Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38457

Gyanítom, hogy a hugó-ból nem lehet valami nagy ördöngösség kinyerni azt, hogy hány autó használja az M0-t úgy, hogy Szolnokon, Kecskeméten, Dunaújvároson, Székesfehérváron, Győrön túlról indul és Győrön, Székesfehérváron, Dunaújvároson, Kecskeméten, Szolnokon túl van az úticélja...

Előzmény: NAR (38455)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38456

A HuGo-ban mindezek rendelkezésre állnak.

Előzmény: NAR (38455)
NAR Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38455

Naiv kérdésem lenne: hogy mérnek tranzitforgalmat? Nem megoldható, hogy felállítanak egy-egy kamerát valahol az M1-en, M5-ön, stb., rákötnek egy rendszámfelismerőt, a rendszámból számolnak egy MD5-összeget és azt letárolják (hogy ne a személyes adatot tárolják), aztán megnézik, hogy az adott jármű elment az M1-ről az M5-re aznap, vagy sem? Nyilván nem lenne 100%-os, de egy "nagyjából" értéket kiadna.

Előzmény: Fradista Utazó (38443)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 1 38454

Nyilván az M1-M0-M5 kiváltása a cél, nem a nyomvonalon fekvőké ;-)

Előzmény: Mash_bakter (38453)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38453

Ha megnézed a M81-M62-M8 nyomvnalunkat, csupa kék-zöld út-at váltanánk ki autópályára. :)

Előzmény: dimelo (38451)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38452

Erről eszembe jut a földrajzi térképeken a Kárpátok színezése: a román térképeken a Déli-, Keleti- és Nyugati (Szigethegység) Kárpátok hasonló súllyal szerepelnek, mintegy bástyaként magasodnak ki az őket övező síkságból, a magyar térképek evvel szemben a Kárpátok ívét hangsúlyozzák és "bagatellizálják" az Erdélyi Szigethegység bástya jellegét ;-)))

Előzmény: dimelo (38451)
dimelo Creative Commons License 2018.01.03 -1 1 38451

A helye értelmezéshez hozzá kell tegyek még...

Mielőtt szerkeszteni kezdtem, kicsit kutattam a létező adatbázisokban,

úgy tapasztaltam, hogy a kira.gov.hués az OKA (Magyar Közút) eltérő ábrázolást alkalmaz.

 6 -13 - 6 kategóriában ábrázoltak különböző forgalmi adatokat,

még szerencse, hogy mindegyik egységjárműben számolt.

Bántóan aránytalan a KIRA ábrázolás, ahol még a vonalvastagságok is egyformák, ergo, ha benézed sárga-pirosakat, akkor minden összecsúszik.

Durvább, hogy 20 ezer felett minden fekete, vagyis túlterhelt volna...

Az OKA 13 kategóriája erőteljes túldimenzionálja az alacsony forgalmú utakat (7 kategóriát képez 0-10 ezerig)

8-tól 13-ig vannak racionális osztásközök.

Kevésbé érthető, hogy 13 kategóriát hogyan ábrázolnak 6 csoportra bontva. (Itt is összecsúszik a sárga-piros)

 

Miután csak a főutak forgalmát ábrázoltam, nem volt szükség az 5 ezer alatti 4 csoportra - ezt összevontam.

és ugyanígy összevontam a 5-0 ezer közötti 3 kategóriát is.

 

Tapasztalható, hogy 20 ezer felett (belvárosi forgalmakat nem számítva) szinte csak 2x2 sávos utak forgalma mutatható ki,

ezért 10 ezres osztásközzel is jól prezentálható.

Fontos, hogy az OKA-Közút 40, illetve 50 ezer felett már nem differenciál,

de úgy gondolom, az sem mindegy, hogy mennyi pálya van túlterhelve, vagyis 60 ezer felett.

 

Így lett végül is 8 egye-di-melo kategória, amelyek sokkal arányosabban jelzik a valós viszonyokat.

A "színkavalkád" 2 plusz eleme a lila és a magenta, amelyek  jól megkülönböztethetők a zöldtől és az okkertől is.

Ezek a legérzékenyebb kategóriák a főutak viszonylatában, de ezek a 2x2 sávosak elvárt-elvárható forgalmi szintjei is.

 

És akkor még nem részleteztük a kapacitáskihasználtságot, amelynek metodikája kevésbé átlátható.

A dzsungel a forgalomjelleggel kezdődik és a mértékadó óra forgalom meghatározása teszi kérdésessé.

OKA2016 szerint:

"A keresztmetszeti forgalomszámlálás rendszerének felülvizsgálata során 1996, 2001, 2005 és legutoljára 2012 években módosították a forgalomjelleg meghatározásának módját."

 

Ezért a kapacitás % a térképen csak halvány támpontot nyújt.

 

A színek és a % együtt már valami, de sose hagyjátok figyelmen kívül a 2x2 sávokat jelző fehér vonalakat...

Ami 2x1 sávon (2000 ej/óra) túlterheltség, az 2x2 sávon (6800 ej/óra) még kihasználatlan...

 

Ehhez a lila-magenta nyomorhoz képest szó szerint "kék-zöld"-mezős útfejlesztéseket favorizál a kormány.

23-47-67-83 és persze M30-M34.

 

Ha 8000 - 20000 között a hivatalos térképeken mindent egyformának láttatnak, akkor könnyű "meggyőzni" a főnököt...

Előzmény: troglodita (38447)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 -1 1 38450

Ha meg épp vonalhúzási kényszer van, akkor én inkább erre szavazok, ráadásul simán megvan 250-300 milliárdból és még a Vál-völgyi kisvasutat is beköti a nemzet vérkeringésébe ;-)))

Előzmény: troglodita (38449)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 -1 1 38449

Amúgy nem vagyok én semmi jónak az elrontója, de azt be kell lássuk, hogy ez az M8-M62-M81 képzelgés egészen addig, amíg teljes egészében ki nem épülne, csak a pénzt nyelné. Szolnoktól Győrig ugye nagyjából 240 km van és bármelyik része ha elkészül, az abszolút semmit nem lendít az M0 sanyarú helyzetén. Azt nem vitatom, hogy egészében hasznos lenne, na de kinek van most hirtelen 600-700 milliárdja erre a projektre? Az egy szem M62/M8 M7 mentesítő szerepéről már volt szó, na de a többi szakasz annyira nem használható önmagában, hogy az elképesztő.

Előzmény: trizs77 (38448)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.03 0 1 38448

Előzmény: troglodita (38447)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38447

Aladárunk szerint igen, mert az M5 40-60 ezres forgalmából 20-30 ezret terelt át az M8-ra ,-)

(Az [M]4 meg ugye itt nem játszik, mert annak nincs P.ladányig szinte semmi forgalma, mint az köztudott ;-))) )

Előzmény: trizs77 (38446)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38446

a túlnyomó az minimum 51% ?

Előzmény: troglodita (38445)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38445

jelentős túlnyomóan folyamatos átmenő

Előzmény: trizs77 (38444)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38444

amennyiben az M1 és M5 forgalmának jelentős része tranzitforgalom......?

 

 

------------

 

Stimmel.

Attól függ, kinek, mit jelent a jelentős szó?

 

 - 20% ?

 - 30% ?

 - több ?

Előzmény: troglodita (38441)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.03 -1 0 38443

>Alapvetően M1-M0-M5 tengelytől vettem el 15-20 ezer egységjárműt.

Ezt értettem, arra lettem volna kíváncsi, miért annyit, és nem 5 ezret, vagy 45 ezret. Ha jól értem, akkor kicsit hasra ütve becsülted. Én magam úgy becsülném, hogy a valós érték ennél alacsonyabb volna, inkább a 10-15 ezres sávban.

Előzmény: Aladár46 (38439)
dimelo Creative Commons License 2018.01.03 -1 1 38442

Köszi a promót az SSC-n:)))

 

Úgy látom elég nagy követ dobtam az újévi állóvízbe.

 

Komolyabbra véve: ha máris intenzív M8 kampányba kezdtél (illetve folytatod 2018-ban is),

kissé elkapkodtad a volumeneket:

M1 60 ezer felettiről, hogyan lenne 40 ezer alatt, de Győrtől jogos a növekedés a határ felé. (Győr elkerülő behalna!!!)

M7 miért nem csökken, ha az M5-M44-M4 tranzitnak nem kell M0-on áthaladni M7-re

M5 miért nem csökken ugyanezért és az M4 átáramlás miatt

M6 miért nem növekszik dél felé

M8 Pentele híd jogosan okker szín, de Sárbogárdig az M6 miatt már nem

M8-M81 "villa" inkább csak  lila, mint magenta (10-15, nem 15-20 ezer)

M0 tgk volumen csökkenés

 

és a legizgalmasabb:

Szolnoktól hogyan kerül 15-20 e jármű az M8-ra, ha az M4-en kelet felé semmilyen növekedést nem rajzoltál?

hiszen a román határtól át kellett volna szinezned az M4 útvonalat,

 

ja és akkor az M35 zöld marad?

 

 

Előzmény: Aladár46 (38435)
troglodita Creative Commons License 2018.01.03 0 0 38441

amennyiben az M1 és M5 forgalmának jelentős része tranzitforgalom...

Előzmény: Aladár46 (38439)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38440

szerintem a dátumot csak álmodta (sajnos, mert még csak tervezgetik)

a forgalmat meg tippelte (simán reális tudna lenni, nem véletlen, hogy tervezik)

 

az már kérdéses, hogy ki tudná-e váltani az M1 3 sávusítását

Előzmény: Fradista Utazó (38436)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.02 0 1 38439

Alapvetően M1-M0-M5 tengelytől vettem el 15-20 ezer egységjárműt. De nem tudományos alapú szerkesztés, csak a lehetséges átrendeződésre hívtam fel a figyelmet. Egy 15-20 ezer egységjárműs, a középeső szakaszon egy 20-25 ezer egységjárműs forgalom alakulna ki, amennyiben a teljes M81-M62-M8 útvonal kiépülne, valamint Veszprémet is becsatolnánk. Az új korridor forgalma így csak az 1/3-a lenne a jelenlegi M1 forgalmának. Szerintem ennek van realitása. :)

Előzmény: Fradista Utazó (38436)
troglodita Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38438

Bocsánat, ciklámen, nem lila ;-)

Előzmény: troglodita (38437)
troglodita Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38437

M4 lila M8 alatt-fölött. M5 piros M8 alatt-fölött. Akkor mégis honnan ered és mivé lesz az M8 rettentő nagy forgalma???

Előzmény: Aladár46 (38435)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38436

Mivel te alapvetően nem szoktál hülyeségeket beszélni, ezért most megkérdezném: ezt mire alapozod? 

Előzmény: Aladár46 (38435)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38435

Na így nézne ki egy M81-M62-M8 tengely átrendező hatása az M1-M0-M5-re:

 

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (38434)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38434

Na ja, egy M81-M62-M8 útvonal jelentősen csökkentené az M1-M0-M5-M4 tengely leterheltségét. Előbb-utóbb megépítik, nem marad egyedül az M0-s. :)

Előzmény: Mash_bakter (38433)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.02 0 0 38433

abból a pénzből inkább a Szolnok-Veszprémet építsék meg :)

na jó, egy kicsit többe

Előzmény: Roger Preed (38432)
Roger Preed Creative Commons License 2018.01.02 -1 1 38432

Vajon mikor indul el a beszélgetés erról, hogy az M5-M31 szakaszon bővíteni kéne az M0-t?

Már most 100% körül van a kapacitása, ami az M4 átadásával még növekedni is fog (M5-ről átterelődés).

Előzmény: dimelo (38431)
dimelo Creative Commons License 2018.01.02 -1 1 38431

B.U.É.K!

 

2018-ban indítsunk bővített és részletesebb forgalmi adatokkal:

 

dimelo Creative Commons License 2017.12.31 -2 0 38430

Mennyire más idők voltak...

Kósa még "kezdő" polgármester volt, (és boldogan tárgyalt Brüsszelben)

de - ezek szerint - jól jött neki a tesze-tosza békési "érdek"-képviselet.

 

Volt érve, miért "kell" az M3 görbületből kiágazó M35...

 

pedig Szolnok-B.csaba ugyanúgy összefűzhető lett volna kb. Kisújszállásnál Debrecen felé, mint Debrecen-Ny.háza - Miskolccal...

 

volna...

Majd jött Nastase, lepacsizott Medgyessy-vel, azóta ez a deal. (Alex K. bevásárolt Váradnál, többen Újfalutól-Nagykereki-ig)

 

Vazz' 15 év telt el és most építik a szellempályát...

Előzmény: trizs77 (38429)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -1 2 38429

Kósa és Toller*** Domokos felszólalása után meg is kérdezte tőle, hogy komolyan gondolta e ?

Domokos határozattan álította, hogy igen.

 

 

*** Toller volt akkor vmilyen önkormányzati (?)  kormány(?) vagy parlamenti bizottság (?) nem tudom kije, talán elnöke (?) Ő vezette a Tiszántúli és Alföldi megyei vezetőkből álló küldöttséget.

 

Mivel akkoriban nagyon jó viszonyban voltam Tollerrel és jó viszonyban Kósával, így ott ültem én is.

 

 

Előzmény: dimelo (38428)
dimelo Creative Commons License 2017.12.31 -1 0 38428

Kellemetlen tanú lehetsz...

 

Minthogy én is érzékelem a "fentről áradó szeretetet"...

 

Csak egy példa: októberben írtam az OCF miatt a prezentálónak.

 

Biztos sok lehet a tennivaló....

Előzmény: trizs77 (38427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!