A hajós részig jó, onnan unalmas filózgatás arról amiröl a romkocsmákban kattognak a majdnem műveltek mostanában. Az Élet értelme, a világmindenség meg miden. Meg persze szegény szegény nők. Amúgy jó a steampunk agyonszínezett környezet, Emmának meg mehet az Oscar...de a történet csak egy újabb frankeinsteni come of age.,,,az meg már volt sok. Ha nem Emma lenne a kutyát nem érdekelné a film. 10/6
Spaceman https://www.imdb.com/title/tt11097384/ Solaris reloaded. Minek? Ebben is az Életre mint megmagyarázandóra akarnak válaszolni. Paul Dano suttogó nyugis hangja ami jó, úgy ahogy. Ja meg a csotrogány oroszra hajazó űrhajó. 10/5
Ez a lassú zenenélküli ténfergés a borzalmas Ghost story-t idézi fel.Nőknek való fim. Nekik biztos élmény azt nézni ahogy két férfi szerelmes simogatásokban suttog, vagy a gyászt megélni próbálják....ráadásul mindez közhelyekkel (" gyerekként is elszaladtál a problémák elől..") Háromnegyed óra után elengedtem.(Nem a gay téma miatt)
Egy újabb Liam N. megoldja azt h nagy bajba került-film. Ezer ilyen van már, mindezt egy ismeretlen rendezővel (ANtal Nimród)....közhelyes, kiszámítható. 10/4.5
Denis Villeneuve és Hans Zimmer nagyon sok ilyen grandiózus filmeket alkossanak még! Akinek az első tetszett, annak ez is fog és nagyon célszerű moziban nézni, mert lenyűgöző a képi világ és elsöprő erejű az akusztika. Viszont igencsak elvárja a mű ismeretét. Számos új karakter vezetődik be, a kocák számára csak úgy, a semmiből. Nem könnyű megérteni, hogy melyik, hogy került ide, melyik hatalmi ághoz, milyen politikai érdekek mentén és miért is konvergálnak. Aki fejből vágja a Dune mitológiát, azoknak persze, könnyebb, de szerintem ezt azért nem így kellett volna. Az is bosszantó, hogy helyenként egyáltalán nem érzékeltetik az idő múlását. Egyes vágások között hónapok is eltelnek és csak a szövegkörnyezetből derül ki a néző számára az, hogy a 4 mondattal korábbi párbeszéd fél évvel korábban volt utoljára aktuális.Vagy csak nincs jól vágva, esetleg a forgatókönyvből vesztek el oldalak Annál is inkább, mert konkrétan 2 helyen mintha komplett jelenetek is hiányoznának! (vagy én egy hiányos kópiát láttam) :D Percekig vezetnek fel bizonyos eseményeket, nyilvánvalónak tűnik, hogy téttel bír majd a dolog és meg fogják neked mutatni a jeleneteket, de aztán ez elmarad! De akkor miért húzták az időt azzal, hogy felvezessék neked? Felfoghatatlan, hogy egy ilyen hiperambíciózus szuperprodukciót nem néznek meg 4756-en a mozibakerülés előtt, hogy szóljanak, hogy hééé, srácok, ez így nagyon darabos és nem követhető és itt és itt még le is kéne forgatni ezt-azt
Technikai hibák ezek, és fejben azért összeállítja magának az ember a sztorit (meg kiwikizi otthon magának), de azért ott vannak. Összességében ugyanolyan orbitális és tekintélyt parancsoló a színvonal most is, mint az előző résznél, minden tekintetben, de ilyen fésületlenül nem tudom jobbnak mondani annál.
The two-time Oscar winner and star of Nyad and True Detective: Night Country on family, fantasy football, and fancy sheets.
BY JODIE FOSTER FEBRUARY 23, 2024 Vanity Fair
What is your idea of perfect happiness? Watching a great movie in the afternoon and then taking a long nap.
What do you regard as the lowest depth of misery? War. But also a world without sugar.
What do you dislike most about your appearance? My boring hair.
Where would you like to live? In a tree house just above the ocean, but with nice bougie sheets.
What is your most treasured possession? My box of Christmas ornaments.
What is your greatest fear? Naming my greatest fear, because then Ill have to admit it, wont I?
Which living person do you most despise? Any dictator scheming to end democracy.
What words or phrases do you most overuse? Howdy, wow, and fuck.
What or who is the greatest love of your life? My wife, Alex, and our sons, Charlie and Kit, of course.
What is your most marked characteristic? I will use any excuse for an over-the-top holiday celebration, whether the day is real or imagined.
When and where were you happiest? Watching my sons ski down a mountain for the first time.
If you could change one thing about your family, what would it be? We would all be rugged, self-sufficient, and capable. No one would complain or pick up their phones because you know chopping wood and stuff.
Which talent would you most like to have? Playing piano, so that everyone could gather around and sing their favorite songs together.
What is your current state of mind? Guiltily eyeing time alone to do absolutely nothing.
If you could change one thing about yourself, what would it be? I would just be content with every moment as it is instead of gnashing my teeth trying to change things all the time.
Who is your favorite hero of fiction? The Fat Lady in Salingers Franny and Zooey.
What is your favorite occupation? Moving around all my players in fantasy football.
Who are your heroes in real life? Issa López, director of True Detective: Night Country. She can do it all and be the first one on the dance floor.
What do you most value in your friends? Deep and complex thoughts delivered with a wicked sense of humor.
Who are your favorite writers? Toni Morrison, Raymond Carver, Mary Karr.
What is your motto? More milk, less moo.
What are your favorite names? Ginger, Bubba, Georgia, Bananas.
How would you like to die? Consciously, filled with curiosity and awe. Hopefully in front of a big picture window.
A rendező totál bele van szeretve Emmánkba, kúrja is a kamerával rendesen. De minek, kérdezném én, ha nem lennék ilyen woke szabadszellem ;)); Igaz papi?::)
várós volt, de inkább csalódás. de lehethogy még meg fogom nézni.
jól indult az első félóra, és várod, h laza komédia lesz, de aztán komoly családi dráma. jobban bírtam volna, ha a főszereplő beleáll, és nem egy nyavalygós fazon (de viszont ez egy jellemvonása, ami fontos része a sztorinak).
Dune: Part Two - Én igazán szeretem Villeneuve vizuális világát és átlagon felüli történetmesélői tehetségét, de ez most nekem inkább egy vizuális referenciafilmként jött le, semmint egy kerek filmnek. Kicsit átesett a túloldalra. Az első rész abszolút élvezhető volt, mint mozi. Tudom, hogy a könyvalap, amiből ez a két rész készült nagyon soványka, de lehet ezért kellett volna egy filmbe tenni, mint anno Lynch tette. Tinédzserként nagyon élveztem a könyvben leírt univerzumot, szerintem Lynch rohadtul beletalált a pszeudo-space-feudalista univerzum megjelenítésbe, amit Villeneuve tök jól továbbgondolt és belevitt egy a földi léttől egy elidegenítettebb világ irányába. Ez most még kapott pár lapáttal, a Harkonnen bolygó arénás jelenete eléggé áll leesős volt a fekete nappal. Viszont mint mozi, a történetmesélésével nekem nagyon karcsú volt. Muad-dib proféta-építésébe majdnem belealudtam. Én simán vágtam volna fél órát a filmből, de sokkal inkább nem vágtam volna két filmmé. Szerintem így soha sem fogom megnézni egymás után a két részt újra, max tekerve. Az meg eléggé illúzióromboló. Szóval én annyira nem ájultam el a második résztől, abszolút igaz most rá a kevesebb több lett volna közhelyszólás. Walken egyszerűen brutálisan jól hozta minden mozdulatával a kiégett császárt, Léa Seydoux jelenlétének, pedig minden másodpercéből olyan szintű szexiség áradt szét a vásznon, hogy a pasik a nézőtéren szanaszét fészkelődték magukat a jelentei alatt:), viszont Butler nekem túl bájos volt még ez alatt a durva, freaky smink alatt is, Feyd-Rautha karakteréhez, a többi színész meg hozta a szokásosat. Azért nézzétek meg mert vizuálisan nagy élmény.
Szerintem is jó film volt. Kellemesen csalódtam mert az elején csak azért néztem hogy na vajon mit tudnak ebből a soványka témából kihozni. Meglepően sokat.
Például menstruáló puncit nyalva eljegyezni egy lányt. Eddig Alden Eldenreichenzeichnent csak a Solóban láttam. Úgy éreztem, nem valami kimagasló az alakítása. Ebben a filmben viszont a színészi palettájának sokkal szélesebb skáláját mutatja meg a magabiztos vigyorgástól kezdve a csalódottságon keresztül a sértődöttségen át a durva káromkodásos veszekedésen túl a zokogásig. Szóval na, nem is olyan rossz színész ez az Aldenreich. :)
És a film is tökjó, bár a hangulatomat jól lehúzza a végére. Annyit talán spoilermentesen leírhatok, hogy a csaj és a srác ugyanott dolgozik, de minden munkatársuk előtt titkolják, hogy együtt vannak. Aztán az egyiküket előléptetik, és innen indul el egy kíméletlen párkapcsolati lejtmenet.
Érdekes, hogy a nejem a csávónak adott igazat, és a csajt okolta. Én meg a csávóval nem értek egyet, és a csajt pártolom ebben a történetben.
Aki esetleg megnézi, írja majd meg, hogy szerinte ki rontotta el!
Nekem is hasonló az érzésem. Nagyon utáltam ahogy folytatták, és a befejezését is. Ettől függetlenül a klausztrofób hangulat az Alien után itt van meg a legjobban. A dupla Y kromoszómásokról régen azt hitték, köze van a bűnözői hajlamhoz, de ez ma már túlhaladott.
XYY kariotípussal rendelkező egyéneket egy skót börtönben találtak nagy számban, amiből arra következtettek, hogy a férfi kromoszóma többlete agresszívebb jellemet eredményez. Azóta kiderült, erről nincs szó, ezen kariotípus klinikai tünetekkel nem jár. A kettőnél több humán Y-kromoszóma esetleg a mentális retardáció bizonyos fokaival jellemezhető, de más tünetet nem okoz.
Amiért dicsértem tegnap Cameront, most pont azért szidom Fincher csapatát: Cseppet sem sikerült rekonstruálniuk a Sulaco hibernágyait. Mintha útközben Ripley-ék átszálltak volna másik típusú fülkékbe.
Kétségtelenül tetszetősebb dizájn, csak hát ez nem a Sulaco fülkéje. Mindegy, Ripley mellkasa fölött az a kis piros Magyarország az ott érdekesen néz ki.
Egyébként ez volt az első Alien film, amit moziban láttam. Csalódott voltam picit, hogy Hickset és a kislányt elveszítettük. Erről most is ugyanez a véleményem, viszont egyébként azt kell mondjam, hogy bár sosem éreztem ezt igazán jó folytatásnak, azért mégis: megvan a maga sajátos hangulata, és izgalmasra sikerült ez a sztori is. Szóval nem is olyan rossz film ez.
Azt már el is felejtettem, hogy Ripley ebben a részben simán megdugatja magát a dokival. Ez számomra teljesen szokatlan jellemvonása a csajnak, pedig hát már az első részhez is leforgattak olyan jelenetet, amiben rámászik a kapitányra. Lásd: https://csillaghaboruk.blogspot.com/2019/07/jamiro-es-ripley.html
A film során több ízben is elhangzik, hogy itt dupla Y kromoszómás emberek élnek. Vajon ennek mi a jelentősége?
Ezerszer láttam már mindkét filmet, ezek még mindig rohadtjó alkotások!
VISZONT! Csak most először csináltam olyat, hogy közvetlenül egymás után néztem őket, s így csak most tűnt fel valami, ami James Cameron precizitását dicséri:
A nyolcadik utasban Ripley egy szigonypisztollyal lövi ki a xenomorfot a zsilipajtón. A pisztoly aztán majdnem kirepül, de az utolsó pillanatban az ajtó becsukódik, így a pisztoly a zsilip küszöbénél áll meg.
Majd a bolygó nevében ugyanott van még mindig a pisztoly! Sosem tűnt még fel eddig!
Aztán, amikor Ripley kinéz az immár csukott ajtó ablakán, az üvegen olvasható egy D-7 felirat.
Cameronék ügyeltek rá, hogy az a második részben se hiányozzon (bár a 7-es szám betűtípusát eltévesztették, de mindegy).
Hát mennyire tökjó, nem? Hogy ilyen apróságokat rekonstruáltak. Pedig nyilván nem várták el a mozinézőktől, hogy 7 év elteltével emlékezzenek ezekre. Imádom az ilyeneket. :)
Szerintem jó volt ez a befejezés. Egy kis kitekintő, hogy mi lesz a vége előtt. Amúgy igen nagyon sok párbeszéd valós volt, a rendező utánajárt...tanúvallomások, stb. Dokumentaristának egyáltalán nem nevezném. Egyszerűen csak a narratíva volt távolságtartó. (ahogy sétál Hedwig a kertben az tökéletes, megindul néha mint a bulldózer)
Pontos film, majdnem azt írtam, hogy tűpontos, de elbizonytalanodtam. Vajon ennyire precíz dokumentálása történt pl a párbeszédeknek? Nem tudom. Valahol a dokumentarista és a dráma műfaja között mozog a film, érdekes ez a kívülálló szemlélőként megjelenítés. Nekem furcsa volt a vége, azt éreztem, hogy valahogy le kell zárni a film végét, és ez most így sikerült. Kicsit furcsa azt írni, hogy ha "frappánsabb" (Ehh...) jobban összerakott a vége, akkor 9/10. Így is 8/10. Kötelező darab.
A pornókedvelő fapofájú csaj halálos beteg lesz. S amint az ilyenkor szokás, klónoztatja magát, hogy majd a klón vigye tovább az életét helyette, így a szeretteinek nem kell gyászolniuk.
Csakhogy a várt halál nem akaródzik bekövetkezni, s ez bizony egyre keményebb konfliktusokhoz vezet. :)
Ez egy fura film, amiben az összes szereplő furán viselkedik, s ettől valahogy szórakoztató.
De közben van valami az apja egykori gyárával, hogy ott meghaltak emberek a szennyvíztől. Meg a városban a hentes és a bioboltos olyan sokatmondóan nem mond semmit a múltról.
Aztán jönnek ijesztő látomások, a feszültség nő, az apa férfi, a pincében pedig mozog a padló.
A végén mindenki boldog, csak én nem, mert semmi sem derült ki.
Ez egy rossz film, aminek a megtekintését nem ajánlom neked sem.
Riged távolságtartásával épp olyan sokkoló lett, mint amilyennek szánták.Sandra Hüller itt is remek, akárcsak a Zuhánás anatómiájában. Ahogy tesz-vesz, és ezzel nem vesz tudomást a szomszédjukban zajló ...minden civilizált emberi érték teljes lebontására irányuló borzalomról ...az bizony perfekt ábrázolás. Az ember végül is alkalmazkodik,de azért ehhez...pff. Úgy locsolni a virágot, nevelni a gyerekeket, hogy közben azért bejön az aushwitzi füst, vagy hallani ahogy a távolban sikoltoznak az emberek....esténként lángol a kémyének teteje. Van néhány kulcsjelenet ami azért odaver. Hedwig anyja szó nélküli lelépése, vagy a sötétben játszódó negatív részek, illetve az ekkor hallatszó nyomasztó aláfestő zaj (mert nem zene) A film elsőre nem üt nagyon, kijön az ember, és hát...hmm...hát rémes igen. De utána sokáig ott marad. (Höss saját bevallása szerint is 2.5 millió ember halt meg amig ő volt a parancsnok. Ez a szám mai ésszel is felfoghatatlan.)