Nem vagyok túl szakavatott a témában ezért hozzátok fordulnék segítségért. Van egy Seat Toledo 1,9 TDI-m 110 Loves AVS motorkóddal. A reggeli +5 fokokban nehézkesen indul az autóm kb 4-5 fordulatra pöccen be.
Amikor viszont beindul nyom egy kékes fehéres pamacsot. A befecskendezők teljesen fel lettek újítva, és mivel az adagoló elő töltésesem volt jó az adagoló belseje is cserélve lett. Hogy pontosan mi azt nem tudom csak nem tudták beállítani az előtöltést.
A kérdésem az mitől van még mindig ilyen kékes fehéres füst pamacs induláskor.
Később aztán melegen 1 pöcre indul a kocsi és a füst sincsen.
Izzító gyertyát még nem cseréltettem? Az állapotukról sincs infóm. Cseréltessek?
Nekem van egy 95-ös Renault Clio-m és azzal a problémával szenvedek vele hogy hideg indításkor nehezen indul és kékes fehéren füstöl és dadog alapjáraton néha le is áll de kis gáz adásra mindez megszűnik, de ha vissza engedem a gázt újból ugyan ez , kb 5-10 mp ig . És még van egy olyan jelensége hogy van mikor élénkebb útközbe és van mikor nagyon lomha tud lenni mi okozza ezt ? talán adagoló ?
Persze megírom,de csak otthon viszem el majd adagolóshoz,mert én továbbra is arra gyanakszom. Ma átfújtam a szívó csöveket,hátha van bennük valami kosz,aztán összeraktam és láss csodát mintha megjavult volna.Hidegen nem állt le emelkedőn,nem ment el az erő meg még jól is indult.Bár mikor leállítottam majd vártam egy fél órát és megint elindítottam már közel sem indult olyan jól,elmaradt a pöccröff effektus.... Majd egy hosszabb úton derül ki hogy most mi van,csak ma nem tudtam vele többet menni.Jövő héten megjön a kábel és akkor hibát is tudunk olvasni,bár azt nem mindig dobta be,szóval egyenlőre még minden rejtély de amint tudok valamit megosztom. :)
hátt, amit én írtam az nem szentírás, csak erősen esélyes, szerintem! még az elektromos szelepet, ami leállítja a kocsit megnézném! az is okozhat hasonló tüneteket, de persze még jó pár dolog is!, ha nekem lenne ez a baj, én módszeresen végignézném, amik ezt a jelenséget okozhatják! a falsszívásnál, nemszokott hirtelen leállni, hanem elgyengűl és akár ütemtelenül jár a motor és kapkodva indul, esetleg kékesfehéren füstöl, utótöltéses tünetet produkál...
Na jah,a probléma csak az hogy Németországban vagyok jelenleg és csak tavasszal megyek haza 2 hétre.Itt meg nagyon drága a szerviz sajna.Szóval vagy kibírja addig vagy nem,csak szeretném kipuhatolni hogy még is mi lehet a gond.Amire gyanakszol az lehetséges,de én továbbra is inkább adagolóra gyanakszom,mert nagyon rosszul indul,vagy ez lehet a légtömegmérőtől is?Illetve a tank és az adagoló közti szakasz lehet még valahol levegős,szóval nagyjából bármi lehet...:/
ha, jók az infóim, olyan 40 körűl van a légtömegmérő, így lehet, h érdemes lenne egy szervizben ráakadni a kompjuterre és , megmondatni vele, h jó e az alkatrész és nem habókra venni egyet!? persze nemtudom, milyen az audi szoftvere ad e erre utaló infot konkrétan? a mások dolog az, h amit írtam is, ha a turbó miatt van a hiba, akkor akármilyen új légtömegmérővel ugyanez lesz a tünet kis idő múlva, mikor ráfujja az orrát a szívócsőben a turbó!!
Köszi, a légtömegmérőt már más is mondta, de azt is mondták már hogy az biztos nem :) Szóval fölöslegesen nem akarom cserélni,de esetleg lenne ötleted hogyan probálhatnám ki hogy az-e a ludas vagy nem?!Ha lehúznám a stekkert róla és úgy mennék vele?Nyilván akkor nem lesz ereje,de ha nem áll meg akkor vélhetően az a hiba.Mert általában akkor történik ha emelkedőn megyek illetve ha elnyomom neki a gázt akkor áll meg és utána nagyon nehezen akar elindulni :(
ööö. ha a turbó kezdi csipegetni az olajat és befújja a szívócsőbe, akkor olykor összefröcsköli vele a légtömegmérőt és máris hülyén érzi az magát! esélyes a tünetek alapján...
A problemam a következö, Audi a4 97-es olyat csinal ha hideg,de ha meleg neha akkor is, hogy emelkedön egyszerüen megall.Olyan, mint ha kifolyna az adagolobol a gazolaj.Aztan ha meleg akkor sokszor menet közben elmegy az ereje,megtorpan,majd vissza jön,de ha nem, akkor ujrainditom es jol müködik.Mindehhez parosul rossz indulas,vagy is hosszu ideig kell tekertetnem,nem indul pöcc röff.Egy problemat talaltam,a tankban levö müanyag es a ra csatlakoztatott 2 csö közül az egyik csatlakozasi pont bilinccsel meg lett roppantva,gondolom innen szivhatott levegöt,de önmagaban ez okozhatott ilyen problemakat?illetve sajna meg okoz is,mert meg nem tudtam kicserelni,csak a csövet huztuk ra nyakban es ugy huztuk meg bilinccsel. En az adagolora gyanakszom,akinek volt mar hasonlo problemaja kerem ossza meg velem.
Nagyon szépen köszönöm a hasznos tanácsokat! Adagolós volt tervbe véve, így már mindenképpen elviszem (egyébként sem árt, ha csak átvizsgálásról is van szó :) ). Szerelő nem tudott ezzel mit kezdeni, Ő is az adagolóst tanácsolta.
a "hidegen ütemtelenűl jár" tünet a kisnyomású rendszer elégtelenségére utaló jel lehet, szoruló nyomásszabályzó szelep, esetleg megkopott szivattyú, fals levegő bejutása, vagy még vagy 10 féle turpisság miatt lehetséges! legjobb először padon bemérni az adagolót, és, ha ott minden ok, akkor továbblépni! semmiképpen nem barkácsolós probléma! bár az adagoló eleve nem az! az előremenő csövet érdemes még átvizsgálni, h nem ereszt e fals levegőt a rendszerbe, illetve a "madárszűrő" nincs e ledugulva a tankban!
Érdeklődnék hogy sikerült-e kiderítened, mi (volt) a baja az autódnak? Az enyém ugyanezt csinálja kb. 2 éve, és bizony ez nem teljesen normális: hidegen ütemtelenül jár, mintha egy henger nem járna, kékes-szürkés füst. 10-15 másodperces dadogás után szépen jár, melegen abszolút hibamentes, illetve kb. 5 fok felett is pöccre indul és szépen jár szinte azonnal. Vizet és olajat nem eszi. Gyertyák és porlasztócsúcsok újak. Biztosan nem levegősödik, mert a komplett csövezést résolajcsövekkel együtt kicseréltem már.
Típus, sőt, márka sem ugyanaz :) Fiat motor, 1.9TD 90le
Nemrég vettem egy Mazda 323 F-et 2.0 DiTD motorral amiről csak most derült ki, hogy valami oknál fogva melegen nem akar indulni. Amíg jár a motor semmi baja, de amint leállítom és újra indítanék csak teker szépen, de nem röffen be. Többen mondták már, hogy az adagoló környékén keresgéljek, de sajnos nem kis beruházás lenne végigcserélni minden alkatrészt. Így kérem ha valakinek van valami jó ötlete vagy találkozott már hasonló problémával ossza meg velem! Előre is köszönöm! Már egy előző kommentelőnek is ugyon ez volt a problémálya (Jhonnymk2), de nem tudom vele felvenni a kapcsolatot, ha valaki ismerné vagy tudna valami elérhetőséget az legyen szives szóljon. Köszönöm!
Sziasztok!Járt már valaki így?:2,0 PDTDI,ha kicsit jobban huzatom,(3000 fele),mintha eltünnének a lóerők,egyszerűen nem megy.A motort fel tudom pörgetni menet közben ha benyomom a kuplungot,de ha felengedem nagyon lassan gyorsul.És ha megállok,újraindítom,semmi baja.Érdekes,hogy ha nem huzatom,akkor tök normálisan gyorsul.Hibajelzés semmi.Pedig a 3000 nem egy nagy pörgetés...........Tanácstalan vagyok.....
Tulajdonomba került egy 90-es évjáratú 2.0 szívódiesel mercedes 190-es. Kicsit lomha a gyári 75Le...Mily módon lehet teljesítmény növekedést elérni ezen az autón? Ki foglalkozik szívó diesel adagoló átalakítással, tuninggal? Mennyit lehet kihozni ezekből a motorokból? Minden tanácsot elfogadok...
Még talán ami lényeges, hogy a hengerfej ferakása után fehér volt a füstje, az adagoló beállítása után lett kékes. a víz és olaj fogyasztást még nem tudom kb. 200km-et mentem vele mióta elkészült.
Hideg indításkor 5-10 mp-ig ütemtelenül megy a motor, de ez régebben is ilyen volt.
Történt néhány fejlemény az autómmal időközben, de a füstölés az maradt. A külömbség csak annyi lett, hogy kékes színű a füst hidegen és üzem megelegen is, és nagyon diesel szagú. Viszont, ha meghajtom akkor elmulik és amíg vissza nem hűl, ilyen is marad.
amiket megcsináltattam:
Adagolót az interdieselbe beállították és azt mondták higy megfelelően működik.
a hengerfejet a teszta kft-nél teljesen felújították, mert sajnos megrepedt.
A turbó, izzítógyertyák még mindig jók.
Lehet, hogy valamelyik porlasztó nem működik rendessen?
Javaslom, látogasd meg a mazda-auto.hu-t vagy a mazdaklub.hu-t, a fórumokon biztos van aki segít. Bár ha jól tudom, nem jellemző ezekre az autókra az adagoló probléma.
Nemrég vettem egy Mazda 626-ost 2.0 DiTD motorral amiről csak most derült ki, hogy valami oknál fogva melegen nem akar indulni. Amíg jár a motor semmi baja, de amint leállítom és újra indítanék csak teker szépen, de nem röffen be. Többen mondták már, hogy az adagoló környékén keresgéljek, de sajnos nem kis beruházás lenne végigcserélni minden alkatrészt. Így kérem ha valakinek van valami jó ötlete vagy találkozott már hasonló problémával ossza meg velem! Előre is köszönöm!