50 éves biztos nincs, 1977-től 1986-ig voltak gyártásban, vagyis az újabbak még 40 évesek sincsenek. Ettől függetlenül már kéne haladni a kiváltásuknak, évi 15-25 új motorkocsival egy évtizeden belül elfogynának.
Az orosz motorkocsik jelentős része a üzemképtelen, ha ezek közlekednének, nem csak Bz-k, de szintén elavult, dízelmozdony+pár kocsis vonatok egy része is kiváltható lenne.
Hatvan-Salgótarján közt most, 2023 ban is az 50 éves szakadt BZ jár,2021 től. addigi USGYI orosz motorvonatok helyett,amiket értelemszerűen máshova tettek. Tudom hogy tudjátok ,csak azért írtam,mert ez politikusok miatt alakult így?Ki tudja mikor cserélik le őket.
más nicken írsz Bobojsza? tudom,2012 óta nem látom ezt a nicket a topicban.bár levettem hogy te a buszozást az ikarusokat kivéve rühelled,én szintén.
Nem hogy tartalék, a menetrendhez szükséges járműkiadás nincs már meg. Napi realitás a járműhiány miatti pótlóbuszozás számos vonalon. 61, 38, 47, csak a leggyakoribbak, de bárhol az országban megesik.
A jelenlegi helyzet, az elmúlt hetek vonatpótlásai, az utasok folyamatos elbizonytalanítása a vasútellenes lobbi érdekeit szolgálja! Ki kell állnunk a vasúti személyszállítás megmaradása mellett! Minden lehetséges fórumon fel kell emelnünk a szavunkat a járműállomány megújítása és a menetrendi stabilitás biztosítása mellett! A kialakult helyzet azonnali beavatkozást igényel a tulajdonos állam, a megrendelő Minisztérium és a szolgáltató részéről egyaránt! Nem hagyhatjuk, hogy a vasútellenes lobbi szándékai érvényesüljenek!
Sajnos a vasút állapotával kapcsolatban számos jogos kritikát tudnánk valamennyien felsorolni, mégis arra szeretnék biztatni mindenkit, akinek fontos, hogy megmaradjon a vasútvonal és a vasúttársaság biztosítsa a megfelelő menetrendet és járműállományt az csatlakozzon hozzánk a vasút melletti kiállásban és a szolgáltató és a megrendelő felé közösen érvényesítsük az utasok véleményét!
Zalaszentgrótig lenne benne ráció közvetlen zalaegerszegi vonatokkal, erre volt is tervezet pár éve. A pályához se kéne hozzánúylni komolyabban. 6 km-ből 3.6 km fővonali felépítmény 54-es sínek és betonalj. A többinél kellene a talpfákat betonaljakra cserélni részletekben kb. 3-4 részletben ha minden 3-4. aljat kicseérled meglesz és bontott anyagokból nem is lenne drága. A többinél elég lenne a korhadt tipliket műanyagra cserélni, így a 60 km/h vissza lenne állítható és úgy már működne a vonal. Az utolsó újraindítási kisérlet a PFT miatt esett kútba, mikor az egész vonalat levették 20 km/h sebességre a Bz-s próbamenet után ( pedig az sikrres volt). És hát 36-os szelvény után érthető is.
Balatonszentgyörgy-Sármellék között még megvan a pálya. Onnan meg lehetne vizsgálni, hogy Alsópáhok-Hévíz-Keszthely irányban tram-train jelleggel épüljön egy összeköttetés - gyakorlatilag körpálya -, a növekvő népességű terület kiszolgálására. A terepviszonyok persze megnehezítenék a megvalósítást. A pénzügyi helyzet meg mindenre kimentést ad...
Az égvilágon semmi. Ha meglenne a pálya, szerintem még akkor is kérdéses lenne, hogy járjon-e egyáltalán vonat ott. Keszthelyt, Hévízt elkerüli, Zalaegerszeg felé kerülő, igazán nagy településeket nem érint, Balatonszentgyörgy nem forgalmas célpont. Ennél jobb adottságú vonalakon is alig van utas.
Sziasztok! Szerintetek mennyi értelme lenne visszaépíteni a pályát Zalaszentgrót és Sármellék-Balatonszentgyörgy között és újraindítani a vasútat ezen a szakaszon? Lenne kihasználtsága vagy sem? Illetve mennyire lenne értelmes Zalaszentgrót és Zalabér-Batyk közötti vasút újraindításának? Remélem maradhatnak a kérdéseim.