Hello! Igen ezen a videón már a gyári eke van.Régebbi videókon még a terra eke volt rajta,azt sikerült elcserélni a gyári ekére.Ezzel jobban dolgozik.Üdv
Na a forgás: Pont ezért mivel álltalában rövid darabokat szántok és van hátramenet nem fordulok hanem visszatolatok, hosszabb darabnál esetleg hagyományos szántás fogás. Ha igaz (itt már írtam előzőleg jó lenne egy "navigátor") hétfőn hozzák kíváncsi leszek hogy sikerül az ekét is ráadaptálni, szerintem menni fog mivel az én ekém tarlóskerekes. Persze lehet az idén már nem próbálom, csak egy darab kert van vissza a szántásból.
Kb. 4-5éve, hogy nem kap trágyát a talaj, előtte rendszeresen megkapta, mert voltak marhák, disznók....
Beállításon, türelmen sok függ, meg persze azon is, hogy az embernek mennyi felesleges ereje van a végeken megforgatni a gépet, pláne az én fortschrittompon nincs hátramenet, így mesen nincs cibálni kell ekével, súlyokkal együtt.
Én is a nyugati határszélen lakom, kötött a talaj rendesen, fényeset forgatnak az ekék....
Próbáltam a gyári krumpli kiszántóját a gépnek, kikapott a bakhátból és egyszerűen eljhajlott oldalra.
Hello! Én a gyári ráfot használom a keréken,igaz nálam homokos a talaj,könnyű szántani nem rakódik be a fogak között.Csináltam egy másik ráfos kereket is,azt azért kellett mert krumpli kiszántáskor a hajtásház alja leért a földre és elkapart.Nagyobb átmérőjű mankókerékre csináltam laposvasból egy ráfot,azzal szoktam kiszántani a burgonyát,de szántani a gyári kerékkel szoktam a gyári ekével.Nem tudom milyen kötöttebb talajon dolgozni a géppel,nem próbáltam,nálam homokos a föld az összes előnyével és hátrányával együtt.Próbálkozni kell,majd kiderül jobb lesz-e nagyobb fogakkal.Ez egy régebbi videóm,mostanában is így használom.Üdv https://www.youtube.com/watch?v=nEImYVcP4T8&t=2s
Kötött talaj: nekem is sokan mondják könnyű neked mivel nem kötött, hát sokat lehet tenni azért hogy lazább legyen, a szerves anyag csodákra képes. Sokan előszeretettel rotálnak(porosítanak) én szerintem a rotálás egy szükséges rossz. A szántás könnyebbsége nagyon függ az ekebeállítástól és ezt nemcsak a mélyégre értem. Mivel ezek a kerti gépekhez árult ekék mélységállítása csak az eke hosszirányú szintezése beállításával történik, a mélységtartást az ekenád és a csúszótalp biztosítja. Ezért ha változik a talaj lazasága-minősége változik a mélység is, sokszor kell kézzel korigálni. Nekem van tarlóskerék is ami végül is mélységhatároló(nem mélységállító) ezért nekem az eke állandóan enyhe behúzás alatt van. Persze az utolsó szántásnál én is megjártam a havernál, jól megterítette szinte lekváros istállótrágyával a kertjét. Le kellett vennem a csoroszját sőt a tarlóskereket is mivel betúrt össze gyűjtötte a trágyát, de sikerült.
Én valamikor igaz nem forschritt hanem r250t gépre tettem házilag készített ráfot de nem jött be alig volt jobb, sokkal többet ért amikor később az 5x12 gumit cseréltem 6x12-re
Bent áll a szinben mindig, le sincs véve az öregebbik F600-ról, az a Honda 40 éve dolgozik a családi földeken és még megy 🙂. A másikra meg a pótkocsi van akasztva.
Tudom éppen tegnap megnéztem, 100 ezer ft-al drágább mint Szlovákiában. Ha az emlékeim nem csalnak 260e ft volt tavaly nyár végén. Ha 40 évig működni fog azt mondom évi 6500ft-ot megér, hogy ne gyalogoljak.