Dunaharaszti – módosul járataink közlekedése a vasúti aluljáró lezárása idején
2024. január 10.
2024. január 15-étől járataink rövidített útvonalon közlekednek Dunaharasztiban. A 659-es busz nem közlekedik, helyette a 654-es és a 655-ös buszokkal utazhatnak. A 679-es buszok csak a Szent László utcai ideiglenes megállóig közlekednek, az Andrássy Gyula utcából indulnak Budapestre.
Az új menetrendek a vonalszámokra kattintva elérhetőek:
Sajnos a Vármegye/Országbérlet QR kódját nem minden leolvasó tudja beolvasni. Azok az utasok nem léteznek a statisztikában. A másik a 65 felettiek esete:
Évekig 8 százalék volt az állam szerint amikor 0-s jegyet nyomtattak a Volánok kiderült az a 8 nem 8 hanem 14-16 százalék.
Utasszámcsökkenés megáll, az olcsó bérlet miatt meg ingyenesség miatt nő majd az utasszám. A gond az, hogy az aki eddig megtehette megfizette az utazas árát az ezentúl nem fogja!!!!!
Hiányozni fog a bevétel nagyon amivel se buszvezető bért nem lehet emelnu se fejleszteni, de még szinten tartani is csak az állam egyre növekvő hozzájárulásával.
Amíg a cégek megvették a TÁ bérletet jegyet, most kevesebbet fizetnek be az utasoktól nem lesz bevétel ez öngól.
Finanszírozhatatlan lesz , a rendszer a gkv munkabérek meg a túl sok problémás utas miatt elmenekülnek a jól képzett sofőrök mert komfliktus lesz, zsúfolt járaton késés utaslemaradás etc.
Vannak kiszámíthatatlan előre nem mondig látható többletutazási igények. Olcsóság miatt túl sokan akarnak utazni, az álló utast nem vihető járatok gépkocsivezetői kizárják már most is azokat akiket jogszabály miatt nem lehet elvinni...
1134 vonalon rendszeresen láttam utaslemaradást , van pár kurens nem Balaton felé közlekedő távolsági ott is lemaradhatnak.
1115 egyes járstain is kértek már helyjegyet, de a 1110 esen is volt gond...
Szerintem a két napijegy az, ami alkalmi utazókat a tömegközlekedés felé terelhet az autótól. Azért az, hogy 5000 forintért akár egy Budapest-Sopront is megjárhatsz oda-vissza, nagyon kedvező, egyszeri alkalmakra vonzó is, főleg, ha a célállomáson még a helyi járatot is igénybe veheted a jeggyel, ha a vasútállomástól messze van a célod. Illetve nyilván egyedül vagy legfeljebb párban utazóknak jelent egyértelmű, immár igen jelentős költségelőnyt az autóval szemben. Nagyobb megyéken belül pedig ez az ezer forint szinte semmi a napi korlátlan utazásért, persze nem tudom, ki fogja kiélvezni mondjuk Somogyban, hogy ennyiért megjárhat egy Kaposvár-Balatont oda-vissza, de nyáron el tudom képzelni, hogy lesz ilyen. Nekem mondjuk baromi jól fog jönni májusban, amikor várhatóan Balatonkeneséről fogok Pápára utazni egy meccsért, igen sokat spórolhatok az ilyen meccstúrákon amúgy is, ha tényleg lesz ez a jegy. :)
Szóval az eredeti felvetésre, az alkalmai utazások számában várok növekedést, ezt viszont bírnia kell a rendszernek, főleg a buszjáratoknak. Az egyedüli probléma a nyári Balaton lehet, de az eddig is problémás volt mindig, jobb biztos nem lesz a MÁV oldaláról.
Mostanában én keveset utazok tömegközlekedve, de azt látom, hogy gyermekem a hétvégi egyetemista járatokon nem túlzsúfoltan, de elfér. Riasztóbbnak tűnik főként a vasúti járműpark, mert holtidőben is bármikor lehetnek 40-60 perces késések jármű-pályahibák miatt. A buszok esetében stabilnak érzem a menetrendszerűséget, ott azt látom, hogy kevesebb a járat mint 10-20 éve volt. A vasút jó eljutási időt ígér, de nem tartja. Amitől én tartok azok főleg a hétvégi "sláger útvonalak" :Budapest - Balaton, megyeszékhelyek-Budapest, egyetemi városok megközelítése. Főként autózok, de ezek a bérlet árak engem meggyőznek, hogy ha lehet, inkább buszozzak.
Az országbérletek (főleg a diák változat) bevezetése után is azt jósolták többen, hogy összeomlik az egész rendszer, mert a sok ingyenélő diák országbérletes naphosszat csak utazgat majd Zajtától Szentgotthárdig oda-vissza.
Na jó, de hétvégéken mindenképpen. De legalábbis nyáron. De nyáron a Balatonnál aztán tutifix.
-----
Aki eddig autóval járt, az nem feltétlenül azért ment azzal, mert csak 12 x mehetett közalkalmazotti 50 %-ossal, vagy csak 90 %-os kedvezményt kapott a MÁK kártyára, nem 100-at, hanem mert úgy kényelmesebb, célszerűbb, egyszerűbb.
A saját példámból kiindulva, ha a gyerek 15.00-kor végez az egyik városban és 15.30-ra kell vigyem edzésre a másik város olyan részére, ahová átszállással 60-70 perc alatt lehet csak busszal eljutni, akkor hiába utazna ingyen (nem fog amúgy), akkor is át kell vigyem kocsival.
Biztos, hogy lesz több olyan utazás, amit autó helyett ezentúl mondjuk Magyarország24 napijeggyel tesznek meg, de én most sem számítok arra, hogy az utak kiürülnek, a helyközi buszok pedig mindig és mindenütt tömve lesznek majd.
Nem akarok negatív lenni, mert ezek a kedvezmények szerintem mindenkinek segítséget, könnyebbséget jelentenek, de vajon a gyakorlatban el fog bírni a MÁV-Volánbusz a növekedő utasszámokkal? Nem egyszer ma is nehézkesen, a dolgozóknak nagy energiaráfordítással sikerül működtetni a rendszert. Lesz elég járművezető, javítókapacitás, jármű a kiszolgálásra? Remélem, csak én látom kérdésesnek a gyakorlati megvalósíthatóságot.
"A mostani 65 kedvezményből csak 22 darabot tartanak meg a MÁV-nál és a Volánbusznál Lázár János bejelentése szerint."
"
Ezek a kedvezmények maradnak meg:
Tavaszig a 14 és 25 év közöttiek 33 százalékos árengedményt kapnak péntek 10 órától vasárnap 23:59-ig, ez megszűnik, az érintett korosztály féláron utazhat, ha egyébként nincs ország- vagy megyebérletük.
A Magyar Természetjáró Szövetség TEKA kártyájára a MÁV 20 százalék kedvezményt biztosít pénteken 00:00 órától vasárnap 23:59 percig terjedő időszakra. Ez vélhetően megszűnik, de azt nem tudni, lesz-e valami helyette.
A jelenlegi szabályok szerint csak 6 éves korig utazhatnak ingyen a gyerekek, Lázár szerint ezt kiterjesztik a 14 éven aluliakra is - nekik most még "csak" féláron van a jegy.
Márciustól az oktatásban és az egészségügyben dolgozóknak, közalkalmazottaknak nem kell pecsételgetni, korlátlan 50 százalékos kedvezményt kapnak.
Az egy vagy két gyermekkel utazó felnőttek jelenleg 33 százalékos kedvezményt kapnak, ez minden bizonnyal megszűnik márciustól.
A 90 százalékos kedvezmény kategóriában utazóknak márciustól ingyenes lesz a tömegközlekedés, így többek között minden 65 év alatti személynek, aki
öregségi nyugdíjban, vagy azzal azonos elbírálás alá eső ellátásban részesül (a Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány által folyósított öregségi, rokkantsági nyugdíjsegély; egyházi jogi személytől kapott nyugdíj vagy munkaképtelenségi járadék; EGT-állam jogszabályai vagy egyezmény alkalmazásával megállapított öregségi nyugdíj),
rokkantsági ellátásban részesül (aki 2011. december. 31-én I. vagy II. csoportos rokkantsági nyugdíjra volt jogosult, vagy akinek a rehabilitációs hatóság komplex minősítése alapján az egészségi állapota 30%-os vagy kisebb mértékű)
rokkantsági járadékban, nemzeti gondozási díjban, nemzeti helytállásért elnevezésű pótlékban részesül,
külföldről hazatelepült magyar állampolgár (aki külföldről részesül nyugellátásban),
nyugdíjsegélyben részesülő egyházi személy,
gyám és a gyámolt, illetve gondnok és a gondnokolt,
gyermekvédelmi nevelőszülő és a gondozásában lévő ideiglenes hatállyal elhelyezett, illetve nevelésbe vett gyermek.
Emellett a nagycsaládosok, a vakok és kísérőik, a képzésben résztvevő munkanélküliek vagy a gyógypedagógiai intézetek tanulóinak járó 90 százalékos kedvezmény is 100 százalékossá változik.
Arról nem tudni, mi lesz a különféle rendezvények alkalmából nyújtott utazási kedvezmények sorsa."
Hivatalosan tanszünet van, szeptemberben tele volt vele az internet, hogy január első hetében nincs suli. Az általános iskolákban így is van, csak a kedves jogalkotó elfelejtette, hogy a középiskolákban júniusban nem kellene egy héttel tovább lenni emiatt, mert akkortájt van ott holmi szóbeli érettségi... Ez lett belőle.
Mit mondjak, jól kitalálták, hogy iskolai napon tanszünetes menetrend van érvényben. Nagyon tudnak a fiúk! Igaz, ők nem busszal közlekednek, mit érdekli őket, ki hogyan jut el A-ból B-be.
Új év, új elem a VOLÁNBUSZ weboldalán: Útvonaltervező.
Csak épp nekem nem működik, mivel nem hozza fel a kereső beírásakor a lehetséges találatokat. Valamint, ha a Honnan-ba írok valamit és úgy akarok írni a Hovába is valamit, akkor mivel a Honnan esetén nem választottam ki semmit - mivel nem hozza fel ezen listát, ahonnét választhatnék, így törli a Honnan-ba írt szöveget.
Az API link nem működik, ami a találatokat tartalmazná Honnan és Hová esetén: https://emma.mav.hu/otp2-backend/otp/routers/default/geocode/stations?emma-search-endpoint=1&q=M << Például minden M betűt tartalmazó (vagy M betűvel kezdődő!?) találat. Linket az F12 megnyomásakor a konzolon írja ki, mellé a "net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT" (Időtúllépés kapcsolódás során) hibával Chrome esetén, "Cross-Origin kérés blokkolva: Az azonos eredet házirend nem engedélyezi a távoli erőforrás olvasását innen." pedig a Mozilla esetén.
Volt rá korábban példa, hogy vasúttal nem rendelkező településről induló Budapestre közlekedő autóbuszjáratot szüntettek meg:2012-04-15-én
(Jelenleg csak átszállással lehet a reggeli órakban Budapestre, vissza irányban délután Bükkszék felé utazni.
A járatpár nekik is jár
közlekedés
A bükkszékiek ragaszkodnak a pesti autóbuszhoz
A bükkszéki fiataloknak sem mindegy, milyen módon juthatnak el a fővárosba. A legtöbben csatlakoztak az aláírók táborához.
Bükkszéken két nap alatt kétszázötven aláírást gyűjtöttek össze egy buszjárat megmaradásáért. A helyiek, persze, megoldásokon is törik a fejüket. Barta Katalin Bükkszéken döbbenten értesültek arról, hogy áprilistól megszűnik a Bükkszék-Budapest közvetlen autóbuszjárat. A hétszázötven lelkes faluban sok az idős, fővárosi gyógykezelésre szoruló beteg, aki a 4.55-ös hajnali busszal indulva két óra alatt a fővárosba ér. A főiskolás, egyetemista diákok, s a naponta ingázó aktív dolgozók is ezzel a járattal közlekednek. Budapestről délután 13.45- kor indul vissza a közvetlen busz, ám a tervek szerint hamarosan ez is megszűnik. Ez derült ki a Közlekedés Tudományi Intézet (KTI) Nonprofit Kft. Személyközlekedési Igazgatóság hivatalos értesítéséből, melyet a napokban postáztak a helyi polgármesteri hivatalba. Zagyva Ferencné polgármester nem akart hinni a szemének, amikor a pár soros levelet megkapták. Telefonon az okokról is érdeklődött a társaságnál, ahol elmondták: utasszámláláskor jutottak arra, hogy kihasználatlan a járat, ezért takarékossági okokból megszüntetik azt. Az értesítést követően két nap alatt 250 aláírás gyűlt össze a faluban a pesti járatmegmaradásáért. Az ívekhez csatolták azt a válaszlevelet is, melyben a lakosság érveit sorakoztatják fel. Az aláírók közül mi is megkérdeztünk néhány embert, miként érinti a tervezett változás. Józsa Zoltánnál tíz éve diagnosztizálták a leukémiát. Azóta havonta jár a fővárosi kezelésekre. A családban nincs autó, így csak ezzel a busszal juthat el orvosaihoz. Zoltán azt meséli: ha megszűnik a járat, kénytelen Pétervásárára vagy Egerbe utazni a hajnali órákban, hogy elérje a pesti csatlakozást. Ez nem csak kényelmetlen, de jóval költségesebb megoldás is. Ugyanezt erősítik meg azok a szülők is, akiknek a gyerekei, unokái Pesten élnek és tanulnak. Bozó Ferencné is gyakran utazik a fiához a fővárosba, ahol elkél az anyai segítség. Áprilistól nem tudni, hogyan jut el szeretteihez és vissza. Fehérvári Dezsőné idegenforgalmi szempontból is elfogadhatatlannak tartja a járatkivonást. Azt mondja: a faluban sokan élnek vendéglátásból, mivel a Salvus Fürdő a főszezonban - májustól szeptember végéig - vonzza a pihenni, gyógyulni vágyókat. Az idejövetelhez egyre többen választják az autóbuszt Félő, hogy más, egyszerűbben megközelíthető úti célt választanak. A bükkszékiek szerint ésszerűtlen a döntés azért is, mert hamarosan elkezdődik az egymilliárd forintos gyógy- és strandfürdőfejlesztés. E beruházással egész évben működő gyógycentrum épül, s azt remélik, néhány hónap múlva duplájára nőhet a forgalom. Jelenleg a főidényben is több tízezer látogatót vonz a falu, a beruházást követően 150- 200 ezer vendéggel számolnak évente.
A minisztérium térfelén pattog most a labda felhívtuk a KTI személyközlekedési igazgatóját is, akitől azt szerettük volna megkérdezni:van-e remény olyan kompromisszumra, amely a bükkszékiek számára is elfogadható. A titkárságról kapott válasz szerint még nem kapták meg az aláírásokat és a hivatalos válaszlevelet, ám ha kézhez kapják is, a társaság nincs döntési helyzetben. A bükkszékiek tiltakozását és kérését a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba továbbítják, ahol a végső döntések születnek. Más megoldások is szóba jöhetnének ZAGYVA FERENCNÉ kompromisszumos lehetőségeket is felajánlott levelében. Megoldást jelenthetne, ha az 5.25-ös Sirok-Budapest-járat, például, Bükkszékről indulna,ez csak 8 kilométeres kitérő,a 17.15-ös busz végállomása pedig Bükkszék lehetne. Elfogadhatónak tartanák azt is,ha a reggel 8 órakor Ózdról induló busz Bükkszéket is érintené, hiszen így az Ózdról érkező vendégek is kényelmesen eljuthatnának Bükkszékre. Jelenleg Ózd és Bükkszék között egyetlen járat sem közlekedik.
1998-as hirdetés, ekkor már vasárnap is járt az eredetileg 1985-ös menetrendváltástól közlekedő a Budapest-Nagybátony-Bátonyterenye-Pétervására-Terpes-Bükkszék járatpár.
Érdemes megnézni München vonzáskörzetét. Ahol van S-Bahnra hordás, ott jellemzően egész nap 20 percenként megy a busz. Igaz, az S-Bahn is. Nem kérdés, hogy a város felé és az ellenkező irányba is el lehet jutni a vonattal értelmes idejű buszcsatlakozás útján.
Ott egy lényegi cél van annak a kevés utasnak, hogy elérjék a vonatot. Azzal Bp, Szolnok is elérhető.
Leginkább szerintem ide néhány plusz indulás kellene a lehetetlen pár órás lyukakba, pl. egy kölyök tudjon mondjuk 9:00-ra is Pestre járni. A vasút hiába ütemes, ha a ráhordás olyan amilyen.
Vegyél egy nyáregyházi, dánszentmiklósi srácot, 6:00-kor már a vonatot várják az állomáson.
Azt nem értem, hogy miért nem indított Volánbusz közvetlen járatokat innen Budapestre.
Inárcs, Dabas térségéből Örkényből van közvetlen járat,részben a Bp- Kecskemét átmenős járatok, innen Dánszentmiklósról és környékéről csak a vasútra ráhordó járatok vannak amik jellemzően Albertisától indulnak ott várják meg a csatlakozó vonatokat...
"Egy dombiratosi nő középiskolás gyereke példáját hozza fel a település nehézségeire. Gyereke fél 6-kor indul el busszal, hogy háromnegyed 8-ra – tehát több mint két óra alatt – beérjen a 45 kilométerre fekvő Békéscsabára.
Ez Pestre bejárós középiskolásoknál is így van, sőt még durvább. Vegyél egy nyáregyházi, dánszentmiklósi srácot, 6:00-kor már a vonatot várják az állomáson. Sőt, ha be se mennek a 6 óra környéki buszokkal, akkor ott vannak a menetrendben a 2-3 órás lyukak. Tehát ha nincs első órájuk, akkor is fél 8-kor ott ülnek a kapuban vagy beesik 2.-3. órára. A "belpesti" divatos szemlélet, hogy 9:00-kor kezdjen a középiskola csak kitolna velük. Ugyanúgy 5-kor kelnének. S akkor képzelj el ide egy nulladik órát.
“Nincsen más választása, ha középiskolába akar járni” – mondta a nő.
Nekik se. Max annyi, hogy ugyanakkor kelnek fel s mennek Szolnokra, esetleg Ceglédre. A menetrend a Pestre bejáráshoz igazított.
"Mezőhegyes lakossága fogy a legnagyobb mértékben: 7000-ről 38 százalékkal, 4400-ra csökkent bő harminc év alatt."
"Kedvezőtlen elhelyezkedése és rossz közlekedési kapcsolatai miatt Mezőhegyes egyetlen kiemelt növekedési zónának sem a része."
"Gyöngyi varrónőként dolgozott több mint negyven éven át a 30 kilométerre fekvő Medgyesegyházán. Minden nap hajnali 3-kor kelt, és ugyan 2017-ben nyugdíjas lett, azóta is rendszeresen jár dolgozni"
"Egy dombiratosi nő középiskolás gyereke példáját hozza fel a település nehézségeire. Gyereke fél 6-kor indul el busszal, hogy háromnegyed 8-ra – tehát több mint két óra alatt – beérjen a 45 kilométerre fekvő Békéscsabára. “Nincsen más választása, ha középiskolába akar járni” – mondta a nő.