előbb-utóbb valamilyen

faipari végzettséget kell szereznem,

mert kinéznek(tek) a csapatból. :-)))

 

És a szándékod az, hogy elhelyezkedj,

vagy csak tökéletesíteni akartad a

tudásodat?

 

Péter

 

 

Előzmény: Slam Jr. (143144)
halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 143149

Hejj gratulalok!!!

Előzmény: Slam Jr. (143144)
roland7 Creative Commons License 3 napja 0 0 143148

Valami régen látott műsorból rémlik, hogy ha egy autó 200 km/h sebességgel halad, akkor a gumiabroncs szelepe több, mint 2 kg-nak felel meg. 

De lehet, hogy valamit keverek...

Előzmény: halaloszto (143142)
feketefelhoo Creative Commons License 3 napja 0 0 143147

Nem csoda, hogy nem látod : azon a képen még nincs ilyen tartó. Íme a végleges közeli állapot :

 

 

Elfáradtam, csak egy rövid tesztet csináltam, kell még kicsit tuningolni. A tetején egy 40-es, 45-fokos PVC könyök lesz. Az amúgy is hosszú elszívócsőre még rátoldottam a porszívó eredeti fekete csövét, mert a másik cső merevebb, nehezebb, eltekergeti a konzolt meg a pajzsot. Viszont így érezhetően gyengébben szív, vagy valahol falsot szív a rendszer, ezt majd holnap kiderítem. Meg az oszlop-konzol összekötő "gumót" lehet, hogy hasítottra kéne csinálni, úgy mint a konzol végén lévő tartót, mert az jobban tart, mint a csavaros rögzítés. Na majd holnap.

Előzmény: stolaz (143145)
motor-os Creative Commons License 3 napja 0 0 143146

Az is jó! Lényeg, hogy szeresd a fát és a hobbiasztalosokat.

Előzmény: Slam Jr. (143144)
stolaz Creative Commons License 3 napja 0 0 143145

Nem látom, mi tartja a burkolatot a tárcsa felett. Csinálnál még pár képet?

Előzmény: feketefelhoo (143136)
Slam Jr. Creative Commons License 3 napja 0 0 143144

Csatlakozom a klubhoz, bár én csak négyest kaptam. :)

Előzmény: motor-os (138994)
Bari- Creative Commons License 3 napja 0 0 143143

Sziasztok!

 

Teraszt tető kérdésem lenne, illetve megerősítést vagy javítást várnék a kigondolt paraméterekben.

Van egy terasz, aminek  tervezem a befedését. Az alapterülete kb 420×420cm. Ebből a területből van egy rész ami beépített, kb 290×170cm.

Csatoltam egy képet. Ezen a piros vonalak képezik a körvonalakat, a kék négyzetek a majdan tetőt és korlátot tartó oszlopok helyei lennének. Ezen oszlopokból 3 ami a rajzon vízszintesen van egymáshoz, azok tartanák a vízszintes gerendát mely 12×15cm-es lenne, ami tartaná a szarufákat, amiket 7×15-ösre gondoltam. Az oszlopok 12×12-esek lennének. A bal alsó oszlop a lépcsőnél szintén 12×12-eslenne ez felmenne a tetőig, a köztes csak egy 10×10-es láb mert túl nagy a távolság a két 12-es oszlop között (kb 270cm). A szarufák közét kb 70-75cm-re gondoltam.

Ezek a keresztmetszetek elegek lesznek egy félig cserép félig polikarbonát tető megtartásához? Cseréppel fedett rész a beépített rész feletti sávban lenne. A tető kinyúlna  részben a lépcső fölé is.

Előre is köszi a válaszokat.

 

halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 143142

centripetális gyorsulás acp = v*v/r

 

átmérő 36 centi, kerület d*pi=1méter

a széle percenként 2800 kört megy, azaz percenként 2800 métert. másodpercenként a 60adát, azaz kb 47 métert. tehát a széle az 47m/s-el megy.

 

a fentiből a gyorsulás az 47*47/0.18=12300m/s^2

 

tehát a g-nek, ami 9.81m/s^2      1250szerese. 

 

nem véletlen szállnak szét a nem elég precíz hajtányok.

 

 

ha pl 1 grammal kiegyensúlyozatlan, akkor bő egy kiló húzza a tengelyt oldalra, hol erre, hol arra, percenként 2800szor irányt váltva.

 

Vajk

Előzmény: Hobbiasztalos.blog.hu (143141)
Hobbiasztalos.blog.hu Creative Commons License 3 napja 0 0 143141

Ezt kicsit sokallom. Hogy számoltad ki? Levezetnéd itt a képlettel?

Előzmény: halaloszto (143134)
feketefelhoo Creative Commons License 3 napja 0 0 143140

Á még nem, most rakosgatom össze. Ráadásul fejben tervezek, a valóság pedig néha kicsit más :)

Előzmény: kuperta (143139)
kuperta Creative Commons License 3 napja 0 0 143139

Próbaüzem volt már?

Előzmény: feketefelhoo (143136)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 143138

 

Hja kérem, 60 kW -nál....  :-)))
.

 

Előzmény: motor-os (143137)
motor-os Creative Commons License 3 napja 0 0 143137

Nagy 60kW- ventillátorokon is ékszíjhajtás van. 4-5 szíj.

 

Előzmény: GPS (143126)
feketefelhoo Creative Commons License 3 napja 0 1 143136

Jelentés a műhelyből : készül a körfűrèsz elszívó

fejes.i Creative Commons License 3 napja 0 0 143135

A Discoverymen volt hardy, ott találkoztam vele többször, de előállítani még nem próbáltam.

 

Igen, én is erre jutottam. A végén szívás lesz, de majd meglátjuk, milyen értelemben.

Előzmény: GPS (143131)
halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 143134

szerintem elszámoltam. 1700g. egy gramm vasat 1.7kiló húz kifele

 

 

Előzmény: fejes.i (143130)
enel00 Creative Commons License 3 napja 0 0 143133

Én is drágállom, nem is vettem, amikor körülnéztem.

Előzmény: GPS (143122)
rferi Creative Commons License 3 napja 0 0 143132

Nekem egy kábé ekkora mókuskerékkel működő gyári légfűtőregiszterem van, amivel a csavargyári esztergaműhelyt fűtötték. 960-at pörög a motor, és már ettől is félek. Szirénázik, mint állat.

Előzmény: fejes.i (143124)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 143131

"....viszont Hardy tárcsára nem gondoltam. Mégnézem, milyen lehetőség lenne erre."

 

A Hardy-tárcsa egy rém egyszerű és házilag remekül kivitelezhető alkatrész. Gyakorlatilag némi eszterga-munka és kész is.

 

Rengeteg ilyen házilag kivitelezett Hardy-t láttam - de szinte mindegyiknél az elasztikus elem az egy ipari vásznas-gumi szállítószalagból kivágott pogácsa képezte - állítólag elképesztő ideig bírja még nagyobb terhelésen is.

 

Ahogy Halálos kolléga is mondja, a 2800 az igencsak nagy terhelés a tárcsának (bár a valóságban, amikor a lapátok beleharapnak a levegőbe bizonyára ennél lényegesen alacsonyabb lesz a valós fordulat) - de ha masszívra készíted a kereket (jó anyagból, komoly, nagyszámú szegecseléssel) éppenséggel még ki is bírhatja ezt az igénybevételt. Hosszú távon is.

 

Mert ha igen, akkor nem te fogsz szívni - hanem a gépezet. De azt nagyon :-)))

.

Előzmény: fejes.i (143127)
fejes.i Creative Commons License 3 napja 0 0 143130

Kicsit félek is.

Előzmény: halaloszto (143129)
halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 143129

"A 2800-as fordulat nem kicsi - de ventilátor-szakmában nem is kirívóan nagy."

 

ventillátor szakmában egy 36cm átmérőjű ventillátornak a 2800 az már erősen határeset. kb 200km/h-val fog a széle menni, kb 40g lesz a gyorsulás a szélén. Tehát a vaslemez minden grammját 40gramm erő fogja akarni letépni. 

 

ez felett már turbóventillátornak hívják, és minden másképp van.

 

Előzmény: GPS (143126)
Raidx Creative Commons License 3 napja 0 0 143128

Esetleg furatokon keresztül. 

Előzmény: pacman123 (143123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!