Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.09.03 0 0 40980

A többlet csak a "falusi" utakra megy - mondta  G.G.

 

De hogy mi a falusi út, azt nem definiálta.

Az eddigi forrásokból 1,5-2 % mellékutat tudtak évente felújítani, mostantól biztosan 2 %-ot. ez lenne a nagy bejelenteni való?

(50 év alatt újulna meg az egész, csakhogy újra romlanak, vagyis...)

 

Vagy arra számítanak, hogy jön a repülő autó, akkor minek is az út? :))))))

 

 

Elengedhetnénk már, ha Te is úgy gondolod...

Előzmény: Fradista Utazó (40976)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.09.03 0 0 40979

netuddkivogymuk 1 napja
-1 0 40956

Ki mondta, hogy csak a mostani autópályadíj emeléssel képződő díjtöbbletet fordítják alsórendű utak karbantartására? 

 

dimelo 1 napja
0 1 40957

valami gyakorló kancelláriaminiszter

Előzmény: netuddkivogymuk (40956)

Előzmény: mash.69 (40978)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 40978

hazudsz/ferdítesz . ilyet sehol nem írt.

 

ellenben azt írta, hogy ebból a 10 milliárdból 750 évig tartana a felújítás...

persze ez nem igaz, mert nem 23 ezer, hanem 32 ezer km-ről van szó

igaz a 375 millió, ellégé túl árazottnak tűnik, a realitás 85-150 millió között van

 

ha jól számolgattam, akkor olyan 10%-kal nő a mellékutakra szánt lóvé

 

persze a semmihez képest már az 100 milliárd is rengeteg, mert nagyon sok lemaradásunk van

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (40976)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.03 0 0 40977

Hogy miért nem csinálták meg, nos, erre nem tudok neked válaszolni.

 

Tippjeim vannak, de azok csak rosszindulatú tippek. Pénz, pénz, pénz, és nem feltétlen azért, mert nem volt, hanem azért, mert így több volt a profit.

 

Más, betonból készült, fontos létesítményeknél ez elég bevett gyakorlat a műszeres vizsgálat. De a nagyteljesítményű mozdonyokkal, motorvonatokkal együtt megjelenő, itt OFF vasúton jelentkező sínfej-hibák (HC-hiba) mikrorepedései is felderíthetőek műszeresen, és ezt aktívan csinálják is, próbálván felderíteni a téli hidegek érkezésével esetlegesen előforduló síntörések helyeit.

 

A hídon valószínűleg a korábban megerősített részen is végeztek valahogyan állapotfelmérést.

 

Vasúti részről egy cikk:
http://www.sinekvilaga.hu/a-sinfej-hajszalrepedesek-muszaki-es-gazdasagi-alapu-kezelese

Ugyanez a technológia nem csak vasúti sínek vizsgálatára használható, legfeljebb más módszert, megközelítést kell alkalmazni.

Előzmény: netuddkivogymuk (40969)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.02 -1 1 40976

Dimelo azt állította (40957, 40967), hogy CSAK ezt a tízmilliárdot költik a falusi utak felújítására, ezen kívül semmit. 

Márpedig pont a te hozzászólásodból is kiderül, hogy ez nem igaz. 

Előzmény: mash.69 (40973)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40975

én ilyen komcsizásért 1 heteket szoktam kapni

Előzmény: netuddkivogymuk (40970)
dimelo Creative Commons License 2018.09.02 -1 1 40974

Köszi!

 

Jó látni, hogy megy a vita nélkülem is:)))

Előzmény: mash.69 (40971)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40973

2013-ban azért 83 milló volt még 1km felújítása..

http://iho.hu/hir/1315-kilometer-110-milliard-mellekutak-felujitasa-130103

2013-ban 360 km 4-5 számjegyű útat újítottak fel, ha jól olvasom...

Ha tényleg 23ezer és 20-25 évente újítani kell, akkor pont a szükséges felújítások harmada valósult meg

 

https://www.szoljon.hu/kozelet/helyi-kozelet/kozel-42-kilometernyi-ut-felujitasa-valosulhat-meg-megyenkben-iden-1060581/

itt 42km kerül 3,5 milliárdba, itt is 80 milló a fajlagos költség

 

2017

https://www.feol.hu/hirek/otvenhet-kilometeren-gyorsforgalmi-fo-es-mellekutak-ujulnak-meg-1826662/

A hazai finanszírozású felújítási munkákra országosan 100 milliárd forint összegű felújítási projektlista került összeállításra. A listában országosan mintegy 50 kilométer gyorsforgalmi út, 200 kilométer főút és 600 kilométer mellékút szerepel.

 

Na ez a 600 km már sokkaljobban hangzik... számoljunk úgy, hogy 100 milliárd 3 felé megy

660 milió lesz km-ere a gyorsforgalminak

165 lesz a főútnak

55 millió lenne a mellékút km-es ára

 

https://magyarepitok.hu/otven-kilometernyi-utat-erinto-felujitas-indult-tolnaban

Közel ötmilliárd forint értékű útfelújítás kezdődött Tolna megyében, ahol 31 kilométernyi főút és 19 kilométernyi mellékút újul meg.

 

2013-as adat

https://www.autonavigator.hu/cikkek/87-milliard-forintbol-kozel-600-kilometernyi-mellekut-ujul-meg/

 A hazai, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai szerint 31 628 kilométernyi közút felújításához nyilván a világ pénze nem lenne elegendő, ám jó hír, hogy idén a közútkezelő a tavalyi összeg háromszorosát, szám szerint 87 milliárd forintot fordíthat a mellékutak felújítására.

 

Tehát a 23 ezer még alá is van becsülve... a 31 ezerhez képest

Olyan 100 milliárd mehet jó esteben évente a melkékutakra, tehát ezt dobták meg most 10 %-kal

Sose lesz felújítva az összes és ahogy írja a világ pénze nem elég... csepp a tengerben az a 10 milliárd

 

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (40971)
troglodita Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40972

mondjuk nem ez lenne az egyetlen abszurdum ebben az országban ;-)))

Előzmény: Fradista Utazó (40966)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.02 -1 1 40971

Akkor nézzük mit írt dimelo:

 

Mellékúthálózat: 22 986 km!

A 150-160 milliárd E-útdíj bevételt most megnövelik 10 milliárddal.

 

Mire elég?

Sárrétudvari- Szerep között 4 km mellékút (4211) felújítása 1,5 milliárd Ft-ba fájt (EU-s forrásból)

Ezek szerint 375 millió /km....

 

Vagyis jobb esetben 28-30 km felújítására elég a bevétel többlet... 750 év alatt meglesz az egész...

 

 

Mi az, ami nem igaz belőle???

- a 22 986 km mellékút?

- 10 milliérd lesz a többlet?

- az hogy 375 millió 1km felújítása? 

- hogy ebből a többletből csak 30 km-re lesz elég?

- az hogy 750 év alatt lesz meg ha csak ebből a pénzből csinálják?

 

SZámolgassunk egy kicsi

23ekm útról beszélünk..

20-25 évente illik mondjuk felújítani

tehát akkor évi 1000 kmert kell felújítani, ha jól számolom

ha 1km 375millió (de legyen csak 250 milla)  akkor évi 250 milliárdot kell költeni erre

na nem hiszem, hogy most a 250 milliárdot növelték volna meg 10 milliárddal...

sokkal inkább egy jelentősen kisebb őösszget növeltek meg.... 

 

 

Valamikor a télen írhattam egy hasonlót, amikor bejlentették, hogy mennyit fognak költeni mellékútakra...

meg is keresem azt a hírt...

netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.02 -2 1 40970

Az a probléma, hogy én is hallottam Gulyás Gergelyt, mikor ezt mondta.

Pontosabban azt mondta, hogy a díjtöbblet megy az utak karbantartására. 

És ez messze nem azt jelenti, hogy csak a díjtöbblet megy az utak karbantartására. 

Pontosabban ez csak a vérkomcsiknak jelenti azt, hogy ennyi pénz lesz a karbantartásra. 

Előzmény: dimelo (40967)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.02 -1 0 40969

Oké.

Vajon miért nem vizsgálták ezzel a módszerrel a genovai hidat? Sztem a még álló ferde rudak is tele vannak mikrorepedéssel. 

Ahogy az egyik ferde rudat külső kábelekkel már megerősítették, mindet meg kellene (kellett volna) csinálni. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (40965)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.02 -1 1 40968

Nem tudom, mit értettél félre, de, hogy egy nyilvánvaló hazugsággal nyomulsz itt vagy tucatnyi hozzászólás óta, az egyre inkább zavaró. 

Előzmény: dimelo (40967)
dimelo Creative Commons License 2018.09.02 -1 1 40967

Mit értettem félre:

a gyakorlót, vagy a k.minisztert?

 

A többit nehéz lenne.

 

Több száz olyan falu van, amelyen I.-II. vagy harmadrendű főút vezet át.

Túl sok településen egyáltalán nem "falusi" forgalom halad.

Továbbá mi van az önkormányzati utakkal?

 

Mondjuk ki: böffentett egyet és émelyítő mellékíze van...

 

Előzmény: netuddkivogymuk (40963)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40966

A miniszter bejelentette, hogy a tíznapos matrica árát emelik, a többit nem. 

Ezután nem tudom, pontosan milyen alapon "saccolod" a havi matrica árát...

Előzmény: troglodita (40962)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40965

Nemcsak tömörséget tudsz vizsgálni, hanem pontosan a repedéseket tudod felderíteni.

 

Ugyanis egy repedés fizikai jellemzői jelentősen eltérnek a betonétól. Gyakorlatilag minden épkézláb geofizikai módszer elvi alapja a környezetétől eltérő fizikai jellemzőkkel bíró anyag, jelenség megtalálása egy olyan környezetben, amelyben ilyen-olyan okokból a szemrevételezéssel, közvetlen hozzáféréssel való azonosítás lehetetlen (kőolajkutatás, vízkutatás, régészet, vagy épp mérnökgeofizika).

Előzmény: netuddkivogymuk (40964)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.02 -2 0 40964

Első ránézésre ezzel a módszerrel az anyag tömörségét lehet vizsgálni. 

Én ezt nem tartom döntőnek. Itt a húzott rúd köré épített beton repedésvizsgálata fontos. Ha van egy (egyetlenegy) hajszálrepedés ami elér a vasig, a beton már el is vesztette a funkcióját. Ha tömör, ha nem. 

 

Ez a gond az ilyen húzott zónában alkalmazott beton korrózióvédelemmel. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (40961)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.02 -1 0 40963

"valami gyakorló kancelláriaminiszter"

 

Csúnyán félreértetted. 

Direkt???

Előzmény: dimelo (40957)
troglodita Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40962

Na igen, tömény mellébeszélés és populizmus ;-)

Amúgy vicces a cikk is, hogy a havit változatlannak tekinti, arányosan olyan 6000-re saccolom az árát...

Előzmény: dimelo (40954)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.02 0 0 40961

Akusztikus vagy elektromágneses hullámterjedés sebességéből (van egy forrás-szondád meg egy vagy több érzékelő ismert távolságban és geometriában a forrástól) lehet vizsgálni mikrorepedéseket betonszerkezetekben. A műszerek elődei a mélyfúrási geofizikában használt szondák, aztán idővel rájöttek, hogy bizonyos szondafajtákkal nemcsak a béléscső és a fúrt réteg közötti cementezés minőségét lehet ellenőrizni. :)

 

Mérnökgeofizika címszó alatt érdemes kutakodni, ha részletében is érdekel.

Előzmény: netuddkivogymuk (40955)
dimelo Creative Commons License 2018.09.01 -1 1 40960

A gyorsolvasás nem mindig megbízható:)

 

Gulyás azt is bejelentette, hogy január 1-jétől mintegy 5,8 százalékkal emelkedik az e-útdíj.

Az így keletkezett plusz bevételt a kevésbé fejlett falusi útszakaszokra kívánják elkölteni.

 

Ne vitassuk, hogy van más forrás is, de ezen miniszteri nyilatkozat szerint ezt a többletet csak a "falusi útszakaszokra kívánják" elkölteni.

 

Vagyis, ha 10 milliárd az útdíj többlet, akkor azt, ha több 1-2 milliárddal, akkor azt is.

Hogy milyen útkategória a "falusi" út, azt nem részletezte...

 

A korábbi posztomban vázolt 750 éves "teljesülés" nem számolhat a közben egyszer-többször felújított, de 10-20 év alatt újra leromló ezerkilométerekről.

Előzmény: Fradista Utazó (40958)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.01 0 0 40959

Ma egy, tőlem kb. kétszáz kilométerre északra fekvő kisvárosban volt dolgom. Az A1 le van zárva egész hétvégére Köln Nordnál (most emelik be az A57 hídjának új elemeit), a rádió szerint, aki teheti, messziről kerülje el a helyet. Az A3 le van zárva Oberhausen előtt, szintén az egész hétvégére, akárcsak az A57 Moersnél. Ez kiváló, ezzel az összes ésszerű útvonal kiesett. 

A Google Navigáció azt javasolta, A61, Venlonál át Hollandiába, majd Gochnál vissza. Ez bejött. :-) 

 

Amúgy az A61 elég vacak lett. Jackerath és Mönchengladbach-Wanlo közt az autópályát a barnaszén-bányászat miatt teljesen megszüntették, helyette az A44 - A46 útvonalon lehet a két csomópont közt közlekedni. Ez csak egy kicsivel hosszabb, nem lenne vészes. Csakhogy, bár a Holz és a MG-Wanlo csomópontot is átépítették, egyik sem lett jó, és mindkettőnél dugó volt Venlo felé, ill. MG-Wanlonál mind a két irányban. Szombat délben. 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.01 0 0 40958

Hol? Mikor? Sem az általad itt hivatkozott cikkben, sem másutt nem olvastam, hallottam tőle ilyet. 

Előzmény: dimelo (40957)
dimelo Creative Commons License 2018.09.01 0 1 40957

valami gyakorló kancelláriaminiszter

Előzmény: netuddkivogymuk (40956)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.01 -2 0 40956

Ki mondta, hogy csak a mostani autópályadíj emeléssel képződő díjtöbbletet fordítják alsórendű utak karbantartására? 

Előzmény: dimelo (40954)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.01 -1 0 40955

Érdekelne a mérési elv....tömören. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (40939)
dimelo Creative Commons License 2018.09.01 0 2 40954

Nem az áremelés a kritikám tárgya (5 évig volt fix)

hanem az indoklás, a cél megnevezése.

 

Mellékúthálózat: 22 986 km!

A 150-160 milliárd E-útdíj bevételt most megnövelik 10 milliárddal.

 

Mire elég?

Sárrétudvari- Szerep között 4 km mellékút (4211) felújítása 1,5 milliárd Ft-ba fájt (EU-s forrásból)

Ezek szerint 375 millió /km....

 

Vagyis jobb esetben 28-30 km felújítására elég a bevétel többlet... 750 év alatt meglesz az egész...

 

Hazudni csak pontosan, szépen... Eddig még bejött

Előzmény: troglodita (40953)
troglodita Creative Commons License 2018.09.01 0 1 40953

Egy sajtos-tejfölös lángos árával ;-)

(Az italautomatások meg a havi tíz lángos áráért sírják ki a szemüket, amennyit az AFE- ért kell perkálniuk...)

Előzmény: dimelo (40949)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 40952

Ez a híd Franciaországban van. Vasúti vágányokat ível át. A gőzmozdonyok füstje korroziot okoz. Ezért is használtak vasbetont.

Előzmény: troglodita (40932)
mash.69 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 40951

Az így keletkezett plusz bevételt a kevesébé fejlett falusi útszakaszokra kívánják elkölteni.

 

Olyan minőségben, amint 1-2 napja linkeltem be?

https://index.hu/belfold/2018/08/25/buhera_ur_ismet_alkotott_2_honap_alatt_szetrepedt_az_ut/

 

Előzmény: dimelo (40949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!