Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 173902

Az  kaktusz.22 az nem az én nickem.

Előzmény: 4728ITI (173894)
garázsharcos Creative Commons License 2024.01.21 0 0 173901

Nem túl nehéz nagyobb teljesítményt kihozni egy 2T motorból, inkább az a nehéz, hogy ne veszįtse el a rugalmasságát.

Az említett dolog kb 17 ével ezelőtt született, azt még tudom, hogy Debrecen környékére került, de aztán nyomát vesztettem.Egy pici zseb-enduro volt, 16 hátsó és 19 első kerekekkel, olasz Marzocchi hidraulikus villával elöl, Simson rugókkal hátul, dupla háromszög acélcső vázzal, Bing 18 karbival, rezonátoros kipuffal.

Ma már tudom, hogy a 210 hengeren mi nem volt jó, akár le is rajzolhatnám, nem volt eléggé rugalmas, ha jobban alakítom a csatornákat, sokkal kényelmesebben ment volna.

Így is ment, csak kissé "vadállat" volt, ahogy mondták.

De, mint mondják: mindig tanul az ember valamit...

Előzmény: 4728ITI (173900)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.21 0 0 173900

Azért az egy nagyon komoly teljesítmény egy Babszitól. Gondolom nagy örömmel töltött el az a siker. Megvan még az a motorod, vagy máshoz került? Érdekel a története.

Előzmény: garázsharcos (173899)
garázsharcos Creative Commons License 2024.01.21 0 0 173899

Szervusz!

Érzésre nem volt nagy különbség, de mérésre igen.

Alig változtattam a hengeren, a vezérlési szögek kb 

130/125/145 (sz/át/kip), minden más eredeti volt.

Mérni úgy szoktam, hogy van a közelemben a város bejáratánál

sebességmérő, azon pár próba után elérte az 54-es számot.

Később a barátom használta, aki halvány 70 kg, ezért

feltettem egy 13-as kislánckereket, azzal gyorsabb volt.

Persze kérdés, mennyire pontos az a radaros sebességmérő.

Amikor konkrétan érezni lehetett a különbséget, főleg nyomatékban, 

az egy 210-es henger volt, de a testvértípus 44 mm löketű blokkján,

úgy már 42x44, azaz 60,9 ccm.

Ez a motor tudott menni, egyszer 83-al futottam trafiba...

Előzmény: 4728ITI (173898)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173898

Érezhető volt a nagyobb köbcenti? Vagy mást is tuningoltál? Mennyi volt a végsebesség?

Előzmény: garázsharcos (173897)
garázsharcos Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173897

Igen, nagyobbat nem kínálnak a gyártók/kereskedők.

Ez azzal kapcsolatban lehet, hogy a hengerszoknya kellő vastag kell hogy maradjon, mert ha túl vékony lesz a fúrástól, könnyen megreped, sőt el is törhet.

42-es méretet használtam magam is, nem volt vele semmi gond, sokat elment.

 

Előzmény: 4728ITI (173896)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173896

Köszönöm.

Akkor Babettánál ez a max?

Előzmény: garázsharcos (173895)
garázsharcos Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173895

A legnagyobb kapható túlméret a boltokban 42 mm, amivel 56,77 köbcentis a motor.

Előzmény: 4728ITI (173894)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173894

Tudom, de én nem akartam nagyobbat. Bár ahogy nézegettem 126 Euróért lehet kapni 70 ccm-es komplett szettet porlasztóval, légszűrővel.

Egyébként egy Babetta hengernél melyik a legnagyobb méret, amire felfúrható?

Előzmény: kaktusz.22 (173893)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 173893

A térfogat nagyon fontos!

4728ITI Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173892

Igen. 50-es, de a vezérlése más és a feltöltő és kipufogó nyílásai is nagyobbak. Ezért nagyobb porlasztó és nagyobb átmérőjű kipufogó kellett hozzá hogy a 2,5 LE-ből, 4,5 LE legyen. A fordulat is megnőtt, 10 ezerig. Persze a fogyasztás is megnőtt 3 liter fölé, de valamit valamiért. Így most 45 helyett, 70 fölött tud menni.

Előzmény: kaktusz 22 (173891)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173891

Ez a Racing magyarul vereny szett. Ugyan az a térfogatméret mint az eredeti?

Előzmény: 4728ITI (173890)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173890

Igen, ezt szettben lehet kapni. Airsal T6 Racing, Spanyol gyártmány. Ezzel kb. 2 LE-vel erősebb a motor.

Előzmény: kaktusz 22 (173889)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173889

Gondolom, hogy a dugó is gyári hozzá. A dugó ovaliását "kisipari" megmunkálással meg sem tudják csinálni, A dugó a csapszeg oldalán kisebb átmérőjű, mert ott a több anyag miatt nagyobb a hőtágulása. Ez be van kalkulálva. Sőt van kúpossága is. Felül kisebb átmérőjű ugyanezért. (Ilyen esetben lehet az illesztést is pontosabbra venni.) Ez nem a Babetta kategória. Ott minden "kerek", :)

Előzmény: 4728ITI (173888)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173888

Ebből a szempontból nekem szerencsém van, mer az én motoromhoz, ami nem Babetta, lehet kapni alu hengert, amit nem kell bejáratni.

Előzmény: kaktusz 22 (173887)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173887

A gyálilag illesztett motorban tuti,hogy gyári dugó van. Megvan pl. az ovalitása és az anyagminősége.

De a Babettánál megadták a bejáratási metodust új korában. Mai motoroknál ez már nincs. Anyagm inőség és illesztés.

Előzmény: 4728ITI (173884)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173886

Telesen megértem a hozzáállásod. Sőt, nagyon megértem, mert a dugattyú anyaga is nagyon befolyásolja a hőtágulását. (ezért írtam, hogy minőségi dugót válasszon, mert már vannak itt dugóöntők akik kanalakból kilincsekből is öntenek dugattyút.) A fúrómesterek szeretik  lazábbra illeszteni a dugót a hengerbe, biztos ami biztos alapon. (nem hozzák vissza legalább a kuncsaftok reklamációban, hogy megragadt a dugó, mert szorosra lett illesztve) a Sajnos a Babetta esetében sok a gagyi dugó, úgyhogy megértem a hozzáállást. Pontosan jól ítrad, hogy a hengert kerek számra fúrják és a dugó alatta van. Ezért illesztettem be a linket, hogy a simson dugó 2 századdal van alatta. Gyárilag! Akkor miről beszélünk? Te fúrd 3-4 százados illesztésre. Ámen!

Előzmény: ívfény (173885)
ívfény Creative Commons License 2024.01.16 0 0 173885

véleményem szerint ez a 2 század erősen tulspilázása a dolgoknak! és teljesen felesleges, csak problémákat szül a bejáratásnál, mondom ezt azért is, mert csináltam már pár ilyet külön kéérésre,én, már kb 40 éve furok hengereket és javitok főtengelyeket, tudom miről beszélek! de az esetek, kb 80%-ában probléma volt, mert szorult a dugyattyu, megcsikozta a hengerfalat és a dugattyut magát is olykor, volt, hogy a szorulás miatt felkenödött a dugattyu anyaga a gyűrűkre és ezért azok beszorultak és nem volt kompresszzio, szerintem bőven jo a 3-4 százados illesztés, mint ami gyárilag is, meg van adva, azzal is, lehet egy igen jo kompressziojú motort csinálni és nem kell himestojásként bejáratni. persze vannak kivételek a dugattyu illesztés szabályainál, mivel manapság, már mindenből miindenki csinál dugattyukat, még ajtokilincsből is öntenek és mindegyik anyagösszetételű dugattyunak más a hőtágulási tényezője! de inkább a mégnagyobb hézagu illesztés felé, mint a 2 század felé.  furásnál ökölszabály ezért, hogy a hengert nullásra furom, mert a dugattyut a nullás méretű hengerhez gyártják, még a kilincsből öntők is, a dugattyu gyártok, tudják a legjobban az álltaluk gyártott dugonak mekkora a hőtágulása,  ez azt eredményezi, hogy ,amikor a dugattyu, eléri az üzemi höfokát, annyira tágul ki, hogy az ő kotyogása a hengerben,, kb 2 század lesz, így nem fog szorulni, de, ha alapbol egy hideg állapotában 2 százados dugattyut elkezd melegiteni az ember a használat során, az a 2 század el fog tűnni, mert a dugattyu beletágul a hengerbe értelem szerűen? probáld csak ki, mérj meg egy hideg dugattyut és melegitsd fel, csak 100 fokra és mérd meg ugy is, megfogsz lepödni, emnnyivel nagyobb méretet fogsz mérni, mint hidegen. ezért tulspila a 2 század!

Előzmény: kaktusz 22 (173883)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 173884

Én ezt nem értem. A gyárilag kihozott motoroknál nem kellett ennyire foglalkozni a bejáratással. Ők talán lazábbra illesztették?

Előzmény: kaktusz 22 (173882)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 173883

Helyesbítek!!!! Nem a gázt, hanem a gyújtást kell levenni, vagy a dekompresszort kinyitni. Abban az esetben, ha hallani a motor hangján, hogy szorulni kezd. A gaz maradjon fullon, hogy kapjon kenést és hűtést a

dugó-henger.

Előzmény: kaktusz 22 (173882)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 173882

Hogy te hogyan illeszted, az a te dolgod. A gyári dugóknál a kerek méret alatt 2 százados a különbség a dugónál. Ez az a min. méret. A 3 század a max. fúrásnál. (ezt befolyásolja, hogy a hengerfal megmunkálása milyen minőségű) Az igaz, hogy minnél szorosabb az illesztés, annál óvatosabban kell bejáratni. Én olajosabb keverékkel 1: 20 al kezdek és terheletlenül sztenderen járatom egy ideig. Majd 1: 33 keverékkel rövidebb utakon megyek vele nem pörgetve a motort. ( kb.500 km) Utánna fokozatosan terhelem és nagyon figyelem a hangját. Azt hallani, ha le kell venni a gázt azonnal. A mai modern új motoroknál már nincs bejáratási periódus megadva.

Előzmény: ívfény (173881)
ívfény Creative Commons License 2024.01.10 0 0 173881

a  század egy kicsit kicsi, nagyon sokáig kell járatni, hogy ne szoruljon meg melegebb időkben én 3-4 századra szoktam illeszteni a tabletta hengereket,

Előzmény: kaktusz 22 (173880)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 173880

A hengernek nincs válla és a fala nem karcos, akkor beleteszed az új dugattyúgyűrűt. Azon már látod, hogy mennyire kopott a henger. (a gyűrű sliccelés hézagon) Amennyiben 2-3 tizednél nagyobb, akkor fúrni kell a következő méretre a hengert. (ez esetben gépmunka) Mindegy, hogy hogyan csinaálják, csak pontos és jó legyen. A 40-es hengerbe az a dugó már nem jó, ami tizedes eltérés. Az illesztési hézag 2 század a dugó és a henger közti méret.

Előzmény: 1413 (173878)
1413 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 173879

Sziasztok,

 

207-es babettába (210-es hengerrel) milyen gyertyát ajánlanátok?

 

köszi!

1413 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 173878

Igen, használt henger. Az a baj, hogy a dugattyú egy tizeddel kisebb mint aminek kéne ennie. Úgy látszik az csak egy névleges méret. Sajnos átesik a hengeren. Ha rendelek eggyel nagyobbat, és netán egy kicsit szorulna a hengerben, akkor hónolással össze lehet passzítani őket?

 

Köszi!

Előzmény: kaktusz 22 (173877)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 173877

Az a 40-es henger az egy használt kopott henger? Ha nincs válla és nincs a hener falán sérülés, akkor nem feltétlen kell fúrni. ( belepróbálod a dugattyúgyűrűt és a hézagon már látod, hogy mi a helyzet) De az sosem lesz olyan, mint a méretre fúrt. Amint írtam, az a jó illesztés, ha a dugó a saját súlyától lassan átcsúszik a hengeren. Nem szárazon! Ha átesik, akkor az már nem a legjobb. Ha a hengerben oldalirányban esetleg kottyan is, akkor az már fúrásra érett.

Működéskor  a csörgés csörömpölés a jellemzője. 

Előzmény: 1413 (173876)
1413 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 173876

Sziasztok,

 

Megjött a 40-es hengerhez rendelt 40-es dugattyúm, ami valójában csak 39,9 mm.

Szerintetek csörögni fog ?

 

Köszi!

4728ITI Creative Commons License 2024.01.08 0 0 173875

Köszönöm a kedvességed!

Előzmény: kaktusz 22 (173874)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 173874

Nem is miattad írtam, csak megemlítettem, hogy ne legyen belőle féreértés. :)

 

Előzmény: 4728ITI (173872)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.08 0 0 173873

Ne haragudj hogy egy ilyen rövid választ írtam a világításról, ha érdekel, szívesen segítek a megvalósításban. Egyáltalán nem bonyolult, ráadásul nem drága a megoldás.

Előzmény: kaktusz 22 (173871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!