Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

HEV Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49297

Mert kés nélkül indultak el. :-) Fenntartom, hogy a Burok-völgyben lehetetlenség eltévedni, a 'környéke' az meg akármekkora is lehet  ott nyilván el lehet tévedni.

Előzmény: maszogep74 (49295)
Güsziológus Creative Commons License 2015.04.17 -1 1 49296

Az alábbi táblával (útirányjelző oszloppal) "találkoztam" tegnap.

 

Érdekesség a tájékoztatás mikéntje.

Nem tudom, hogy milyen a magyar szabvány, de a tábla alsó sorában két jelzés van, elől az So, utána a S+.

 

Én ezt úgy értelmezem, hogy az a pont, ahol az So indul a forráshoz, 4,2 kilométerre van.

 

Máshol is találtunk hasonló táblát, elől annak az útvonalnak a jelzése, mellyel "találkozik", hátul a jelzett útvonal, melyen haladni kell annyit, amennyit a tábla mutat.

 

Ezt a táblát az SL-HU együttműködés keretében helyezték ki, jó egy éve, az útvonalról (P-), melyen található nincs se TUHU, se OSM térkép. Pedig kilátó is van, és ahogy a képen látszik, igényes pihenőhely. És a DDK útvonalától sincs messze. Sőt. Csatlakozik.

 

Még kerékpár "tárolásra" alkalmas "rács" is van, fából.

 

És akkor a kép:

maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 2 49295

...mindezek ellenére már többször kellett benne és a környékén eltévedt turistákat keresni...

Előzmény: HEV (49294)
HEV Creative Commons License 2015.04.17 0 1 49294

A völgy jelentős része turistautakon bejárható. Egy része nehezen járható (főként a kidőlt fák miatt), viszont a völgy annyira szűk, oldalai pedig annyira meredekek hogy eltévedni sem lehet. Mivel Természetvédelmi terület, ezért az ösvényről tilos letérni! Az ide vetődő turistáknak nyáron érdemes komolyan odafigyelni és felkészülni, a magas páratartalomra. Emiatt és a komoly terepi nehézségek miatt tekintélyes mennyiségű vizet célszerű fogyasztani. A rengeteg akadály miatt nagyon kell figyelni arra, hogy hova lépünk, ugyanakkor érdemes nézni mindazt a szépséget, érdekességet, különlegességet, ritkaságot és azokat a barlangokat, amit ez a völgy rejt. A barlangokhoz nem vezet jelzett út, viszont ott lapulnak, általában elég magasan.

(wikipedia)

Előzmény: HEV (49289)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49293

Ha nem ilyen szárazság van, akkor mind a P, mind a P+ izgalmas tud lenni, főleg - ahogy írod - bő vegetáció idején... (Igazság szerint a jelzésen a Burokban ritkán megyek, általában a Mellár felől érkezem, keresztülmegyek az árkon ahol jólesik, fel a túloldalra, és ott szoktam sokat bóklászni. Hosszában meg inkább a tetején a Kéken, az jobban tetszik, főleg a fenyőerdős szakasz.)

 

A fülledtséget jó, hogy írod, mert nekem az ki is ment a fejemből. Valóban odalent nyáron szubtrópusi a klíma, ami jelentősen nehezítheti a haladást. Egy-két helyen a jelzésekre se árt figyelni, mert ha nem nézed, beszaladhatsz a dzsumbujban valamelyik mellékágba, és akkor van pislogás, hogy most hol vagyok és merre kéne menni :)

Előzmény: HEV (49289)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49292

Jaja, tényleg. Ráadásul ott hűvösebb van, amikor máshol már elvirágzott, ott még akkor kezd csak nyiladozni. 

Előzmény: jzp2107 (49290)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 2 49291

Olvasás nélkül nincs se elalvás, se élet; se erdőben, se itthon :)

Előzmény: Jesper Olsen (49288)
jzp2107 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49290

Burokba medvehagyma-idényben menjél

kolbászt vigyél :-)

Előzmény: Pápai vándor (49284)
HEV Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49289

A KDP nem megy végig a Burok-völgyön. A NY-i végén kikanyarodik a Bükkös-árkon keresztűl Hétházpuszta felé. A legnehezebben járható szakasz a sok kidőlt fa miatt igy kimarad az a P+-on van. Mi akkor jártuk ezt a szakaszt amikor még a Bükkös-árok felé vezető szakasz nem volt járható, de simán kimentünk a P+-on is.

Minél korábban mész - naptárilag - annál jobb, a vegetáció sok szépet eltakar, és meleg időben tripla adag folyadékot vigyél, annyira fülledt és meleg a völgy.

 

 

Előzmény: Pápai vándor (49284)
Jesper Olsen Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49288

Jó volt olvasni a beszámolódat.

 

Könyvtárosként különösen megdobogtatta a szívemet, hogy mennyi időt töltöttél olvasással. :-)

Előzmény: maszogep74 (49282)
hobo-bobo Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49287

Köszi szépen.

 

Csodálkoztam volna ha úgy irtják ki az erdőt a Verga területén (vagy bármely erdészet területén)  hogy az nekik fel sem tűnik. :-)

Előzmény: maszogep74 (49283)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49286

Burok ugyanúgy járható, mint eddig. Bár nagy zsákkal necces a sok bedőlt fatörzs miatt. A csalán szerintem pár héten belül nyakig fog érni... :)

Előzmény: Pápai vándor (49284)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49285

Hamuházas pecsétről nem tudok, de ha gondolod, hétvégén megnézem. A jelzés nekem most végig kiváló volt. Az Oroszlány - Csernye közötti szakaszon tavaly ősszel voltam utoljára, de azzal sem volt semmi baj, bár ott általában helyismeretből megyek, nem a jelzések alapján, mint most voltam. 

 

Itt a mostani túrán annyira jók voltak a jelzések, hogy nem is kellett se térkép, se GPS. 

Előzmény: Pápai vándor (49284)
Pápai vándor Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49284

Szia!

 

Idén tervezem folytatni a KDP-t  Iszkaszentgyörgytől Piszke irányába , tudsz valamit mondani a jelzettségről , mire számítsak , illetve a Burok völgy mennyire járható most.

Hamuházhoz már tettek ki pecsétet?

 

Köszi

Előzmény: maszogep74 (49283)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 49283

Erről még nem hallottam, de az a Verga területe, őket annyira nem ismerem. Itt körülöttünk a Vadex most bálványfaírtásra állt rá a Kisgyónbánya körüli szakasz  de inkább csak ritkítanak, tarvágás nincs. Tavaly beszélt arról az egyik erdész, hogy sajnos a hitelezés révén sokszor a bank "kényszeríti" rá az erdészeteket, hogy közvetlenül az utak mentén tarvágjanak, mert számukra az a legköltséghatékonyabb eljárás (sok faanyag egy helyen kidöntve, közvetlenül az út mellett, tehát nem kell kivonszolni őket messziről, kevesebb munkaórával több haszon jön be).

 

A kocsmában viszont mindenféle emberek mindenfélét tudnak mesélni ám :) "Illegális" vágást biztosan nem "megrendeltek". A felszántott utak rendszeresek, ezek a munkagépek durván súlyosak ám :) Ha vége a munkálatoknak, egy idő múlva le szokták túrni simára az utat, de ezt a végső fázist nem szokás elkapkodni. Nemrég írtam ugye, hogy alig lehetett Jásdról felkapaszkodni a tési kilátó felé, mert járhatatlanra törték a kiolvadó sárban az utat a munkagépek: na azt például már le is tolták, két hete már teljesen jó volt az út ismét. De itt nálunk a Hamuházhoz tartó Piroson volt, hogy nyár végén tették csak rendbe, amit tavasszal szétcsesztek, addig csúful nézett ki nagyon.

 

 

Előzmény: hobo-bobo (49281)
maszogep74 Creative Commons License 2015.04.17 0 1 49282

Piszke - Oroszlány, Piros és Kék vegyesen:

 

http://www.maszogep.hu/index.php/2015/04/17/gerecsevertes

hobo-bobo Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49281

Mászógép, te mint bennfentes, erről mi a véleményed?

 

(Kockamami írása, Jásd)

 

http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/okt_forum?a=dh&id=45

 

 

Random- Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49280

Ez nagyon király! De jó lenne látni és átsétálni! Azt olvasom, hogy előre egyeztetett módon 25 fős csoportnak is megnyitják. Nem? Csak szervezni kell még pár embert...

 

Egyébként nem tudom mit várnak az emberek, hogy csalódás. Valószínű nem látják a halakat és alulról az uszályokat. :D Én a Dél-Pesti szenyvíztisztító építése során voltam a duna alatt. Van egy kivezetése a meder közepéig vezető alagúton keresztül. Ahol a tisztított vizet eresztik a Dunába, még elkészülés előtt voltam benne. Az is buli volt. Ja és átsétáltam a még félkész M4 metró alagúton is a duna alatt. :D

Előzmény: Jesper Olsen (49276)
rozaa Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49279

Két offos cikk. Az élet, a világmindenség, meg minden. 42!

pavarotti Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49278

Páran írták hogy csalódás volt, nem tudom mit vártak:), mi 1-2 éve voltunk, és szerintem 1x mindenképp megéri megnézni. Viszonylag nagyobb sétával kell tervezni, a révtől azért jóval odébb (feljebb) van.

 

Egyébként azóta(vagy ott?) hallottam hogy vannak más alagutak is a Duna alatt, amelyek léte még kevésbé publikus, egyetlen többé-kevésbé összeszedett forrást találtam most rövid guglival: http://epa.oszk.hu/00000/00003/00005/218-243.html

 

Előzmény: Jesper Olsen (49277)
Jesper Olsen Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49277
Előzmény: Jesper Olsen (49276)
Jesper Olsen Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49276

Lehet, hogy már volt itt szó róla, de én csak most olvastam az ÉT 2015/14-es számában, hogy minden évben egyszer (a víz világnapja kapcsán) a DMRV Zrt. megszervezi a Visegrád-Nagymaros közötti, Duna alatti közműalagút látogatását - vagyis ekkor ezt a "kéktúra-szakaszt" is gyalogosan meg lehet tenni... :-)

Vagdalthús Creative Commons License 2015.04.16 0 1 49275

Egyetértek, nagyon szimpatikus ember, ezek szerint te is ismered személyesen. Előzőleg telefonon már beszéltem vele, majd tavaly terepen, a várhoz közeli Peres-hegyen találkoztam vele, a zöld sávot újítottuk fel éppen. Már akkor említette a magyarnándori kilátót, amelynek immár el is kezdődött az építése, s amelyet szeretne majd bevonni a turistaút-hálózatba, ezzel kapcsolatban jelezte is, hogy majd keres.

 

 

Előzmény: hobo-bobo (49252)
AttHunter Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49274
nagypapi Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49273

Azért azt nem értem, hogy egyik helyen elterelik a Kéket a veszélyesnek vélt részről, a másik helyen (Bódvaszilas - Bódva híd) pedig éppen hogy balesetveszélyes szakaszra terelik.

Nem véletlenül pampogtam múltkor emiatt. Úgy három éve télen szerveztünk egy túrát a Burda-hegységbe  (kis helembai, párkányi sörözéssel persze), a szobi vasúti híd járdáján kapaszkodás nélkül (ott van korlát) nem tudtunk végigmenni, mert a fémszerkezetre rá volt fagyva a csapadék.

Persze lehet, hogy felújítják a Bódva régi vasúti hídját, akkor rendben van, de sajnos el tudom képzelni, hogy erre már (meg pl. a Bakonynána melletti gázló megoldására) nem fussa a 2,3 milliárdból. Aztán ne legyen igazam...

Előzmény: jzp2107 (49263)
csg65 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 49272

Ez tök jó hír! Nagyon szép az útvonal, ami most újjáépül, párszor már megjártam gyalog.

Jó lenne még pár ilyen hír hasonló felélesztésről. Pl. milyen tuti lenne Szilvásváradról Bánkútra a siklót is feltámasztva végigvasutazni és hogy másik kék szakaszt is említsek: ott a régóta hiányzó hegyközi kisvasút...

Előzmény: hobo-bobo (49262)
jzp2107 Creative Commons License 2015.04.15 0 1 49271

kőmíves kelemen és a toronydaru

furcsa egy párosítás

 

rinya off

jóccakát :-)

Előzmény: hobo-bobo (49269)
hobo-bobo Creative Commons License 2015.04.15 0 0 49270

Olvass vissza és fuss neki még egyszer...

 

Előzmény: donjuan1984 (49268)
hobo-bobo Creative Commons License 2015.04.15 0 0 49269

Ja, és tényleg lehet. Igazad van. Ez már nekem is eszembe jutott.

 

Más:

Na, mindegy, annyi ma a jó hír hogy nem lehet velük betelni, a Regéci vár felújítása is gőzerővel halad, ezt a szomszéd topikból tudom.

Még egy toronydarut(!) is képesek voltak felcibálni a várba, így aztán aki arrafelé kékezik a következő pár hónapban az igen meglepő látványban részesülhet.

Még a végén felhúzzák ezt is teljesen mint a füzérit, úgy legyen:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134590050&t=9038753

 

Az épülő Füzéri várról is vannak fotók odaát, nem titokzatoskodás, csak nem akarok már annyit linkelni, aki akarja majd megnézi a váras fórumban.

Előzmény: jzp2107 (49266)
donjuan1984 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 49268

Hát azért Hobó rinyál rendesen a Mária - Forrás miatt :D

Előzmény: jzp2107 (49266)