Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Lud 2014.11.04 Creative Commons License 46063

nekem is saját hibából garanciaidőn túl szétfeslett a varrás a Hanwagomon (trekking light bakancsban sziklát másztam), leveleztem a Hanwaggal, javaslatukra visszavittem a Mountexbe ahol vettem, ott mondták, hogy ez fizetős javítás lesz, végül három hét és postaköltségen kijöttem a történetből.

Előzmény: nagypapi (46059)
Lud 2014.11.04 Creative Commons License 46062

az útjelző táblák időadataival kapcsolatban.

1. hegyi terepen a szokásos szint/táv kalkulációk nem működnek

2. az időfaktor sokkal fontosabb: sötétedéskor már nem célszerű/szabad túrázni a hegyen

3. Szlovákiában és Ausztriában előrehaladottabb a túrázási kultúra.

4. ettől függetlenül itthon beszédesebb egy kilométer érték.

Előzmény: hobo-bobo (46046)
pozo 2014.11.04 Creative Commons License 46061

A Terény felé való terelésnek is kíváncsi lennék az okára.

 

Valószínűleg a sok látnivaló és érdekesség miatt. Terényben a következő látnivalók várják a turistákat:

 

- Orsós Magnó Múzeum

- Faluház-Tájház

- Mézes Házikó (nagyon jó mézelőhely a környék)

- Hunnia Csipkemúzeum

- Gyermekház

- A Terényhez tartozó Kiskérpusztán gyerekeskedett Szent-Györgyi Albert, az egykori uradalmi magtárépületben található az emlékhelye, míg Terényben mellszobra látható.

 

Terényben nagyon szép, kontyos palócházakból álló házsor is látható.

Előzmény: hobo-bobo (46051)
nagypapi 2014.11.04 Creative Commons License 46060

Ráadásul nem biztos, hogy a hanwagnál ilyen profi módon meg tudják csinálni. :-)

Előzmény: nagypapi (46059)
nagypapi 2014.11.04 Creative Commons License 46059

http://www.trexpert.hu/?oldal=1&cikk=430

Önköltségi árnak a 27000 egy kicsit nagyon húzós, de lehet, hogy érdemes felvenni a gyártóval a kapcsolatot, mert hátha mégis van olcsóbb megoldás (pl. közvetlen beküldés).

Nekünk sajna nem jött össze a Cserhát a szünetben. :(

Előzmény: jzp2107 (46054)
garass 2014.11.04 Creative Commons License 46058

Erre gondoltam, mert Czárán e tekintetben gálánsan, inkább mások megvendégelésére helyezte a hangsúlyt az ő lehetőségeihez mérten. Lásd: Mézgedi barlangbálok.

Előzmény: pozo (46047)
garass 2014.11.04 Creative Commons License 46057

A bakancsfotódat engedelmeddel felvenném az oktatási anyagaim közé, intő példaként a túrafelszerelések témájához.

Egyszer nekem a bakancs sarka akart mindenképp a terepen maradni. Én a tartalék fűzővel mentettem meg a túrát, sikerrel. De az ördög nem alszik.

Előzmény: jzp2107 (46049)
garass 2014.11.04 Creative Commons License 46056

Ez a tábla kérdés azért lenne sürgető, mert ugye a festés projektben 350 betonoszlop kihelyezése is szerepel a kéken. Ezek gyártása elkezdődött a híradások szerint. De irányjelző táblák is kellenek majd rá. LEgalább itt jó lenne kezdeti lépésként az egységesség.

Ami a kilátókat illeti Mályinkán nem a projekt keretében létesült a kilátó, hanem a helyi önkormányzat saját pályázatával. Ők mindenáron szeretnének a turizmusba bekapcsolódni, ha már átmegy rajtuk a kék. Jövőre a tirstaház komfortosítására (vizesblokk) terveznek pályázni. Remélem sikerrel, mert azt a házat a 80-as években még én is építettem, akkor saját egyesületemmel.

A ranger-rendszer egy jó dolog lenne, de ahogy tudom, nem nagy a tolongás a jelentkezők körében. Ez azért szerelemből ma már nem megy, motiváció egyenlőre nincs kidolgozva. Ez is jó dolgok  tapasztalatlan kezelését példázza.

 

Előzmény: nagypapi (46045)
maszogep74 2014.11.04 Creative Commons License 46055

Ragasztva...??? Nem varrott a cucc?

Előzmény: jzp2107 (46054)
jzp2107 2014.11.04 Creative Commons License 46054

azért a Hanwag is izélje meg a tudományát, januárban lesz 5 éves a bakancs és most lesz negyedszer ragasztva (ha még egyáltalán lehet)

nem ezt ígérték..

 

Hollókő: családi kirándulás megvolt már tavaly, ez olyan szempontból jó is volt hogy nem sajnáltuk hogy most nem lehetett bemenni a várba

Előzmény: hobo-bobo (46051)
jzp2107 2014.11.04 Creative Commons License 46053

eszembe is jutottál ott a helyszínen, hogy na mászógépnek biztos lenne egy arzenál :-)

Előzmény: maszogep74 (46052)
maszogep74 2014.11.04 Creative Commons License 46052

Dettó: 1pár bakancsfűz, 1 tekercs szigszalag, és 4db gyorskötöző. Minden zsákban a tetőzsebben, álladóra. :)

Előzmény: hobo-bobo (46051)
hobo-bobo 2014.11.04 Creative Commons License 46051

Bírom az ilyen őszinte, lendületes írásaidat, jó volt olvasni, köszike! :-)

Nálam a hátizsákban van egy állandó készlet amit mindig hordok magamnál egy zacskóba csomagolva, abban ott van évek óta egy ragasztószalag és egy pár cipőfűző, éppen ilyen esetekre. Még egyszer sem kellett, de azért hurcolom mindenhova.

 

A Terény felé való terelésnek is kíváncsi lennék az okára. Mi is a Csukori-erdőn mentünk még keresztül 2009-ben, mert nem tudtunk a terelésről, és semmi gondunk nem volt, az út a szántót kivéve tökéletesen jelzett volt.

(ha jól tudom akkor talán a szántóföld tulajdonosa miatt kellett Terény felé változtatni?) Mindenesetre ez csak további gondokat vetett fel, lásd tervezett módosítások...

 

Hollókő... ez az az unortodox eset mikor később érdemes egy családi kircsi keretében visszamenni és egy jó kávé mellett beverni a plecsnit a füzetbe, lelkiismeret meg tiszta marad! :-)

 

A Cserhát valóban az első helyen van nekem, már ami a a régi kék jelek keresgélését illeti, de először a Szanda-Nemtipuszta-Buják részt terveztem, csak ezután a Tepke-gerincet. Lehetőleg lombmentes időszakban, az meg most gyün.

 

Mátraverebélyt is látni kell egyszer. (lehetőleg reggel, csipanyitogatás előtt) Ha éppen arrafelé autózunk és meg akarom borzongatni a család nőtagjait akkor be szoktam kanyarodni kocsival a sorra, és lelassítok...:-)

 

Előzmény: jzp2107 (46049)
maszogep74 2014.11.04 Creative Commons License 46050

:DDD

Előzmény: K. Kata (46042)
jzp2107 2014.11.04 Creative Commons License 46049

mi Kisinassal a Cserhátban bolyongtunk az őszi szünet alatt

ha a kütyü nem hazudik, akkor 5 nap alatt 108 km-t "teljesítménytúráztunk" össze

bár én nem éreztem rohanósnak, sőt, inkább öregurasnak

állandóan ránkesteledett (kivéve a "garábi" kezdést ahol reggel 6:50-kor indult a busz, de erről majd később)

no meg nem is tudtam volna gyorsabban haladni bárhogy is akartam vóna, első este Cserhátsurány határában levált a bakancsom talpa az orrán

lifegett

olyan volt benne menni mint békauszonyban

vagy mintha fél méteres hó lenne

magas térdemelés!

másnap reggel Surány összes boltját végigzarándokoltuk: az alsóban csak cellux volt, a felsőben ráraboltunk az utolsó szép vörös szigszalagra ("high quality") illetve vettem vagy 8m szép kék ruhaszárító kötelet

szállásadó lányától(?) sikerült szerezni fain vékony drótot meg egy harapófogót, és el is készült a mérnöki mestermű :-)))

tanulság: zsineg és bicska nélkül ne indulj túrázni (félember voltam, bicskám az vót)

 

  (jól illusztráltuk, hogy a bakancsos turista csóró.. bár, valahogy csak elköltődött 40 ruppó)

 

 

túrázó nem sok volt: Szanda váránál 2-3 autós család, Cserhátsurány után apa-fia páros kis zsákkal (tempójukat látva irigykedtünk)

 

első nap Flamingóban aludtunk a zsírkaraj földszinti apartmanban, este lapos tévén néztük pendriveról a Rontó Ralphot :-)

pecsét a Vadászban rendben, ahogy Becskén is megvan az MTF-es

ja, Szandaváralján a helyiek szerint "semmi értelme Terény felé menni, volt itt múltkor egy nagyobb csapat, ők is egyenest Cserhátsurányba mentek"

 

másnap Hollókőn Margit néni vendégei voltunk, az isteni vacsoráját, nameg az alacsony csillárt nem felejtem (a púp már lohadóban)

pecséttel szívtunk: a mívest szerettük volna megszerezni, kávézó csak 4-ig nyitva amit term. lekéstünk, másnap reggel 8-kor szerettem volna indulni de a kávézó kedvéért megvártuk a f9-et. A pofáraesés: kiragasztott cetli szerint aznap "technikai okok miatt" nem nyitnak ki. Pfff.

Nógrádsipeken viszont mákunk volt, mert épp nyitva találtuk a kisboltot

 

következő nap Garábon aludtunk volna, de az "úriember" akivel le volt beszélve a dolog, előző nap visszamondta, újratervezés során Felsőtoldon sikerült a Cserhát vendéglőben vagy panzióban helyet találni, gyönyörű ámde picuri szoba, a csempébe egyenesen szerelmes lettem, viszont törölköző nem járt, de legalább nem potyára hurcoltuk (este a holdvilágnál lesétáltuk a Garáb-Felsőtold távot, másnap reggel meg korán keltünk a buszhoz)

Bableves csárdában lecsekkoltuk a szakácsot, nagyon rendben van, a mennyiség is, szégyenszemre ott kellett hagyni a kaja egy részét, rám ez nem nagyon jellemző

 

utolsó nap a sámsonházi turistaszálláson hajtottuk álomra fejünket, ez volt a legkevésbé puccos szoba, viszont a vacsi itt is király volt!

a nagybárkányi boltnál ismét a szerencse segített, bár hivatalosan nem voltak nyitva. pecsételni és vásárolni is sikerült

 

a Cserhát az ország legszebb tájegysége, legalábbis itt tekereg legtöbbet az OKT

levadásztuk az összes még hiányzó csúcsot (no, a Kerek-bükk tényleg nem volt egyszerű, Hobo-bobónak kötelező feladat, sok arra a régi kék jelzés!), néhány forrást, két (három) várat, megcsodáltuk a szentkút feletti barlanglakásokat, a sámsonházi volt bányát és a szökőkutazó termálkutat

csak az előítéletmentességet kell még jobban elsajátítanom, azt hittem nyitott lélekkel érkezem, de a nagybárkányi nameg főleg a verebélyi helyzet meglehetősen orrbavágott. Pedig a sűrűjét a Mária-úton el is kerültük

pozo 2014.11.03 Creative Commons License 46048

Egyetértek Veled. Az optimális az lenne, ha a km adat mellett a szintkülönbség is szerepelne az útmutató táblákon.

Itt egy elrettentő példa Ausztriából, ilyen sose legyen nálunk.

 

 

Előzmény: hobo-bobo (46046)
pozo 2014.11.03 Creative Commons License 46047

A Czárán idézetek nálam is ülnek. Én megtoldom, Berda József nem csak versben, de gasztronómiában is jártasabb volt Czáránnál :-) 

 

Ha gasztronómia zabálást jelent, akkor jártasabb volt:)

Előzmény: garass (46040)
hobo-bobo 2014.11.03 Creative Commons License 46046

Az hogy az útjelző táblákra csak az időadatokat írják fel a legnagyobb marhaság szerintem, és megtévesztő is egyben. Pontosan azért mert mindenkinek más a tempója. Pláne egy hegyen felfelé.

Igenis legyen kiírva először és elsősorban a kilométer adat, és utána esetleg a várható, egy bizonyos képlet alapján kiszámított idő.

Tudom, tudom persze 3km fel az Írott-kőre nem ugyanaz mint mondjuk 3km Sümegtől Sarvaly felé, de azért ezek az időadatok akkor is igen-igen képlékenyek.

Ennél még az is objektívebb lenne ha a szintemelkedés-adatot adnák meg.

Tudom azt is hogy Ausztriában meg Szlovákiában stb ez az elterjedt gyakorlat, de erre csak azt tudom mondani hogy akkor nagyon örülök hogy nálunk még nem, remélem nem is lesz. 

 

Előzmény: garass (46044)
nagypapi 2014.11.03 Creative Commons License 46045

"Ebben a kérdésben jó lenne egységes álláspontot kialakítani."

Ebben a kérdésben is.

Mondjuk még mielőtt elkezdik legyártani a táblákat, bár gyanítom, néhányat már véglegesnek tekintenek (írtam anno pl. a se távolságot, se időt nem jelző iránytáblákról a Badacsonyon). Aztán lehetne pl. valamilyen egységes rendszer szerint (pl. kb. azonos távolság, v. hosszabb, települést nem érintő szakasz felénél) kialakítani pihenőhelyeket, esőházakat. Meg lehetne vizsgálni, hova lenne célszerűbb kilátót építeni (én a mályinkainak nem sok értelmét látom, a Bálvány, Nagy-Milic sokkal fontosabb lenne). Ésszerűbbé lehetne tenni a pecsétek elhelyezését (a DDK-n és az AK-n a mai napig komoly probléma egy-egy bélyegző elérése).

 

Úgy gondolom, ezek fontosabb kérdések az egységsugarú kékező számára, mint a méter-pontos felmérés vagy a dzsindzsásban található kerékpártámasz megléte. A Kéktúra-projekt egyik fontos ranger-rendszer kialakítása, az utak folyamatos karbantartása, erről sem sokat hallani, pedig szintén fontos lenne. Mintha fogalmuk nem lenne a Vezetőségnek, mire is van szüksége valójában egy kéktúrázónak.

Előzmény: garass (46038)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46044

Az időadat szerinti túrázás két alapvető esetéből az egyik, hogy a megadott időre nem érek oda, és akkor a kevésbé rutinos túrázó zavarba jön. A másik, amikor előbb érem el a célt. Büszke vagyok magamra és a következőben még gyorsabb leszek. Kialakul egy verseny önmagammal, ami a rohanó turizmust táplálja. Egyik sem hat pozitívan a turizmusra.

A medvék és nyomaik sokszor katalitikusan hatnak a teljesítményre. És ilyenkor felmerülhet még egy dolog, melyik irányba induljak el sebesen? :-))

Előzmény: K. Kata (46042)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46043

Ó, az ifjúsági korosztály az valóban problémás téma. Egy hónapja vettem részt a Kelet-Magyar megyék Turista vezetőinek értekezletén. Ott is szóba került a dolog. Minden megye küzd ezzel a dologgal. Ott is elmondták, a szervezett formából nem kér, tagnak nem lépnek be, ugyanakkor egy kisebb részük túrázik. Kiscsoportos, baráti körökben. Olykor komoly teljesítményekre is hajlandók,

Rokoni körökben is többször előfordult már, hogy tanácsot kértek tőlem, mert a haverokkal mennének a Tátrába falat mászni, vagy Mikor érdemes a Fogarasi gerinctúrára elmenni. De érdeklődtek már, hogy szilveszteri bulit tartanának bivakkal a Vidróczki-barlangban. Szóval vannak remek, olykor hajmeresztő dolgok, de önálló, ahogy találóan írod, l'art port l'art túrázók.

 

Előzmény: Tavaszi Széll (46037)
K. Kata 2014.11.03 Creative Commons License 46042

Igen, Szlovákiában szidtam is őket, mert nem az én menettempóm szerinti időadatok voltak megadva, km meg sehol. Pedig én is tudok 4km/órát menni, szerintem amikor a friss medvekakit megtaláltuk, volt az 8 is :-)

Előzmény: garass (46038)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46041

Bocsáss meg, külföldim utam miatt valóban kimaradt egy időszak. Most átolvastam a bejegyzést, de utánna kell járnom kissé. Ha sikerül, jelentkezem Hollóháza témában.

Előzmény: hobo-bobo (46022)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46040

Köszönöm a gratulációt. Az idő, időzavar néha valóban nagy úr. Ezért is használom ki nyugdíjas éveim minden percét, mert az idő már nekem dolgozik.

A Czárán idézetek nálam is ülnek. Én megtoldom, Berda József nem csak versben, de gasztronómiában is jártasabb volt Czáránnál :-) 

Előzmény: Tavaszi Széll (46033)
hobo-bobo 2014.11.03 Creative Commons License 46039

"Nem tartom elpocsékolt időnek a 2. OKT bejárást sem. :-)"

 

Semmiképpen sem! 

 

A kéktúra megismerése számomra a második bejárás során teljesedett ki, rengeteg dolog lett kerek, vált érthetővé, teljesedett ki a második kéktúrámon, és amiket felsoroltál még egyéb fontos dolgok azokkal minddel egyetértek.

De.

Elkezdtem súlypontozni, minősíteni a szakaszokat.

1.Nagyon szeretem, bármikor jöhet

2.Szeretem, tök jó

3.jó kis szakasz, de hangulat kell hozzá

4. le kéne tudni...

Ez utóbbiból elég kevés van, az 1.-ből van a legtöbb (kb 50-60%) de van ilyen is. És tudod, olyan a kéktúra mint a nők, a szerelem, ezt is beszéltük már! :-)

Az első a lángoló, a mindent elsöprő, a másodiknál már jobban előtérbe kerül a tapasztalat és a megfontoltság. És olykor előkerül már némi kritika is.

Ezt egészíteném ki még valamivel:

Az első szép volt, szép volt mindene, az utolsó porcikájáig. A másodiknak szép volt a szeme, a szája, csinosak a lábai, és szépek a keblei. 

A popsija viszont lehetett volna kerekebb is! :-)))))))

 

 

Van erre egy mondás:

"Ha egy nőn csak bizonyos részleteket lehet dicsérni, például, hogy szép a haja, vagy gyönyörű a lába, az annyit jelent, hogy jaj de kár, hogy egészben nem gyönyörű."

 

Szilvási Lajos

 

Előzmény: Tavaszi Széll (46036)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46038

Ez az útbaigazító tábla felvetés jó téma. Időnként előkerül, mit írjunk fel információként. Magam is annak vagyok a híve, hogy a távolság adatok elegendőek. Pont azért, mert a menetsebesség számítása nem mindenkor egységes. Igaz, a távolságadatoknál is előfordulnak téves adatok.

De vannak más vélemények, melyek szerint a nagyközönség nem érzi a távolságot, viszont az időt igen. Ezért azt megadva elindulásra késztethetjük őket.

 

Mellette szól , hogy Szlovákiában, Csehországban is a táblákon időadatok szerepelnek. Sőt a Lengyel-Tátráról van olyan térképem, ahol a túraút időadatokkal szakaszolva van megadva, ráadásul mindkét irányba,  a terepviszonyoknak megfelelően módosítva.

Ebben a kérdésben jó lenne egységes álláspontot kialakítani.

Előzmény: maszogep74 (46030)
Tavaszi Széll 2014.11.03 Creative Commons License 46037

Nem az általános vagy középiskolás korosztályról beszélek, akiket az iskola így vagy úgy ösztönözhet ezekre a megmozdulásokra. Ha pl. a Gerecse-50 (30, 20) teljesítménytúra részvétele alapján vonunk le következtetéseket, akkor azt hihetnénk, hogy Tatabánya összes nebulója meg van veszve a túrázásért. :-) 

 

Én az alap-, vagy középszintű oktatásból kikerülő, alig huszonéves generációról beszélek. Nincs központi (iskolai) szervezés, ebben a korosztályban már a l'art port l'art túrázók találhatóak. Y generáció, még nem a Z.

Előzmény: garass (46035)
Tavaszi Széll 2014.11.03 Creative Commons License 46036

Itten most azért fejin csaptad a szöget, ezt el kell, hogy ismerjem. A definíciód a km-ek száma és a Kéktúra iránt érzett alázat és érdeklődés negatív korrelációjáról fedi a valóságot. De - ahogy erre nár utaltál is - ennek a mutatónak az egyénre szabottságát sem érdemes vitatni, hiszen tekintélyes különbségeket okozhat az életkor, az állóképesség, stb. Erre akartam utalni a Németh Csaba-féle hasonlattal. Hiszen mit jelent nekem a laza kocogás, és mit Wilson Kipsang Kiprotichnak? Mit jelent nekem a kényelmes uszodai tempózás - vízbiztonságomnak köszönhetően halálfélelmet :-) - és mit Michael Phelpsnek?

 

Az első OKT - első szerelem metaforáról többször is beszéltünk. Hogy mit tettem én másképpen az első OKT bejárásakor a másodikhoz képest? Szinte mindent. A mai napig őrizgetem a két vaskos spirálfüzetet a túrák leírásaival. Sem irodalmi, sem egyéb értékük nincs, kizárólag számomra jelentenek sokat. Százalékos nyilvántartás? Természetesen elkövettem minden túra után. Szigorú voltam, nem kerekítettem felfelé. :-) Rituálék voltak. A Másfél millió ... aktuális részének végignézése a túra előtti este, az atlasz leírásának végigolvasása, turistakalauzok böngészése, keresés a neten legalább az aktuális településekről. A második bejáráskor már elmaradtak a naív, gyermeki rácsodálkozások. De előtérbe kerültek más, fontos dolgok. Beszélgetések vadidegenekkel, nyitottabb hozzáállás a társadalom sokszínűségéhez, előítéletek és félelmek háttérbe szorítása. Nem tartom elpocsékolt időnek a 2. OKT bejárást sem. :-)

 

Csak azért ne legyen harmadik, hogy meglegyen a harmadik. De akit a mozdony füstje megcsapott ...

Előzmény: hobo-bobo (46034)
garass 2014.11.03 Creative Commons License 46035

Érdekes, amit írsz az ifjúsági tapasztalataidról. Én szintén részt veszek a tavaszi nagy bükki telejesítménytúra (Népek Tavasza) rendezésében. Az utóbbi évek statisztikái szerint a 2000-2500 fős résztvevő mintegy 40 %-a a 15 km-es túrán indult, egyharmaduk 10 km-en, és a többi megoszlott a 25 és 30 km között. Korábban indítottunk 42 km-es maratoni távot is, de idén már elhagytuk, mert  10-15 főnek nem érte meg a ráfordított munka.

Ugyanakkor egy másik rendezvényünk, ami havonta most zajlik, a Herman Ottó emlékév kapcsán. Ez kifejezetten diákturizmus, iskolák diákjai számára. Szeptemberben mintegy 200 fő, most októberben 500 fő fölötti létszámot kalauzoltunk csekély 8, illetve 14 km-es távokon.

A tanárokkal beszélve elmondták jönnének a diákok gyakrabban, nagyobb számmal is de nem tudják finanszírozni az utazási költségeket.

De nem egyenes a kép akkor se, ha az általad is említett szervezett turizmustól való elfordulást magam is tapasztalom környezetemben.  Ugyanakkor a fentiek tény számok.

Előzmény: Tavaszi Széll (46026)
hobo-bobo 2014.11.03 Creative Commons License 46034

Ha picit függetlenítjük a dolgot az életkortól akkor amit én saját magamon figyeltem meg, azt egy képletbe tömörítve valahogyan így foglalnám össze:


Kéktúrák során az egy napra tervezett kilométerek száma fordítottan arányos az egyén kéktúra iránti alázatával és érdeklődésével.

 

 

Magyarul aki kevés km-t tervez az szeretne minél többet látni, megnézni, míg aki lerohanja azt nem érdekli a kéktúra, csak a kilométerek darabszáma.

Bővebben: Mikor elkezdtem kéktúrázni akkor még minden egyes méternek, kilométernek őszintén örültem amit megtettem az ÚTON. Elfogadtam minden zavaró körülményt, eszem ágában sem volt kritizálni bármit is, ha eltévedtünk akkor így jártunk, ha nem volt jelzés akkor néztük erősen a térképet, ha ki volt feszítve egy villanypásztor akkor azt szépen kikerültük, :-) vagy átbújtunk alatta, de nem kezdtünk el kritizálni semmit sem, elfogadtam, elfogadtuk a nehézségeket mint a kéktúrázással velejáró dolgokat. 

(Ezért is csodálkozom itt néha-néha olyanokon akik még az elején járnak, de nem szólok...)


15-18km-es szakaszokat terveztünk legtöbbször a fiammal, például a Tepkéről is lejöttünk Garábnál, aztán másnap onnan folytattuk, a Bükköt is két részletben csináltuk meg, Bánkúti szállással, és volt olyan hogy csupán egy Velem-Kőszeg túráért utaztunk 700 km-t, és ott aludtunk 2 éjszakát.
Még nem volt meg annyi baj legyen útvonaltervezője, de mindig kiszámoltam hogy hány százaléknál járunk, tudtam hogy 11.28 km = 1 %. :-)

 

A második kéktúrámnál már mindezek egyre kevésbé voltak fontosak, terveztem 35-40 km-es gyaloglatokat is, pl Tardos-Szárliget, Mátraverebély-Hollókő, vagy éppen a Bükk, amit pont veled csináltunk meg egy nap alatt Bélapátfalvától Mályinkáig. Kezdtem utazni a kilométerekre, nem készültem fel annyira a túrákból, olykor-olykor már csak a km-ek száma lett fontos.
Egyre többször vettem észre a saját szóhasználatomon is ezt a változást: "ez is megvan", "letudtam", "befoltoztam a lyukat", "kipipálva" ezek mind-mind olyan szavak amelyek már azt jelzik hogy talán már nem is érdekel annyira. Erre idővel rá is kellett döbbennem, és éppen ezért nem fogom elkezdeni harmadszorra, mert úgy gondolom hogy így már nem érdemes elkezdeni még egyszer csak azért hogy végigrohanjam, hogy elmondhassam hogy 3-szoros teljesítő vagyok. Ez nem motivál.
Visszamegyek még nagyon sokszor azokra a helyekre amik megtetszettek, amik örök emlékek valamiért, Velembe, Badacsonytördemicre, Bakonybélbe, Mogyorósbányára, Cserhát, Mátra, Bükk számtalan helye úgy össz-egészében, kedvenc helyünk még Jósvafő, Vágáshuta, Sátoraljaújhely, meg a Zemplén is úgy ahogyan van, de még egyszer egészben már nem hiszem.
A rohanásnak, a "letudtam"-nak a kéktúrán nincsen helye. Szerintem.

 

 

Előzmény: Tavaszi Széll (46026)