Szia Pikubá! Szeptember lett megint, suli, járvány, stb. gondolom... a járgányok meg megvannak! Én nem tudok olyan boltot ahol egy helyen megkapni mindent, én is úgy ollózom össze a neten, vagy a motorszerelőm segít hozzá egy olcsóbb cucchoz. Szerencsére nem sűrűn kell machinálni.
Szívesen, használd egészséggel! Olaj fogyasztást figyeld, nehogy meg egye, aztán abból tényleg komoly gond van. (bár a 250-esekről nem hallottam hogy a motorblokk milyen e témában, de azé jobb vigyázni)
A motorhő a Szürkémben is fél után kb negyedvonásnyi üzem melegen, ha emelkedik, nem éri el a vonást, be kapcsol a hűtő venti. De az ritka.
Jó utakat, most pár napig szép idő lesz, megyünk mi is Egerbe és a környékére.
Milyen gyorsan kell(lene) melegednie? Kicseréltem a termosztátot benne (vadi új, gyári 11 ezer Ft), mert reggeli 17 km es munkába járási utam alatt (város, pár gyorsforgalmi útszakasszal ahol 70-80 nal járok, kb 25 perc) a mutató alig középvonalig megy fel mire beérek.
A csere után ugyanez a szitu. Most kapott egy műanyag palástot a hűtője elé, így kicsit jobb a helyzet, de így sem melegszik fel túlzottan, középvonal felett kicsivel. Ez a palást a hűtő bő 2/3 át takarja csak el.
Az hőfokmérő jól mutat, mert a piros sáv előtt lévő fehér vonalnál koppra kapcsol a hűtőventilátora, szerintem ez a 90 fok. (megjegyzem ezt csak araszolva, vagy álló helyzetben tudtam elérni)
További jelenség, hogy ha állok pl pirosnál több időt, látszik, hogy óvatosan alig észrevehetően megy fel a vízhőfok, de amint elindulok, lejjebb is esik. Teszi mindezt ugye "evileg" még korántsem üzem melegen mert 82 foknál kell(lene) nyitnia az új termosztátnak.
Ha autópályázok vele, masszívan 90-100al több 10 km-en keresztül, a mutató akkor sem hajlandó feljebb menni, megmarad a középvonalnál, ami sztem olyan 50-60 fok körül lehet bár nem mértem meg....
Nemrég vettem a motort nem szeretném kinyírni, a sok üzemmelegség alatti motorozgatással, bár mi mást vegyen az ember városba, ha éppen nem 50 es kávédarálót akar?
A motorolajom benzinszagú...lehet az emiatt?
A motor hidegen melegen pöccre indul, sem kéken, sem feketén, sehogy sem füstöl, olajat nem fogyaszt. (kopp kopp)
35 ezer km van benne.
TJAtinak köszönöm én is használati kézikönyvet, bár az enyém régebbi, sok sok esetben ugyanezek az alkatrészek vannak benne.
Problémám a következő 99es 400, kilóméteróra nem mutat számláló nem számlál. jeladó mágnes és jeladó kipróbálva azok jók csati is jónak néz ki. mi lehet még a gond? segítséget előre is köszönöm!!
Na,Na... Pikubá már itt van jó pár éve, ha hülyeségeket beszélne, már régen leállították volna. Ellenben Ön ide dugja a hosszúra nőt szemfogait, és már azonnal mindenkinél jobban meg szakérti a dolgokat. Megfordultak páran itt, ilyenek, a hosszú évek során...aztán eltűntek.