Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.09 0 0 36969

http://nif.hu/projektek/2016/07/m15-m1-rajka-orszaghatar-kozotti-szakasz-bovitese/

 

http://nif.hu/app/uploads/2016/07/m15.jpg

 

Ezen a térképen 2 csomópont van....

Lehet csak az újságíró nézett be valamit?   7+2 az pont 9...

Nézegettem a térképet és nem találtam olyan útat, ami fölé kellene még felüljáró...

Előzmény: Mash_bakter (36968)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.09 -1 0 36968

És tényleg az EU pénzéből épül:

Európai Hálózatfejlesztési Eszköz terhére megvalósítani tervezett közútfejlesztési projektlista

1. Komáromi új Duna-híd megvalósítása Komárom–Révkomárom között

2. M70 Letenye–Tornyiszentmiklós országhatár közötti szakasz bővítése

3. M15–M1-Rajka országhatár közötti szakasz bővítése

 

Mát az M70 kapcsán is felmerült, hogy hova és minek épül ott 5 új felüljátó, ha jól rémik....

Ide meg 7 épül... kerestem térképet de még nem leltem...

Előzmény: Mash_bakter (36966)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.09 0 0 36967

>és az EU adta rá a pénzt...

És akkor mi van? Az EU pénz felülről korlátos. Amit az M15-be építenek be, az hiányozni fog más projektből. 

Előzmény: Mash_bakter (36966)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.09 -1 0 36966

Miért, maikor az M15-ös meglévő 9 felöljárója mellél még 7-et építenek, az mi???

Egy vicc! Kevesebb mint 1 km lesz 1-1 felüljáró/műtárgy között...

MOndjuk lehet mind vad átjáró és az EU adta rá a pénzt...

Előzmény: dimelo (36965)
dimelo Creative Commons License 2017.09.09 0 0 36965

Nem szükséges, mert eddig is világos volt.

De fontosnak tartottam a legfrissebb adatokkal is bizonyítani.

 

Marad a színtiszta, pofátlan lopás szándéka. Ez nemzeti károkozás!

Amikorra ezek a Modern Város projekthez kapcsolt útépítések befejeződnek több 2x2 sávos szakasz lesz szellempálya, mint amelyeknek kihasználtsága jó.

 

Útdíjat alig termelő, fenntartási költségeit kitermelni sem képes utakat favorizálnak.

Előzmény: Fradista Utazó (36964)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.09 0 0 36964

>Igazolva látom

Ezt nem szükséges igazolni, Orbán Viktor maga jelentette ki, hogy itt nincs szükség autópályára. Meg azt is, hogy ennek ellenére megépítik. 

Előzmény: dimelo (36963)
dimelo Creative Commons License 2017.09.09 0 0 36963

Értem a lokálpatriotiznusodat, de nagyon nem akarom érteni a kormány szándékait.

Az M15 20 évig 2x1 sávos volt és csak most duplázzák majd.

Csupán 14 km, ahol az északi-nyugati tranzit dübörög napi 5000 tehergépkocsival,

 

ehhez képest 50-55 km autópályát építeni ilyen forgalmi adatok alapján?

 

http://internet.kozut.hu/SiteCollectionDocuments/Az%20orsz%c3%a1gos%20k%c3%b6zutak%202016.%20%c3%a9vre%20vonatkoz%c3%b3%20keresztmetszeti%20forgalma.pdf

A napokban vettem észre az OKA2016 forgalomszámlálási összesítőt.

Látható az aktuális forgalom:

Jelmagyarázat: mérőhely, mért napok       összes gépjármű, összes teher,  nyergesvontató

 

Az OKA2016-ban feltűnnek új mérőhelyek és 366 napos adatok is (na jó szökőév volt)

Ennél biztosabb adat nincs, bár az kérdés, hogy helyes volt-e a járműosztályozás.

Elfogadva az adatközlést látható, hogy tranzit + helyi forgalom 4285/1465/1287.

Igazolva látom, hogy nincs szükség 2x2 sávra, főleg nem autópályára.

 

Szikszó és Forró elkerülő megoldaná a szakasz terhelési problémáit. (Encsig van nagyobb forgalom)

 

Így esik át a ló túlsó oldalára a szakértő kormány....

 

Előzmény: hegyaljai3 (36959)
dimelo Creative Commons License 2017.09.08 0 0 36962

Miért épül 8 csomópont? 7 km-enként egy?

 

Ha 5 milliárdból épüln egy-egy, még akkor is 200 milliárd maradna a sima pályára.

 

Elég volna elkerülőzni Szikszót és Forró - Encs-et, utána már végig külterület.

 

Ellenpéldaként M4 hiányzó 90 km-es szakaszán (Törökszentmiklós - Berettyóújfalu) is 8 csomópont lesz egyszer...majd...

Vagyis 11 km-enként egy csp.

 

Miközben 12-25 ezres 4 várost érint az M4. (és még két 4-6 ezrest)

 

Az egyenlő jogok országában...

Előzmény: hegyaljai3 (36959)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.08 -1 1 36961

Előzmény: Mézgár (36951)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.08 0 0 36960

Sose az úttal van a bajunk, csak az árával?

8 csomópont az 8 felüljáró??? Mert attól ez az ár irreálisan drága

Előzmény: hegyaljai3 (36959)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 36959

Ez az összeg nagyon magas, viszont épül 8 csomópont, meg két pihenő. Igen, számoljatok utána 8 db!

Előzmény: Mash_bakter (36956)
dimelo Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36958

Ez nem Zemplén (hg), hanem Abaúj.

 

De értem az iróniát:)

Előzmény: Mash_bakter (36956)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36957

Jah, ezert mennek hetvegen is kamionstop idejen mind a közepsöben ... (Sajat tapasztalat)

Söt lattam olyat is, hogy este 10-kor (nyaron, epp csak sötetedik), tök üres palyan a benzinkutrol kihajtva ment egyböl a közepsöbe. Rajtam kivül 1 auto volt a környeken, ö jol le is villogta. Kiment a külsöbe, aztan mikor elment mellette az önkentes rendör, szepen visszament a közepsöbe a tovabbra is tök üres palyan.

Előzmény: NAR (36952)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36956

...a Miskolc-Kassa autópálya magyarországi szakaszának megépítésére szükséges 230-240 milliárd forintos összeget pedig már elkülönítették, ennek előkészületei gőzerővel zajlanak, az építkezés pedig jövőre indul meg...

 

Nem értem miért csodálkozol rajta.

Hiszen ha az Alföldön 2,5-3 milliárd 1km autópálya, akkor a Zemplénben akár 4-5 is lehet.....

Előzmény: dimelo (36954)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36955
dimelo Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36954

http://inforadio.hu/gazdasag/2017/09/07/uj_duna-hidat_epitenek/

 

Ismét van benne egy "szép" szám: 230-240 milliárd az M30-ra.

Azért az 50-55 km-ért?

Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36953

meg kényelmes, nem kell behúzodni középre, ha be kell engedni valakit egy feljárónál

ha éppen kijáró jön akkor nincs gond a lassító autókkal, akik éppen kimennének....

nincs gond hogy beengedjünk/kiengedjünk valakit, szépen el van az ember középen

Előzmény: Mézgár (36951)
NAR Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36952

Van egy olyan gyanúm, hogy ennek az (is) lehet az oka, hogy a külső sáv arrafelé teli van kamionnal. Olaszországban az A4-esen én is alig mentem a külsőben, mert szinte folyamatosan mentek ott a kamionok. Na de az M7 vasárnap félután/este pont nem ilyen, alig vannak rajta ilyenkor kamionok.

Előzmény: Mézgár (36951)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.07 0 0 36951

Egy brit tanulmany alapjan irodott, ami konkretan a 3 savos utakat vizsgalta, Britanniaban. Maga amit prichologiailag leir az igaz. A közepsö savozasrol is. Itt Nemetorszagban is volt felmeres, a legtöbben azt a valaszt adtak meg, hogy azert mennek a közepsö savban, mert ott erzik magukat biztonsagban.

Előzmény: troglodita (36950)
troglodita Creative Commons License 2017.09.07 0 2 36950

Ezt olvastam már, de nem teljesen értek vele egyet, mert ugye:

- nem mindenütt van kettőnél több sáv, sőt

- M5-ön még sosem találkoztam evvel a jelenséggel, ehhez valóban a nyári M7 - médiában is túllihegett - pszichózisa kell

- a belső sávokon haladásnál egyetlen egy idegölőbb közlekedési mód van: mikor valaki a tök üres pályán jön be a seggembe a külsőn, két méterrel mögöttem indexel, kivág, 129-el meg visszamászik, elém három méterre, hogy tuti fékeznem kelljen ;-(((

Előzmény: Mash_bakter (36949)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.06 0 0 36949
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.06 -1 3 36948

Az az ember nem döntéshozó, "csak" a megyei közgyűlés elnöke. Egyszerűen arról van szó, hogy a borsodi iparvidék alapvetően balos beállítottságú, és ezért szarják le.

 

Még egyszer: 2010-ben már építési engedélye volt az útnak, amely a következő évben lejárt. Ennek ellenére a következő évben bekerül a kormányhatározatba 2016-os befejezéssel. Folyamatosan csúsznak, tologatják mindenféle hivatkozással, majd pénzügyi okokra való hivatkozással a jelenlegi eu-s pénzügyi ciklusból is kikerül. Ismét leszögezem, ez egy 15 ezer EJ forgalmú út. Te pedig a cigányoknak építenél utat nulla forgalomra.

Előzmény: Hírfigyelő (36947)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.06 -2 1 36947

Ha elolvasod a döntéshozók érveit a cikkben, fordítva érvelnek mint te: azt mondják, hogy van egy meghatározott keret, amelyet csak az alsóbbrendű utak fejlesztésére lehet elkölteni, és a 26-os mivel főútvonal, ezért nem ebbe a keretbe tartozik bele, tehát abból erre nem lehet pénzt költeni. Másrészt meg ha 2022-re tologatják az építését, akkor a főutak egy részére nincs keret, mert különben már régóta megépült volna az a 7-8 km-es elkerülő (láttam a térképen, egyszerre kerülné el Sajószentpétert is és Kazincbarcikát is).

 

Magyarán erre kellene kérni egy plusz uniós támogatást, és elő kellene adni hogy azért olyan sürgős, mert jelenleg nagyon-nagyon balesetveszélyes így ott az útszakasz. Harmadrészt meg addig is valamit kellene csinálni a balesetveszély megszüntetésére, vagy felüljárókat, vagy ha arra nincs hely, akkor sűrűn telepített háromlámpás forgalomszabályozó rendszert, amin zöldet nyomhat magának a gyalogos, ha meg nem nyomja mert nincs ott, akkor az autósforgalom kapja a zöld jelzést. Ilyen rendszer van Tiszavasváriban is a 36-os főúton, és remekül bevált, pedig az is nagyon nagy forgalmú főút az M3-36-Polgár-Nyíregyháza kapcsolat miatt.

 

Negyedrészt légyszi hidd el, ha mondom, hogy amelyik útvonalat kíváncsiságból bejártam, az valóság volt. Anélkül az Baktakék előtti rossz utat sem tudnám, mert a Google-utcakép-útkép jobbnak mutatja, mint amilyen a valóságban, vagyis az a rész 2012 után 2017-re rosszabb lett, és ezt csak saját szememmel láthatom, miután a Google egy picivel "szebb" utat mutat mint amilyennek én láttam!! Miért lódítanék? Nem érdekem!

Előzmény: Mr Reacher (36945)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.06 -2 3 36946

Talán azért, mert a más nikken már innen kitiltott olvtárs egy feltételezett kirándulásra hivatkozással, információ nélkül nulla forgalomra építene utat a térségben, miközben egy súlyos probléma megoldását pénzhiányra hivatkozva folyamatosan elnapolják.

Előzmény: D H (36944)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.06 -1 2 36945

A google sw-val kattintgatnál, akkor látnád, hogy ezekre a fantazmagóriákra nincs hely. A 26-os főút egy 15 ezer EJ forgalmú út. A Sajószentpétert elkerülő szakaszra már 2010-ben érvényes építési engedély volt. Minden előkészítő fázis lezajlott, mégis folyamatosan a jövőbe tolják a megépítését. Máshol fele ekkora forgalomra autópályát építenek. Kazincbarcika után már nincs ekkora forgalom, nincs érdemleges turistaforgalom a szlovákok felé, ahogy feltételezed. Maximum a Révész jár Lengyelországba a tartálykocsikkal. A forgalmat az iparvidék generálja, de csak Kazincbarcikáig.

Előzmény: Hírfigyelő (36943)
D H Creative Commons License 2017.09.06 0 1 36944

Apa,

remélem kipihented magad az éjjel - gondolom ritka szar napod lehetett. Ennyire ingerült megnyilvánulásokat rég nem lehetett olvasni ebben a topicban.

 

Peace

Előzmény: Mr Reacher (36939)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.06 -2 1 36943

Nincs szándékomban hazudni, max. kicsit szűkszavú voltam, mert a 26-os 2×2 sávos szakasza Sajószentpéter előtt kb.,... fél kilométerrel ér véget. De ez nem változtat azon hogy 2×2 sáv forgalmát tolja be a városba, ahol már csak sima 2 sáv van. És mi a rossz abban, ha -- azt tudva, hogy az elkerülő út megépítése egyre csak késik -- azt javasolom, hogyha már az elkerülőre nincs pénz egyelőre, akkor átmenetileg építsenek gyalogos-kerékpáros felüljárókat a városban az út felett?? --> Ez ui., ha a rezgést, a zajt nem is, de legalább a gyalogosok, iskolába menő gyermekek, biciklisták (részeg mindenütt akad belőlük!!!) elütésének veszélyét lecsökkentené a minimumra, vagy teljesen kiküszöbölné, elkerülve ezzel a legsúlyosabb veszélyt, azt, hogy az elviselhetetlen forgalom emberéleteket is veszélyeztessen. Mert gondolom, a helyieknek részben emiatt van mára elegük a többszörösen túlterhelt(!) 26-os főútból. Ha már elkerülőre nem futja egy ideig, akkor legalább ennyit tegyenek meg... ! (És nem írtam, hogy ne építsenek elkerülőt... . De addig is kell legalább egy veszélymérséklő(!) megoldás!)

Előzmény: Mr Reacher (36939)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.06 -2 1 36942

Az utakat amennyire csak lehetséges, igyekeznek egyenesre megépíteni. Ez azonban sok helyütt nem lehetséges, csak megközelítőleg, mert az út bizonyos helyeken tanyákat, majorságokat, pusztákat, természetvédelmi területeket, falvakat, városokat, gyárakat, gazdaságokat, laktanyákat, stb. ... kerül ki -- hol mit -- , és emiatt többé-kevésbé ívekkel, kanyarokkal lesz tarkított a nyomvonala. De aki autóba ül, az azért végezte el a tanfolyamot, hogy semmilyen helyzet ne tudjon kifogni rajta, ki tudja védeni a baleseteket, és jól tudjon előzni.

Szilárd meggyőződésem, hogy a legtöbb olyan balesetnek, amelynek okaként a gyorshajtást jelölik meg, annak egy részében a szabálytalan előzésnek is komoly szerepe van. Ha ui. egy előzést tolsz el, azzal a szembeforgalomba futsz bele, és majd' mindig frontális frontális ütközéssel ér véget. Ebből az útépítés témájához annyi kapcsolódik, hogy meg kellene ritkítani a 3 sávos (az egyik oldalt 2, másik oldalt záróvonallal elválasztva +1 sávos) utakat, és az ilyet mindet 2×2 sávosra kell szélesíteni, mert a három sávos út a legveszedelmesebb dolog az előzés elrontása szempontjából, és ezt a baleseti statisztikák is csak megerősíteni tudják.

Előzmény: -Smiley- (36941)
-Smiley- Creative Commons License 2017.09.05 0 0 36941

Hát én bármelyik úton megyek ( 5, 7, 44, 52, még a nagyalföld közepén is kacskaringózunk)  Azért csak jobb és biztonságosabb lenne (pl előzésnél) ha egyenes lenne legalább az alföldön

Előzmény: Hírfigyelő (36931)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.05 -2 1 36940

Szerencsétlen 26-os már sose lesz 2*2 sávos Ózdig?

Ellenben Ózd-Eger útvonalat nyomják, nem is értem...

 

http://www.haon.hu/a-sajoszentpeteriek-varva-varjak-a-26-os-elkerulojet/3570117

 

https://www.eszak.hu/megyei-korkep/2017/07/25/alairasgyujtes-a-26-os-ut-elkerulo-szakaszaert.eszak

 

http://www.boon.hu/csak-alom-marad-a-26-os-elkeruloje/3233780

 

pedig hogy ígérgették, hogy megépül, bezzeg az elmút 8 évben csak ígérgettek:

https://www.youtube.com/watch?v=hBXI0aqwNDA

 

http://nol.hu/archivum/archiv-462696-266012

 

Négysávos lesz 2010-ig a Miskolcot Ózddal összekötő 26-os számú főút Sajószentpéterig.

A 26-os út Miskolc és Sajóbábony közötti szakasza már régóta négysávos, s majd ez eléri Sajószentpétert......

 

Hát itt is van éppen elég baleset...

http://www.haon.hu/tag/26-os-szamu-fout

Előzmény: Mr Reacher (36939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!