Érdeklődnék, hogy 954 ccm-es CDZ motorkódu, motorra rászerelhető-e egy az egyben az 1124 ccm-es motorról a központi befecskendező egység? Mindkettő Bosch.
Sziasztok!Megválnék 1999-es kiadású, Peugeot 106 magyar nyelvű kezelési könyvemtől.Benzines és diesel motoros, 3 és 5 ajtós típusok egyaránt benne vannak (1,0i, 1,1i, 1,4i, 1,6i 16V, 1,5D).
Kompletten ki kell szedni a gyújtáskapcsolót a helyéről. (mert nem tudom mit hívsz "betétnek".)
A kulcsot el kell egy kicsit fordítani a gyújtás felé és ebben az állapotban benyomható a rögzítő pöcök. (könnyű lesz megtalálni, mert csak egy pozícióban nyomható be a pöcök) Ekkor kihúzható a kapcsoló az oszlopból. Persze ha kis csavar is rögzíti még a kapcsolót az oszlopban, akkor azt is ki kell venni. :-P
Sziasztok! December végén került hozzám egy 98-as 1000 köbcentis benzines kis jószág.
Műszaki nem volt rajta, régi fiat cinquecentomat cseréltem el rá, viszont majd 1 évig állt előtte, most már bejárattam a motort meg a fékeket is és a fogyasztás is lejjebb ment, de van még mit csinálni rajta. Sok apróság, balalsó gömbfej, stabilizátor szétrohadva, CO2 kibocsátás magas, centrálzár nem működik, légzsák jelez, tehát valószínűleg törve volt, ja és a jobb küszöb purhabbal van kifújva és a kuplung se a legjobb, valószínűleg cserélni kell a szerelő szerint.
Elvileg 3. tulajdonosa vagyok, a második tulaja vezetett szervizfüzetet számlákkal, tehát picit fájó, hogy ilyen állapotban van az autó...
Most jelenleg 2 éves friss vizsga van rajta, a fékek meg a kuplung a jövő héten lesznek megcsináltatva.
Szerintetek körülbelül mennyibe kerülne mindent megcsináltatni az autón, illetve megéri-e, ha középtávra tervezek az autóval? A szerelési költségek minimálisak, mert jó haver csinálná.
Ha még nem cseréltél szélvédőt, akkor nem javaslom, hogy nekiállj. Már a kivétel sem egyszerű, a régi ragasztó eltüntetése, zsírtalanítás, tapadókorongos üvegfogó, 2 fő - aki helyére illeszti az újat, de ha nem vagy pontos, az új is elhasadhat a feszültség hatására, ha nem jól kened a ragasztó-tömítőt, akkor meg beázik a kocsi.
Szert tettem egy ilyen kis szépségre,Peugeot 106 Phase2 14. XR 99.-es.
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg jártas olyanban hogy szélvédő csere?Durván be van repedve a szélvédő,már így vettem,és elvileg ma jön meg az új szélvédőm,és be kéne rakni.Tehát ezt saját kezűleg otthon ki tudnám cserélni?
Illetve még annyi hogy nagyon durván kemény a kormány.Ezeknek alapba ilyen kemény,vagy valami hiba által ilyen?Mikor megvettem,és átnéztem itthon jobban,kiderült hogy nem volt benne szervó olaj.,tehát van esély hogy a szervó ment tönkre,ha sokáig olaj nélkül futott.,illetve talán a kormánymű jöhet szóba.
Illetve fogyasztás szempontjából milyenek ezek a kis autók?
Amúgy is hajlamos elégni a tömítés ennél a motornál.Főleg,ha már elöregedett az anyaga.Nálam 50 ezerrel ezelőtt cseréltük,eddig tökéletes volt,de lassan megint kezdi csipegetni a vizet.Anno vettem hozzá egy komplett motort,hátha repedt lesz a hengerfej,de
Simán lehet!Ha szükséges lenne az eltakarás télen,akkor gyárilag is megoldották volna egy hűtőzsaluval.Azért felesleges letakarni a hűtőt,mert ha jó a termosztát,akkor amúgy sem engedi a hűtő felé cirkulálni a meleg vizet,amíg az el nem éri a nyitási hőfokot.
Menet közben meg nem tudsz kiugrani leszedni a takarót,ha bedugul a forgalom,ráadásul a 106-on nincs hőfokmérő...
Sziasztok! 1.4dm lehet attól hengerfejes, hogy kb 0 fokba a nagy eszemmel teljesen eltakartam a hűtőjét? Elkezdett a hűtővíz bugyogni, de a forráspont jelző nem világított. Azóta nyomás van a kiegyenlítő tartályban.
Az inercia kapcsoló (crash kapcsoló) önmagától nem igen szokott kioldani, ahhoz minimum egy baromi nagy gödrön kell áthajtsál.
Persze ettől még lehet rossz. (nem mikrokapcsoló van benne, de persze minden elromolhat)
Ilyenkor egy kábellel direktbe szokták kötni a csatlakozóját és így ki lehet szűrni a hibát.
Különben millió-egy oka lehet a jelenségnek, természetesen akár a főrelé is vacakolhat, de lehet csak simán kontakthiba is a csatlakozóján - vagy akár teljesen más.
Ezt végig kell böngészni.
Az ECU hiba a legkevésbé valószínű, meg különben is a legkisebb hibától megyünk a nagyobb felé, az ECU lesz az utolsó, ami szóba jön. Előtte még ki kellene mérni az összes tápot, testet, stb. stb. és egy rakás egyéb hibalehetőséget kizárni, úgyhogy azzal szerintem még ne foglalkozz !
Nem akarlak fárasztani, de egy dolog még eszembe jutott.
Egy ismerősöm tanácsolta, hogy ha nem indul nyomjak meg a motortérben crash kapcsolót(nem tudom hogy jól írtam-e). Jobb oldalon van, piros gumifedelű, talán mikrokapcsoló van alatta.
Egy ideig működött is, ha ez előfordult és megnyomtam, akkor elindult. Aztán egy idő után ez sem vált be.
Szerinted ez lehet relé hiba is? Esetleg az ecu is meghibásodhat? Úgy tudom összeköttetésben vannak.
Segítségeteket szeretném kérni(ismételten). Egy vagy talán két éve már írtam ide.
A problémám az, hogy az autóm időjárástól, napszaktól,mindentől függetlenül néha(leginkább akkor amikor baromi fontos lenne) nem indul.
Önindító működik, teker, de a motor nem indul be.
Voltam vele négy szerelőnél, persze akkor ott soha nem jön elő ez a hiba, legrosszabb esetben 2-3 indítás után elindul.
Legutóbb az önindító hibáját kizárták, gyertya csere volt, a kábelcsatlakozásokat(elvileg) megpucolták. 3 hétig semmi baja nem volt. Most az elmúlt 2-3 napban elkezdte megint. Egyik alkalommal a motor felől süvítő hangot is hallottam, amikor végre elindult, de ezt csak egyszer. Illetve olyan hangot is hallok mintha rezegne egy lemez, vagy csörögne, ezt viszont a beindítás után több percig.
Az még talán fontos, hogy ha nem indul és otthagyom az autót, órákkal később vagy másnap minden beavatkozás nélkül pöcre indul. Ugyanolyan hideg van mind a két nap, vagy ugyanolyan meleg.
Szeretem nagyon, de ezzel egyszerűen kikészít.
Tudnátok ajánlani egy szerelőt, vagy van esetleg köztetek olyan aki megtudná nézni?
Budapest, azon belül is délpest lenne a legjobb :)
Ha nincs, akkor ötletetek van? Tudok videót csinálni.
két hete ültem be egy 106 1.5D-be (VJY motorkód) és most hogy a hideg komollyá vált, nem akar beindulni...a gyertyákat már cseréltem nem javult a helyzet.
Az izzítórelét kerestem, de rám sötétedett úgy, hogy nem tudom, hol van az izzítórelé!
Segítsetek: hol találom? Vennék egyet, este, ha hazajövök ne kelljen keresnem a sötétben.... :-)