A távolságban igazad van, viszont - szerintem - a német piac elég nagy akkor is, ha mondjuk max 1200km-t vagyok hajlandó menni odafelé.
Ha valaki "csak" hazahozatni akarja, akkor annyi erővel megveheti itthon is a neppertől. Én eddig kifejezetten jó, valós km-es autókat kerestem és hoztam, ezeket itthon nem tudod megvenni, mert a nepper nem ilyent hoz be jellemzően :o
Azt, hogy más nézze meg azt, amit megveszek én sosem vállalnám be. Ha utólag kiderül valami az autóról (használtnál mindig előfordulhat), akkor az eléggé betehet a kapcsolatnak. Mert mindig előjön, hogy én vajon észrevettem volna a helyszínen? Jobb a békesség, az kétségtelen nagy segítség, ha valaki előzetesen meg tudja nézni kint az autót, de a vételkor (vagyis a döntéskor) azért nem árt, ha ott a jövendő tulaj.
Hmm .. mi szinte mindig egy nap alatt intéztünk mindent. Este érdemes úgy indulni, hogy reggel az első címen legyünk nyitáskor (ez leginkább 8 óra). Ha minden oké, akkor 9-kor már a Zulassungstellében vagyunk, tízkor az is megvan, lehet hazaindulni. Ha az első autó nem oké, akkor még van lehetőség továbbmenni és ugyanaznap lezárni az ügyet. Ott aludni akkor kellett, mikor ugyan reggel tízkor megvolt a deal, de az autó céges / bankos volt, így a kinti törzskönyv csak másnap reggelre ért oda. Az eladó fizette a szállásunkat, de nyilván egy napot "eldobtunk" ezzel. Meg egyszer az 5. autót vettük meg és hiába volt meg a deal délben, kiderült, hogy okmányiroda szerdán azon a vidéken csak délig van, ergo ott is meg kellett várni a másnapot (de ez ugye a mi hibánk is volt, mert utánajárhattunk volna, hogy Drezda nem jó szerdán)
A trelerre konkret arat kertem tavolsag es varos megjelolessel. Ket helyrol is ez jott vissza. Tehat vegyuk ezt jo adatnak.
Ha tenyleg 200 eur a rendszam es a biztositas, a kiutazas 40 eur, a hazahozatal meg 100 eur az uzemanyag es palyadij, akkor az ugyanannyi mint a treler. Mar ha nem szamoltunk el valamit. Es nem megy ra 2 nap.
Az itthoni mozgatas tenyleg elony, de a komplett honositast meg elvallaljak 35 eft-ert es lehet veluk az nkh sem szorozik.
Opcio lehet ha trelert berlek, de arban es idoben is ott vagyok.
Lehet, hogy nagyobb tavolsagon jobban megeri a labon hozatal.
Hmm .. pedig nem olyan bonyolult. b verzió: attól függ csak, hogy két hetes, vagy egy hónapos a rendszám + biztosítás és hogy te intézed magad, vagy közvetítő intézi neked. A kint élő sógorod a legjobb erre. Az egy hónapos rendszám, biztosítással, tokkal vonóval nem több, mint 200€. Osztrák matrica 10€, magyar is kb ugyanannyi. Üzemanyag autófüggő, számolj rá 100€-t. Ez összesen max 420€
kérdeztem máshol is, ide is betenném a kérdésemet.
Szóval minél többet olvasok utána annál inkább elveszek az információk forgatagában (mintha 10 embertől kérdeznéd meg, hogy mennyi az idő és mindenki mást mond).
Szóval németből szeretnék autót hozni, kb 7-800 km távolságra a lakóhelyemtől. Opció még, hogy a kornyéken él a sógorom, kinti lakcime is van és jelenleg is van német rendszámú autója (amit hitelre vett kint, tehát fogjuk rá, hogy legális... :))
Opciók:
a)
tréleren hazahozzák az autót (ajánlatok kb 110.000 Ft vagy 350 eur) és leteszik a házelőtt
b) kiutazok (mondjuk busszal, ez kb 12.000 Ft) és veszünk rá piros, export rendszámot (na itt vesztettem el a fonalat. Ok hogy szabad áras és gépkocsi függő, de mégis mennyibe kerül - biztosítás 30 napra, rendszám dija, átiratás és egyéb kinti okmányirodai költségek). + ehhez jön még a hazajutás költsége (osztrák és magyar autópályadij, üzemanyag)
c) bérelek egy P rendszámot sofőrrel és hazahozza az autót (amit itt ismerek az napi dij összege kb 30.000 Ft. Ez két napra számolva + üzemanyag már közel sem annyira buli)
d) sógorom kint a nevére megveszi az autót, német rendszámmal majd behozza megveszem tőle és a rendszámot meg elteszi és kint kivonatja az autót a forgalomból, de a rendszáma marad nála (jó lehet másik autóra)
Mivel a b) opcióban nem vagyok biztos az összes költségében ezért nehéz kalkulálni. Valakinek személyes tapasztalat mostanában?
Biztosan volt már, visszakeresve konkrétan az én kérdésemre nem volt egyértelmű a talált hozzászólás..
Szóval itthon vettem egy osztrák autót, rendszám nélkül. Kaptam hozzá kétnyelvű adásvételit, egy nagy tán A3 méretű papírt, lehet valami tanúsítvány, és a csatolt fotókon lévő papírokat. A sárga az a Teil2, a kártya meg a Teil1.
Ezek alapján gond nélkül átírathatom? Illetve olvastam olyat, hogy származás ellenőrzés is kell rá. Esetemben?
Engem a 6-os autópályán Waidhaus(Bajorország) környéken a cseh határ előtt 5 kilométerrel szintén civilek és továbbengedtek egy feljelentési papírral cserében,utána kaptam egy felszólítást hogy a nyomozást lezárják és többet ezt nem tehetem meg.Pedig Rosenheimnél előtte fél évvel semmi gond nem volt.Ugyanez egyik ismerősömnek,Karlsruhe környékén,de leginkább a határ előtt hallottam dolgokat.Biztos vagyok benne pár román és magyar balesetezett fiktív P-vel és ez miatt szálltak most rá.
Ha nagyon erőltetném még a próbarendszámot,Drezdának jönnék a Bad Gottleauba-i határátkelőnek arra soha nem volt gond.
Elmondasuk szerint az ilyen autoval a szemely-, es aruszallitas is tilos, csak az vezetheti az autot, akinek a nevere az adasveteli szol, utas sem lehet az autoban. Ezzel kapcsolatban en is eleg szkeptikus vagyok.
Meg tudja esetleg valaki mondani, hogy hol talalom meg a torvenynek azt a passzusat, ahol le van irva, hogy piros szelu nemet rendszammal senkit nem szallithatok az autoban? A rendorok ma nem tul kulturaltan hoztak a tudomasomra, hogy ez tilos, de a jogi hattererol nem tudtak nyilatkozni. Sajat magamnak hoztam a kocsit tegnapelott, jovo heten megy csak vizsgara, addig azert meg elszaladgalnek vele ide-oda, ha lehet nem mindig csak egyedul...
Próbáltam utána keresni a témának de nem találtam pontos adatokat, kinéztem ausztriában egy autót amit meg szeretnék vásárolni viszont nagy valószínűséggel csak hétvégén tudunk az eladóval találkozni, megoldható-e egy menetben a vásárlás és elhozatal vagy az eladónak ausztriában még kell valamit intéznie az autóval kapcsolatban?
Német megmondta, nem jó és kész, hiába okoskodik a Magyar.
P- ről is tudjuk, hogy bümtet érte mindenki, de erőltetjük.
Meg mondta a Német rendőr, hogy mutassam meg neki, kik írták alá a rendszámra vonatkozó EGT egyezményt. P- s forgalmiban ugye az van, hogy használható az Egt tagállamaiban.
Simán be lehetne perelni az államot, hogy hazudnak.
Korábban mintha úgy ment volna ez, hogy sárga rendszámot akkor is lehetett kapni, ha nem volt az autón műszaki. Egy ideje már azt is megszüntették, ha jól tudom.
Zöld utat kap a sárga német rendszám! Az országos rendőrfőkapitány egyetért az ombudsman felkérésével
A jövőben nem bírságolják az ideiglenes német rendszámmal Magyarországra hozott gépjárművek vezetőit. Az országos rendőrfőkapitány egyetért az alapvető jogok biztosának álláspontjával, amely a Kúria közigazgatási elvi határozata alapján jogszerűtlennek tartja az öt napig érvényes ideiglenes német rendszámmal Magyarországon közlekedők rendőri bírságolását, a forgalmi engedély és a rendszám elvételét.
Egy panaszos 2018-ban Németországban vásárolt egy kisbuszt a magyar cége részére. A gépjármű hazaszállításához a német hatóságoktól beszerzett egy ideiglenes rendszámot (német nevén: Kurzzeitkennzeichen). Az ilyen, sárga ideiglenes rendszámot viselő járművét Tatabánya térségében megállították a rendőrök, elvették a forgalmi engedélyét és a rendszámot, ezen kívül 15.000 Ft helyszíni bírságot is kiszabtak.
Az alapvető jogok biztosa, Székely László megkereste a rendőrség vezetését, amely válaszában arra hivatkozott, hogy a jármű forgalmi engedélye nem felelt meg a Bécsi Közúti Közlekedési Egyezmény előírásaiban foglaltaknak. Ezen felül a rendőrség álláspontja szerint az 5 napra érvényes németországi ideiglenes rendszámot csak a Német Szövetségi Köztársaság területén lehet jogszerűen használni, annak magyarországi használata szabálysértést valósít meg.
Az ombudsman vizsgálata során megállapította, hogy a rendőrség nem vette figyelembe, hogy a nagy számban előforduló hasonló esetekre nézve a Kúria már 2017-ben elvi határozatként tette közzé azt a felülvizsgálati eljárás során született jogerős döntését, amely a németországi ideiglenes rendszám hazai felhasználhatóságával kapcsolatosan született. Az elvi határozat lényege, hogy „a Németországban kiállított ideiglenes forgalmi engedély érvénytelenségének megállapítása és a gépjármű hatósági jelzésének a helyszíni ellenőrzéskor történő azonnali elvétele, a gépjármű továbbközlekedésének megakadályozása nem tekinthető jogszerű intézkedésnek, így az emiatt tett panasz elutasítása sem jogszerű.”
A Kúria általános érvényű jogi álláspontjának a legfontosabb elemei, hogy a rendőrség hasonló esetekben nem hivatkozhat a Bécsi Egyezményre, illetve hogy a hatályos jogi szabályozás Magyarországon is lehetővé teszi az 5 napra érvényes ideiglenes német rendszám használatát.
Mindezek alapján a biztos megállapította, hogy jogszabálysértő jogértelmezésen alapul, sérti a tisztességes eljáráshoz való jogot és a jogállamiságból fakadó jogbiztonság követelményét az a gyakorlat, amelyet a rendőrség – a hivatkozott jogerős kúriai ítélet meghozatalát és elvi határozatként történő közzétételét követően is – nyilvánvaló módon a bírósági értelmezéssel teljesen ellentétesen alkalmaz.
Az alapjogi biztos felkérte az Országos Rendőr-főkapitányság vezetőjét, gondoskodjon arról, hogy a jövőben a vizsgált ügyhöz hasonló esetekben a rendőri szervek tartsák szem előtt a Kúria jogértelmezését. Az országos rendőrfőkapitány válaszában biztosította az ombudsmant, felhívja az állomány tagjainak figyelmét arra, hogy a jövőben a Kúria elvi határozatának megfelelő jogértelmezés alapján járjanak el.