A laprugó kérdés megoldódni látszik ugyan is tegnap kaptam egy üzenetet hogy itt Budapesten egy cég nagyon de nagyon baráti áron egy nap alatt megcsinálja.
Ha elkészűlt reklámozni fogom itt is őket.
Most a másik problémám hogy kellene egy jobb oldali első féknyereg!! Új lenne de 30 e.ért .......sok.
A kékség most aknán áll ki lettek belőle szedve a laprugók és várok hogy tudok e szerezni bontottat ha nem akkor hü...ha...de minden képpen megoldom.
Az olajnyomás nem olyan jó mint a 412-es autómba /2-4 között/ de az olajcsere óta azért alulról súrolja a 2-öt na inkább úgy mondanám hogy melegen 1-2 között mutat.
Tudom nem a legjobb érték de most nem szeretném a motort szétszedni.
Segítségre lenne szükségem. Sajnos az Alekomban szétment a difi, a difiház sérült (nem a váltó öntvény). Vettem egy bontott váltót, de az sem jó (kidobott pénz). :(
Hogyan kell a differenciálművet kiszedni a váltóházból? A napkerékkel szembeni oldalon próbáltam kiütni tüskével, de 0,5 cm után megszorult. Esetleg ki kell szedni a váltó fogaskerekeit, így a kúpkerék eltávolítása után az egész difit kell megütni tengelyirányban, ami kitolja a csapágyat?
Ha kotyog a kilométeróra spirál meghajtó kereke, akkor nagy baj vagy nem nagy gáz (differenciálműn)?
Igaz, hogy a napkereket és a kúpkereket egyszerre kell cserélni ("párban"), hasonlóan a sebességfokozati fogaskerekekhez?
Úgy olvastam az oldalon (aleko.hu), hogy Aleko Viva már szedett szét váltót. Tudnál ebben segíteni? Esetleg más?
1860 ccm-es a motorés vége az lett, hogy zk mérésnél hengerfejes lett. Egyébként működött a technika. A legnagyobb gondja a gyújtás volt, bár ma már erre is lenne megoldás. A motor még megvan talán egyszer újra nekiállok :-)
A kék Moszkvics ma átesett egy átvizsgáláson.Meglepően jó az állapota a futóművön nincsen javítani való semmi sem lóg rajta a féket át kell nézni mert intenzíven fékezésnél balra húz a hátsó laprugók kiszerelésre kerűlnek és újra lesznek ívelve mivel az elöző tulajdonos sokat utánfutozott vele és így kicsit ül a hátsó része......fojt köv.....
Az 1980-as DPD-098 frsz, angol feliratos, első ajtókon elefántfülesz moszkvámon (igor) is ilyen embléma volt. Már akkor anno nehéz volt szereznem eredetit, de sikerült.
Én úgy emlékeztem, hogy az a borítás prespán borítás volt és mintha a 2140-esben ios valami hasonlóval kísérleteztek.
Az uzam3317-esmotor az 1,7-es Aleko-ban köszönt vissza. Katalizátorral 80 LE-t adott le.
De a legérdekesebbet Aleko-Viva topiktárs csinálta, aki a 412-es blokkba a volga dugóit biggyesztette bele. Így 1,9 körüli motort csinált.
Azt nem tudom, mi lett a vége, de eléggé érdekes project volt.
(Gyanítom, hogy hűtésgondjai lettek vele, vagy a főtengely nem bírt a teljesítménnyel)
A keresztöblítés miatt viszont nagyon hálás kis motor a 412-es.
Kevesen tudják, hogy ugyanezen peugeot licensz blokk volt az 1965-ös 1500-as BMW-ben. Összesen cirka 9 hónapig gyártották őket, mert addigra megcsinálta a BMW az 1600-as blokkját,amely eléggé nagysikerű volt.
van 3 db moszkvics hatso lampam-nem voltak meg hasznalva -tisztitani mindenkeppen kell.En nem tudok veluk mit kezdeni de inkabb olyannak adnam tovabb aki tudja is hasznalni.ha esetleg valakit erdekelne kerem jelezze itt.