Nem tisztem védeni a pálóc sonofabitcht de mit veszel ennyiért, amiből még válogatni is tudsz, régi, min. 5 hengeres digó limóknál? Lassan az átírás többe' van. Egy komolyabb(?) rádiótelefonkészülék áráról beszélünk, hahó.
Ha nincs kifli/buci/random péksüti formára törve és nincs elrohadva, a beltere lelakva, akkor máris megéri műszakilag kipofozni-annak, aki szereti, hadd pörögjön az a szájbatekert dzsídípí. Jó érzés tud lenni, ha sikerül látványosat javítani a hobbijárgány állapotán, ezzel én is így vagyok. Ha meg eladáskor nem fizetik meg, na bumm, majd kaszál a bitcoinon.
Időutazni tökéletes. Én mondjuk bugisabbat kerestem volna (min. 200 paci, RWD) de sajnos Maseratit nemigen találni ezen az árszinten.
nézni is rossz... ezek a szakértő újságírók? úgy vesznek autót hogy utána rá kell locsolni a vételár dupláját? nem volt átvizsgálás? ráadásul mit tud ez a verda? kb semmit... se nem szép, se nem jó, és hiába locsolod rá a lovét nem fog többet érni.
értem én kell a reklám a hirdetőknek, de hatalmas facepalm. ez az átnézzük 1 órás videó keretébe, hogy bevilágítunk mindenhova a szponzor makita fényvetővel meg nyasgem.
2024-ben a YT tele van álreklámozott másodvonalas marketing szrokkal...
Vályi Pista elengedte az Audi TT projektet? Tegnapi műsorban vett egy öreg digó limót. Gyorsan bele is megy egy guriga. 600 lesz az alkatrész így elsőre. Amúgy jó nézni ha nem én fizetem.
Egy jó prospektus nem csak az autóról hanem a korszellemről is szólt, autópiaci marketingesek nagy spílerek voltak mindig is, hiszen nem babra ment alátét.
Túl sok fölösleges vacakot raknak a mai autókba, amiket egy vállrántással elintéz a vevők 90%-a, ha nincs benne az autóban, cserébe milliókkal olcsóbb lesz.
Nem szükséges, persze. Csak a gyakorlatban látni, hogyha az egész bódé alatt akkupakk van, mégha " vékony " is, az csökkenti a mostanra megszokott belmagasságot, lábteret. Kis túlzással szendvicspadlós A - osztály szindróma. Ha meg akarod tartani a tágas fejteret, nem akarsz nyújtott lábas , padlón vagy üléspozíciót, plusz még alá akarod rakni az akkut, az eredmény magasabb kasztni lesz. Arányaiban egy SUV forma jobban elkendőzi ezt. A többség kényelmes, nem akar már a " földre ülni", a ióta hozzászoktatták a magasabb üléspozicíóhoz.
Pl. nekem is furcsa volt egy évtizede, amikor Polomhoz szokva beültem egy akkori C Mercibe. Alacsonyabb volt, és lentebb ültem, legfőképpen másképpen, mint megszoktam. Nem zavart, de van akit igen. Főleg, hogy többnyire nem a fiataloknak van pénze nagyondrágaelektromost venni.
Konkrétan a 2023-as év volt +30% az elektromos autó piacon...Teljesen más okokból kellett a gyártást visszavennie sok márkának, nem a piac zsugorodása miatt...
2023-ban 9 millió elektromos autót forgalmaztak, ebből 5,1 milliót Kínában. És itt az európai gyártók problémája, hogy a kínai ember kínai autót kezdett elvásárolni. Na meg hogy lassan az európai ember is, mert a kínai jobb...
Az USA-ban 1,2 millió elektromos autót adtak el, ami elmarad az európai és kínai mennyiségtől, de itt volt a legnagyobb növekedés 2022-höz képest + 50%
2024-re 20% növekedést prognosztizálnak a szakemberek, a cél az eladott 11 millió elektromos autó.
Nem évekről van szó, amiatt álltak bele a nagy elektromosításba. Az utóbbi évről, amikor egy rakat gyártónak vissza kellett venni az elektromosítási terveiből, sorra jelentik be. Lehet, hogy iparágilag még emelkedés van, de csak nem vesznek annyit, mint összességében reméltek.
Amúgy meg mi a túlfújt? Az általam példának felhozott koreai motorok 100 vagy 120 le teljesítménnyel kaphatóak. Ezek nem hogy túlfújtak, hanem éppen megfújtak...Mennyivel hangzik jobbnak egy kétezres turbóbenzines 200, 240 Le-vel? A 100Le/l teljesítményt szívó benzines motorokkal elérték már 30 évvel ezelőtt is. A 120le/l teljesítményt már diesel motorok is tudják...Ne ez utóbbi ami szerintem túlhúzott és sok értelme sincs...
Mi értesz az alatt hogy úgy kell gyártani, hogy ne válasszák? Egy olcsó, megbízható (valószínűleg) , egyszerű motor, 110Le-vel. Egy klasszikus alap motor. Annak sem kicsi vagy gyenge, ugyanis korábban ebben a kategóriában gyakran 75 vagy 90Le volt az alap motor. De mivel van mellette egy 1.0 három hengeres turbómotor alig valamivel drágábban, inkább azt veszi mindenki, mert van nyomatéka (200Nm) és mert kevesebbet fogyaszt... a többség a használati értéket választja egy esetleges megbízhatósággal szemben...
Igen is és nem is. Pl vehetsz most is KIA/Hyundai-t 1,5-ös szívócsonkbefecskendezéses (multipoint) szívómotorral, de senki sem választja az ezres háromhengeres mellett, mert szarabb...Nincs nyomaték, sokat fogyaszt, nem jó vele menni...szóval de, néha a vevők döntése is az ami jobb...
Mellesleg ha a Renaultnak sikerült az új ötöst 52kWh akkuval 1500 kilogramm alatt tartani, akkor felmerül a kérdés a 2000kg+ súlyú autók életképességéről...
Nem torpant meg, hanem elért egy olyan szintre, amikor a szart már nem lehet drágán eladni, azok a gyártók pedig (jó sokan), akik erre készültek, most ott állnak letolt gatyával. Nem szükséges baszó nagy kerék meg embermagasságú bódé az akkupakk beépítéséhez, egy rakat kocsi van a piacon, ami remekül példázza ezt. Nem nagyon van már az SUV-témát hova hajtani, ahogy minden más, egyszer domináns építési v. divatirányzat -a ferdehátúak a '70-es, '80-as években, a kombik a '90-esekben, az egyterűek a milleniumot követő évtizedben-, ez is el fog múlni, valószínűleg nem is sokára
Az a baj, mégha meg is torpant a nagy elektromosítás, attól még mindenki azzal tervez. Csak olyat, vagy annak is jót. Amellett, hogy zabálják a SUV formát, abba lehet a padló alatti akkupakkot jól elrejteni. Annyi, hogy nem olyan magas így az alja, dehát ez a többséget nem zavarja. Aszfaltra így is jó. Így emiatt is tolják ezt az irányt.
Az egyterű "őrület" azért messze nem zabált fel ennyire mindent. Például amikor szüleim Grand Scenicet vettek, akkor a Renault paletta kábé úgy nézett ki, hogy volt a két egyterű (Scenic, Espace), két egyterűs fazonú kisautó (Twingo és Modus) és ötféle "lapos" autó (Clio, Thalia, Megane, Laguna, Vel Satis) egy Renault szalonban. Választhatott az ember, hogy kell-e neki a magasépítésű tér meg üléspozíció vagy sem. Most meg sorra halnak ki oszlopos típusok a piacról, vagy lesz belőlük is valami magasított "telepjáró".