Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sárgacsikó Creative Commons License 2017.04.08 0 0 43597

Nagyon szép lett András, gratulálok!

A gépházat is megmutathatnád... :)

Előzmény: afitos (43590)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43596

Szép a verda! :)

 

De jó, h Ti már itt tartotok... :) Nekem még -túl- sok dolog van hátra... :)

Előzmény: afitos (43590)
yenoee Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43595

Azta. Ez nagyon szép lett!

Előzmény: afitos (43590)
pergerz Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43594

Gratulálunk!
 Pazar lett a Paripa!
Túrán kitudjuk rakni a Magyar Zászlót.
Kraicsi (piros TLX)
Bandi  (fehér TX kombi)
András (zöld "izé" TL)
 :) :)

Előzmény: afitos (43590)
plero Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43593

DJÁ !!!!  :D

Előzmény: afitos (43590)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43592

Nagyon szép a gép. Nem gondolkodtál el a franciás sárga fényszóróizzókon?

Előzmény: afitos (43590)
frakciós Creative Commons License 2017.04.07 0 0 43591

Jajj de gyönyörű!!!! Szívből gratulálok! -remélem még raksz fel fotókat ?

Előzmény: afitos (43590)
afitos Creative Commons License 2017.04.07 0 1 43590

Indulhat a túra! :-)

Kérem, ha valamelyikőtök környezetében felbukkan egy az alábbi hivatkozáson szereplő első kartámasz, kérem segítsen a beszerzésében, mert az bizony egyelőre hiányzik.

(Nem baj, ha a kárpitja bármilyen színű is)

https://www.olx.ro/oferta/cotiera-scaune-fata-dacia-1300-r12-frantuzeasca-ID7yKks.html#efc929183d

 

 

 

Előzmény: Fozat1 (43577)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 43589

Azt kívánom, hogy ez legyen a legfőbb gondod.

Előzmény: Sárgacsikó (43588)
Sárgacsikó Creative Commons License 2017.04.06 0 1 43588

Klasszikusokat csak pontosan idézünk. De "ez" már megszokott tőled.

 

Dredd bíró

Előzmény: Rébék Péter (43586)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 43587

Örülök ha kitaposod az utat nekem majd könnyebb lesz. Esetleg váltóáttételeket tudsz adni az automatáról?

Előzmény: R12Lucas (43584)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 43586

Dred bíró! :)

Előzmény: Sárgacsikó (43583)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 43585

A megjegyzés valóban cinikus de nem bántáskénk szántam. Annyit nem ér az egész. Magyarázkodni sincs kedvem de úgy látom vkit ez zavar. Azért írtam így mert korábban kérdeztem Zozot a fórumon és említette h van neki automata váltója és hogy utána néz mert engem érdekelne, ebben maradtunk. De ez biztosan látta mindenki aki fórumot olvassa.valóban nem tudom hogy mi módon zajlott az adásvételi csak meglepődtem. Igan mindenki annak adja akinek akarja annyiért amennyiért gondolta. Hálát adok az égnek h nem nekem kell ezt a váltós utat kitaposnom, van mellette sok más terv is. 

Köszönöm a jellemzést próbálok tanulni belőle és sajnálom ha vkit elüldöztem volna a fórum világából. Igyekszem nem elleségesnek lenni és bárkit kritizálni! segíteni ott ahol már végigmentem. 

Rád se haragszok Zozo, segítettél már párszor rajtam és a tisztelet megvan. 

R12Lucas Creative Commons License 2017.04.06 0 0 43584

Jó kis kalamajka kezd itt kialakulni, így már sajnálom, hogy megemlítettem. Szerintem legyen béke, mert nem érdemes ezen vitatkozni.

Ezt a váltót Zoli már nagyon rég eladta valakinek. Én attól az illetőtől vettem meg.

Előzmény: Rébék Péter (43582)
Sárgacsikó Creative Commons License 2017.04.06 0 1 43583

Ezt egy elég cinikus megjegyzésnek tudom csak venni... és ugyan semmi közöm hozzá, de hagy védjem meg a Zolit!

Mert ellenben veled -mint megjegyzésedből kitűnik- nagyon jó barátomnak tartom!

 

Ki vagy te, hogy egy tisztes munkában meglett embert így beoltsál? Azt csinál a cuccaival amit akar. Annak adja el, akinek akarja. És ha kedve úgy tartja akkor színes kavicsokat kér érte.

Mi itt egy baráti társaság voltunk. Mentesen mindenféle jött-ment kalmárszellemtől. Ha valakinek kellett alkatrész és másnak volt polcon akkor nagyon szívesen kisegítettük egymást. Nagyon sok esetben ingyen vagy 'betegtársi' díjszabással. (Bocs Bandi! Tudom, de az ember fejlődik, mint Te és én is.)

 

 

Mióta itt vagy csak a minőségi hozzászólások -és tagok- java tűnt el. Jössz a szakmailag, vagy a gépkönyvi előírások szerint megkérdőjelezhető tanácsaiddal. Sokszor mérnököket kioktatva. 

 

Mit tettél te a közösség érdekében? Ki predesztinált téged erre a piedesztálra? Ki jogosított fel az ilyen személyeskedésre a fórumon? Ismered-e az adásvétel minden részletét, hogy ilyen hangot engedsz meg magadnak a Zolival szemben?

 

(Bocs Zoli meg mindenki, de 'nehogymár!)

 

Szvsz ha csak ilyen minőséget tudsz képviselni akkor kívül tágasabb!

Előzmény: Rébék Péter (43582)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 43582

Köszi Zozo, hogy gondoltál rám!

Előzmény: R12Lucas (43581)
R12Lucas Creative Commons License 2017.04.05 0 0 43581

Igen, azt vettem meg. Ehhez lesz az 1.6-os motor. Ha az embernek nincs baja, akkor csinál magának. :D Itt tartok én is. :)

 

Előzmény: Rébék Péter (43580)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.05 0 0 43580

Csak nem a Zozo féle váltót?

Előzmény: R12Lucas (43579)
R12Lucas Creative Commons License 2017.04.05 0 0 43579

1.6-os hengerfejtömítésem van. Lehet, hogy mégis az 1.6-os hf-nél maradok, csak leveszek belőle. 

Közben megvettem az automata váltót is, mivel sok utánajárás után megkaptam az átalakítási engedélyt. Így hivatalosan lesz automata a Dacia.

Előzmény: Rébék Péter (43576)
afitos Creative Commons License 2017.04.04 0 0 43578

Patikát nyithatsz -:)

(Fotókat még-még!)

Előzmény: Fozat1 (43577)
Fozat1 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 43577

 

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.04 0 0 43576

Ha egy négyet teszel a kisebb szívószeleppel nyomatékosabb lesz, 2-3.5-ig húz mint a disznó, ha nem növeled kissé a sűrítést sztem nagyon gazdaságtalan motor lesz, legalább 9.5 kellene sztem de ez számolós történet. Van 1.6 hftömítésed?

Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.04 0 0 43575

Kb olyan 10-re menne fel a sűrítés ami eredetileg 9.2 ha jól emlékszem. Az üa. viszont csak 98 v100-as lehet kb 1 mm-t le kell nyesni és inkább a szívószelep a nagyobb 1.4hez képest viszont kérdés, h az 1.6-on a hf végén van e vízcsonk, Novaban nem volt így nehezíti a szívótorok karbi fűtés bekötését

Előzmény: R12Lucas (43574)
R12Lucas Creative Commons License 2017.04.03 0 0 43574

Ebben az esetben, lehetséges, hogy jobb volna az 1.6-os hengerfejből levenni 1-1,5 mm, növelve a kompressziót. Az 1.6-os hengerfejen nagyobbak a kipufogó szelepek, így ez talán hasznosabb lenne, mint alakítgatni az 1.4-et.

Előzmény: Rébék Péter (43572)
plero Creative Commons License 2017.04.03 0 0 43573

Benzinnel nem fog melegedni annyira mint gázzal!!!

Előzmény: Rébék Péter (43572)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.03 0 0 43572

Az 1.6-ra .4-nél a hengerfejen a vízfuratokat a 2-es inkább 3-as hengernél feljebb fúrtam mert mikor levettem a hengerfejet, a harmadik henger szívószelepe is majd annyira kiégett mint a kipufogó, gondolom a nagyobb hőterhelést nem úgy vitte a víz. Sztem a kisebb vízpumpa szíjtárcsa alapkövetelmény és 86fokos termosztátot is tettem mert 3000 körül 90 egy két fokra melegedett. Bár ez inkább gázos tapasztalat, benzinen lehet fasza lesz.

A hengerfejnek a káros terét csiszold símára és az éleket is kerekítsd le 2-3 mm sugárral. A szívó kipufogó nyílásokat is fecsiszoltam viszonylag simára nem baj ha nem tükőr csak a durva hibák eltünjenek , tömítésekhez igazítva a torkot is. 

Előzmény: R12Lucas (43569)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.03 0 0 43571

Tapasztalataim alapján 1300-ra 1400-as hengerej esetén a sűrítési viszony 8.8-ról kb 9.2-re nő, az előgyújtást viszont 3000-res fordulat felett visszakell kicsit venni  mert terhelésen kicsit becsöröghet v 1.4 elosztóval kell használni, utobbinál kicsit nagyobb előgyújtást lehet adni

Előzmény: R12Lucas (43569)
frakciós Creative Commons License 2017.03.31 0 0 43570

Tömítés: Akkora kell, hogy a tömítés tűzkarikája (acélgyűrű) nagyobb legyen mint a hüvely belső átmérője, nehogy belelógjon" vagyis 1.6 osé kell.

 

Előzmény: R12Lucas (43569)
R12Lucas Creative Commons License 2017.03.31 0 0 43569

Sziasztok! Lassan elkezdem az 1600-as motort összerakni. Végül is, az okos szóra hallgatva, úgy döntöttem, hogy 1400-as hengerfejet szerelek rá. A kérdésem az lenne, hogy a hengerfej alá 1400-as vagy 1600 tömítés kell?

A másik kérdésem az lenne, hogy az 1300-as motorra rátehetem az 1400-as hengerfejet? Mármint rátenni rátehetem, csak az a kérdés, hogy valami előnye lesz? Esetleg hátránya? Mi a különbség a két hengerfej között?

Rébék Péter Creative Commons License 2017.03.23 0 0 43568

Visszaraktam a 75-90-es olajat a váltóba minden csapágy szinkron fogaskerék jól van :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!