Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 110168

Ennek a valamikor Borsodi vízműveknél kezdő, keletre eladott 256-osnak mi lehetett a 3betű-három szám rendszáma?

https://fotobus.msk.ru/vehicle/1695707/#n2296265

nohab Creative Commons License 2024.02.23 0 2 110167

Ezen a képen kiválóan látszik a bevezető korai állapota!

 

Budapest XV. kerülete 1979. augusztus 24. - légifotó 1979-0283-4944 -fentrol.hu

Előzmény: f_k (110146)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 -1 3 110166

Az első 256-osok mikor jöttek?

 

1977-ben.

GF 03-01-től GF 03-22-ig.

Ólajtós 256-sok.

Világoskék-vaj színűek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

556 csak Budapesten járt Magyarországon belül?

 

Tudtommal igen.

(a próba kocsi koválygásait most nem ide értve)

 

Ikarus-557 (helyközi) volt Veszprémben és Miskolcon is.

De 556-os helyi emlékeim szerint csak Budapesten.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110164)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110165

Utánanéztem, és úgy néz ki, a Volánbusznak szállított kocsik így néztek ki (Ikarus 282.02).

És volt egy hasonló ajtóelrendezésű, eredetileg a Szovjetuniónak szánt 282.01 is.

Előzmény: trizs77 (110157)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110164

55/66 is volt még 1982-ig.

 

Az első 256-osok mikor jöttek?

556 csak Budapesten járt Magyarországon belül?

Előzmény: trizs77 (110157)
AndrewGL1 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110163

Sziasztok!

A honi Ikarus 386SL tulajdonosával szeretnék kommunikálni. Itt van valahol? :)

Üdv,

A.

EKM-765 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 110162

Budapest- Esztergom között járt ilyen a 80-as években. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110158)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110161

Van egy tippem, hogy ez lett később a GF-23-68 (Ikarus 282.02).

Előzmény: trizs77 (110159)
zoandras Creative Commons License 2024.02.22 0 4 110160

Olvasom a teherautók összegyüjtését és bekapcsolódok egy illusztrációval, persze Ikarus is van képen, hogy ne legyen off:

Előzmény: trizs77 (110157)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 0 2 110159

Gondolom 1 db

Előzmény: Gordon Zsigmond (110158)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 4 110158

Ilyen, keskeny első ajtóval szerelt 282-est még nem is láttam, hány példány épült ebből az alsorozatból?

trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 110157

Csak TATRA-ból is volt, 138-as, 141-es, 148-as és pár 813-as is.

s ezek csak pár db-os szériák voltak.

 

De 1970-es években az itt ON Ikarusból is volt a Volánoknál :

 - 311,

 - 620,

 - 630,

 - 620/630 csuklós,

 - 180,

 - 211,

 - 250,

 - 255,

 - 266,

 - 280

meg amit még kifelejtettem.

 

Előzmény: triplaharom (110155)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110156

Liaz...

Vagy később a különféle (részben a HC-tól levetett) nyugati típusok.

Előzmény: triplaharom (110155)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110155

Tatra és Avia ...

Előzmény: triplaharom (110154)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110154

A Barkast ki ne hagyjuk már !

Előzmény: bugadoktor (110153)
bugadoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110153

"Azért a volánnál 70-es évektől nagyrészt csak az IFA W50 - ZIL130 - Rába 831 szentháromságot. "

Nono! A 70-es években volt még sok Csepel 420 - 450, Skoda RT-MT, Molotov, Karpati - Bucegi, Robur, ZUK, Nysa, néhol UAZ.

Előzmény: riezaK (110152)
riezaK Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110152

Emiatt csak teherautóból egy-egy megyében kb. 40-60 különböző típusú teherautót üzemeltettek sok száz db-os állománnyal.

 

Azért a volánnál 70-es évektől nagyrészt csak az IFA W50 - ZIL130 - Rába 831 szentháromságot. 

Előzmény: trizs77 (110151)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 2 110151

Vidéken elég nagy javító kapacitás problémák voltak akkoriban.

 

Ne feledd, hogy kb. 1989-ig a megyei volánok vegyes profilú társaságok voltak, teher + személy együtt.

 

Emiatt csak teherautóból egy-egy megyében kb. 40-60 különböző típusú teherautót üzemeltettek sok száz db-os állománnyal.

Ez a sokszínűség nagyon rontotta a hozzáértést, az alkatrész utánpótlást, a ráfordítható javító időt.

Előzmény: nemeza (110149)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110150

Igaz, nem Borsod, de már nagyon a felső határán van Hevesnek Szilvásvárad. 2016-ban egy Finglong a falu közepén megadta magát. Volánbusz alvállalkozó (2016-ot, tehát a KK-k idejét éljük), de sokszor láthattuk, hogy az alvállalkozók roncsait is a nagy VB vontatója menti ki. 

Szóval ez a LIG-541-es két napon át taposta egy helyben az aszfaltot az Egri úton, mire kijött érte egy szervízkocsi, majd pedig a VB vontatója Budapestről kijött érte. 

Előzmény: nemeza (110149)
nemeza Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110149

Akkor ezrk szerint annak esélye sem volt, hogy Miskolcról kimegy a vontató, Miskolcon megcsinálják, majd számlával együtt hazakocog a busz akár egy járaton vagy mentesítőként.

Előzmény: trizs77 (110148)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 7 110148

A 20.számú Volánnak (Volánbusz) a legtöbb Volánnal jó kapcsolata volt.

Ha gondunk volt valahol általában segítettek.

 

Pár Volánnal karcos volt a viszony.

sofőr szinten nem tudtuk miért.

 

a 3.számú Volán (később Borsod Volán) ezek egyike volt.

Egész pályafutásom alatt soha, sehol, annyi csősz nem ellenőrzött engem mint ott.

Mindíg rendben volt a busz is, az utasok is, jegyek is, én is.

 

Úgy néztek rám mint valami UFO-ra, hogy még a csomagládában is minden csomagon volt csomagjegy.

 

---------------------------------------------------

 

Engem abszolút nem lepett meg, hogy nem a Volánbusz hanem a Volán Tröszt, országos, központi fő ügyeletesét is elhajtották (nincs szabad buszunk címszóval) akkor vasárnap.

Pedig akkoriban kb. 500 db buszuk volt a borsodiaknak és pótlásnak egy Ik-266 is megfelelt volna.

De ők inkább nem.

 

Ezért nem csodálkoztam, hogy a Tengerszem Szálló előtt ott hagyott buszért nem a miskolci Rába ment el, hanem Budapestről küldtek inkább egyet.

 

amúgy mindegy volt mert a miskolci megy ki Miskolcról Jósvafőre és felakasztva hazahúzza Budapestre, akkor innen Budapestről meg üresen megy haza Miskolcra.

Kilométerben kb. ugyanott vannak mint ahogy hétfőn délelőtt a budapesti Rába felzörgött üresen Jósvafőre, ott felakasztotta a hibás IkARUS-255-t és hazahúzta az Andor utcába.

 

 

 

Előzmény: BHK-443 (110147)
BHK-443 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 110147

"főnökök úgy döntöttek, hogy a Jósvafőn maradt Ik-255-ért hétfőn Budapestről lement egy RÁBA vontató és felvontatta Budapestre.

GC 65-23"

 

Hülyeségért akkor sem kellett sorba állni!

 

Ez a kiváló szokás évtizedekig megmaradt.

Előzmény: trizs77 (110143)
f_k Creative Commons License 2024.02.20 0 3 110146

M3 1981

 

épített szakaszok

A Korabeli Volánok távolsági járatai jellemzően Ik-255 lettek kiadva ( Bp-Salgótarján, Bp- Nagyvisnyó etc.)

A salgótarjáni 1979 től már Domonyvölgyig használta az M3-ast a Bp- Gyöngyös Bp- Nagyvsnyó járatok a 4. sz Volánnál 1981-től nem álltak meg Bp Hatvan között amikor elkészült az M3 Hatvanig.

A 20 as Volán vegyesen részben lassújáratokat a régi 3 ason részben gyorsjáratokat közlekedetett az M3 ason.

Előzmény: timetable (110142)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 6 110145

Amúgy a főmenetet által - telefonon - elmondott terv nem ez volt.

Azt közölte velünk, hogy :

 

1./ Miskolc nem tud adni vasárnap délben Ik-255-t, ez tehát kiesik.

Ok.

 

2./ Kazincbarcika szintén nem.

Ok.

 

3./ Mi vigyük be ezzel a 311-tel a járatot Jósvafőtől-Kazincbarcikáig.

Ott kapunk egy barcikai 266-t sofőrrel együtt, azzal hazahozom a járatot, a GC 43-00 meg visszamegy Jósvafőre.

 

4./ De mire Kazincbarcikára értünk az ottaniaknak eszük ágában se volt kocsit adni inkább elhíresztelték a városban, hogy mi készül (még nem volt mobil)

 

képzeld 311-es viszi a pesti járatot

 

és összecsődültek röhögni rajtunk.

Így is csinálták.

 

A 311-es kocsik akkoriban már igen ritkán lépték át az adott megyék határait.

 

Ez nem volt világforradalmi tett hisz a májusi osztálykirándulós három hétben minden megyéből ahol még volt 311-es eljutott ilyen busz Budapestre is, más városokba is, nem beszélve a sok-sok TSZ 311-ről.

 

De menetrendszerinti forgalomban alig dolgoztak, távolsági menetrendszerintiben meg már évek óta nem.

Azon kívül a szakma még összetartóbb volt.

Nem volt mobil mégis a legkülömbfélébb módon (vasúti telefon, rendőr URH, erdész hasáb rádió, stb.) értesítették egymást, hogy menj csak ki X utcára, ilyet rég láttál......................:-))

 

 

Előzmény: btbtbtbt (110141)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 110144

Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe."

 

Az Edelény nem lehet, hogy inkább Ormosbánya volt?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ebben Neked van igazad.

Ennyire nem ismertem a részleteket.

Előzmény: btbtbtbt (110141)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110143

Igen Hatvantól.

De a budapesti bevezető szakasz utolsó kb. 1 km-re hiányzott.

Bejöttél a Rákospatakig autópályán.

Ott át a patakon egy jobb kanyar a hid után szűken, majd Szőnyi út, és kb. a Nagy Lajos magasságában vissza.

 

A magyarázat az, hogy a budapesti kivezető szakasz nyomvonalának kb. 1 km hosszában akkoriban még volt, akkoriban bontották el éppen az egyik katonai építő zászlóalj fabarakkjait (kb. 300 lapátos építő katona) aki többek között az M3-t is építették.

 

Az Ik-311 sík úton terhelten tudott kb. 70 km/h-t.

Egertől Budapestig általában 50-60 km/h között jöttünk.

Emelkedőkön ez visszaesett 15-20 km/h-ra.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

a főnökök úgy döntöttek, hogy a Jósvafőn maradt Ik-255-ért hétfőn Budapestről lement egy RÁBA vontató és felvontatta Budapestre.

GC 65-23

Megcsinálták.

Az egyik legrosszabb 255-ös volt a garázsban.

Morogtunk miatta, hogy ilyen hosszú útra, ilyen rossz állapotú kocsi van oda beosztva.

Oka az volt, hogy a vonal állandó buszvezetője (Győző)  mindíg botrányt, balhét csinált.

Számtalan fegyelmi ügye volt.

Elbocsátották, visszavették, stb.

 

Valahol már megírtam.

A vonal jó volt, de rossz volt vele dolgozni.

 

 

 

Előzmény: timetable (110142)
timetable Creative Commons License 2024.02.20 0 2 110142

a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Honnan volt akkoriban autópálya, Hatvantól? Az M3-ason se nagyon fordulhatott meg ez a típus más alkalommal menetrend szerinti járatban, ha csak a 70'-es évek végén nem akadt még belőlük az Aszód környéki vonalakon...

 

Említed, hogy nem akartátok széthajtani a motort. Sík terepen mennyi volt vele a kényelmes utazósebesség?

 

A Jósvafőn maradt műszaki hibás járművet vontató húzta aztán a legközelebbi telepre?

Előzmény: trizs77 (110136)
btbtbtbt Creative Commons License 2024.02.20 0 3 110141

Vicces lenne újra kipróbálni az esetet budapesti járattal. Akad még Ózdon Ikarus 256 is (JSZ-375), vagy Encsen Ikarus 263 (GXD-417), ráadásul nem is 10-, hanem 27 és 25 évesek, ki tudja hány millói km futásteljesítménnyel.:)

A Népligetbe nem csak az Esélyegyenlőségi Ombudsman jönne ki, hanem a Greenpeace is hozzájuk láncolná magát a világvégéig hátralévő kicsi ideig.

 

"Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe."

 

Az Edelény nem lehet, hogy inkább Ormosbánya volt?

Előzmény: trizs77 (110140)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110140

nem lehetett rossz állapotban.))

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

biztosan nem volt rossz állapotban.

 

Úgy kb. 1975-től elég sűrűn előfordult - ami azelőtt nem nagyon volt akövös- volános divat- hogy egy gyári új IKARUS  (211 vagy 266, 280, )  odakerült valahová egy megyei volán egyik falujába helyközi járatra, és 8-12 év után onnan selejtezték.

 

Magyarul egész életében azt a - fordájába tartozó - 4-5 járatot járta, azonos környéken.

Négy-hat állandó buszvezetővel és persze a szabadságos beváltókkal.

 

Eltelt a 8-12 év és még kilométer se sok volt bennük, hisz ezek a buszok ritkán futottak napi 300 km-nél többet.

Sőőőt.

Sok volt köztük amelyik hétvégente nem is járt.

 

A Jósvafői IKARUS-311 azért is volt icirit furcsaság mert amikor készült (1971-ben) még ez nem volt divat.

De ez a kocsi - gazdája elmondása alapján - valamiért az élete első napjától ott járt Jósvafőn addig amíg üzemben volt.

Azt mondta a gazdája, hogy a miskolci kollégák elhozták Fehérvárról (nem Ő).

Kb. egy hétig állt Miskolcon.

Nem járt sehová.

Majd, a váltótársával egy akkor már nagyon idős bácsival, berendelték őt is Miskolcra és minden ünnepélyesség nélkül átadták nekik.

Ők hozták haza Jósvafőre üresen.

 

A két ráncajtó végig működő képes volt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ep128 (110138)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 3 110139

Nem tudom.

Egy borsod megyeit kell(ene) erről megkérdezni.

 

Amúgy egy busz lehet akármilyen szipi-szupi állapotában életében, lehet gondos kezekben is, sűrűn előfordul, hogy selejtezésekor elviszik egy 40-70 km-re telepre, ami lehet Volán telep is de lehet vastelep is.

 

Az ott dolgozóknak nem jelent semmit az a busz.

Csak egy db, jövő hét keddre bontásra beütemezett ócskaság.

És szétvágják.

 

Előzmény: Ep128 (110138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!