Tegnapi szerzeményem Romániából. Sok minden van kint a Daciához, rendelni lehet ami nincs. Megyek még valamelyik hétvégén, ha valakinek kel valami, szívesen megkérdezem-megnézem.
Lelkes tulaj, avantgárd járgány, viszont nem látszik különösebben, hogy rozsdagondokkal küzdene. A szellőzőrács szerintem stimmel az évjárathoz. Nem biztos, hogy félni kellene ettől az autótól, sőt szerintem a gazda "értő" gazda lehet. (Nem ismerem)
Visszaalakítani sajnos nem annyira egyszerű,illetve majdnem lehetetlen,ha csak a "C" oszlopi szellőzőre gondolunk,vagy a tetődíszlécezésre. Az elejét is sokkal bonyolultabb mint az elsőre látszik.(plusz nehezítő faktor sz elejéhez való alkatrészek beszerzése.) :(
Türelem, néha olyanból is felkerül egy-egy szép darab, szoktak olyat is hirdetni néha. (Bár csak 1981 utánit) Itt a fórumon ha visszaolvasol kicsit egy kéket, igaz korróziós gondokkal de jó gazdának ajánlottak idén.
Köszi a keresgélést amúgy az 1979-1984 közötti "öszvér" lenne az igazi, arra fáj nagyon a fogam( nekünk olyan volt), vagy egy ilyen 84 utánit visszaalakítani. :)
A hirdetésben korrekten leírják, hogy újrafényezett. A képeken is látszik, hogy komolyabb szétszerelés nélkül, valószínűleg a korrodált részek kivágásával, javították a karosszériát. Ilyennek látom én például a jobb és bal hátsó keréknél a sárvédőív egy részét. A beltere viszont egész szép. Ha úgy számolsz, hogy nem kell most lakatosmunkát, meg fényezési munkát végezni akkor az ár jónak is tűnhet, hiszen a kettő együtt pillanat alatt százezres tétel. Ha a megvásárlásán gondolkodsz, akkor, ha a kereskedésben végezték a karosszéria rendbetételét, akkor részletesen mutassák meg azokat a részeket, amiket kivágtak javítottak. Az autót karosszéria korrózió szempontjából nagyon alaposan át kell vizsgálni. A képek alapján csak külső fényezést kapott. Ha a motortérben első rugótornyok tetején első lámpatestek felett nem javított hólyagosodás, korrózió tapasztalható, vagy például az első szőnyegek alatt az emelőbakoknál, az ajtók belső élein, akkor én elállnék a vásárlástól, mert a most kívül szép karosszéria nagyon hamar újra beteggé válhat, félő ilyenkor, hogy az újrafényezett ajtók alja kívülről újra hólyagosodni kezd. További jellemző hely még a hátsó sárvédőívek műanyag takaróívei alatti rész melynek problémája kézzel is kitapintható, ha korróziós gond van. Amúgy én inkább gyári festésű autót keresnék, lehetőleg még a gazda, vagy családja által meghirdetve, vagy fotókkal dokumentált előzményű javított karosszériájút. Ha megveszed néhány dolgot pótolni kell, feliratok díszlécek, pedálgumi. Üdv András
Sziasztok! Szeretnék egy Dacia 1310-est venni gyerekkori kötődés miatt, de sajnos nem nagyon találok a közelben (keszthelyi vagyok) csak budapesten olyat amit érdemes lenne szerintem megnézni. Tudnáto egíteni eseleg hogy a dunántúlon nincs e olyan ami kicsit jobb állapotú KB 150000 és 200000 Ft között gondolkodom. Csatolok egy linket ezzel szemezgetek bár kicsit sokallom az árát: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/dacia/1310/dacia_1310_1_3_berlina-12165700
Ez a Dacia már Magyarországon marad :)) A Közlekedési múzeum tulajdona lett.(Magán érdemleges érdeklődés nem volt a hirdetésre. Nem restaurált hanem megőrzött állapot.)
Akkumulátor mellett vékony csövecskével, vagy rúddal felnyúlni és a zár bal oldalán (menetirány szerinti) erre az esetre kialakított kampót felnyomni. Plero is tudta szerintem...(:
Apámról rám maradt egy rahedli román Dacia 1300 és 1310-es alkatrész. Komplett kormányműtől megkezdve a hengerfej tömítésekig nagyon sok minden maradt. Belső világítás kulcsos tanksapka, belső tükör stb. Akit érdekel írjon rám nyugodtan a treverigall@freemail.hu címen.
A "rendes" hátsó szélvédő mindenképpen erős érv amellett, hogy igazad lehet. És akkor ez megmagyarázná a többi kissé elnagyolt részletet is a kasznin, ami nem a sokéves versenyhasználat, hanem a házilagos kivitelezés jele.
Nem semmi dolgok rejtőzködnek nálad. De szerintem ez egy limuzin ügyesnek indult egyedi átépítése. Ha jobban belegondolok a "gyári" kupé készítése is új limuzinok egyedi átépítése volt, csak azt sorozatszerűen készítették.
Valahogy kötődők a járgányaimhoz. Velük megélt emlékek hiába hogy forgalmi nélkül került hozzám a két autó. Remélem hogy közeljövőbe sikerül kicserélni a sári karosszériáját.
Ha Skoda 110r vagy Rapid lenne, már nem lenne fent, 3-szor ennyiért sem. Pedig nekem nagyon szimpatikus a Dacia Sport és ritkább is, mint a Skoda. Mondjuk a hosszabb tengelytávú modell azért kecsesebb, de ez is nagyon szép.