Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2024.01.07 0 5 85290

Igazatok van. Visszaolvastam. Én emlékeztem rosszul.

Előzmény: Lipooth (85287)
scsabi Creative Commons License 2024.01.06 0 4 85289

Már elnézést, de honnan jön ez az ötlet? A 18/1998. (VII. 3.) KHVM rendelet az Országos Vasúti Szabályzat II. kötetének kiadásáról még mindig hatályban van.

 

Ami megszűnt vasúti járműnek lenni, az a trolibusz, nevezetesen 2011. jan. 01-től.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85288)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 85288

Üdv! MFAV az vasútnak minősül vagy sem? (Pár éve a "sárga villamosok" megszűntek vasúti járműnek lenni a törvény betűje szerint, hiába van vasból-acélból az útjuk, viszont a kisföldalatti járművei "leültetett" ICS villamosok.)

Lipooth Creative Commons License 2024.01.06 0 2 85287

Eltévedve vagy. Csak Bikás-Újbuda között van korlátozás, máshol nincs. Kf-Bikás között ugyanúgy megy, mint eddig.

Előzmény: gallo (85285)
18-09 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 85286

Nem újdonság, mert már szeptemberben is így volt. Akkor is rácsodálkoztál :)

Előzmény: gallo (85283)
gallo Creative Commons License 2024.01.06 0 0 85285

Nem feltétlenül szeretnék neked beszámolni az utazási szokásaimról.

 

Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszaolvass, netán megbízhatóbb lenne a memóriád, akkor tudhatnád, hogy a Kelenföld - Bikás közötti szakasz ügye elég alaposan ki lett már itt tárgyalva korábban.

Előzmény: Gothpaladinus (85284)
Gothpaladinus Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 85284

Te amúgy mióta utazol a négyes metrón? Határozottan nem úgy tűnik az írásaid alapján, mint aki a kezdetek óta használja. Ugyanis megsúgom, hogy már tíz évvel ezelőtt, az átadáskor SEM volt gyorsabb az utazósebesség Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között. Nem értem tehát, hogy minek írsz olyat, hogy be lett volna lassítva. Ugyanolyan tempóval jár a nevezett szakaszon, mint a kezdetekben, ugyanolyan fékutakkal.

Előzmény: gallo (85283)
gallo Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 85283

Pest felé Kelenföld és Bikás között eddig is lassított és rángatva ment. Az újdonság, hogy most már tovább is. 

Előzmény: Gothpaladinus (85282)
Gothpaladinus Creative Commons License 2024.01.05 0 0 85282

Nem, pont, hogy a Bikás park és Újbuda-központ közti íves szakasz lett csak belassítva 65-re mindkét vágányon, mivel eddig is azt a szakaszt vitatták a helyiek. Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között továbbra is változatlan a tempó.

Előzmény: gallo (85281)
gallo Creative Commons License 2024.01.05 -2 0 85281

Most már nem csak a Kelenföld - Bikás szakaszon rángatózik ill. lassult be az M4, hanem Bikás - Újbuda között is, feltételezem a néhány héttel ezelőtti balhézós cikk következményeként.

ovarnet Creative Commons License 2024.01.04 0 0 85280

New York Subway, Line R link

shu14 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 85279

Lehet, hogy hülyeséget fogok most kérdezni, meg volt már erről szó, de a Népligeten felül lett volna lehetőség még emelni valamelyik kéregállomás belmagasságán?

 

Van tudtommal még pár ilyen másfeles szerkezetű állomás, Dózsa György út és főleg az Újpest-Központ. Vagy ezeknél az aluljáró van a megálló felett?

ovarnet Creative Commons License 2023.12.28 0 0 85278

Washington DC. szerelvény érkezik: link

Alien Angel Creative Commons License 2023.12.26 0 0 85277
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.12.23 0 0 85276

Én így még nem hallottam említeni, de találó. Végülis egy kéreg alatti, félig villamos, félig metró light rail rendszer, szóval helytálló.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 12 85275

Amikor 3 éves koromban családilag mentünk az Állatkertbe FAV-val, akkor állapítottam meg a szüleimnek, hogy a pincében megy a villamos - nem tudtam, hogy te is hallottad :) Mivel lényegében az ICS villamosberendezése van a kocsikban, az alagút födéme pedig olyan acélgerendás, sorolt lapos dongaboltozatos poroszsüveg födém, mint a korabeli épületeké, sokszor a pince felett is, nagyon is helytálló a pincevillamos elnevezés.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 3 85274

Azon gondolkodom, hogy ezek a vázrepedések mikor jelentkezhettek legelőször, köze lehet-e az 1995 óta létező, igen merev vágányfelépítményhez, ami előtte, ugye, zúzottköves faaljas - talán a hosszabbításban vb. aljas - volt. A söntölés kiiktatása is mintha ehhez az időponthoz lenne datálható, mert amikor én használtam rendszeresen a FAV-ot 1988-1992 között, még mentek, mint a golyó a rissz-rossz pálya ellenére is, ma meg alig bír felgyorsulni a megállóközökben.

Előzmény: gallo (85273)
gallo Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85273
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85272

Pont annyit, hogy megértsem, miért fordította sünnek a Еж típust a böngészőm. :D

Bár elvileg tényleg becézik is úgy.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85271)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85271

Köszönöm.
Az utolsót tudtam, kicsit tanultam oroszul.

Előzmény: Lipooth (85270)
Lipooth Creative Commons License 2023.12.20 0 4 85270

100-104: Tamara
Korszerűsített Ev (EV/A): Barbi

Hagyományos Ev: százas

Ev3: kétszázas

81: háromszázas

81-2M: Vizipók

81-2K: Panda

Más, közszájon forgó becenevek nem nagyon vannak / voltak, egyedül az első vonat kapott külön nevet (lásd fent). Alstomot eleinte hívták Hófehérkének is, de mára a saját nevén dolgozik.

(Mellesleg az "E (alsó index) v" kifejezés az "E" tipus magyar változatát jelent (V: Vengrija, azaz magyar). Az általad írt B betű az orosz V-nek felel meg.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
Bobeno23 Creative Commons License 2023.12.20 0 5 85269

Előszeretettel reflektálok M1-re pincevillamosként.

Ezer éve hallottam valahol és megtetszett.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85268

A különböző (volt vagy mostani) budapesti metrótípusoknak vannak becenevei?
Én csak Barbikról, Vízipókokról és Pandákról tudok.

A Millfav tudtommal csak Millfav.

Meg valahol olvastam, hogy a "Ев"-t "Eb"-re magyrosította valaki. A kettő vagy négy lámpjájú 81.717/4-esekről semmit nem tudok.

TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85267

Tehát előbb ütköztek, és aztán szakadt szét a hátsó szerelvény. Hogy hogyan, az rejtély.

Előzmény: LoviGabi (85263)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85266

Lemaradt: A cikk fordítása:

Előzmény: TWdoktor (85265)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85265

Két metró szerelvényének csúcsforgalomban történt ütközése Pekingben 102 ember csonttörését okozta – jelentette a kínai állami média.

Több mint 500 embert szállítottak kórházba az incidens után, amely helyi idő szerint csütörtökön 11:00 óra körül történt.

A vonatok összeütköztek erős havazás közben, miközben lefelé haladtak a Changping metróvonalon.

Péntek reggelig 423 embert engedtek ki a kórházból.

Bár az ilyen balesetek nem gyakoriak a kínai főváros közlekedési hálózatán, a hírek szerint a hóviharok csúszós nyomokat eredményeztek.

Ez aztán "jelromlást" okozott, ami az első szerelvény hirtelen lefékezéséhez vezetett - írja a China Daily a pekingi közlekedési hatóságokra hivatkozva.

A következő vonat nem tudott időben lefékezni, miközben lejött a jeges síneken, ami miatt az első szerelvény hátuljának csapódott.

Az ütközés következtében az egyik vonat utolsó két kocsija levált. Nem világos, hogy melyik vonatot választották le.

Az interneten közzétett képeken és felvételeken kocsikban zsúfolt ingázók láthatók, akik áramszünet miatt sötétben maradtak. Néhányan vészkalapácsot használtak, hogy kitörjék az ablakokat egy kis friss levegőért.

A kínai Weibo közösségi hálózaton közzétett klipben egy elájult nőt látnak több vonatülésen fekve.

A jelentések szerint 67 embert továbbra is kórházban ápolnak, 25-en pedig "megfigyelés alatt állnak". Nem volt haláleset.

Az eset dühös kommenteket váltott ki a kínai netezők részéről. Volt, akit megdöbbentett a sérültek száma, mások az ütközés okozta kellemetlenségek miatt panaszkodtak.

"A pekingi metrónak nincs karbantartó személyzete? Nincs rutinellenőrzés?... Túl könnyedén vesszük több száz ember életét" - írta egy Weibo-felhasználó. Az önkormányzat tulajdonában lévő Beijing Subway üzemelteti a városon áthaladó 27 metró- és vasútvonalat.

A pekingi metró elnézést kért az esetért, hozzátéve, hogy a cég fedezi a sérültek egészségügyi számláit.

A jelenlegi "extrém időjárásra" való tekintettel az üzemeltető azt is elrendelte, hogy a föld felett közlekedő vonatokat kézi üzemmódban vezessék, és a vonatok közötti intervallumokat növeljék. A metró incidenssel érintett - három állomáson átívelő - szakaszát pénteken lezárták.

A közúti, vasúti és légi közlekedést egyaránt megzavarta a havazás Pekingben.

A hőmérséklet a következő napokban várhatóan zuhanni fog Kína északi részén.

A meteorológiai hatóságok arra figyelmeztetnek, hogy csütörtöktől vasárnapig az ország nagy részén 8-12 fokig csökken a hőmérséklet. Ez azt jelenti, hogy Pekingben a hőmérséklet -20 fok alá süllyedhet a hétvégén.

Néhány városban a hatóságok bezárták az iskolákat és felfüggesztették a vonatközlekedést.

Előzmény: LoviGabi (85263)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85264

Első mondat a Google fordítóval:

"Két metró szerelvényének csúcsforgalomban történt ütközése Pekingben 102 ember csonttörését okozta"

Mindazonáltal tényleg úgy néz ki a videó alapján, mintha vonatszakadás lett volna, de - szerintem - akkor nincs 500 sérült.

Olyat tudok elképzelni, hogy az első szerelvény szétszakadt, és leszakadt részbe belement a követő szerelvény.

"Szép" karácsonyi ajándék az érintett családoknak...:(

Előzmény: LoviGabi (85263)
LoviGabi Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85263

Itt voltaképp mi történt, vonatszakadás?

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85262)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 85262

Pekingi havazásban a helyi metró Pillangó utcának képzelte magát.

519 fő sérült, köztük 102 súlyosabban (csonttörésekkel):

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-67724238

ovarnet Creative Commons License 2023.12.14 0 0 85261

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!