Keresés

Részletes keresés

nyman Creative Commons License 2003.06.25 0 0 254
"Tehát négyszeres felárat kérnek egy elég bizonytalan szolgáltatásért...."
Azert abba a 980 HUF-ban van meg egy rakas szarsag. Ha csak mezei folyoszamlad van, akkor is jar a szolgaltatas, sot egy reszet (SMS controll, beszedesi megbizasok stb) valamekkora osszeger vagy plafondijert elerheted. Az osszeg lehetne kevesebb is, de ez elviselheto. A webkartya is egy jo dolog, mondjuk havonta 1 max 2x hasznalom. De ez tobbnyire azert ilyen ritkan, mert egy rakas szart nem lehet a weben Mo-n kifizetni.

Na akkor nezzunk 1 osszehasonlitast, hogy ha a 200 (mar nem 185) Hufos cuccod van:

-havi 4 ingyenes ATM-készpénzfelvétel az OTP Bank bankjegy-automatáiból Megtakaritas: 0,22%+20 Ft, max. 500 Ft alkalmankent
-egyedi tervezésű, exkluzív elektronikus bankkártya: 800/ev, cirrus
- WebKÁRTYA a biztonságos internetes vásárláshoz, ilyen nincs
- telefonos és internetes ügyintézés, ez megvan ugyanugy
- egyenlegküldés az Ön mobiltelefonjára csomagtol fuggoen
- állandó átutalási és beszedési megbízások megtakaritas max 285 huf
- eseti átutalások megtakaritas 50 Ft + 0,15% /tranzakc.

Szal ha mar havonta 4-5x utalsz, meg 2-3x kezpenz veszel fel, es az sms korntolla is szukseged van megeri. dehat van 1 rakas masik bank, ugyhogy ha nem teccik lehet masikat is valasztani. miota nem kell bejarogatnom a fiokokba es orakat elbaszni, az otp-vel elegedett vagyok.

Előzmény: sutre (251)
Degeczi Creative Commons License 2003.06.24 0 0 253
igen, az elektronikus csomag egyetlen igazi előnye a webkártya, ami ugyan tényleg jó, de azért ez nem kis összeg érte
az egyre gyakoribb itthoni akciók miatt már amúgyis ritkán kell ausztráliából filmet rendelni - lehet, h le is mondom
Előzmény: blg (252)
blg Creative Commons License 2003.06.24 0 0 252
internetbank jár a normál folyószámlához is, nem csak az elektronikus számlacsomaghoz!
Előzmény: sutre (251)
sutre Creative Commons License 2003.06.24 0 0 251
Hát igen!
Mert azt hiszem egy normál havi folyószámla kezelés 185 Ft (régi megkopott emlékeim alapján) az elektronikus számlacsomag havi díja 98O Ft.
Tehát négyszeres felárat kérnek egy elég bizonytalan szolgáltatásért....
Előzmény: nyman (241)
Silan Creative Commons License 2003.06.21 0 0 250
Hát ez az, szerintem nem lehet várni az emberektől, hogy egy kutyaközönséges átutaláshoz megtanulják, hogy mi az, hogy "rezidens ügyfél" meg hogy 38-féle lehetőség közül mazsolázzanak ki egy jogcímet (ami végül az lesz, hogy "egyéb"). Még jó, hogy nem kell elvégeznem egy pénzügyi főiskolát az átutaláshoz.
Előzmény: doncike (249)
doncike Creative Commons License 2003.06.21 0 0 249
Én soha el nem olvastam, hogy ők mit értenek "rezidens" ügyfél alatt, én ezt a "devizabelföldi"-vel azonosítottam.

Én cégként szoktam utalni más cég OTP-s számlájára és ilyenkor a 3-ast adom jogcímnek.

Előzmény: Silan (245)
doncike Creative Commons License 2003.06.21 0 0 248
"a következő 3 karakteren található a fentebb
említett jogcímkód - amely egyértelműen jelzi, hogy az adott fizetést milyen
okból teljesítették"

Az OTPdirekt nem az átutalásom okát várja tőlem jogcímként, hanem csupa olyat, amit -- elvileg -- ő is tudna.

Ez alól talán csak az a kivétel, hogy ha bankon kívül utalok, akkor ő nem tudhatja, hogy a kedvezményezett rezidens (=devizabelfödi?) vagy sem.

De ezt én sem vagyok köteles tudni arról, akinek utalok.

És továbbra is fennáll, hogy a rózsaszín papíron beadott megbízáshoz hogyan szülnek jogcímet?
A rögzítésnél egy OTP-s alkalmazott kitalálja?

Előzmény: John Zero (244)
stamina Creative Commons License 2003.06.21 0 0 247
Ha jol olvasom a levelben a jogcim csak statisztikai celokat szolgal, vagyis ha egyeb adatok jol vannak megadva, akkor teljesen mindegy, hogy mit irok oda, legfeljebb a statisztikak nem fognak stimmelni, nem?
Előzmény: John Zero (244)
Epikurosz Creative Commons License 2003.06.20 0 0 246
Nos, a jogcímeket nyilván azért nem lehet kiválasztani egy elgördülő listából, mert egy külön adatbázis rekordjairól van szó, amelyet karban tartanak.
A legördülő lista viszont a HTML része, és dinamikus lapoknál ez nem igazán müxik.

Nagy baromságot írtam?

No mindegy, a lényeg, hogy az ügyfélt nem érdeklik a részletek, neki egy gyorsan működő, könnyen kezelhető felületre van szüksége.

Az MNB-s korlátozások nem tudom hogy jönnek ide, hisz az interneten nem lehet külföldre utalni, csak belföldre. Rosszul tudnám?

Silan Creative Commons License 2003.06.20 0 0 245
Jó, akkor nézzük a következő esetet: én mint magánszemély át akarok utalni az OTP Magánnyugdíjpénztárnak egy összeget. Ez ugyebár bankon belüli átutalás. A kezelési útmutató szerint "rezidens" ügyfél az, aki természetes személy. Tehát én rezidens ügyfél vagyok, az OTP Magánnyugdíjpénztár viszont nemrezidens, hiszen nem természetes személy. Tehát a jogcím ez kéne legyen: rezidens ügyfél nemrezidens ügyfél számára történő bankon belüli átutalása. Mármost csak az a bibi, hogy ilyen jogcím nincs, az OTP négy lehetőséget ajánl fel:

1. Bankon kívüli átutalás
2. Saját számlák közötti átutalás
3. Rezidens ügyfél rezidens ügyfél részére OTP Banknál vezetett számlára történő átutalása
4. Nem rezidensek bankon belüli átutalása Nem-rezidens ügyfél nem-rezidens ügyfél részére OTP Banknál vezetett számlára történő átutalása

Mármost ezek közül egyik sem felel meg. Igen, de van ott egy "további jogcímek" gomb, viszont ha erre kattintok, bejön egy baromi nagy lista mindenféle baromsággal, pl. "árufuvardíj magyar import", meg egyéb ökörségek. Ezek közül legfeljebb az "egyéb átutalások"-at választhatnám, de az szvsz kurvára nem mond semmit. Tehát itt két lehetőség van: vagy rossz jogcímet választok ki (fene fogja ezt a baromi nagy "további jogcímek" listát mindig lekérni), vagy aszondom, hogy "egyéb átutalás", ami semmitmondó. Úgyhogy nem tudom, mi a fenét akar ezzel az MNB, de semmire se jó az egész. Az én konklúzióm az, hogy dögöljön meg az MNB is meg az OTP is, hogy ilyenekkel fárasztják a jónépet.

Előzmény: John Zero (244)
John Zero Creative Commons License 2003.06.20 0 0 244

Na, akkor idézem a válaszuk többi részét is (remélem ezzel nem sértek semmit)

-------
"Az új Internetes szolgáltatásban megadott átutalások esetében a jogcímek
alkalmazását az MNB előírásainak változása tette szükségessé.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb utalás besorolható az első három
jogcím valamelyikébe (Bankon kívüli átutalás, Saját számlák közötti
átutalás, Bankon belüli átutalás), azonban az új előírásoknak megfelelően
ezek automatikus megjelölése már nem lehetséges. Az OTP Bank rendszerében
kezelt számlaszámok kivétel nélkül 117-el kezdődnek.

A Magyar Nemzeti Bank a pénzügyi folyamatok elemzéséhez, statisztikai,
devizagazdálkodási, pénzforgalmi és egyéb feladatainak ellátásához
információkat gyűjt a bankok tevékenységéről. Ennek egyik fontos része az
átutalások azonosítása, amelynek eszköze a jogcímezés. A
devizaliberalizációra és az ezt követő jogszabályi változásokra tekintettel
a jogcímezés eddigi gyakorlatában - a 256/2001. kormányrendelet előírásainak
megfelelően - egyrészt a jogcímkódok struktúráját, másrészt a jogcímezendő
nemzetközi fizetési forgalom körét érintő módosítások kerülnek bevezetésre.

A vonatkozó előírások szerint a jogcím 7 karakterből áll, amelyből az első
két betű a megbízó országkódja, a következő 3 karakteren található a fentebb
említett jogcímkód - amely egyértelműen jelzi, hogy az adott fizetést milyen
okból teljesítették -, az utolsó két betű pedig a kedvezményezett
országkódja. A jogcímezés eddigi gyakorlatát érintő változás, hogy már nem
csak a deviza tranzakciókat kell jogcímmel ellátni, hanem a rezidensek és a
nem-rezidensek közötti forint tranzakciókat is (rezidens az, akinek
közvetlen gazdasági érdeke elsődlegesen Magyarország gazdasági területéhez
kapcsolódik).

Ezek lehetnek például eseti, értéknapos és rendszeres GIRO átutalások, VIBER
átutalások, bejövő GIRO illetve VIBER átutalások, bejövő inkasszók,
csoportos átutalási és beszedési megbízások, beszedésre átvett csekkek,
pénztári tételek."

---------

Előzmény: doncike (243)
doncike Creative Commons License 2003.06.20 0 0 243
"A lényeg mindenesetre az, hogy sajnos kell ..."

Ez így, ebben a formában, nem igaz.

Biztos, hogy nem kell, a jogcímet az alkalmazásnak ki kell tudnia találni, minden információja meg van hozzá.

Eddig (a régi rendszerben) is ki tudta találni, ráadásul ha (a rózsaszín) papíron adod be a megbízást, akkor sem kell ilyen adatot megadnod, mégis múködik.

Szerintem elcseszték a rendszertervezést, csak nem merik bevallani.

Előzmény: John Zero (240)
Silan Creative Commons License 2003.06.20 0 0 242
Én még a jogcímek leírását se értem, banki bikkfanyelv, nem tudom értelmezni. Amikor a folyószámlámról át akartam utalni az OTP Magánnyugdíjpénztárba, nem találtam hozzá a megfelelő jogcímet. Állati nagy hülyeség ez a jogcím. Micsoda kérdés, hogy milyen jogcímen utalok át? Hát olyan jogcímen, hogy az én pénzem, az én számlám, tehát azt utalok át és annak, amit és akinek akarok. Ne üssék bele az orrukat, hogy miért. Hát nem? És különben is, eddig nem kérdezték a jogcímet, akkor most miért kell? Menjenek a pitlibe.

Más banknál is van ez a jogcím-hülyeség?

Előzmény: John Zero (240)
nyman Creative Commons License 2003.06.20 0 0 241
"Ezért van pofájuk pénzt kérni?"
Mer, mennyibe kerul? Asszittem ingyenes
:o)
Előzmény: sutre (239)
John Zero Creative Commons License 2003.06.20 0 0 240
Írtam az OTP banknak emailt a jogcím miatt, és válaszoltak is:

------------------------
"Tisztelt Uram!
[...]
Lépéseket tettünk annak érdekében, hogy a jogcímek egy legördülő ablakból egyszerűbben kiválaszthatóak legyenek.
[...]"

------------------------

Ezután még hosszasan ecsetelték, hogy miért kell a jogcím mező. A lényeg mindenesetre az, hogy sajnos kell, és az, hogy viszont legalább van remény arra, hogy értelmesen legyen megoldva.

Szerintem sablonokat nem csinálnak, azt bonyolultabb megoldani. Pedig jó lenne.

Előzmény: Epikurosz (237)
sutre Creative Commons License 2003.06.20 0 0 239
Ma meg tudtam nézni a számlatörténetemet, de 3 napig se kép se hang nem volt.
Beírtam az azonosítót, a kódot, a számlaszámot (ezeket persze már fejből, mert napokig próbáltam) belépés.. várakozás, majd semmi...
Három napig nem működött..
Ezért van pofájuk pénzt kérni?
A szolgáltatás színvonala lassan alúlmúlja a BKV-t is!
nyman Creative Commons License 2003.06.20 0 0 238
Ja, jo lenne ha el lehetne menteni a szamlaszamokat es csak kivalasztani oket.
Előzmény: Epikurosz (237)
Epikurosz Creative Commons License 2003.06.19 0 0 237
Az "Átutalás jogcímének" kiválasztását én sem értem, hogy miért nem következteti ki az OTP, programból.

Néha előfordul, hogy az ember kiválasztja a jogcímet, és amikor vissza szeretne lépni, akkor hibaüzi, a lap nem elérhető stb. ilyenkor újra be kell gépelni az adatokat. Mostanában én ezért azt csinálom, hogy először kiválasztom a jogcímet.
Persze ez nem megoldás, minimum legördülő lista kellene, javasoltam is nekik, de úgy látszik süket füleknek beszélek, vagy: süket fülekbe hányom a borsot :-)
Legalább megcsípné őket...

A másik gond: egyéni sablonok kellenének, hogy a gyakran használt kedvezményezetteket pld. Matáv, Elmű stb. ne kelljen mindig újból begépelni.
Ez a minimum!
Ha ezt az OTP nem csinálja meg, akkor elmegy a francba, de nagyon gyorsan.

Előzmény: doncike (236)
doncike Creative Commons License 2003.06.15 0 0 236
Az utóbbi pár hétben tisztességesen már működik, bár az "Átutalás jogcíme" idiótaságot még mindig nem vették ki.

Lehet, hogy valami agyamputált főnök találta ki és ezért muszáj maradnia.

nyman Creative Commons License 2003.05.27 0 0 235
az uj rendszer mukodik mozzillaval (linux alatt is)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.15 0 0 234
Ha van itt OTP dolgozó, kérem szépen írjon nekem magánba.
Köszi és bocs.
Balázs
noidea Creative Commons License 2003.05.12 0 0 233
Csatlakozom, bár számomra a probléma egyhült némileg.

A régi sokkal jobb volt, semmi csicsa, egyszerűen működött, ennyi.

Amikor váltottak, el voltam keseredve, mert nagyon lassú lett.

Aztán modemről ADSL-re váltottam, és sokat gyorsult. Még mindig megvan az OTP szerverének lassúsága, de nem jobban, mint a réginél. Így azért használható, de nem értem, hogy a régi felületet miért állították le, nem is beszélve arról, hogy az új más domainen megy, és a melóhelyen domain szinten van a hozzáférésem szűrve, ezt meg már nem engedélyezték :-(

Előzmény: Phil01 (232)
Phil01 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 232
Kész, elegem van az OTP internetes számla kezelési szolgáltatásából! 2 hete új webes felülettel ajándékoztak meg, és azóta nem volt olyan nap, amikor sikerült volna elsőre-tizedikre bejelentkeznem, és kalandoznom a számlám dolgai között! Márpedig kb. 4 éve kezdtem használni, és az első botladozások után, egész jól működött! Most majdnem annyit töltök a a netes számla kezeléssel, mintha bemennék egy OTP-be, és végig állnám a sort! De vajon mi lehet oly nehéz feladat az OTP rendszergazdinak, hogy képtelen jól működni egy több éve használt program? Ugyanez a lehetőség pl. a Citibank honlapján villámgyorsan elérhető!
Több ízben jeleztem az OTP telefonos üszijén a problémát, mindíg sajnálkoztak, megértették, elnézést kértek, és annyi!
Kinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?
nyman Creative Commons License 2003.05.08 0 0 231
"Amit még nem értek: az átutalás jogcíme nevű lassítókanyar"
ja ennek tenyleg nem latok sok ertelmet. Ellenben jo lenne, ha lenne valami gyakori szamlaszamok tarolo vagy hasonlo. Oszt akkor nem kellene annyit gepelgetni.
Előzmény: doncike (221)
doncike Creative Commons License 2003.05.08 0 0 230
Ezt csak megerősíteni tudom.

"Csúcsidőn" kívül általában elfogadható a tempó (ha megy), de munkaidőben általában sokkal lassabb (ha megy).

A "régi" rendszerben roszz tapasztalatom csak "azokon a napokon" (12., 20.) volt, amikor boldog-boldogtalan utal.

Előzmény: pudding (229)
pudding Creative Commons License 2003.05.07 0 0 229
"Nem lehet, hogy a te készülékedben van a hiba? :-) "

Nem hiszem; ui. néha működik, néha nem. Pedig a világon _semmit_ nem változtatok a beállításokon.
Én Mozzillát használok, azon a régi rendszer is működött.
Amikor nem működik, kínomban megpróbálom Netscape 4.7,6,7-el; ill IE5.5-el is. De ha a Mozzillával rossz, akkor a többivel is ugyanazt produkálja. ):

Előzmény: Pelican (228)
Pelican Creative Commons License 2003.05.07 0 0 228
Indulás óta használom rendszeresen, még sohasem volt vele bajom, elsőre belépek, no hibaüzenet.
Nem lehet, hogy a te készülékedben van a hiba? :-)
Egyetlen bajom volt, Opera alatt a régi verzió nem ment. Most már ez is megoldódott...
Előzmény: pudding (226)
nyman Creative Commons License 2003.05.07 0 0 227
Nemtom, nekem ilyen problemam csak 1x vot. ma is ok vot minden
Előzmény: pudding (226)
pudding Creative Commons License 2003.05.07 0 0 226
Elegem van ebből az új OTP házibankból. Egyszerűen sohasem tudok belépni. Vagy, ha végre beléptem, akkor állandóan hibaüzenetekkel áraszt el.

húdemérgesvagyok.....

Írtam nekik, hogy modják,meg hol lehet elérni a régit; azt mondták, azt már letörölték, nem lehet használni...

Bővítsenek hardware-t... Észtországban állítólag a bankfiókok fele bezárt, mert a legtöbben a neten intézik a pénzügyeiket...
Ne a netes költségeken spóroljon már az ország leggazdagabb bankja!

doncike Creative Commons License 2003.05.07 0 0 225
"tényleg nem azonnali az átutalás?"

Saját számláid között azonnali, de bankon belüli ügyfelek között nem azonnali.

Ma például (véletlenül nekem is működött) a céges számlánkról utaltam át a privát számlámra. Ez egy hónapja (a "régi" rendszerrel) még azonnal megjelent, ma kb. 1 óra múlva.

Előzmény: Degeczi (223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!