Difikben, váltókban mi a csereperiódus, mikor cseréljem? (60ezerhez közelítek) Vállban az Altonk szűkebb így van kisebb kocsink, de ahhoz belső méretben sztem közelebb áll a Jimny mint az Ignishez: A Jimny az Altonál szélesebb de rövidebb. Gumit én 20ezer alatt is láttam (nem futózott), lehet, hogy nem ér semmit. Bár én a többi offomra is megszoktam, hogy 1/3-ból gumizom mint mások :-)))
A főtengely-szimmering, olajpumpa stb. ugyanaz mint az Ignisben - elvileg.
Tökmindegy, miből ülsz át, mert minden után kicsi. Kényelmes az üléshelyzet, magasan vagy, de maga az autó vállban szűk. 127 centi belül ha jól emlékszem. Egy terepes kispolszki kb.
Gyerek gyereküléssel elfér hátul, ebben volt részünk, de leginkább két ember + ledöntött üléseknél csomagok kombinációjában használható.
Strapabíró, megnézik (még mindig) mindenütt, nem értenek hozzá (még mindig) akárhol, erre figyelj.
Alkatrészt legjobb ha Suzukisoktól veszel, mert a mezei autósboltban benézik, nem tudják, esetleg nem jót hoznak. (Hozzáteszem, hogy a Vitarával is így jártam rendszeresen.)
A fenttartása drágább lesz. Próbálom oszlatni a rózsaszín felhőket, a férőhelyekkel már megkezdtem.
Az Ingisben megúsztál egy olajcserét pár ezerből. Itt kell majd olajat cserélned a difikben (elől-hátul), a váltóban, terepváltóban is.
Az Ingis gátlói sokáig bírták, sokan nem is tudják, hogy van benne olyan, nem cserélték sosem :) a Jimnyben majd ki akarod használni a képességeit ergo kapnak majd, cserélned kell, nem lesz két forint.
Továbbmegyek egy jó hírrel: bevállalhatod a telet téli gumi nélkül, én pár ezret beletoltam, mégsem toltam meg senkit ellenben a téli mentéseim (heti két autó átlagban, a legnagyobb "fogás" egy VW T3 vagy mi kisbusz volt) emlékezetesek maradnak. Viszont. Ehhez kell egy jó gumikészlet. Az Ignácra megvetted mindezt mondjuk 40-ért (Nokian, Sava), a Jimnyre egy jó minőségű gumi ennyi. Egy. Négy kell, vagy esetleg öt, ha a pótost is cseréled.
Hibák: a tipikus Suzuki betegség, a rozsda. Mondjuk jobban bírja mint a Vitara, azokat nagyon eszi, de a korai Jimny már több helyen rozsdálnak. Első összekötő lemez, alvázon felfogatások, csomagtartó alatti lemez, kipufogó feletti lemez az összeresztéseknél, kivétel nélkül rozsdás mindegyiken.
A fentiektől eltekintve: "leszarom" üzemmódban -azaz ha nem veszed észre és kezeled a problémákat - el fog menni az autó 1-2 évet használattól függöen, de utána el lehet dobni, mert a cserélendő alkatrészek ára vetekedni fog az autó árával. Tipikus még a főtengely szimmering csöpögés, a hátsó még csak-csak, de a cseréjéhez le kell venni a kihajtást, a szerelő megszül, leszállnak a heréi és elvetél egyben mire véghezviszi. Az elsőnél meg a főtengelyen ül az olajpumpa, amiben van a szimmering! Ha nincs kicserélve akkor amikor csöpögni kezd (mire ez megjelenik az autó alatt már olajos a motor eleje-alja) a kikopott pálya miatt az olajpumpát is cserélni kell majd, 40 ropi hopp + munkadíj. Lehet próbálkozni, mert mi is megpróbáltuk, hogy beragasztjuk vagy valami de pár ezer km után megint cseppent, szóval csere az egyetlen megoldás. Az autó egészére vonatkozik a "csak fődarabot cserélünk" szemlélet, így sok alkatrész nem javítható csak cserélhető, egyben másikkal vagy egyik hozza a másik cseréjét. A bontott alkatrészeket érdemes átgondolni, mivel a bontásra kerülő (nem szarrátört alacsony futású) autókban pont ugyanazok kopnak el, amiket ki szeretnél cserélni a tiéden. Egyébiránt az új kopó-fogyó alkatrészek árai vállalhatóak. Összességében ez egy terepjáró, tehát ne várd azt, hogy személyautós áron fenttartható legyen, csalódni fogsz.
Ilyenkor születnek " pénztemető" meg "csalódás" jellegű népítélet postok. Csak meg kell nézni alul a szerzőnél, mit írt előző autónak meg következőnek :)
Hát olyan nagyon sok tapasztalat nincsen (4500km), azért próbálok válaszolni: - szerintem sokkal kisebb. Hátul csak gyerekek férnek el, csomagtér szinte nincs is - enyém 9L-t eszik normál országúti körülmények között, alkatrész még alig kellett, de vannak bontók - dízelt nem ismerem, a benzines motorja ugyanaz mint az 1.3VVT Ignisé. Dízel csak behozottban van, itthon nem kapható - tereptulajdonsága: ez egy igazi terepjáró. Elég jól boldogul. Aszfaltra éppen ezért nem olyan jó, de olyan meg nincs, hogy mindenhová jó - én elégedett vagyok (mondjuk nekem 3. autó nem egyetlen) - hiba eddig nem merült fel: kormányrázás van 70-nél, fék is eléggé rángatja a kormányt illetve a katalizátor felső lemeze eresztett el (levettem)
Amiben azonos a többi Suzukival, hogy úgy tűnik eléggé robusztus a felépítése, jól bírja a strapát (Swift Sedanom is ilyen volt) és nem nagyon kell félni a lerobbanástól.
Új vagyok ezen a fórumon és a tapasztalt Jimny tulajdonosok segítségét szeretném kérni. Mivel mostanában elég gyakran megfordulok "terepen", egyre gyakrabban eszembe jut, hogy le kellene cserélnem az Ignist egy Jimnyre. Még soha nem vezettem Jimnyt, és elvlieg ez 4 személyes. Szóval lehet, hogy naív a kérdés (nektek), de érdekelne, hogy
-mennyivel kisebb, mint kb. 1 Ignis, utastér, csomagtér, stb. (ugye elvileg ez 4 személyes)
-mennyivel kerülhet többe a fenntartása (fogyasztás, stb.)
-a diesel vagy a benzines modellt ajánlanátok (én a dízelen gondolkozom jelenleg)
Hátha valakit érdekel: eladók könnyen javítható,horpadásos sérüléssel Suzuky Jimny-hez való jobb első üres ajtó,hátsó üres ajtó,első lökhárító,fekete színben.
Valamint van még egy új, hátsó ajtó kilincs szerkezetem is.Érd: 06706079676 tel.
Szakirodalmat találtam közben, veletek is megosztom, itt a link. (25 mega.)
A 3D fejezet foglalkozik a problémámmal, eléggé kimerítően. Köszi a tippeket. A Csepeli féltengelyest is megtaláltam közben, de nem volt egyértelműen pozitív minden megnyilvánulás róluk... "A csepeli "féltengely specialisták" egy nagyképű lehúzós banda a Vágóhíd utcában "
A kerékrázással alapvetően meg nem tudsz foglalkozni, mert a Jimnysek olyan 80%-a tapasztalja a többi meg nem veszi észre. Végleges, megnyugtató megoldást eddig sehol sem olvastam rá. Én kipróbáltam három fajta gumit, volt amelyiknél alig lehetett észrevenni, volt amelyik szar volt. Futóműállításon voltam, cserélgettem elsőt hátulra, centrír volt, de megszűntetni nem sikerült a jelenséget, és ahogy a különböző fórumokon olvastam, másnak sem!
Az enyémen 90km/h körül lehetett észrevenni, meg 110-nél. 95 és 120km/h-nál már jó volt. Fuldával volt a legrosszabb, a Yokohama nagyon bevállt, a Bridgestone Dueler meg inkább személyautóra való volt és kopott.
A csapágyszám a szervízkönyvben van, az meg már 5 éve másnál. :-) De több helyre beírtam (tán ide is), többeknek megadtam, csak meglesz valahol.. :-) Viszont érdemes azzal kezdeni a futó rendbetételét, attól remeg, kóvályog, folyik minden.
Az nem jelent semmi, hogy nem likasak a csövek. Nekem a szelepek (valahol a motor mellett annak, ha jól emléxem) voltak elkoszolódva, az egyiket ki is kellett cserélnem, mert beállt. Ne gyárit, találd ki, hogy műxik, én a Bosch-Rexroothnál vagy hol vettem pár1000ért. Van a rendszer végén két kis szűrő, azokat érdemes kevéssé koszolódó helyre tenni.
Nagyjából ezen az úton vagyok én is, egyelőre a csapágyakat és a szimmeringeket cserélgetjük, és ha ezeken túlvagyok, és még mindig nem oldódott meg minden probléma, akkor megyünk tovább. Egyelőre szét van szedve az egész és várunk, mert a nagy szimeringet, ami a gömböt fogja körül külföldről kell hozni, és az csak a jövő hétre ígérték. Úgy tűnik, hogy gyakran nem döglenek be ezek a cuccok, mert utángyártott gyakorlatilag nincs belőlük, csak gyárit lehet rendelni, és az is lassan jön.
Ez a 4WD villogás piszkálja még a csőrömet nagyon, a vákumcsövek rendben vannak mindenhol, így az nem lehet gond. Talán az, hogy olaj folyt a tengelykapcsolóhoz. Hogy működik az a kis fej? Nincs valamelyikőtöknek rajza róla?
Elöl az "ökölfej" körül van talán valamilyen szimmering, az kapható, vállalható áron. Van ott még két csapágy, amitől lóghat a kerék, az sem vészes árú dolog. A féltengely tényleg drága, de bontottat kapsz olcsóbban, ez 100%, mert a leírt áron már komplett híd van.
Nálam és Atomnál csapágycsere volt, az nem volt drága, alsó-felső egyszerre volt cserélve, és van még a kerékcsapágy is. A szimmeringek szintén nem és ha már szét van szedve akkor mindenképpen cserélni kell. A kerékagyban tényleg csak zsír van eredetileg, a hídban van olaj.
Köszi. Háát, akkor ez nem túl jó hír. Mivel nincs még igazából "típusismeretem" a járgányra, nem tudom, hogy milyen kattanásra gondolsz, de nekem nem tűnt fel érdemben kattanás. (Csak magának a karnak van egy arretáló hangja, mikor hátrahúzom.) Az a helyzet, hogy úgy tűnik az első futóművel van némi gondom, egyrészt 70 km/h körül elkezd a kormány beremegni, majd később elmúlik, de fölötte néhány diszkrét sebességértéknél megint beszitál, de már nem olyan erősen. A bal első kerék (az ágyazás gömbcsuklójónál) komolyan ereszti az olajat, kiderült, hogy mikor vettem optikai értelemben véve csak azért nem volt semmi baja, mert jó mosója volt az eladónak.
Szétszedve kiderült, hogy a féltengely szimmeringje is odavan, berágta magát a féltengelybe, és a differenciálmű olaja folyt át akerékagyhoz is. Ott felhigította, és kimosta a zsírt. (a kerékagyban eredetileg ugye zsír van?) Most gyanakszom mindenre, a gömbágyazás alsó-felső csapágyaira, a kerékcsapágyra, a féltengely kerékagyban lévő csuklójára, stb. Ez persze némileg kotyog is. Minden alkatrész iszonyú drágának tűnik, egy féltengely majdnem 100e Ft.
Vagy tudtok jobbat? Minden ötletet, tippet nagy örömmel és köszönettel fogadok, ha már sikerült bevásárolnom a kis aranyossal, szerertném jobb bőrbe hozni.
Világítania kell, ha villog akkor nem kapcsolt be valami. Ha 99-es akkor karral kapcsolod, nem gombbal. A hiba a vákuumos első agyaknál lehet legvalószínűbben, a vákuumcsöveket nézd át, hátha lecsúszott vagy megsérült.
Most csatlakoztam én is a klubhoz, és most ismerkedem a kis aranyossal. Nekem egy 1999-es példányra futotta, és máris van egy szakmai dilemmám.
Ha összkerékhajtást kapcsolok, a műszerfalon a 4WD felirat villog. A napellenzőre angolul (meg sokféle más nyelven) pingált magyarázó szöveg szerint a fénynek folyamatosan égnie kell ha minden rendben van, akkor villog, ha valami még nem gömbölyű vele. Másrészt a kezelési útmutató (ami nekem szintén angol) az meg arra utal, hogy ez csak villogni tud.
Mi az igazság vele? Valami nem klappol a négykerekes hajtással, vagy ez így jó?
Köszi sajnos (szerencsére?) nem pesti vagyok. Viszont van egy megbízható márkaszervíz akiben még nem csalódtam és most is tudták a gyertyát, amit írtam: futást és az adatokat meg a kezelésiből vettem.
Azért ha valami "komolyabb" lenne, amivel itt vidéken nem bírnak, fel fogom keresni őket - elérhetőséget így köszönettel eltettem.
Anno az iszonyatos ukrán szar után a Nívámon Good-Year Wrangler gumi volt, négy évszakos, félterep kivitelben.
Nagyon jó volt vele a fogyasztásom, és mindössze egyszer akadtam vele el, egyébként mindenhonnan kihozott.
Mondjuk ott a gumi abszolút komprmisszum kérdése volt, mert összesen háromféle gumi volt az egész országban ami közül választásom volt, márcsak az igen ritka mérete miatt is.
(nem számítom bele az ukrán tükörradiált, meg az iszonyatos off-road gumikat, mert nekem országút is volt bőven), abból meg ez volt a jó választás.
ennek az elődje volt. Ha lehetett volna, hoztam volna magammal a gumit, de nem volt rá sem mód, sem megoldás...
Minden jobb sárban, mint a Br.H/T, még egy szimpla téli gumi is... :-) H/T - (S/T) - A/T - M/T a sársorrend. A Yoko Geo A/T egy jó kompromisszum, mivel befelé szűkül a mintája, nehezen tömődik el sárban. És igen, minél jobban kapaszkodik, annál jobban eszik, de ez azért függ a mintától és a gumikeveréktől is.
Gyertyák: A gyári az "iridium" - 8700ft/db, a "platinum" meg 1200ft/db (mindkettő NGK). Előbbi ezüst, utóbbi sárga donozban van. A drágább bír 60ezret, de így sem éri meg - még 100ezer km esetén sem érné meg.
Ezek milyenek sárban? Mert a Dueler pikk-pakk elakad - alig jobb vele mint egy sima szgk. Mondjuk nehezen fogok olyat kapni amivel kevesebbet fogyaszt és jobban kapaszkodik terepen mert ezek eléggé kizárják egymást.