Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.12 0 1 23565
jwkllr Creative Commons License 2021.12.12 0 0 23564

link jó

Előzmény: Törölt nick (23563)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.11 0 1 23563

https://youtu.be/4QpcMv_ai7Y

 

Ez a jó link legalábbis nekem működik 

Előzmény: Törölt nick (23561)
jwkllr Creative Commons License 2021.12.11 0 0 23562

Rossz  linkek.

Előzmény: Törölt nick (23561)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.11 0 0 23561

62-s Vonal Harkány és Siklós között:

https://youtu.be/hLK5HttmeIM

 

 

Harkány-Sámod:

https://www.youtube.com/watch?v=7dmADNXgze8

 

Utóbbi már menthetetlen, sínek, talpfák hiányoznak, ki se látszik a gazból néhol a pálya, átjárók eltömődve stb. Itt már biztos nem fog többet vonat járni, de hajtánypályának se lenne már jó.

81-7172M Creative Commons License 2021.12.05 0 0 23560

Újból lesz vonatforgalom ezen a pályán?
Anno még utaztam gyereként ezen a vonalon Veszprémvarsánytól Romándig.

83107 – Google Térkép
Ahogy látom a google térképen(2021 aug) valamit csinálnak itt a Romándi vasútállomás átkellőhelynél?!
Itt régen fénysorompó volt, de ahogy látom azt leszerelték és andrás keresztet raktak ki.

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 4 23559

Lesz egy rövid idő mikor készen lesz a Varsány felőli szakasz, de még üzemben lesz a régi is, már szerveződik a háttérben egy különvonat erre az időre, reméljük lesz is belőle valami.

Előzmény: gmarc (23558)
gmarc Creative Commons License 2021.11.30 0 1 23558

Úgy tudom, hogy nem építették ki a váltókat. 

Elvileg januártól forgalomba helyezik a felújított szakaszt, de hogy pontosan mikor fordul át, azt nem tudom. 

Előzmény: korpi41 (23555)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 1 23557

Kemence elveszett vágány:

https://youtu.be/dWkS6HJByOQ

 

Hála a WWF-nek örökké az is marad

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.29 0 1 23556

Szegedi GV Kunhalom Ruzsa:

https://youtu.be/XSnXK__5TkI

 

Pusztamérges felé is tervben van a bejárás. Zákányszék-alsó épülete igne jó állapotban megmaradt a faszerkezet az elején sajnos nem, összecsuklott és és a helyreállítása olyan sokba került volna, hogy a tulajdonosok nem tudták vállalni.

korpi41 Creative Commons License 2021.11.10 -1 1 23555

A Veszprémvarsány - Franciavágás vonalszakasz mostani felújításakor Gic-Hathalom és Pápateszér állomásokon a váltókat kiépítették a pályából?

 

Valakinek van esetleg információja, hogy mikor fordul át Franciavágás kiszolgálása ebbe az irányba?

Pe'nzi Creative Commons License 2021.11.10 0 2 23554

Vontatóvágány. Ezen keresztül szolgálták ki a Ganz és a Caola iparvágányait, évek óta nem közlekedett rajt vonat.

Előzmény: Gale Jose (23553)
Gale Jose Creative Commons License 2021.11.10 0 0 23553

Zalaegerszegen, a Sashegyi utca mellett szinte végig párhuzamosan lévő síneket használják még? Vagy korábban mi célt szolgált? Köszönöm.

norbee2.0 Creative Commons License 2021.10.29 -1 0 23552

Vizafogó mostani területrendezésekor nem dobott ki semmit a föld, alapos munkát végeztek annak idején bontáskor?

JasonX2 Creative Commons License 2021.09.06 -2 1 23551

Pörböly felső helye:

 

Pörböly felé:

 

Baja-Dunafürdő felé:

 

IR halad Baja irányába a megállónál:
https://www.youtube.com/watch?v=KGrq_fFG0Ow

JasonX2 Creative Commons License 2021.09.03 -1 2 23550

Bácsalmás-Csikéria kis kitérővel:

https://www.youtube.com/watch?v=7eSatwgr_eA

 

Rudics

 

Bácsalmási tanyák

 

Kunbaja-Bácsalmási szőlők

 

Bácsalmás vöröserdő

 

Csikériai szőlők

 

Csikéria

 

Pálya vége Csikéria és Szabadkai tanyák között


Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 -1 1 23549

Gumivasút érdekel. Dunapatajtól Soltig már végiggyalogoltam a nyomvonalon kb. 2 éve gyalog is nehezen volt járható néhány helyen ember magasságú gaz nőtt már a vágánytengelyben

Előzmény: Komlósfecskés (23548)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.27 0 1 23548

Ha Solt-Dunapatajra gondolsz, azt nem tudom, nem nézegettem. Dunapatajon az állomás szép tiszta volt. Baja felé tovább jellemzően vagy már nincs, vagy nem is volt. Dunapataj elkerülő, illetve Bátyától délre pár kilométer földútként él.

Előzmény: Törölt nick (23546)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.22 0 1 23547

Paksnál több áteresz és a töltés egy szakasza megépült, bejárható - egészen az erőmű kapujáig .....

További töltésről (amire végülis nem került vasuti vágány) - nem találtasm semmit, térképeken sem.

Előzmény: f_k (23545)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.22 0 0 23546

Mennyire járható biciklivel il. gyalog a régi nyomvonal?

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
f_k Creative Commons License 2021.06.22 0 0 23545

Gratulàlok! Nagyon jó írás!

 

Egyedül amire a továbbiakban kivàncsi lennék:

Dunapatajtól Kalocsán át Bajáig tartó részletes nyomvonal térképre, ugyanez Bátaszék Furkópuszta Mohács ill. Tolna-Mözs Paks közti tervezett elkezdett be nem fejezett vonalak esetén is.

Köszi aki tud segíteni!

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
zirtz Creative Commons License 2021.06.22 0 1 23544

1975-ben a kalocsai forradalmi ezred kapuügyeletes szolgálati helyén, előfelvételis sorkatonaként láttam egy térképet Kalocsáról és közvetlen környékéről. A térképen feltüntették a tervezett Kalocsa-Baja vasút nyomvonalát és az ugyancsak tervezett új kalocsai vasútállomást a mai Móra Ferenc utca helyén. Már akkor is álltak lakóházak ebben az utcában, de a mai szabályozási vonalat nézve is feltűnő, hogy ez az utca az átlagosnál szélesebb, mintegy igazolva a korábbi tervek meglétét az új vasútállomás helyét illetően. 

Ilyen térképnek azóta sem akadtam a nyomára, tud-e esetleg valamelyik fórumtárs ebben segíteni? 

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.22 0 7 23543
gumidani Creative Commons License 2021.06.16 0 1 23542
Előzmény: f_k (23541)
f_k Creative Commons License 2021.06.16 0 0 23541

Bátaszék és Alsónyék között egy töltésszerűség van itt keresztezhette a Bátaszék Furkópuszta üzemelő szakasz a műutat.

Előzmény: Izsó001 (23540)
Izsó001 Creative Commons License 2021.06.15 0 1 23540

Majdnem. ;-)

Ez a Bátaszék - Mohács vonal lett volna. Vasútnak épült, de sosem készült el. Állítólag a bátai állomás is készen volt már, mikor Tito láncos kutyává változott, így lett nekünk inkább Sztálinvárosunk.

Előzmény: f_k (23539)
f_k Creative Commons License 2021.06.15 0 0 23539

Ez a jobb oldali híd amin most kerékpárút van az vasúti híd volt ugye?

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 -1 2 23538

Csak mostanság ébredtek fel ilyen téren. Kecskeméti és a Nyíregyházi kisvasutat odaadtak higy hajtanypalyakent uzemeltethessek. Bízunk benne hogy lesz is belőle valami. 

Előzmény: General Specific (23537)
General Specific Creative Commons License 2021.05.28 0 3 23537

Pedig Erdősmecske attól azért messzebb van :)

 

Én elfogadom, hogy egy falvaktól szó szerint kilométerekre megálló, szűk ívekkel kanyargós vonalvezetésű, való töltéssel sosem rendelkező, hanem kb. sóderágyba fektetett mellékvonalra közforgalomban már 20+ éve sem volt szükség, de ennél hangulatosabb hajtánypályát el sem tudtam volna képzelni.

 

Nagypall és a Véménd előtti főút közt még egy útátjáró sincs, az egész erdőben ment... Vannak "kisvasutak", amik ennél sokkal kevésbé hangulatosak.

 

Most már szó szerint elveszett a pálya, sok helyen egyszerűen elborította a föld a síneket, a vastag törzsű kinőtt fákról nem is beszélve. Már gyalogosan sem bejárható.

 

Pedig ugye 20 éve még topiktárs elődeink egy jó darabig karbantartották - kvázi törvényt sértve ezzel...

 

Talán ha a jog tudott volna kezelni egy ilyen helyzetet, és a MÁV is rugalmasabban áll hozzá, és kvázi odaadja a két párhuzamos vasdarabot valami civil szervezetnek, akkor... 

De itt már késő :(

 

Előzmény: Izsó001 (23533)
Divrotcé Creative Commons License 2021.05.27 0 2 23536

 

 vagy éppen nem lehet vagy nem célszerű az ilyen szolgálati helyeken a vonatkeresztet lebonyolítani.

 

A korábbi utasítások engedték, csak éppen a szomszédos szolgálattevőknek kellett irányítaniuk.  (Ne feledjük, vannak állomásból visszagazdaságosított mrh-k is, nem csak négy kocsi hosszúságú rakodóvágányok...)

 

Régebben a teherforgalom a 1968 as koncepcióig jelentősebb volt e miatt a mainál jóval több helyen volt árúforgalom.

 

Biztosan az 1968-as közlekedéspolitikai koncepciót érdemes emlegetni? Már előtte is igyekeztek körzetesíteni (ésszerűsíteni a munkaszervezést - legalább is vasúti szemszögből).   

 

A körzetesítéssel sajnos elpusztították ezeknek a megálló rakodóhelyeknek a többségét is.

 

A fővonalakon inkább fölszámolódtak (talán az automata térközösítéskor sem szerettek bajlódni velük - egy két mohikán kivételével), a mellékvonalakon azért maradtak többen is.

 

Előzmény: f_k (23534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!