Ez nincs az enyémbe, vagyis ott biztosan nincs ahogy a képen ,esetleg melyik szervizt javasolnád ,mert el kéne vinnem valahova megbízható helyre ,akár Pest is ,mert itt úgy tűnik tanácstalanok !? Köszi
Köszi a segítséget ,de a trafót és a gyertyákat kicseréltük ,ugyan a gyertya iridiumos ,mert ez volt gyárilag is , milyet rakjak bele ! az autü zafira b szívó ! Szóval a gyújtás probléma lesz szerintetek ? Köszi
Zafira B vagy Zafira Tourer? Szívó vagy turbo? (Ha 100 lóerő alatti, akkor szívó.)
Benzinnel hibátlanul megy? A tapasztalatok szerint gáz üzemben érzékenyebb a gyújtás rendszer állapotára.
Egyszerű cserélni a trafósort és a gyertyákat. (Ebből kifolyólag talán nem hülyeség tartani ilyet tartalékban.) Hirtelen nem vagyok benne biztos, de talán 60.000km a gyertya csereperiódusa. Ez esetben a cserével nem buksz sokat.
Vigyázz! Elképzelhető, hogy oda kell figyelned a pontos számra. Talán:
Opel 1214089 vagy Bosch 0242236668 ( Típusminta: FR 7 KII 332 S ) (A "K" után kettő darab "I". Az egy darab "I"-s a régebbi motorhoz tartozó.)
De ha már itt tartunk: Kb. mennyibe kerülne a 4 injektor cseréje? A gyári ajánlott vagy jó az utángyártott is? Utóbbi esetben milyen fajta?
Sziasztok ! Zafira 1.6cng autóm nem működik / nincs alapjárat , nem forog ki , hörög / gázzal ,sajnos most hoztam el a pécsi gázautó -tol de nem tudták megjavítani illetve nem is igazán mondtak semmit , vagyis annyit ,hogy talán az injektorok . Az autóba 56000km van csak újonnan vettem és mivel nem volt közelben cng kút így keveset ment gázzal is !Esetleg valaki tud segíteni ,hogy hova érdemes elvinni javítani illetve van- e valami amit más szerelő is meg tud nézni ellenőrizni mielőtt kicserélnének valamit egy vagyonért !? Köszönöm ,ha valakinek van hasonló tapasztalata és tudna tanáccsal akár segíteni !
Ez komoly ???? Vajon miért nem reklámozzák.Idáig azért nem mentem Harkányba fürdőzni mert nem volt tankolási lehetőség. Most már nincs akadály.Egyébként mikor nyílt meg?
"de a caddyben 200.000km ként cserélek mert ha el is szakadna nem tud a motor összeakadni baromi jó konstrukció."
Ez a mondatod nagyon felébresztette a képzeletemet. Mesélnél még róla? Melyik az a felhasználási mód, ahol az egy vezérmű tengelyes vezérlés cseréjével annyi sok pénzt lehet megtakarítani, hogy emiatt kockáztassa valaki a lerobbanást. Értem én, hogy nem akad össze a motor. De egy szakadás miatti lerobbanás akkor is rengeteg pénzt és időt felemészt (tréler, idegen szervíz, pótautó, késés, szállásköltség, elkészült autó hazahozása, stb).
Sokkal olcsóbbnak tűnik egy-két TMK vezérlés csere.
Persze kivéve, ha valami trükk van a dologban. Ez esetben nyilván ne mesélj róla!
Nos, újra jelentkezem, hogy megírjam, mi volt a baj / mi lett a megoldás. Hátha segítség lesz valakinek még.
A motoron van olajhűtő (hőcserélő). Ennek forrasztása szokott elengedni.
Új olajhűtő + tömítés megrendelve. (23.000 Ft körül volt a kettő együtt) Szerelő megállapítja, hogy a tömítés nem jó. Nagy nehezen rendelt hozzá gyári tömítést: 7000 Ft. Ezzel megoldódott a probléma.
Tanulságok:
1. Odafigyelni a tömítés vásárlásakor!
2. A turbót is le kell venni hozzá. Ezzel vagy ettől függetlenül, de meg tud sérülni a turbó olaj visszavezető csöve -> gyengéd olajpermet az autó mögött. Gyári alkatrész: 22500 Ft körül. És újabb szerelés...
3. A szerelő választás kritikus. Volt, aki időhiány miatt nem vállalta, de kicsit végiggondolva "látatlanba" is jól tippelte meg, mi lehet a baj. Ez esetben igaza lett. Másik szerelő komplett motorfelújítást vizionált főtengely csapágyakkal, titokzatosan "elcsöppenő" dugattyúkkal és "szívott" olajjal. "Üzleti titkokkal", természetesen jó pénzért.
Jó hír: 305 Ft/kg https://www.nemzetikozmuvek.hu/Hirek/2018/2018-08-24 "Az NKM Mobilitás Kft. a CNG iránti egyre növekvő igényt időszakosan különböző akciókkal, kedvezményekkel támogatja. Ennek jegyében 2018. augusztus 25-től visszavonásig mindhárom közforgalmú töltőállomásán a CNG árát 305 Ft/kg-ra mérsékli. A kedvezményhez korlátozás nélkül, minden tankoló hozzájuthat."
Vannak misztikus hibák, amik csak dolgok együttállásakor jönnek elő. Írod, hogy melegben jött ez elő. Előfordulhat, hogy valamilyen alkatrész melegben másként viselkedik valamiért. Kontakthiba jön elő melegben, kipufogórendszer szigetelés valahol nem kóser és túlhevül valami, szívórendszernél van valami hiányosság, valami elöregedett műanyag ami hidegben OK, de melegben nem, valami alkatrész hőtágul és elmozdít vagy beszorít valamit, beszorul, a fene se tudja.
Volt nekem egy autóm, aminek nem töltött a generátora. Szervíz kiszerel, padra rak, semmi baja. Vissza, megint nem tölt. Még ez a játék 3-szor. Megint kiszerel, de most szíjtárcsa csere a padon és láss csodát, 3000-nél nem tölt. Vissza 1500-ra, tölt. Arra gondoltunk, hogy a tekercselés valamiért úgy volt hibás, hogy csak bizonyos fordulat felett lett kontakthibás, pl tömegerő, rezgés, ki tudja. Egyszerűbb volt újratekerni, mint kideríteni a valós okot.
Köszi a hozzászólást. Műszaki vizsgán 4x mértek a lambda kissé lustán szabályozott 0,997-1,003 között, zöldet adott a mérés, megfelelt. Azóta nem hozta a túldúsított gáz hibát. Érdekes.
Nem vagyok autószerelő, de ez olyan, mint hogy miért nincs Vácott harangozás. Ezer oka lehet. Lambda szonda, légtömegmérő, hőmérő, injektor, gyújtás, ECU hiba.... és még jó pár stb. Tapasztalt szerelő kéne hozzá, aki ért a motorokhoz és gondolkodni, műszert használni is tud. Alapvetően a CNG nem különbözik a benzinestől, ez is Otto motor néhány a gázrendszer miatti eltéréssel. De a keverékképzés hasonló elven van kontrollálva, alapvetően a lambda szonda osztja az észt (a modern motoroknál).