Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103719

Tudjuk, hogy az ide járóknál sokkal ügyesebb vagy, és mindenben többet tudsz mindenkinél.

 

Ezért csak két kérdés:

Ha bármi gond is van vele, megáll,  hogy keresed meg a hibát? Vagy ki?

 

A rendszer nyomásokról mit tudsz?

Kompresszor után 125 Bár, de a legalacsonyabb nyugalmi nyomás is 30 Bár lesz.

 

Értem, hogy jól választasz, és a kínaiak legjobbját veszed, és örök élet futás garancia van rá.

Ez soha nem áll majd meg, rendes szervíz háttér, stb.

 

Hát, sok sikert.

 

 

 

Előzmény: peterch (103688)
1 valaki Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103718

Nem fogok vitatkozni, úgyis jobban értesz hozzá.

 

Vehetsz 1,5 kwosat is, persze ahogy tudod, kintről.

Fogyasztási adatok:

https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1738771&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9018927

Előzmény: klacus798987 (103712)
peterch Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 103717

Egyenesen a gyártótól veszem , ha a fiam rábólint . Tettem be linket a gyártóra , ott vannak az árak is . :-)

Tudod az Ozone klíma is " gagyi " volt az itteni szakik szerint . :-(

Én megtaláltam a hiba forrását , a szakik nem .   14-ik telet fűtöttem vele mostanáig meghibásodás nélkül  . :-)

Ezért gondolom , hogy nem lesz gond a hőszipkával sem , meg kíváncsi is vagyok az R290-es ( propán ) hűtőközegre , hogy mit tud .

Előzmény: klacus798987 (103716)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103716

Az meseszerű ár..

Alibabas replika sincs annyiért házhozhozva.. 

Te tudod.

Előzmény: peterch (103715)
peterch Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103715

1200 dollár plusz a szállítás , én meg majd beszerelem . :-)

Előzmény: klacus798987 (103714)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103714

Ha a pincében van, akkor szigeteld agyon, de egy 800 literes puffer ha 55 fokra fűtöd és 35 a visszatérõ, akkor 20kwh energiát tárol. Az kicsit több mint 2 m3 gáz jó hatásfokon. Vagyis pont jó átmeneti időben.. ha már gondolkodni küldtél..

De felőlem azt csinálsz amit akarsz. Vegyél 2 millióért hőszivattyút, szereltesd be további 1 milláèrt, ha ez a vágyad csináld...

Mindenkinek kell valami hobbi.

 

 

Előzmény: peterch (103713)
peterch Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103713

A cél a primér energiafelhasználás csökkentése ! 

Gondolkodjál már egy kicsit !

Beszerelek egy Te általad javasolt 800 literes puffert a pincébe , azt az átmeneti időben pazarlás felfűteni , mert sok napi energia lenne benne feleslegesen. Több hőt vesztene a puffer a hőszigetelésen keresztül , mint a ház hőigénye az enyhébb , de fűtést igénylő napokon .

Előzmény: klacus798987 (103707)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103712

Szia.

Nem hagyom magam.. :-)

Vg b, azaz fekete vg beltéri , vgr vörös, vgw fehér  kompatibilis a vg/vghz kültéri egységgel.

Vg kommersz kültéri

Vghz hyper heat kültéri.

A Vg2 ben nem vagyok biztos, hogy most az melyik hyper vagy sem úgy rémlik hyper. A 23-as japán katalógusban láttam. 

Csatoltam a magyar katalógust.

 

Más Ay 2,5-est fogyasztást mértél már? Mennyire tud lemenni? Van eltérés a 3,5-eshez képest? Ahova szánnám oda nem kell csak 1,5 kwh teljesítmény -15 ben..

Vagy jobb egy multi és két kissebb beltéri, úgy is meg tudnám oldani. Két hasonló méretű és hőigényű szoba van egymás mellett, közös homlokzati fal.. stb. 3-3 méter cső / beltéri egyszerűen kialakítható. 4kw-os két egységes hyper heat. Vagy két külön 2,5-es.. költségben szinte ugyanott van.

 

 

 

 

 

Előzmény: 1 valaki (103710)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103711

Logikus beállítás, a többi szobában így fogom csinálni szerintem. Ott a falfűtés miatt nem kell az 55 fokos víz. 

Előzmény: Capt.IQ229 (103709)
1 valaki Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103710

Még mindig rosszul tudod.

A Vg2 a beltérire vonatkozik, semmi köze a kültérihez.

A VGZ -15 fokig garantálja a névleges teljesítményt, a VGHZ meg -25 fokig.

És ez magyar katalógusban is megtalálható.

Előzmény: klacus798987 (103708)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103709

Én úgy oldottam meg, hogy éjszakára a gázos készüléken programozok 3X 20-30-40 perc magasabb hőfokot.

Így a klímák ilyenkor kicsit pihennek, pont a legrosszabb hatásfokú időszakokban.

Előzmény: klacus798987 (103708)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 103708

"Gondolom a hideg időszakokra, éjszakára a gázos készülékhasználatot preferáltad."

 

nem, bekapcsoltam a fűtést október végén, automata ventilátor fokozat 22,5 fok, és gyakorlatilag tegnap kikapcsoltam. Üzemszerűen 180watt és 500 között vett fel. -10 is volt ott leolvasztásnál 1,9kw volt a csúcs amit felvett, arra a pár percre. A gáz ebben a zónában nem volt használva.

Ezt a készüléket sarkvidéki hidegre tervezték, svéd, norvég, finn, és kanada a fő piac, úgy gondoltam, hogy hatékonyan, önnállóan kell dolgoznia.

Persze az ördög itt is a részletekben rejlik. A kültéri jelölésénél, van a VG, VGHZ, VG2 amiket a magyar telepítők szeretnek összemosni, de nem egyformák. A Vg2 és a VGHZ az hyper heates, a VG meg nem. A VG2 és VGHZ-ban van tálcafűtés, a VG-ben nincs. Árban is van különbség, kb 5-7 % a VGHZ drágább. A Mitsu technikai doksija tartalmazza a különbségeket, ami persze itthon nem, de olasz, japán oldalakról megszerezhető.

 

Az LG -szir szar - klimám alatt sincs tálcafűtés, de nem fagyott el. a leolvasztási ciklus alatt nálam a földre le tudott folyni a kondenzvíz, nem épült ki semmiféle jégbucka. Járattam januártól azt is, mert van egy csomó plusszom villany ügyileg.

Előzmény: Capt.IQ229 (103661)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.07 0 1 103707

Ha az igazi cél az álló gázkazán ki be kapcsolásának a csökkentése, akkor kiszámolt puffer és nem kell hőszivattyú. Persze ha nem akarod érteni, akkor ne értsd.

Na szia.

Előzmény: peterch (103706)
peterch Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103706

Ha a " Szakszer T  "bekötésére gondolsz , akkor igen . :-)

 

Fagyállóznám , ha lesz belőle valami . Azért gondoljál bele , hogy minek tennék többszáz literest egy hőszipkára ? Átmeneti időben csak energiapazarlás . Van , hogy több napig is a kazán csak párszor fűt pár percet . Ilyenkor mennyi energiát veszítenék a pufferen  naponta ?

Előzmény: klacus798987 (103705)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103705

A puffer is egy hidrováltó, csak jó nagy. Mindegy is, ha majd megnézed a telepítési doksit, akkor látni fogod, hogy kell a puffer, vagy a fagyvédő csap és/vagy a fagyálló. A jég leolvasztásához kell az energia, ezt a pufferből veszi el.

Előzmény: peterch (103704)
peterch Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103704

Én úgy tervezem , hogy egy hidrováltón keresztül lenne a fűtésrendszerre rákötve . Tehát amikor a PID-es szobatermosztát kapcsol , akkor indulna mindkét keringetőszivattyú . Az első ugye a hőszipkában lévő és a második , ami a fűtéskört látná el . A beállított házhőmérséklet elérése után a fűtéskör leállna és csak a visszatérő hőmérséklete állítaná le a hőszivattyút .

Előzmény: klacus798987 (103703)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103703

Akkor esetleg egy puffer?

A mono hőszipka miatt úgyis kell. 

Mondjuk lehet, hogy nálad a puffert nagyobbra kellene választani, és azt felnyomni 90 fokra, utánna pedíg egy esbe szeleppel beállítani a zóna hőfokot. Hőigény kérdése, de lehet hogy egy 800 literes pufit egy nap max kétszer felfűt és kész.

Jelen pillanatban egy 6kw-os hőszivattyúhoz mókás 100 literes puffert fognak ajánlani, ami egy nagyobb tágulási tartály, kokain áron..

 

A hőszivattyút meg berakják a puferre ha indokolt. 

 

Nem tudom solar van-e, de a pufferben töredék áron lehet tárolni az energiát mint lfp akksiban. Annó egyszer az müködhet úgy hogyha túltermel a szolár akkor indul a hőszivattyú. Ez mondjuk jelen pillanatban -kis fogyasztásnál- nem rentábilis, de jöhet még kutyára teherautó...

Előzmény: peterch (103702)
peterch Creative Commons License 2024.04.06 0 1 103702

Ember olvas vissza egy kicsit és értsd meg amit írtam ! :-)

 

Egy veterán 1994-ben gyártott állógázkazán mellé akarom párosítani a hőszipkát . A gázkazán nem tud modulálni , csak 24 kW-os teljesítménnyel nyomni az előremenőt , így ki-be kapcsolgat . A tél nagy részében a hőszipka képes a radiátorok ( túlméretezettek ) segítségével még 35 °C-os előremenővel is folyamatosan tartani a kért hőmérsékletet . A gázkazánt csak kinti nagyobb és hosszantartó hidegek esetén kapcsolná a vezérlés .

Előzmény: klacus798987 (103701)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103701

Bivalens pontíg kell járatni. Sok esetben jobban jársz ha nem párhuzamosítasz hanem sorba kötsz. A hőszivattyú megkapja a visszatérő vizet, emel rajta 5-7 fokot, és az megy be a kazánba. Az meg vagy ráfűt, vagy csak keringtet. 

Kérdés, hogy a gázkazán le tud-e modulálni. Nálam 2 kwh-ig le tud menni, az alatt ki-be kapcsol ami szívás.

 

Látatlanban nem tudom, de lehet, hogy alacsonyabb hőmérsékletű, de nagyobb tömegáramú keringtetéssel, közelebb kerülhetsz a hőszivattyú megfelelő müködési tartományához. 

 

Azt is tartsd szem elött, hogy a hőszivattyú nagyon nem szereti a sűrű ki-be kapcsolást, ellenben a modulációnál -részterhelésen - szintén romlik a hatásfoka. ( a gázkazáné is.. erre is vannak mérési adataim.. a kondenz víz mennyiséget kell mérni 1m3 után 1,45 liter a 100% hatásfok, nálam olyan 1,25 -1,3 lityó jön össze 8kwh teljesítménynél, 0,8 körül 3 kwh-nál az alá nem is megyek mert gyujtási hibákat okoz)

Előzmény: peterch (103696)
szilvatövis Creative Commons License 2024.04.06 0 1 103700

Nálam pont így történt, amit a diplomás kazánszakértő elkövethetett hibát egy harmincéves, öntöttvasradiátoros, gravitációs fűtésre épített rendszerbe beépítésénél az el is követte.... se iszapleválasztó, se rendszermosás, egyetlen apró szűrőt rakott a visszamenő ágba... ami miatt megbocsátok neki: a kazán rozsdamentes acél hőcserélője mindent kibír, 15 éve megy, nem látta szerelő, de karbantartó sem, én pucoválom, most is olyan, mint az új (majdnem).... mindenesetre ami rémtörténeteket hallottam az alu/réz hőcserélős kazánokról az eddig elkerült.

Előzmény: klacus798987 (103690)
szilvatövis Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103699

Ahogy mondod. Én is most zártam le a kondenzációs kazánnal a fűtésszezont, 2700 m3-ről tornáztam le két klímával 1500 m3-re. Érdekes, hogy tavaly is 10 m3-en belül ugyanennyit sikerült a fűtésszezonban elhasználni.

Tötyöltem a levegő/víz hőszipkán, de radiátoros fűtés lévén nemigen tudtam volna együtt használni, amire a tapasztalatok szerint a tél jelentős részében azért szükség volt. Elő és utószezonnal nem lehetett volna elég gázt megtakarítani.

Előzmény: Capt.IQ229 (103679)
Garfield007 Creative Commons License 2024.04.06 0 1 103698

Jóanyámnál FÉG gázkazán, vegyestüzelés, NORD klíma és idén kap egy teakályhát a nyári konyhába. Az erdő közepén mindig lesz annyi lepattanó nyesedék, hogy a következő 20 évben jöhet a rezsidémon, ott sem lesz baj. De arrafelé alap gondolkodás, hogy ha szétlövik a fél világot, élni akkor is kell és az állatnak enni kell adni. :-)

Előzmény: klacus798987 (103685)
simico Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103697

Küldtem emailt az itt megadott címedre.

Előzmény: windy12 (103638)
peterch Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103696

Igen , ez is igaz !

 

Viszont én azt írtam , hogy párhuzamosítani akarom a fiaméknál a régi gázkazánnal , tehát  0°C-ig simán a hőszivattyú a túlméretezett radiátorokkal kifűtené a házat a tél nagyrésze alatt 35°C-os vízzel .

Jelenleg a ház  1550 m3 gázt igényel , ami 11718 kWh ( kazán hatásfokkal számolva ) . A gázkazán üzemel összesen 596 órát a téli 4800 órából , 55°C-os előremenővel .

Előzmény: klacus798987 (103695)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103695

A -7 fok / 55 1,88 .. vagyis amikor tényleg fűteni kell, akkor nem hatékony.. ehhez képest egy jó fűtőklima bivalens pontja van itt. Azaz ott még 3 környéke a cop. -7 fok meg nem ritka.. az idei szezonban nálam 35 nap felett volt az, hogy e körül vagy ez alatt volt reggel a hőmérséklet.

A tavaly november-december és az idei január volt hideg. A február az laza volt kb 5 ször volt fagypont alatt reggel, nappal meg 5-12 között, majdnem tavasz..

( fagyzugos helyen lakom, egy völgy kezdődik az utca végén, tőlem 100 méterre, reggel néha látod/érzed ahogy gomolyog a mocsok hideg..)

Előzmény: peterch (103688)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103694

Akkor lehet, hogy keverlek valakivel. Bocsánat.

Előzmény: Csuklósbusz (103693)
Csuklósbusz Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103693

"a lakókocsiba tervezett vegye tüzelésű padlófűtésed" nem én voltam, ilyen nem jutott sose eszembe,  de én azt is tudom hogy a medenceszivattyús házfűtés is zsákutca, de mégis van rá palimadár.


Előzmény: Capt.IQ229 (103681)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.06 0 1 103692

POntosan ahogy mondod. És ezek már csak az APRÓ, BOSSZANTÓ tényezők.

Nálam a 3 fő ellenérv a kémény, a gázcsövezés (pincei hegesztett vascsöves rendszer, pincei kazánház) és a bürokrácia

Előzmény: klacus798987 (103690)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103691

Ezeket kb. tudjuk fejből.

Akkor számolok egyet, mert épp ráérek.

 

Kondis kazán. 120FT/m3 rezsicsökis gáz:

1700X120Ft 7 200000+ Ft/év

120Ft/9,4kW = 12.76 Ft/kWh

 


Csúcsszuper pana hőszivattyú A1 teljesárú árammal:

Mivel csak 55 fokot ismerünk így a 70-re nem is akarok számolni.

Nagylelkű COP 2-vel számolva és nagylelkű SCOP 3-al.

 

70Ft / COP2 = 35Ft/kWh  70Ft / SCOP3 = 23Ft/kWh

 

Tehát összevetve

Hideg napokon 2,7X drágább a PANA --> 540000Ft/évre kivetítve Természetesen ennek nincs értelme.

Éves viszonylatban CSAK 1,8 X drágább a PANA --> 360000Ft/éves fűtési költség.

 

Természetesen ezen számok AKÁR megfelezhetők is a MA MÉG élő H tarifa bevezetésével. Aminek a 5-600ezerFt-os bekerülési ára megint számítást igényel megtérülés tekintetében.

 

Tehát MA kiváltani gazdaságossági szempontból csakis a rezsicsökkentésen FELÜLI részt érdemes csúcshőszivattyúval, ha nem megoldható az alacsonyhőmérsékletű hőleadás (35fokos víz)

 

Előzmény: peterch (103688)
klacus798987 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 103690

Rovott multú hobbista fűtésszerelőként, én nem egy olyan igen szerencsétlen kazáncserét láttam ahol két év múlva a kazán hőcserélője me t a szemétbe.

Roppant egyszerű oka van, az egyszerűsített gázkészülék csere program örvén, a régi eliszaposodott fûtési rendszerre felrakták a kazánt, és hiába raktak iszapleválasztót, ilyen olyan filtert.. mind megdöglött. 

 

Volt olyan amit becsülettel átmostak, fernoxxal lett feltöltve.. stb, de az 50 éves etázsfütésben használt csőben mindíg marad annyi mocsok, hogy kinyírja a kondis kazánt. 

 

Kondis kazánt is oda kell, lehet rakni, ahol felületfűtés van, nincsenek mázsás csővek, meg ódon radiátorok.. a lapradiátor se jó. Látom az én rendszeremen is a rozsdát, pedíg vegyszerezek stb. 

 

Szóval ott is vannak feltételek, meg ismerni kell a körülményeket, sok gázszerelő, meg simán sz@rik rá. Jó az úgy..

Előzmény: Capt.IQ229 (103689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!