Keresés

Részletes keresés

gepesz Creative Commons License 2018.12.10 0 0 127107

Ma nem csináltam, mert........

Talán holnap. Bár a nejem nyaggat, hogy díszítsem a házat.

Egy órácskát még csinálom.

'cakát!

Előzmény: Kurdeejay (127106)
Kurdeejay Creative Commons License 2018.12.10 0 0 127106

Üdv! 
Engem is érdekelne a szkennelt változat.

Előzmény: gepesz (127097)
smith Creative Commons License 2018.12.10 0 1 127105

Az utolsó naszád mögött a háttérben két torony látható, a jobb oldali tövében talán egy sóderdomb is van. Ez ennél a felbontásnál lehet kémény, villanyoszlop is. Ha utóbbi, akkor lehetünk Dunaújváros alatt is.

Előzmény: jakyg (127103)
forgószem Creative Commons License 2018.12.10 0 0 127104

Én nem olvastam AIS-ra utalást, de nem is vitatkozni akartam.

Előzmény: smith (127094)
jakyg Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 127103

Szerintem csak Magyarországon készülhetett. Mondjuk Ercsi alatt, mondjuk az 1608-nál.

Előzmény: napocza (127102)
napocza Creative Commons License 2018.12.09 0 0 127102

Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi kép Magyarországon készülhetett-e, s ha igen, kb. mikor és esetleg hol?

fp 129896

 

gepesz Creative Commons License 2018.12.09 0 1 127101

Már 43 lap kész. Hülye méret. Nagyobb 15 mm-el, mint az üveglap. Az nem volna gond, majd lemarad a margó.

Gondolom én!

Némelyik lapon kisebb a margó, így a szöveg is kiesik a scanból.

Bassza meg a volt főnököm. (valami infó dereng, hogy tavaly elhunyt)

Egyébként sem hiszem, hogy ő írta, készítette. Biztos volt egy néger.

Nyilvános lesz a link.

Előzmény: gigabursch (127100)
gigabursch Creative Commons License 2018.12.09 -1 0 127100
Ên is szeretnék egy szkenneletet kérni
Előzmény: gepesz (127099)
gepesz Creative Commons License 2018.12.09 0 2 127099

Akkor holnap megcsinálom.

Valami tárhelyet keresek neki.

Előzmény: offroadgangster (127098)
offroadgangster Creative Commons License 2018.12.09 0 0 127098

annak a scan-nek én is örülnék nagyon ;)

Előzmény: gepesz (127097)
gepesz Creative Commons License 2018.12.09 0 0 127097

Valaki kereste a Vízi kotrások.... című könyvet. Volt is olyan reakció rá, hogy megvan egy kollégának.

Megegyeztetek a könyvben?

Nekem is van egy példány. Ha gondolod, akkor bescannelem.

Nem eladó!

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.12.07 -1 0 127096

Tényleg az, például az hogy az önvezető és az önjáró fogalmakat simán összekeveri...

 

Èn se egy IHO cikket osztottam volna meg a témában, ha lett volna erről más magyar nyelvű cikk.

Előzmény: jakyg (127095)
jakyg Creative Commons License 2018.12.07 0 2 127095

Hihetetlenül primitív a vádi komp kapcsán írt pár sora. Talán nem véletlen, hogy névtelen szerzője van a cikknek.

Előzmény: smith (127092)
smith Creative Commons License 2018.12.07 0 1 127094

Ennek némileg ellenmond a cikk bevezetője, szóval szerintem ezt a cikk írójának írd meg! :-)

Előzmény: forgószem (127093)
forgószem Creative Commons License 2018.12.07 0 2 127093

Bocs, hogy beleszólok. Az AIS nem alkalmas manőverezésre. Nem látja a csónakot, nem érzékeli a szelet, áramlásokat, nem tudja hol a hajó eleje a pár méteres GPS precizitásával stb.  A haladási irányt is csak az antenna pozíció változásaiból tudja. Vészjelzések, kormány aktuális pozíció (gondolom Z hajtás, több is) géperő, főmotorok állapota, segédüzem és még ki tudja mennyi információt küld és vesz a rendszer. Figyeli a kommunikáció állapotát stb stb

Előzmény: smith (127092)
smith Creative Commons License 2018.12.06 -2 0 127092

Dübörög az IHO szakmaiság...

A Falco-nevű hajó helyzetérzékelői pillanatonként adatokká képzik le a környezet változásait, melyeket rádiókapcsolat segítségével azonnal Turkuba, az üzemeltető Finferries központjába továbbítanak.

Lefordítom: az AIS adatokat lesik. :-)

Azért az megnézném, ahogy a csatot kiteszi az automatika, vagy a parti kábelt beszedi, esetleg fekálozni fog... :-)

 

Mindeközben a Bodor Kft. alkalmazottjai az újból betört hideg időben csak álmodozhatnak ilyen szépnevű rövidítésekről, miközben Vácott a Toldi (néhanapján a kecsesebb Árpád) fedélzetén, fagyos kezükkel számolgatják az aprót, és nyitják-csukják a felhajtórámpákat naponta tucatnyiszor, hogy menet közben a meleg géptér lejáróajtaja elé tolt kanapén pihenjék ki a nem önjáró komp okozta fáradalmakat.

 

Mahagóni kapitány! Szituáció! :-)

Előzmény: Ádám Várkonyi (127091)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.12.06 -1 0 127091
trizs77 Creative Commons License 2018.12.05 0 1 127090

Egy érdekes utazás, arrafelé:

 

 

https://ruba.blog.hu/2015/06/14/a_hataratkelo_vonat

 

 

Előzmény: jakyg (127088)
viking star Creative Commons License 2018.12.05 0 1 127089

A bérlés ötlete egyébként tetszik, kár, hogy az UDP valamiért nem akarja. Immár újra mind a 4 kabinos minden tavasszal feljön üresen, és ősszel üresen megy haza. A1-ben, a minimális nautikai létszámmal. A szállodaszemélyzet és a nautikai maradék busszal megy utánuk.

Előzmény: jakyg (127088)
jakyg Creative Commons License 2018.12.05 0 1 127088

Giurgiulestben sajnos nem voltam. Csak az ukrán-moldáv határállomáson ezt-azt megtudni. Tolmácsom számára kellemetlen lehetett volna a határ, meg a kijevi rendszámú autómnak sem volt ez megengedve. Visszamentem Ogyesszába (Rénitől 305 km!), ahonnan az ukrán vasút percnyi pontossággal 17 óra  18 perc alatt visszahozott Munkácsra. Aprópénzért. De megyek én még majd Giurgiulestibe is. :)

 

Valamikor a 2000-es évek elején Galac felől akartam Izmailba menni. Giurgiulestin át természetesen. Azt szerettem volna akkor megtudni, hogy amikor tavasszal jön üresen a MOLDAVIA fel hozzánk szezonra, akkorra kibérelhetném-e valami kisebb pénzért. Előtte erről Budapesten egyeztettem a MOLDAVIA parancsnokával, de aztán az UDP levélre, faxra, nem válaszolt. Tulceaban lévén, úgy döntöttem, átszaladok Izmailba. Akkor még kellett vízum Moldáviába. Azt mondta a jóindulatú román rendőr kilépéskor: menjenek, de egy rettenetes úton el kell menjenek Chisinauba vízumért, ez kb. 250 km. Estére érnek oda. Aludjanak a kocsiban, különben az az éjjel eltűnik. Aztán ha megvan a vízum, jöjjenek ide vissza. Bemennek Ukrajnába, majd vissza. Itt mi magukat abban a konténerben fogjuk meztelenre vetkőztetni és fertőtleníteni.

A helyzetet tetézte, hogy volt egy értékes csónakmotor is a kocsiban, amivel előzőleg a deltában csavarogtunk. (Sulina, Chrisan, Mila 23 között.)

A felvázolt "élmények" hatására akkor visszafordultam, lemondtam a bűvös határ átlépéséről, Izmailról.

Ma már persze más, nagyüzemi a határátkelés és nem fertőtlenítenek. :)

Akkoriban még először azért állítottak félre, mert a forgalmim szerintük nem létezik. Hoztak egy nagy-nagy könyvet, abban benne volt a világ rengeteg országának a forgalmija. Köztük egy korábbi magyar változat. Aztán jött a jóindulatú rendőr, akiről kiderült, előtte éveket szolgált Nagyváradon, s röhögve mondta kollégáinak, hogy a könyv elavult, a forgalmim jó. Ennyire nem járt arra magyar autó akkoriban. S talán ma sem.

 

Giurgiulesti helyett még pár hajó:

 

Előzmény: riversea (127086)
gumidani Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127087

Fortepan 148915 és 148916.

Egyébként ebben hol ténykedett a hajóvezető?

 

Előzmény: Enzo (127084)
riversea Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127086

Reni - a nagy remények városa...-)))

 

Giurgulestiből is kérünk képes beszámolót!!! Lécci, lécci, lécci!!!

Előzmény: jakyg (127080)
TAYFUN Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127085

Nagyon szép, szívhezszóló story. De tényleg.

Előzmény: jakyg (127080)
Enzo Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127084

Mikori képek? Lehet hogy a FECSKE vagy a SÓLYOM? Nem nagyon van róluk jó felvétel, de elrendezésben és méretben ilyesmik voltak.

Előzmény: gumidani (127083)
gumidani Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127083

Van-e valakinek ötlete erre a hajóra? Szobnál fényképezték a komppal. 

svábler27 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127082

Na ne, az egy mederszabályozó gereblyés motoros volt, nézd a épeket.

Előzmény: gigabursch (127081)
gigabursch Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127081

S ahogy a képeket elnézem még az ok is megvan arra, hogy miért süllyedt el.

 

Aknamentesítés közben aknát kapott.

 

A levezetés tényleg ül.

Előzmény: riversea (127073)
jakyg Creative Commons License 2018.12.04 0 1 127080

Bizony így néz ki a jó Reni linzibőrönd uram!

Egy kép Reni azon bejáratáról, melyet magyar hajós jó eséllyel sosem látott. Gondolom, akkor a kereszt sem volt ott (a képbe lógó telefonon ezen topic akarna látszódni, afféle hitelesítésül :) ):

 

A város bejáratánál a falra hosszan írt szöveg: Reni város a nagy remény (Vajon miben reménykednek?)

 

Szemben vele a "morszkoj port" tán ismerős portája (a másik két bejáratot felverte a gyom):

 

 

A vasúti átjáró a "belváros" és a kikötő között:

 

A "belvárosnál" a Duna parti "sétány":

 

Imádom, ahogy az oroszok mindent fonetikusan (logikusan) átírnak. A tábla anno tán nem így nézett ki. A moldáviai Giurgiulesti faluja, kikötője felé mutatja az utat. Ez a település van Reni és Galac között, ez volt az utolsó "szovjet" település. Itt közúton 2,5 km széles Moldávia, de a Dunánál ez csak 400 m. Ez a Prut torkolata. Anno füzes volt ez a 400 m, most kikötő. Tán a MISKOLC-nak is ez a honos kikötője, más nem nagyon lehet.

 

Reni és Izmail között hatalmas tavak vannak, miket a hajósember szintén nem láthatott. A két kép egyazon helyen készült az autóból jobbra, majd balra egy kis hídról:

 

Kérdésem volna.: a korábban betett képen, a már műanyag ajtó feletti juzsnij felirat vajon a "nagy juzsnij" helyén van? Ott, ahol a fondorlatos - halálos kimenetelű balesettel végződő - Erhardt ügy tanúi - mind uszályosok - állításuk szerint egész este limonádét ittak 1978 novemberében? (A tengerész klubot nem találtam.. :( )

 

Előzmény: linzibőrönd (127056)
gepesz Creative Commons License 2018.12.03 0 0 127079

Kösz!

Érdekes oldal.

Előzmény: smith (127078)
smith Creative Commons License 2018.12.03 0 1 127078

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!