Úgy került szóba a szelep, hogy elvittem egy öreg szakihoz, hogy megmutassam neki, hogyan rángat, amikor jobban odalépek neki. Hozzá lehet szokni, és tényleg csak forszírozott üzemben jön rá a dolog, de azért zavaró, hogy nem áll rendelkezésre a max. teljesítmény. Aki pedig először vezeti, annak hamarább berángathat, ha túlzottan megnyomja a gázt akár 3 ezres fordulat alatt is.
Szóval a szaki azt mondta, hogy látszik a csavaron, hogy állítva volt, lehet hogy ha állítanék rajta, akkor megoldódna a rángatás. Szerintem nem oldaná meg, mivel volt úgy, hogy olyan kedve volt a gépnek, hogy kipörgött egészen a lefúvásig (mondjuk ez 2-esben történt). Szerintetek mi lehet a nyűgje? Nem kap elég kaját valami miatt és elszegényedik a keverék? Mert a turbó tölti rendesen, egészen a piros sávig is, ha ügyesen bánok a gázzal és visszaveszem, még mielőtt berángatna.
Köszi a választ, de én arra volnék kiváncsi, hogy mivel én renault 19be rakom bele a motort és tudtommal turbós motornál nincsen vákum ezért a fékrásegitést hogyan tudom megoldani ezzel a motorral?
Ha fotót betennél sokat segítene. Az a turbó lefúvószelepe lesz.... A 480asok alacsony nyomású feltöltővel rendelkeznek, ne állítgass rajta, szoftveresen lehet hatékonyan beavatkozni, majd a fórumon elolvasod! "Richmod" a szerző neve után a szoftveres belepiszka neve; nagyon látványos +lóerőket ad (veszélye is van, bátrabban nyomják neki és a motor-turbó-váltó-futómű-fékek valamelyike kipurcan, értelemszerűen nem erre a tartósabb gyötrésre lettek gyárilag tervezve).
Egy újabb kérdésem volna egy másik témában. Van a tűzfalnál egy membránszerű valami. Kijön belőle egy hosszú, menetes szár, amin lehet állítani. Ez az alkatrész mire szolgál? Van köze a turbonyomás állításához?
Örülök, hogy használt az infó. A gumifékcsövek biztos cserések. A hajlásoknál erősen megfárad és megtörik a gumi, jobb cserélni, amúgy műszakinál a vizsgáztató első mozdulata az aknában és kizáró ok a repedt gumi.
Igen, a fék nem játék, ha nem is folyik el a fékolaj, mert ugye okos a felhasználó és elszorítja a gumicsövet, de levegősödik a rendszer és azt szaxerűen kell légteleníteni. Jó munkát!
Köszi, Czimbi a segítséget, mondhatni tökéletes!:-))) Épp a hátsó fékbetéteket akarom cserélni, a tárcsát pedig felszabályoztatni. Majdnem olyan rondák, mint a vetítésben láthatóak.:-S Köszi a képeket és a jótanácsokat is.:-) Mire gondolsz az életveszélyes következményekkel kapcsolatban? Elfolyik a fékolaj? Idővel a fékcsöveket is érdemes cserélni, mert ha elrepednek, az nagy szívás... Öreg szaki mondta ma, hogy jól meg kell majd hajtogatni őket, hogy meglássam, hogy van-e rajtuk repedés.
Én személy szerint bármit kibírok (főleg amilyen gyakran hozzászólok), de az olcsó hús/480 hasonlatot kikérem magamnak! Egy Gripen üzemeltetését súrolja a költségvetésem!!!
Szóval extraként még egy két fotót is kapsz, a csavarok amiket ki kell csavaroznod, aztán az új féktárcsa/betét kombót láthatod, meg a felszerelt tárcsát a nyereggel. A 4xx-en a fórumozók nagyrésze maga szereli a gépét, egy fékbetét/tárcsa csere rutinfeladat...; amit nem szabad, a gumifékcsövet fel ne lazítsd, szükségtelen és életveszélyes következményei lehetnek.
Igaz, hogy pillanatnyilag üzemen kívül van a fórum, de a honlap "Csináld magad" oldalán pontos képes segédlet van a kérdésedre, katt IDE!
A fenti oldalon a képsorozat a hátsó féknyergek, fékpofák szerelését mutatja be, az elsők szerelése még egyszerűbb. Az úszó féknyerget rögzítő két csavart kell kicsavarozni és le is vehető a féknyereg. A fékbetétek meg egyszerűen kiemelendő. Figyelem! A féktárcsát illik cserélni, ha a vastagsága engedi, elég leszabályoztatni egy jó esztergályos szakinál.
Kérem, itt pihennek a tárolóban a Hydragripek, lehet vinni! ;-) Amúgy is kell a hely, mennek be a téligurigák végre...
Arra gondoltam, ahogy írod, hogy magasabbak, de a 14-es Dunlopok, amiket kabeta haverja vitt el /65-ösök voltak és nem volt az olyan ronda! A nyitott Cetus küllők miatt inkább a mögöttes tartalom legyen rendben (féknyergek). Amúgy még nem tettem fel, nemsoká, ma du. lesz itt az ideje!