Már elnézést, de honnan jön ez az ötlet? A 18/1998. (VII. 3.) KHVM rendelet az Országos Vasúti Szabályzat II. kötetének kiadásáról még mindig hatályban van.
Ami megszűnt vasúti járműnek lenni, az a trolibusz, nevezetesen 2011. jan. 01-től.
Üdv! MFAV az vasútnak minősül vagy sem? (Pár éve a "sárga villamosok" megszűntek vasúti járműnek lenni a törvény betűje szerint, hiába van vasból-acélból az útjuk, viszont a kisföldalatti járművei "leültetett" ICS villamosok.)
Nem feltétlenül szeretnék neked beszámolni az utazási szokásaimról.
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszaolvass, netán megbízhatóbb lenne a memóriád, akkor tudhatnád, hogy a Kelenföld - Bikás közötti szakasz ügye elég alaposan ki lett már itt tárgyalva korábban.
Te amúgy mióta utazol a négyes metrón? Határozottan nem úgy tűnik az írásaid alapján, mint aki a kezdetek óta használja. Ugyanis megsúgom, hogy már tíz évvel ezelőtt, az átadáskor SEM volt gyorsabb az utazósebesség Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között. Nem értem tehát, hogy minek írsz olyat, hogy be lett volna lassítva. Ugyanolyan tempóval jár a nevezett szakaszon, mint a kezdetekben, ugyanolyan fékutakkal.
Nem, pont, hogy a Bikás park és Újbuda-központ közti íves szakasz lett csak belassítva 65-re mindkét vágányon, mivel eddig is azt a szakaszt vitatták a helyiek. Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között továbbra is változatlan a tempó.
Most már nem csak a Kelenföld - Bikás szakaszon rángatózik ill. lassult be az M4, hanem Bikás - Újbuda között is, feltételezem a néhány héttel ezelőtti balhézós cikk következményeként.
Lehet, hogy hülyeséget fogok most kérdezni, meg volt már erről szó, de a Népligeten felül lett volna lehetőség még emelni valamelyik kéregállomás belmagasságán?
Van tudtommal még pár ilyen másfeles szerkezetű állomás, Dózsa György út és főleg az Újpest-Központ. Vagy ezeknél az aluljáró van a megálló felett?
Amikor 3 éves koromban családilag mentünk az Állatkertbe FAV-val, akkor állapítottam meg a szüleimnek, hogy a pincében megy a villamos - nem tudtam, hogy te is hallottad :) Mivel lényegében az ICS villamosberendezése van a kocsikban, az alagút födéme pedig olyan acélgerendás, sorolt lapos dongaboltozatos poroszsüveg födém, mint a korabeli épületeké, sokszor a pince felett is, nagyon is helytálló a pincevillamos elnevezés.
Azon gondolkodom, hogy ezek a vázrepedések mikor jelentkezhettek legelőször, köze lehet-e az 1995 óta létező, igen merev vágányfelépítményhez, ami előtte, ugye, zúzottköves faaljas - talán a hosszabbításban vb. aljas - volt. A söntölés kiiktatása is mintha ehhez az időponthoz lenne datálható, mert amikor én használtam rendszeresen a FAV-ot 1988-1992 között, még mentek, mint a golyó a rissz-rossz pálya ellenére is, ma meg alig bír felgyorsulni a megállóközökben.
Más, közszájon forgó becenevek nem nagyon vannak / voltak, egyedül az első vonat kapott külön nevet (lásd fent). Alstomot eleinte hívták Hófehérkének is, de mára a saját nevén dolgozik.
(Mellesleg az "E (alsó index) v" kifejezés az "E" tipus magyar változatát jelent (V: Vengrija, azaz magyar). Az általad írt B betű az orosz V-nek felel meg.
Két metró szerelvényének csúcsforgalomban történt ütközése Pekingben 102 ember csonttörését okozta – jelentette a kínai állami média.
Több mint 500 embert szállítottak kórházba az incidens után, amely helyi idő szerint csütörtökön 11:00 óra körül történt.
A vonatok összeütköztek erős havazás közben, miközben lefelé haladtak a Changping metróvonalon.
Péntek reggelig 423 embert engedtek ki a kórházból.
Bár az ilyen balesetek nem gyakoriak a kínai főváros közlekedési hálózatán, a hírek szerint a hóviharok csúszós nyomokat eredményeztek.
Ez aztán "jelromlást" okozott, ami az első szerelvény hirtelen lefékezéséhez vezetett - írja a China Daily a pekingi közlekedési hatóságokra hivatkozva.
A következő vonat nem tudott időben lefékezni, miközben lejött a jeges síneken, ami miatt az első szerelvény hátuljának csapódott.
Az ütközés következtében az egyik vonat utolsó két kocsija levált. Nem világos, hogy melyik vonatot választották le.
Az interneten közzétett képeken és felvételeken kocsikban zsúfolt ingázók láthatók, akik áramszünet miatt sötétben maradtak. Néhányan vészkalapácsot használtak, hogy kitörjék az ablakokat egy kis friss levegőért.
A kínai Weibo közösségi hálózaton közzétett klipben egy elájult nőt látnak több vonatülésen fekve.
A jelentések szerint 67 embert továbbra is kórházban ápolnak, 25-en pedig "megfigyelés alatt állnak". Nem volt haláleset.
Az eset dühös kommenteket váltott ki a kínai netezők részéről. Volt, akit megdöbbentett a sérültek száma, mások az ütközés okozta kellemetlenségek miatt panaszkodtak.
"A pekingi metrónak nincs karbantartó személyzete? Nincs rutinellenőrzés?... Túl könnyedén vesszük több száz ember életét" - írta egy Weibo-felhasználó. Az önkormányzat tulajdonában lévő Beijing Subway üzemelteti a városon áthaladó 27 metró- és vasútvonalat.
A pekingi metró elnézést kért az esetért, hozzátéve, hogy a cég fedezi a sérültek egészségügyi számláit.
A jelenlegi "extrém időjárásra" való tekintettel az üzemeltető azt is elrendelte, hogy a föld felett közlekedő vonatokat kézi üzemmódban vezessék, és a vonatok közötti intervallumokat növeljék. A metró incidenssel érintett - három állomáson átívelő - szakaszát pénteken lezárták.
A közúti, vasúti és légi közlekedést egyaránt megzavarta a havazás Pekingben.
A hőmérséklet a következő napokban várhatóan zuhanni fog Kína északi részén.
A meteorológiai hatóságok arra figyelmeztetnek, hogy csütörtöktől vasárnapig az ország nagy részén 8-12 fokig csökken a hőmérséklet. Ez azt jelenti, hogy Pekingben a hőmérséklet -20 fok alá süllyedhet a hétvégén.
Néhány városban a hatóságok bezárták az iskolákat és felfüggesztették a vonatközlekedést.