Nem túl nehéz nagyobb teljesítményt kihozni egy 2T motorból, inkább az a nehéz, hogy ne veszįtse el a rugalmasságát.
Az említett dolog kb 17 ével ezelőtt született, azt még tudom, hogy Debrecen környékére került, de aztán nyomát vesztettem.Egy pici zseb-enduro volt, 16 hátsó és 19 első kerekekkel, olasz Marzocchi hidraulikus villával elöl, Simson rugókkal hátul, dupla háromszög acélcső vázzal, Bing 18 karbival, rezonátoros kipuffal.
Ma már tudom, hogy a 210 hengeren mi nem volt jó, akár le is rajzolhatnám, nem volt eléggé rugalmas, ha jobban alakítom a csatornákat, sokkal kényelmesebben ment volna.
Így is ment, csak kissé "vadállat" volt, ahogy mondták.
De, mint mondják: mindig tanul az ember valamit...
Azért az egy nagyon komoly teljesítmény egy Babszitól. Gondolom nagy örömmel töltött el az a siker. Megvan még az a motorod, vagy máshoz került? Érdekel a története.
Igen, nagyobbat nem kínálnak a gyártók/kereskedők.
Ez azzal kapcsolatban lehet, hogy a hengerszoknya kellő vastag kell hogy maradjon, mert ha túl vékony lesz a fúrástól, könnyen megreped, sőt el is törhet.
42-es méretet használtam magam is, nem volt vele semmi gond, sokat elment.
Igen. 50-es, de a vezérlése más és a feltöltő és kipufogó nyílásai is nagyobbak. Ezért nagyobb porlasztó és nagyobb átmérőjű kipufogó kellett hozzá hogy a 2,5 LE-ből, 4,5 LE legyen. A fordulat is megnőtt, 10 ezerig. Persze a fogyasztás is megnőtt 3 liter fölé, de valamit valamiért. Így most 45 helyett, 70 fölött tud menni.
Gondolom, hogy a dugó is gyári hozzá. A dugó ovaliását "kisipari" megmunkálással meg sem tudják csinálni, A dugó a csapszeg oldalán kisebb átmérőjű, mert ott a több anyag miatt nagyobb a hőtágulása. Ez be van kalkulálva. Sőt van kúpossága is. Felül kisebb átmérőjű ugyanezért. (Ilyen esetben lehet az illesztést is pontosabbra venni.) Ez nem a Babetta kategória. Ott minden "kerek", :)
Telesen megértem a hozzáállásod. Sőt, nagyon megértem, mert a dugattyú anyaga is nagyon befolyásolja a hőtágulását. (ezért írtam, hogy minőségi dugót válasszon, mert már vannak itt dugóöntők akik kanalakból kilincsekből is öntenek dugattyút.) A fúrómesterek szeretik lazábbra illeszteni a dugót a hengerbe, biztos ami biztos alapon. (nem hozzák vissza legalább a kuncsaftok reklamációban, hogy megragadt a dugó, mert szorosra lett illesztve) a Sajnos a Babetta esetében sok a gagyi dugó, úgyhogy megértem a hozzáállást. Pontosan jól ítrad, hogy a hengert kerek számra fúrják és a dugó alatta van. Ezért illesztettem be a linket, hogy a simson dugó 2 századdal van alatta. Gyárilag! Akkor miről beszélünk? Te fúrd 3-4 százados illesztésre. Ámen!
véleményem szerint ez a 2 század erősen tulspilázása a dolgoknak! és teljesen felesleges, csak problémákat szül a bejáratásnál, mondom ezt azért is, mert csináltam már pár ilyet külön kéérésre,én, már kb 40 éve furok hengereket és javitok főtengelyeket, tudom miről beszélek! de az esetek, kb 80%-ában probléma volt, mert szorult a dugyattyu, megcsikozta a hengerfalat és a dugattyut magát is olykor, volt, hogy a szorulás miatt felkenödött a dugattyu anyaga a gyűrűkre és ezért azok beszorultak és nem volt kompresszzio, szerintem bőven jo a 3-4 százados illesztés, mint ami gyárilag is, meg van adva, azzal is, lehet egy igen jo kompressziojú motort csinálni és nem kell himestojásként bejáratni. persze vannak kivételek a dugattyu illesztés szabályainál, mivel manapság, már mindenből miindenki csinál dugattyukat, még ajtokilincsből is öntenek és mindegyik anyagösszetételű dugattyunak más a hőtágulási tényezője! de inkább a mégnagyobb hézagu illesztés felé, mint a 2 század felé. furásnál ökölszabály ezért, hogy a hengert nullásra furom, mert a dugattyut a nullás méretű hengerhez gyártják, még a kilincsből öntők is, a dugattyu gyártok, tudják a legjobban az álltaluk gyártott dugonak mekkora a hőtágulása, ez azt eredményezi, hogy ,amikor a dugattyu, eléri az üzemi höfokát, annyira tágul ki, hogy az ő kotyogása a hengerben,, kb 2 század lesz, így nem fog szorulni, de, ha alapbol egy hideg állapotában 2 százados dugattyut elkezd melegiteni az ember a használat során, az a 2 század el fog tűnni, mert a dugattyu beletágul a hengerbe értelem szerűen? probáld csak ki, mérj meg egy hideg dugattyut és melegitsd fel, csak 100 fokra és mérd meg ugy is, megfogsz lepödni, emnnyivel nagyobb méretet fogsz mérni, mint hidegen. ezért tulspila a 2 század!
Helyesbítek!!!! Nem a gázt, hanem a gyújtást kell levenni, vagy a dekompresszort kinyitni. Abban az esetben, ha hallani a motor hangján, hogy szorulni kezd. A gaz maradjon fullon, hogy kapjon kenést és hűtést a
Hogy te hogyan illeszted, az a te dolgod. A gyári dugóknál a kerek méret alatt 2 százados a különbség a dugónál. Ez az a min. méret. A 3 század a max. fúrásnál. (ezt befolyásolja, hogy a hengerfal megmunkálása milyen minőségű) Az igaz, hogy minnél szorosabb az illesztés, annál óvatosabban kell bejáratni. Én olajosabb keverékkel 1: 20 al kezdek és terheletlenül sztenderen járatom egy ideig. Majd 1: 33 keverékkel rövidebb utakon megyek vele nem pörgetve a motort. ( kb.500 km) Utánna fokozatosan terhelem és nagyon figyelem a hangját. Azt hallani, ha le kell venni a gázt azonnal. A mai modern új motoroknál már nincs bejáratási periódus megadva.
a század egy kicsit kicsi, nagyon sokáig kell járatni, hogy ne szoruljon meg melegebb időkben én 3-4 századra szoktam illeszteni a tabletta hengereket,
A hengernek nincs válla és a fala nem karcos, akkor beleteszed az új dugattyúgyűrűt. Azon már látod, hogy mennyire kopott a henger. (a gyűrű sliccelés hézagon) Amennyiben 2-3 tizednél nagyobb, akkor fúrni kell a következő méretre a hengert. (ez esetben gépmunka) Mindegy, hogy hogyan csinaálják, csak pontos és jó legyen. A 40-es hengerbe az a dugó már nem jó, ami tizedes eltérés. Az illesztési hézag 2 század a dugó és a henger közti méret.
Igen, használt henger. Az a baj, hogy a dugattyú egy tizeddel kisebb mint aminek kéne ennie. Úgy látszik az csak egy névleges méret. Sajnos átesik a hengeren. Ha rendelek eggyel nagyobbat, és netán egy kicsit szorulna a hengerben, akkor hónolással össze lehet passzítani őket?
Az a 40-es henger az egy használt kopott henger? Ha nincs válla és nincs a hener falán sérülés, akkor nem feltétlen kell fúrni. ( belepróbálod a dugattyúgyűrűt és a hézagon már látod, hogy mi a helyzet) De az sosem lesz olyan, mint a méretre fúrt. Amint írtam, az a jó illesztés, ha a dugó a saját súlyától lassan átcsúszik a hengeren. Nem szárazon! Ha átesik, akkor az már nem a legjobb. Ha a hengerben oldalirányban esetleg kottyan is, akkor az már fúrásra érett.
Ne haragudj hogy egy ilyen rövid választ írtam a világításról, ha érdekel, szívesen segítek a megvalósításban. Egyáltalán nem bonyolult, ráadásul nem drága a megoldás.