Nekem biztos, hogy gyári extra volt. És egy sima kerek nyomógomb volt, mint egy csengő a motortérben. De mondom kár idegeskedni, márkakereskedésben ingyen megmutatják, és ha kéred, még a kocsi előéletéről is elmondanak mindent, legalábbis, amíg márkaszervibe hordták. Sőt a mostani autómmal is elmentem, régen lejárt a garancia, nem hordtam márkaszervízbe, teljesen más okból mentem, mire kiderült, hogy volt egy visszahívás, ami miatt gari időn túl is ingyen megjavították azt a problémát. Ha nem megyek be más miatt, ki sem derül.
Nekem a motortérben van egy kulcsos 3 állásos kapcsoló,sajnos kulcsot nem kaptam hozzá. Ezek szerint ez lesz a megoldás,csak a kulcs helyet kellene valahogy kicserélni. Mondjuk attól még mechanikusan nem lehet nyitni,riasztót kikapcsolni és elindítani.🤔
3. tulaja vagyok az autónak előzőleg a lányomé volt,most szembesültem vele,hogy kulccsal nem nyitható az autó,nincs vele gondom,de szeretném megoldani valahogy,hogy ne zárjon ki az autó.
Közben addig agyaltam, amíg az is eszembe jutott, hogy egy elektromos kis gomb volt, valahol a fékrásegítő környékén. Azt is mondták, hogy ha lemerül az aksi, előtte azt kell kicserélni.
11 éve volt egy ilyen autóm, és nekem is volt tőle álmatlan éjszakám. Csak arra emlékszem, hogy a motortérből lehetett kinyitni. Ez egy fizetős extra volt benne. Céges kocsi volt, egy év után 3 évesen totálra törték. A lényeg, hogy kérdezd meg a márkakereskedésben, nem kerül semmibe, én is onnan tudtam meg. (Petrányinál, ott vettem) Sajnálom, hogy többre nem emlékszem, de azért írok, hogy ne aggódj, nem leszerelték, ez fizetős extra. Nekem azt mondták, a lopások miatt, így nem lehet feltörni.
Nem nem tuning verzió,sima Ghia.Nincs sehol kulcs nyilás.
A kezelési utasítás nekem is megvan gyári papíron,köszi,nem ír róla semmit,nekem nem olyan zárhelyem van ( nincs zárhely!) Mint a kezelésiben amik vannak. A másik látott autó is olyan mint az enyém,azon sincs semmi,sajna a tulajával nem tudtam beszélni. Egyébként nagyon sok minden nem úgy van az autómon,mint ahogy a kezelési írja.
Nem tudom kiszerelték e, egy ilyen autót láttam az enyémen kívül,azon sincs kulcs hely, a műanyag burkolat nem lepattintható a zárhelyen,mint más típusnál a vezető oldalon.
A motortérben van egy elektromos zár kapcsoló 3 állású,sajna kulcsom nincs hozzá, ha rövidre zárom a drótokat nyit,de a riasztó üvölt.
hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek
Meg kéne kérdezni attól, aki leszerelte róla. Ha nem volt teljesen idióta, akkor el van dugva valahová (mondjuk a kulcsos motortérbe) valami egyedi megoldás a nyitásra - mondjuk a teljesen mechanikus nyitást nem fogod tudni így pótolni, ha nem megy az elektronika, akkor gondban leszel.
Az autón nincs kulcsos nyithatási lehetőség,nem találtam sehol ( kivéve motorháztető).Ha központi zár vagy távirányító hiba merül fel,hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek?
-kellet belé 3 liter mire megint rendben volt és a gépkönyve szerint kb 6 liter van benne
- autoszerelok szokták csinálni, hogy a tartály tetejét leszedik, helyére egy másik sapkát raknak amire egy kompresszor van kötve, aminek a nyomását beállítják kb olyanra, hogy szimulálja mintha járna a motor, így a vízrendszer hasonló terhelést kap mintha járna a motor és így állóhelyzetbe a szivárgáson elindul kifelé a víz, amit a menetszél meg a motormeleg nem fog elpárologtatni, hanem megáll, illetve lecsepeg ott ahol ereszt
üdv mivel kérdeztem, itt leirom a tapasztalotkat is hátha valkinek segít
észrevétel: feleségem későn szólt, hogy "most már a másik oldalon sem fűt az autó", 1 literes benzin ecoboost, semmi jelzés nem volt a kocsitól, hogy kevés hűtőviz vagy hogy túl meleg, viszont leállitáskor repcsi hajtóművet játszott a hűtőventilátor
tapasztalat: 3 liter hiányzik a 6 liter hűtővízből, zabszem beugrott, hogy hogyan bírhatta ki ezt a motorblokk
megoldás: egy éjszakára rá kellett rakni a túlnyomást a hűtővíz rendszerre és kirajzolta, hogy a tűzfal előtt melyik cső és a körülötte lévő alátét adta meg magát, val szin azért úsztuk meg, mert télen történt, így a motor
sum: néha rá kell nézni a rendszerre, első jelre (egyik oldalon már megállt a fűtés) lépni kell, nem kell addig beszarni míg a kalsszikos repedt hengerfej jelek nem jelentkeznek
+ a kocsi agyát hohetetlenül megzavarta ez a dolog, pl néha kinyitogatta a hátsó ajtót, hol égett a motor chech hol nem, stb
Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére.
Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb.
Szerintem
- a mérésed pontatlansága ennél sokkal nagyobb,
- hacsak nem teljesen egysíkú módon használod az autódat huzamosabb mennyiségű km-en át, a különféle felhasználási módok jelentősen eltérő fogyasztási adatai összekeverednek, és innentől kezdve igen nehéz értelmes konklúziót levonni, mert teljesen azonos használati minta kellene, ezt pedig szinte senki nem tudja produkálni hónapokon keresztül,
- a téli felhasználásnál, főleg ilyen 5-10km-es utaknál nagyon sokat számít a bemelegedési periódus, ilyenkor literekben mérhető különbség tud lenni átlagfogyasztásban.
hááát, nem is tudom...nekem sima 101le 1,6 2006 benya 7.0 körül (+/- 0,3) fogyasztást produkál igaz zömmel országút/pálya kb 30% város. Igaz, pályán is 120 az átlag..ilyen árak mellett már erre is figyelni kell :D Bár én még ezt is sokallom, így februárban kap egy LPG szettet (még csak 44eKm van benne, szerintem meg fog térülni :) )
Board computer szerint számolt fogyasztás, vagy csurig tankolással megtett km és tankolt liter hányadossal számolod?
Városi menetek hideg motorral több vagy ugyanannyi mint korábban volt?
Gumikban a nyomás megfelelő (2,4-2,5 bar)? Picit túlfújható, én hidegen 2,6-al jártam anno, hogy ha több személy vagy csomagok vannak akkor ne legyen gond.
Ha bemelegszik a gumi az általában + 0,2 bart szokott jelenteni.
én nem paráznék, ha jól értem akkor kb 9ról felment 10re ez 11%os emelkedés...
lehet hogy tavalyhoz képest változott az üzemanyagösszetétel, nagyobb surlodással küzködsz, ne adj isten nagyobb ellenszélben vezetsz, esetlet több súlyt cipelsz, gumik nincsenek megfelelő üzemi nyomáson üzemeltetve..
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, háta tud valaki hasznos infóval szolgáltatni.
Van egy 2010-es évjáratú Ford Focus Mk2-esem, 1.6 benzines. Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére. Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb. A gyertyák illetve a gyújtókábelek cserélve lettek tavaly májusban, az üzemanyagszivattyú tavaly októberben adta meg magát, így az is cserélve lett, a motorolajjal és a többi szűrökkel együttvéve, (egyébként 10.000 km-ént szoktam cserélni olajat és szűrőket). A hibakódokat is kiolvastattam, hátha ott lehet valami gubanc, de semmit sem találtunk.
A kérdésem az, hogy ez a megnövekedett fogyasztás normális, vagy valahol máshol keresendő a hiba?
Tesómnak van egy 2002es ford focus. Tegnap menet közben beindult a riasztó. Majd az autó is gyengélkedett. Levette a sarut az aksiról. Majd amikor vissza akarta tenni ismét megszólalt a riasztó. Az autó indulni nem akar. Tud valaki segíteni mi lehet a hiba??? Előre is köszönöm.
Adott egy 2002-es Ford Focus 1.8 TDCI, amely beínditás után rögtön le is áll, mintha valami elektronika letiltaná, de hiba kód, sincs OBD-n, hiba lámpa sincs.
Sajna nem az enyém az, így nem tudom pontosan miket cseréltek benne, de a hiba akkor jelentkezett, amikor kábel köteget cseréltek benne egy másik hiba miatt, de elvileg volt főtengely jeladó csere is.
Vizet már láttam ott, de nem gondoltam, hogy gondot jelenthet.
Most már figyelni fogok erre is. Igazából tökre elhanyagoltam, mert tette a dolgát és nem volt különösebb baja.
A klímát megnézetem valami klímás szakemberrel.
Lehet sokan megvettek ezért, de imádom a focusom, de nem vigyázom rá úgy mint mások akik folyton bíbelődnek vele. Körbe horpadt már minden eleme, de megy. Lehet elbasztam, hogy elhanyagoltam, de ez már így alakult. Most megnézetem szetelővel, hogy motorikusan milyen állapotbam van. Vegyek-e neki nyári gumit vagy már ne.
3éve van nekem is meg az mk2 focus, vetel elott olvasgattam en is cikkeket errol a beazasrol de nekem nem azik be. sztem volt egy 1-2 ilyen eset a jajveszekelo autos ujsagirok leirtak azt keltik a panikot... nem csereltem soha ablakmoso csovet, ahogy nezem enyem meg gyari szoval nem ertem ezt a beazas parat... vagy ne adj isten volt 1-2 user aki megsertette a csovet es azutan persze hogy beazik..